En tiennyt mihin osioon kuuluisi, joten laitoin tänne..
Eli reilun viikon päästä olis jälkitarkastuksen aika, ja sitä ennen tulisi tuo ehkäisy päättää. Ennen raskautta käytössä oli pillerit ja mietinkin jos alottaisin minipillerit. Täysimetän, mutta en luota pelkästään sen ehkäisytehoon. Kondomejakaan ei haluta käyttää kuin siihen asti, että saan muun ehkäisyn käyttöön.
Haluaisin kuulla teidän kokemuksia eri ehkäisymuodoista. Minkä ehkäisyn otit käyttöön synnytyksen jälkeen ja miksi valitsit sen? Tuliko haittavaikutuksia? (esim. tiputteluvuotoa jne..). Entäs menkat, miten ehkäisy vaikutti niihin? (esim. tulivatko runsaina, tulivatko säännöllisesti yms.) Yleisesti ehkäisyn plussia ja miinuksia? Hinta?
Kiitos kaikille vastaajille! :)
Mikä ehkäisy käyttöön synnytyksen jälkeen?
16
2148
Vastaukset
- tyyt.
Itse asennutin hormonikierukan, tyytyväinen olen ollut. N. 270 euroa asennuksineen, eli edullinen. Imetys ei muuten sitten ole e-keino laisinkaan.
- nappula
Lisää jos saisi vastauksia!
- 3+10
Teillä on jo vauva :) Sitä parempaa ehkäisyä ei ole. Nahkavekkari herää varmasti vaistotessaan vanhempien petipuuha-aikeet. Varmaan sisaruskateutta.
- Näisson
3+10 kirjoitti:
Teillä on jo vauva :) Sitä parempaa ehkäisyä ei ole. Nahkavekkari herää varmasti vaistotessaan vanhempien petipuuha-aikeet. Varmaan sisaruskateutta.
Kyllä se niin on, että jos nainen imettää, ei ole tarvetta ehkäistä, varsinkaan kun ei ole kyllä seksielämääkään.
- riuipoå
Näisson kirjoitti:
Kyllä se niin on, että jos nainen imettää, ei ole tarvetta ehkäistä, varsinkaan kun ei ole kyllä seksielämääkään.
No jaa.... Eipä mun exää se imetys haitannut. Usein hoiteli hommat esimerkiksi yöllä takaapäin samalla, kun makasin kyljelläni ja imetin vauvaa. Näin siis mentiin pari ekaa kuukautta.
Siis oli toki muutenkin seksiä, sellaista minullekin vähän nautinnollisempaa...
Ystäväni sai toisen lapsensa vanhigossa. Esikoinen oli 2kk ja täysimetyksellä, kun toinen lapsi sai akunsa.:) Ikäeroa siis vain n.11 kuukautta. Eri vuoden puolella syntyneet kuitenkin, niin eivät samaan aikaan kouluun menneet.;) - nappula
Näisson kirjoitti:
Kyllä mä kuitenkin meinasin pillerit tai jonkin muun ehkäisyn ottaa käyttöön, meillä kun tuota seksielämää on viikoittain vauvasta huolimatta :)
- Oletko ihan terve?
riuipoå kirjoitti:
No jaa.... Eipä mun exää se imetys haitannut. Usein hoiteli hommat esimerkiksi yöllä takaapäin samalla, kun makasin kyljelläni ja imetin vauvaa. Näin siis mentiin pari ekaa kuukautta.
Siis oli toki muutenkin seksiä, sellaista minullekin vähän nautinnollisempaa...
Ystäväni sai toisen lapsensa vanhigossa. Esikoinen oli 2kk ja täysimetyksellä, kun toinen lapsi sai akunsa.:) Ikäeroa siis vain n.11 kuukautta. Eri vuoden puolella syntyneet kuitenkin, niin eivät samaan aikaan kouluun menneet.;)Jotenkin pervoa?
- öohöouöuih
Käytin tovin minipillereitä. Oli välivuotoja, mutta muuten toimi hyvin. Heti kun lopetin imetyksen, palasin käyttämään e-pillereitä. Niitä olenkin elämässäni popsinut jo 20 vuotta, pois lukien kaksi raskautta ja imetysjaksot. Hyviä ovat, niin ei ole syytä vaihtaa esimerkiksi kierukkaan.
- tyytyväinen
Täällä meni piuhat poikki klipseillä, lapsiluku täynnä. Päiväkirurginen operaatio, josta tuli sentin arpi ja kaksi saikkupäivää. Menkat kestävät näin vanhemmiten 2 päivää (johon tällä ei tietenkään ole vaikutusta). Helppo, varma, huoleton, halpa, hormoniton - hinta pkl-käynnin verran 27 €, en muista oliko jotain lisää?
- LIISA-LEENA
TYÖNNÄ SORMI PERS REIKÄÄS NI EI UKKOS KUL LI MAHDU SINNE.TOISEEN SITTE SE REILUN KAUPAN BANSKU.
- eimyrkkyjä
Minä en ole koskaan käyttänyt pillereitä enkä muutakaan enkä tule käyttämäänkään.En tuhoa terveyttäni sellasella.Yksi lapsi on ja kortsuilla mennään.Se toimii meillä vaikka ei ehkä muilla.
- wäywäy
Minulle asennettiin Mirena-kierukka 2,5kk synnytyksestä.
Asennuksen jälkeen 5kk vuotoa, välillä tihkuamista mutta pääsääntöisesti runsasta. Halut meni, hiukset tippu päästä ja mielialat sekos täysin (synnytyksen jälkeen ihan tyyntä kunnes tuli kierukka), voin huonosti koko ajan ja ruoka ei maistunut yhtään. Paino tippui 15 kiloa sen 5kk aikana vaikka pakotin itseni syömään! Kierrukka poistettiin ja kaikki ongelmat loppui.
Painoa sain palautettua 7kiloa ja hiukset alkanu palautumaan normaaliksi.
Meillä päätettiin unohtaa ehkäisy, tehdä toinen lapsi ja pistää sitten piuhat poikki. Ikävaatimus täyttyy sopivasti ennen toisenlapsen synnytystä ja edellinen synnytys oli niin vaikea että sekin puoltaa steriilisaatiota :) Eli näin täällä..- päättää pitäisi
Minä en myöskään tiedä, mitä tehdä raskauden jälkeen. Jos lapsi syntyy, niin kolme lasta minulla on, enkä enää jaksaisi enempää. Kohtu on silloin kolme kertaa leikattu. En ole varma, mutta kolme sektiota yleensä on ilmeisesti suositeltu maksimi, mutta neljästäkin olen kuullut. Miehelle ensimmäinen lapsi. Riittääkö hänelle yksi lapsi vai ottaako sitten kuitenkin lopulta toisen vaimon? Laittaisivat kyllä klipsit sektion yhteydessä, mutta pelottaa se lopullisuus. Hormoneita en käytä enkä ole koskaan käyttänyt. Mirena-kierukkaan kokeilin kerran, mutta en kestänyt ajatusta kierukasta ja halut sen takia lopahtivat samantien, joten poistatin sen lähes heti. En tosiaan tiedä mitä tehdä.
- huhhuh...
päättää pitäisi kirjoitti:
Minä en myöskään tiedä, mitä tehdä raskauden jälkeen. Jos lapsi syntyy, niin kolme lasta minulla on, enkä enää jaksaisi enempää. Kohtu on silloin kolme kertaa leikattu. En ole varma, mutta kolme sektiota yleensä on ilmeisesti suositeltu maksimi, mutta neljästäkin olen kuullut. Miehelle ensimmäinen lapsi. Riittääkö hänelle yksi lapsi vai ottaako sitten kuitenkin lopulta toisen vaimon? Laittaisivat kyllä klipsit sektion yhteydessä, mutta pelottaa se lopullisuus. Hormoneita en käytä enkä ole koskaan käyttänyt. Mirena-kierukkaan kokeilin kerran, mutta en kestänyt ajatusta kierukasta ja halut sen takia lopahtivat samantien, joten poistatin sen lähes heti. En tosiaan tiedä mitä tehdä.
Oletko nyt ihan tosissasi? Jos mies on kanssasi, hän on kanssasi riippumatta siitä, kuinka monta lasta teillä on. Toisaalta, jos hän on mennäkseen, ei sitä mikään lapsimäärä estä, joten lakkaa pohtimasta turhia.
Melkoista miehen aliarviointia...!
- 1-v. imettänyt
Imetin lasta suunilleen vuoden ikäiseksi ja sinä aikana en halunnut käyttää mitään pillereitä. Alunperin oli tarkoitus, et mies käyttäis sen aikaa kumeja.
Meillä siinä vaan kävi niin, että useimmiten mies jätti sen laittamatta ja joskus kun siitä yritin huomauttaa, niin sanoi et kortsu vie kaiken nautinnon ja lerpahtaa.
En jaksanut käydä asiasta miehen kanssa vääntämään ja kun menkatkaan eivät olleet alkaneet (alkoivat vasta kuukausi sen jälkeen, kun lopetin kokonaan imetyksen). Ajattelin, et itsepähän aikuinen mies tietää mitä tekee ja annoin miehen touhuilla vapaasti.
En kyllä suosittele, sillä tuurillahan me mentiin vaikka sitä seksiä ei nyt vauva-aikaan niin tiuhaan ollutkaan. Onneksi en tullut tuona aikana raskaaksi ja nyt on käytössä pillerit.- Sen voin sanoa
Kyllä paras ehkäisy on se lapsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854