käybeet,huomennahan on veronpalautukset onnellisille,minulle tuli maksua
Joko olette jouluostoksilla
27
143
Vastaukset
- -ra
Minä olen jotain pientä ostanut,annanlahjakortit jokaiselle niin saavat itse valita mieluisensa lahjan,turha ostaa jotain josta ei tykätä.Tyttären koiralle laitoin röhkivän porsaan samanlaisen jonka hän on repinyt riekaleiksi
- porsas jouluksiko?
Hän? tytärkö repi entisen porsaan? Miksi?
- on.mummi
Kaikki on jo ostettu, pääasiassa lastenlapsille ostetaan, toki lapsiakin muistetaan, toiselle puolisoineen kylpyläreissu (plus lapsoset siksi aikaa mummolaan;)), toiselle lapselle lahjakortti.
Miten sinulle tuli mätkyjä kun olet eläkkeellä etkä tienaa mitään ylimääräistä? Kuulosta todella oudolta. Millainen veroprosentti sinulla on?
Itse olen kahdettatoista vuotta eläkkeellä, joka vuosi muutama kymppi tulee palautuksia, koskaan en ole eläkkeellä ollessani joutunut mätkyjä maksamaan. - taas niin
Miten sulle tuli maksua, vaikket ole tienannutkaan kirjoitustesi mukaan, kun käyt vapaaehtoistyössä? Eihän matkyjä pitäisi tulla jos ei tienaa?
- -ra
Mätkylä tulee myös sairaseläkkeellä
- syöpis
En ole koskaan käynyt jouluostoksilla. Vaimo on hoitanut välttämättömän.
Mitä onnea palautuksissa on? Lainaa valtiolle! Muutama satanen tuli takaisin koska en ole enää yrittänytkään pienentää ennakonpidätystä.
Korkeiden korkojen ja inflation vuosina pienensin ennakonpidätystä parin kuukauden bruttotulon verran.
Silloin korotonta lainaa valtiolta minulle päin.- -ra
Mielummin saa takaisin kun joutuu maksamaan
- syöpis
-ra kirjoitti:
Mielummin saa takaisin kun joutuu maksamaan
Oletko itse valmis antamaan jollekin henkilölle korotonta lainaa 1,5:ksi vuodeksi?
Eli, puolentoista vuoden jälkeen saat lainaksi antamasi summan takaisin!
Mihin tuo logiikka tai anteliaisuus perustuu?
- -ra
Olen lainannut monellekkin henkilöllö,toiset ovat pitkien aikojen jälkeen maksaneet ja jotkut ei ollenkaan vaikka kuinka soittelisi perään.Itsekkin olen joitinut lainaamaan,mutta maksan lainan aina sovittuna päivänä takaisin
- huonot ystävät ei
En lainailisi rahojani ihmisille joihin en luota.Eikä niitä ystäväpiiriini edes kuulu!
- syöpis
Selvää puhetta! Henkilöiden välisissä vipeissä lienevät yleensä kyseessä lyhyehköt maksuajat ja pienehköt summat?
Itse en ole koskaan edes pyytänyt vippiä. Olen mieluummin ollut syömättä 4vrk.
En ole myöskään vipannut kenellekään.
Veronpalautuksissa on kyse ka. 1,5:n vuoden laina-ajasta.
Kuten ylempänä mainitsin, jäin aikanaan useana vuotena tarkoituksella jälkiveroille noin 2kk:n bruttopalkkani verran.
Inflatio oli silloin noin 6% ja maksoin itse lisälainasta 12% vuosikorkoa.
Tuosta pääsee helposti laskemalla noin 25 - 30%:n korkohyötyyn jälkiverojen ansiosta.
Olisin ollut helvetin hullu jos en olisi käyttänyt hyväkseni tuota mahdollisuutta!
Korot ja inflatio ovat nyt alhaalla mutta periaate on sama.
En todellakaan osaa riemuita palautuksista mutta laiskuuttani en ole tehnyt asialle mitään. Summatkin liikkuvat satasissa mutta kuitenkin.
Hieman asiaan liittyen. Vaihtaessamme 163m2 ok:mme 74m2 kolmioon lainoitin uuden 70%:n arvosta vaikka en olisi tarvinnutkaan ja sovin, etten lyhennä sitä lainkaan mutta voin maksaa sen kerralla pois ilman lisäkuluja.
Maksamani korko oli 0,63%. Kun viime kesänä 10v:n laina-aika umpeutui ryhtyi pankkitäti ehdottelemaan jatkamisen koron nostoa 1,2%:iin. Olisi se ollut vieläkin edullista pitää mutta maksoin sen kuitenkin pois.
Hölmöä tietenkin!
Syöpätilanteeni on saattanut minut ajattelemaan mahdollisen leskeni asioiden hoitamisen helppoutta.
- -ra
Minä en enää koskaan lainaa mit''n,sen olen karvaasti oppinut jamavuosina kun jäi asunnon myynnin jälkee 100.000 mk veelkaa jota maksan lopun elämmääni-Sory kirjoitusvirheeni
- Eroon vanhoista velo
Eiks noista vanhoista veloista pääse eroon ajan myötä,yleensä kyllä!
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
No pääsehän niistä, uo niitä mittailee....
- -ta
Ulosottomies ciw joka kuukaudessa
- Siw
Mitä "ulosottomies ciw"? joka kuukaudessa.
krävää, vai tekee mitä?
joo, ei niistä veloista pääse kuin isolla rahalla eroon... - -ra
Siw kirjoitti:
Mitä "ulosottomies ciw"? joka kuukaudessa.
krävää, vai tekee mitä?
joo, ei niistä veloista pääse kuin isolla rahalla eroon...Sory kirjoittelin kynttilän valossa,tarkoitin jotta joka kuukausi ulosmitataan maksimi määrä
- -ra
T'n''n teemme joulukortit ja kaiken joulu reksviitan esille
- -ra
Löysin tyttärilleni kauniit kaulakorut,ja vanhimmalle kauniin silkkisen yöpaidan,nuorimmainen saa älypuhelimen,pojalle vielä täytyy kekssiä jotakin mitä hän tarvitsee
- ehdotus vaan
-ra mitä jos hankisit naamakirjan iteles, sun tarinat ei kuulu tänne enään,oot terve syövästäs,joten eikö oi kivempi siirtyä terveitten kirjoihin,jo!
- -ra
ehdotus vaan kirjoitti:
-ra mitä jos hankisit naamakirjan iteles, sun tarinat ei kuulu tänne enään,oot terve syövästäs,joten eikö oi kivempi siirtyä terveitten kirjoihin,jo!
Mikä on naamakirja ?
- mnmnmn
-ra kirjoitti:
Mikä on naamakirja ?
Facebok.....
- -ra
Vappuna naamarit ostetaan
- Lusiina
Tunnelmallista JOulunalusaikaa -ra!
- -ra
Kiitps samoin sinulle
- Hyvää jouluuu
Hyvää Joulua sinule -ra!
- -ra
Samoin sinulle kun kaikille muillekkin rauhaisaa joulua,2 viikkoa vielä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762691Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2761539Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871341
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991301Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3851246Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat38997Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2889Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254812Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun316805