Lihavuus ja nolot tilanteet

uippa

Kertokaa (jos haluatte) mihin epämiellyttäviin/noloihin/kiusallisiin tilanteisiin olette joutuneet lihavuutenne takia? Kiinnostaa kuulla ja vertailla niitä omiin kokemuksiini ja miettiä teenkö sittenkin kärpäsestä härkäsen...

32

3814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku näkijä

      Aikanaan eräällä tutntemallani pyöreällä tyypillä hajos housut totaalisen halki juhlissa. : O Kerrna hajosi wc pönttö...Nyt on jo hoikassa kunnossa-onneksi ja terveyden kannalta.

      • joku näkijä

        siis kerran eikä kerma :D


    • 6+11

      perus eli housujen ratkeaminen on tullut vastaan pariinkin kertaan.

      • pöh

        Miten tämä housujen repeäminen liittyy lihavuuteen? Housut repeää niin laihalla kuin lihavalla, jos ne eivät ole sopivat. Itse lihavina aikoinani ei koskaan housut revenneet!

        Aloittajalla ei liene aloituksen motiivina ollut kuin oma uteliaisuus. Ei taida olla esimerkkiäkään kerrottavana.


      • Anonyymi
        pöh kirjoitti:

        Miten tämä housujen repeäminen liittyy lihavuuteen? Housut repeää niin laihalla kuin lihavalla, jos ne eivät ole sopivat. Itse lihavina aikoinani ei koskaan housut revenneet!

        Aloittajalla ei liene aloituksen motiivina ollut kuin oma uteliaisuus. Ei taida olla esimerkkiäkään kerrottavana.

        Voitteko auttaa....
        Mä meen ehkä huomenna uimahalliin kaverini kanssa ja se on laiha, no... Mähän tietenkin oon aika (no varmaan tiedätte) lihava ja mulla on aika isot rinnat toisin kun sillä(me ollaan siis 10 vuotiaita niin siihen verrattuna)


    • öynöy

      Pahinta on ollut lääkärissä ja sairaalassa. Kauheaa, kun joku työntelee maharoikkoa pois edestä. Sairaalassa hoitajat ihmetteli, että painaapa sänky paljon työnnellessä ja pyysivät toisen avuksi. Jopa sairaalan sänky painui ala-asentoon pikkuhiljaa itsestään. Ortopedin piti kokeilla lonkkaluuta eikä sitä oikein löydy pehmusteiden alta.

      • Anonyymi

        Muistan kun päästin emäpierun, seurauksena rusahtivat pöksyt peräsaumssta kahtia.

        Olisiko ilmanpaine sitte vaikuttanut rusahdukseen.


    • iso1

      Mulla meni sänky rikki huoraa naidessa. Viime vuoden saldo oli kaksi sänkyä, yksi teräksinen terassi tuoli ja sohvan runko poikki. Housuja on revennyt varmaan 5-10 kpl.

    • inimi

      Useimpiin käsinojallisiin tuoliin ei mahdu istumaan ja tämä on johtanut taas siihen, etten uskalla mennä esim.parturiin, elokuviin jne. En tiedä mahtuisinko heidän tuoleihin.

      Joissakin autoissa turvavyö on kireänä.

      Monesti kuullut pienten lapsien hihkuvan vanhemmilleen "katso miten lihava" yms.
      Samoten nuoret porukoissaan naureskelevat "hirvee läski" yms. (ihan kuin en omaisi korvia)

    • läskilehmä91

      Peruskouluaikoina ruokajonossa ollessani monet luokkalaiset kyselivät kovaan ääneen, että miksi edes syön, kun olen jo valmiiksi "ihraperse" ja onko mukavaa lyllertää ympäriinsä. Opettaja ei puuttunut vaan näkyi jopa pidättelevän naurua. Sellaista mukavaa, ja mitä muistelen,niin ysillä olin 162cm ja painoin noin 60kg, eli en paljoa enempää kuin muut luokkani tytöt, mutta minä olin aina se valas ja ällöttävä ihrakasa

    • lihava_lyyli

      No. Tampereen Särkänniemessä kävi sillä lailla, kun siellä on se joku Tornado vai mikä se on.. se vuoristorata, jossa on pari silmukkaakin.. Niin minut saatiin ihan kirjaimellisesti ÄNGETÄ siihen tuoliin.. Nauroin ihan hysteerisesti, mutta se on sanottava, että vuoristoradan hoitaja (hyvin nuori tyttö, olisiko ollut kesätyöläinen) hoiti tilanteen todella hienosti, tyylillä ja kohteliaasti. Olen edelleen siitä muistosta vaikuttunut, vaikka tapahtumasta on jo yli 10 vuotta aikaa, olin silloin painavimmillani, eli 126 kg. Kyllä se silti hävetti. Lähinnä sen vuoksi, kun jonon muut ihmiset tietty näkivät..

      Sitten on ollut pari sellaista tilannetta, kun en ole mahtunut käsinojalliseen tuoliin kunnolla. Peffa on ottanut kiinni, on ollut ahdasta istua - tullut mustelmia. Tämä myös silloin 126 kiloisena.

