Kaksoisraskaus ja siivoustyö

Ensikertalainen

Hei!
Kaipailen kokemuksia raskaudesta ja siivoustyöstä, varsinki kaksoisodottajilta!:) Itse odotan esikoisia, erimunaisia kaksosia eli kummallakin omat vesitilat ja istukat. Olen nyt 15 4 ja raskaus on sujunut ongelmitta, ilman pahoinvintia, oksentelua tai muita väsymystä pahempia oireita.

Työni on porrassiivousta, eli olen kiinteistöhuolto firmassa töissä. Työhön kuuluu vessojen, saunojen, porrakkoiden yms kerrostalojen yhteisten tilojen siivoamista. Liikkuminen paikasta toiseen tapahtuu autolla, mutta kaikki siivousvälineet pitää kulettaa, nostella ja kantaa paikasta toiseen. Olen kertonut työnantajalleni raskaudestani jo heti ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen ja he ovat suhtautuneet todella hyvin ja ymmärtäväisesti. :)

Nyt kuitenkin kaipaan samassa tilanteessa olleiden/olevien kokemuksia, miten olette jaksaneet työssänne? Jouduitteko jäämään aikaisin sairaslomalle?
Olen kooltanikin aika pieni, painan alle 50kg ja olen 157cm, joten mahan kasvu tulee olemaan aika huikeaa. :D Saunoja pestessä jo nyt vihlaisee inhottavan kipeää alamahaa.

Tulipa paljon asiaa, toivottavasti saan vastauksia, on niin jännää odottaa ensimmäistä kertaa ja vielä kaksosia!:) Kiitos paljon vastauksista!

3

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sofia42

      Suosittelen heti juttelemista jonkun lääkärin kanssa.Olen ollut siivoustyönohjaajana ja itse pesin ikkunoita äitiyslomani alkuun. Minulla on ollut 2 kakosraskautta. Toisessa raskaudessa kielsivät 20 viikonjälkeen kaikki juoksemiset yms raskaimmat ponnistelut. Itsestä tuntuisi että työsi kiivetä rappuja ylöspäin on liianraskasta kaksosraskauteen.

    • Rennosti

      Kannattaa ottaa varman päälle. Kaksosraskaus on aina riskiraskaus. Itse jäin sairaslomalle rv 17 ja suurin raskausoire oli kauhea väsymys. Jos vain vähänkin siltä tuntuu, sairaslomaa. Ei kannata vetää itseään ihan loppuun ennen vauvoja.

    • Ensikertalainen

      Kiitos vastauksistanne! Olen nyt 20 3 ja neuvollastakin ennustelivat että ensi viikolla alettais pitkälle sauraslomalle kunhan rakenneultra on käyty. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1918
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      245
      1844
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      93
      1585
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      111
      1413
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1151
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1110
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      948
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      103
      895
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    Aihe