ajokoiran urospentu

piipeni

Eli kyse 8vko ikäisestä pennusta,mitä kuivaruokaa ym suosittelette annettavaksi pennulle ja mikä olisi sopiva kerta-annos määrä esim turvotettuja raksuja? Saa tällä hetkellä kuivaruokaa(friskies) mut tuntuu olevan aika huonoa ruokaa niin nyt neuvoja kaipaisin et mitä seuraavaksi ostan :/

8

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajokoiralleparasta

      jahti&vahtia monet syöttävät ajokeilleen, myydään agrimarketissa ja kennelrehussa. minkä hintaista meinasit? tuo on muistaakseni n. 30e/15kg

      Lähes samaa vastaava ruoka on jeppe, muistaakseni saman hintainen en varma missä myydään

      Mustissa&mirrissä myös myydään heidän omaa ruokaansa siis nimellä musti&mirri muistaaksen samaa hintaluokkaa

      Itse en koskaan katsele pussejen annostusohjeita, omalla silmällä katson, että pentu/koira pysyy sopivassa kunnossa eli kylkiluut tuntuu helposti, muttei näy. Noin pikkuselle muutenkin annetaan ruokaa useasti päivässä.

      Jos olet valmis panostamaan johonkin kalliimpaan ruokaan niin suosittelen britcare merkkiä (musti&mirri eläinkaupassa myydään ainakin), se on allergiaruoka, jota omille ajokeilleni syötän, koska muut ruuat eivät oikein sopineet. hinta n. 55e/12kg eli aika hintava.

      Suosittelen yleensäkkin pennulle/koiralle jo valmiiksi vehnätöntä ruokaa, koska vehnäallergia on tosi yleinen ja vehnä ei oikeastaan kuulu koiran ruokavalioon.

      Eläinkaupasta löytyy myös tietysti vielä arvokkaampia ruokia.

      kun pentu on vanhempi niin metsästysaikana syöttäisin runsaampi energistä ruokaa ja kaikilla mainitsemillani merkeillä on runsasenerginen ruoka valikoimassaan.

      Kannattaa käydä ihan eläinkaupassa ja myyjän kanssa ehtiä sopiva ruoka.

      Itse olen siis kokeillut kaikkia noita koirilleni ja niiden lisäksi vielä benigree,hauhau,friskies, mutta niihin en ollut tyytyväinen.

      Koiranmakkaroita en syötä koskaan vaan tilaan kennelrehusta jauhelihaa, jota syötän raakana.
      http://www.kennelrehu.fi/

      Nämä ovat siis minun kokemukseni koiran ruuista, joku voi olla erimieltä
      http://www.kennelrehu.fi/

      • piipeni

        Joo en itse myöskää anna purkkiruokia koiralle,omasta mielestä ns turhaa ruokaa..kiitos noista esimerkkiruuista voisi kokeilla niitä kun ei hinnalla niin väliä ole kunhan saisi sellaista ruokaa et saa sitten kunnon ajurin :) en tiennyt edes että vehnätöntä ruokaa tulisi syöttää koiralle..voikohan pennulle jo antaa esim raakaa jauhelihaa?


      • piipeni
        piipeni kirjoitti:

        Joo en itse myöskää anna purkkiruokia koiralle,omasta mielestä ns turhaa ruokaa..kiitos noista esimerkkiruuista voisi kokeilla niitä kun ei hinnalla niin väliä ole kunhan saisi sellaista ruokaa et saa sitten kunnon ajurin :) en tiennyt edes että vehnätöntä ruokaa tulisi syöttää koiralle..voikohan pennulle jo antaa esim raakaa jauhelihaa?

        Tai onko yleensäkkää väliä ostanko pussin kuivaruokaa missä lukee pennuille vai voiko noin pienelle antaa aikuisen koiran ruokaa?onko niissä eroa ku hinta ja nimi?


    • harmaa parta

      Ajokoira on hoidettava vuotiaaksi erittäin huolellisesti penturuuilla, kuivamuona ja jauheliha, useampi annos päivässä raikkaan veden kera. Sen jälkeen voi siirtyä aikuisen koiran ruokintaan. Kuivamuonissa on suositukset minkä ikäiseksi niitä voi antaa, kuitenkin eka vuosi on tärkeä. Ruokinta, lepo, matojen häätö, sopivasti liikuntaa ja hyvä pitopaikka sekä riittävä seurustelu koiran kanssa.

    • vahtijahti

      Jahtivahti penturaksuja turvottelin vedessä. Hyvin kasvoi ja karva kiilsi.

      • piipeni

        Kiitos vastauksista,näillä pääsen taas eteenpäin pitkästi :D


    • Tieto luo turvaa

      Piiperi, kirjoituksesi perusteella ajattelin, että sinulla on ensimmäinen koira nyt.
      Olisi hyvä jos haet tietoa koirista netistä tai kirjastosta saatavista kirjoista.
      Säästyisit ehken monelta turhalta eläinläärärissä käynniltä, kun osaat arvioida itsekin missä mättää. Pikkuripulit ja oksentelut hoituu kotikonstein. Monasti vaan ensimmäisen koiran kanssa hätääntyy ja vie heti lääkärille.
      Ota myös selvää lähimmästä lääkäristä ja missä päivystys.
      Ihanan rodun olet valinnut. Onnellista, pitkää yhteistä taivalta!

      • piipeni

        Itselläni on kyllä ollut jo 6koiraa,nyt enää 3,aikaisemmassa kirjoituksessa on selvyttä tähän ruokaongelmaan kun pennulla ruokatorvenlaajentuma ja olen kyllä kirjoja lukenut ja tietoa hakenut,on kiva vaan kuulla "kokeneiden" ajokoiran kasvattajien mielipiteitä,kun nämä kaksi muuta koiraa minulla on pikkukoiria,kiitos kumminkin viestistäsi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe