Sorruin..taas..

Vihaanminua

Tuli sitten taas iltapalaksi vedettyä pussi sipsiä, iso paketti nuudeleita, pari leipää, pari suolakurkkua ja levy suklaata...Varmaan ois menny muutakin mut alkaa kaapit onneks ammottaa tyhjyyttään.. Yleensä ahmimisen jälkeen on pari kolme päivää itsekuri kohdallaan, nyt sorruin jo kolmatta iltaa peräkkäin... Hirveä morkkis jo nyt, pahimmillaan varmaan huomen aamulla.. Miksei mullakin vois olla hyvä itsekuri? Miks vaikka liikunta ei tuota hyvää oloa, vaikka niin hehkutetaan? Miksen pääse eroon tästä kierteestä..

3

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parantumassa

      Mene lääkäriin. Älä paastoa. Älä diettaa. Älä ruoski itseäs. Älä vihaa itseäs. Älä hauku itseäs&kehoas. Älä kiellä ruokia itseltäs. Älä liiku pakosta. Älä ajattele liikuntaa vain tapana polttaa syötyjä kaloreita.Älä ajattele: "syön nyt kaiken mahdollisen ja huomisesta lähtien laihdutan. ÄLÄ VITTU LAIHDUTA - se johtaa BED:issä (ja muissakin tapauksissa) ahmimiseen, ja bäng.. helvetti on irti ja noidankehä pyörii taas.
      Rakasta itseäs. Kehu itseäs. Usko itsees. Toivo parasta. Syö säännöllisesti -kunnon aterioita. Älä lietso pirua luovuttamalla ja vaikka lipsahtaisitkin, palaat kyllä ruotuun. Sinusta on siihen. BEDin kanssa taisteleminen tuntuu mahdottomalta mutta kun pyörä on pistetty liikkeelle, edes monet epäonnistumiset eivät sitä pysäytä. Syömishäiriöstä toipuminen on suurinpiirtein seuraavanlaista: yksi askel eteenpäin, kaksi taakse, jonka jälkeen valinta on jo paaljon helpompi.
      Toivon sydämestäni että paranet.
      Voimia, taistelu on pitkä ja raskas muttei mahdotonta voittaa.

      • Lasilintu91

        Moi "Paranemassa"! Kiitos ihanan kannustavasta viestistä. Minulla on syömishäiriö ja saan aina välillä ahmimiskohtauksia, joiden jälkeen on päällä hirveä ahdistus. Kiitos ohjeista ja neuvoista, annoit toivoa jauskoa paranemiseen!


      • parantumassa
        Lasilintu91 kirjoitti:

        Moi "Paranemassa"! Kiitos ihanan kannustavasta viestistä. Minulla on syömishäiriö ja saan aina välillä ahmimiskohtauksia, joiden jälkeen on päällä hirveä ahdistus. Kiitos ohjeista ja neuvoista, annoit toivoa jauskoa paranemiseen!

        Moi Lasilintu91! Ihana kuulla että sanoistani on hyötyä. Itse lainasin kirjastosta kirjan " Irti ahminnasta - kohti tasapainoisempaa suhdetta ruokaan " Suosittelen ! Kirja antoi vastauksia niin moneen asiaan. Ja kuten edellämainitsin, takapakkeja tulee, on vain sinusta kiinni kuinka jatkat eteenpäin. Mulla esimerkiksi lähipäivinä monesta syystä iski kohtaus mutta koska osaan käsitellä sitä, lopetin ennenkuin makasin sängynpohjalla vatsa turvonneena itsesäälin ja itseinhon vallassa. Haluan kuitenkin kertoo, nämä tuolloin meni ääntä kohti, eli siis söin n. Alle kympissä , jopa viidessä minuutissa:
        6 ehkä jopa 7 piirakanpalaa
        Pala vanilijajätskiä suklaanomparelleja
        5kaurakeksiä suklaakastiketta
        2 ruisleipää (yhdessä voi juusto tuorekurkkua ja toisessa pelkkä voi).
        Lasi kaakaota.
        Ennen söin vartissa n.:
        6 palaa ruisleipää REILUSTI voita
        Sipsipussi
        Suklaapatukka
        2 isoo annosta päivällisruokaa
        3'vaaleaa leipäpalaa taas REILUSTI voita
        Monta siivua juustoa.
        Että eiköhän sitä edistystä oo ainaki vähän tullu.
        Tsemppiä kaikille teille kanssakärsijöille
        :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe