Voiko uuden avattavan ikkunan aukipitolaitteen kokonaan irrottaa eli poistaa käytöstä? Haluan ehdottomasti, että ikkunani avautuu luontevasti ilman rajoitinta, kuten ennenwanhaan, manuaalisesti, etu- ja takalasi erikseen!
Saimme uudet ikkunat, ja olen masentunut. Ennen avattavat ikkunat (n. 40 cm leveä) aukesivat mukavasti tarvittaessa aivan ammolleenkin. Nyt uusissa ikkunoissa lukitus, esto? Kyllähän se nyt pelkkä hakakin riittäisi.
"Lapsiystävällisyys" ja mikä lie hiivatin turvallisuus pilaa kaiken! Uusissa avattavissamme on nyt aukipitolaitteet niin, että on kuin pakkopaita, minkä verran voi tuulettaa. Päätäänkään ei saa ikkunasta ulos :( . Meidän kotona ei taatustikaan tule käymään yhtään lasta, saati semmoista, joka muutoinkaan ikkunasta putoaisi! - Kyllä ristivetoa ja myrskytuulta pystyy varomaan, etteivät ikkunat hajoa.
Onko kukaan muu hermostunut tuollaiseen ikkunanvälivärkkiin?
Tuuletusikkunan "aukipitolaite" = pakkopaita?!
6
3643
Vastaukset
- Muutos parempaan
Älä poista. Aukipitolaite työntää ulkopokan tiukasti kiinni tiivisteeseen.
Nykysin sinulla on vain yksi lukko verrattuna entiseen 4 lukkoon jne.
Pidä pääsi sisäpuolella äläkä seuraile naapureiden liikkumisia.
Ei sinua ole pakotettu muutokseen, vaan vanhoilla jäärillä on vain PAKKOMIELI säilyttää entinen.
Yhden vanhan jäärän takia ei kannata jättää vanhoja lukituksia. - on hyvä...
Se on ihan hyvä, että tuuletusta on rajoitettu, niin ei yhtiön lämmityskulut kasva himotuulettajien takia.
- PakotettuTuuletusrak
En saanut itseäni nyt täsmällisesti ymmärretyksi, mutta tämähän on 'vain' S24-palsta.
Ekalla vastaajalla kumma tarve olla ilkeä, varsinaisesta asiastani ei tiennyt mitään. Eikä ole ollut "4 entistä lukkoa.". Ja mitä tekemistä tällä on kysymykseni kanssa?: "Yhden vanhan jäärän takia ei kannata jättää vanhoja lukituksia." Epämiellyttävä olo tulee tuollaisista "vastaajista".
Toinen vastaaja osuu ihan väärään: en ole mikään himotuulettaja! Ei minulla ole kyse nimenomaan tuulettamisesta suu ammollaan. Aiempien ikkunoiden ollessa esim. käytimme imuria ikkunat täysin auki, mutta sitä varten nollasimme lämpöpatterin termostaatin.
- Älkää vastailko ohi kysymysten. Ja epäystävällisiä, itsestään selviä juttuja. Kiitos. - joopa-jooo
Vaihda avautumista rajoittavan tuuletushelan tilalle hela joka sallii ikkunan avautumisen kokonaan. Löytyy rautakaupoista.
- Luki luki
Kaikista aukipitolaitteista voi avata rajoittajan. Ei tarvitse hankkia uutta.
- aatu-täti
Siinä on ruuvi, jonka voi poistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569