      Ja sitten lentokoneessa se, että istuimen käsinoja on lähtenyt nousemaan ylös, koska peffa on ollut liika iso.

    • tonnikeiju1

      Muutama vuosi takaperin olin ystäväni kanssa yökerhossa. Seuraamme lyöttäytyi oikein mukavan näköinen mies jolla oli ollut silmäpeliä pitkin iltaa ystäväni kanssa. Istuimme kolmistaan pöydässä ja mies näppäili puhelintaan. Hetken päästä seurueeseemme liittyi miehen ystävä joka kovaan ääneen kysyi minulta että "sinäkö oot se läski tyttö kelle piti tulla pitää seuraa". Eipä kauheasti ollut bile fiilistä tämän jälkeen.:)

      • t-99

        Kerron tämän tyttöystäväni puolesta. Hän on 160cm pitä ja 105kg eli ylipainoo on reippaasti. Olimme 1vk sitte uimahallissa ja olimme menossa liukumäkeen kun tyttö kysyi, että pääsenkö sulkisi mäessä. No vastasin että tottakai. Siinä ylhäällä kun hän vaivoin punnersi itsensä syliin. Ja sanoi että halaa. Minä halasin mutta käteni eivät yltäneet mahamakkaroiden ympäri. Onneksi hän ei suuttunut, vaan aloitettiin laihdutus. Myös syliini en jaksa häntä nostaa, JOS KIINNOSTAA NIIN VOIN KERTOA LISÄÄ NOLOJA TILANTEITA.


      • t-99
        t-99 kirjoitti:

        Kerron tämän tyttöystäväni puolesta. Hän on 160cm pitä ja 105kg eli ylipainoo on reippaasti. Olimme 1vk sitte uimahallissa ja olimme menossa liukumäkeen kun tyttö kysyi, että pääsenkö sulkisi mäessä. No vastasin että tottakai. Siinä ylhäällä kun hän vaivoin punnersi itsensä syliin. Ja sanoi että halaa. Minä halasin mutta käteni eivät yltäneet mahamakkaroiden ympäri. Onneksi hän ei suuttunut, vaan aloitettiin laihdutus. Myös syliini en jaksa häntä nostaa, JOS KIINNOSTAA NIIN VOIN KERTOA LISÄÄ NOLOJA TILANTEITA.

        Syliisi mäessä...


      • lihava_lyyli

        Olipa aika karmean hävytön mies. :(
        Varmasti tuollaisesta tulee paha mieli.
        Jotkut ihmiset eivät yhtään ajattele toisten tunteita.
        Toivottavasti et enää muistele sitä idioottia, vaan elät onnellista elämää.


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Kerran yritin ängetä sovituskoppiin, niin kopin reuna irtosi seinästä ja kaatui. Onneksi koko koppi ei kaatunut, kun oli muitakin ihmisiä viereisissä kopeissa.

      Toisen kerran olin gynekologilla, 10 kandia ympärillä. 2 hoitajaa piteli mahaani ylhäällä, mutta lääkäri ei löytänyt "paikkoja" :(. Se oli elämäni nöyryyttävin kokemus.

    • Thisisit

      Mä hypin serkkujen luona trampoliinilla, tai meinasit hyppiä, ellen olisi menny siitä verkosta läpi.

      Niin, ja sit kerran muutaman jätkän porukka seuras mua huudellen törkeitä ja tarjoutuen tekemään mulle omakätisen lihavuusleikkauksen... Ja heittivät pari lumikokkaretta niskaan. Että sellasta.

      • näin

        Oon 15v 160cm/105kg ja tiiän että oon tod.ylipainoinen. no olin poikaystäväni luona kerrossängyn yläosassa lukemassa kirjaa ja kun menin pojan luo ylös nii sängyn tikapuut katkes mun painosta. Ja toinen tilanne kun olin poikaystäväni kaa uimassa nii kun laitettiin uima housut ja muut jalkaan nii uimahousut eivät mahtuneet mun peffan kohdalta jalkaan kunnes molemmat vedettiin niitä ylös. No nolotti mennä uimaan kun kaikki tuijotti mun mahaa kun se roikkui uikkareiden päällä. Päästiin veteen nii ei hypitty laiturilta kun nolotti nii pidin mahan veden alla piilossa. Seuraavana päivänä kun mentiin taas uimaan nii poika osti mulle kokouimapuvun, se oli pieni ja meinas revetä kun ängettiin se mun päälle, ja makkarat näkyivät tietenkin puvun läpikin.


      • näin
        näin kirjoitti:

        Oon 15v 160cm/105kg ja tiiän että oon tod.ylipainoinen. no olin poikaystäväni luona kerrossängyn yläosassa lukemassa kirjaa ja kun menin pojan luo ylös nii sängyn tikapuut katkes mun painosta. Ja toinen tilanne kun olin poikaystäväni kaa uimassa nii kun laitettiin uima housut ja muut jalkaan nii uimahousut eivät mahtuneet mun peffan kohdalta jalkaan kunnes molemmat vedettiin niitä ylös. No nolotti mennä uimaan kun kaikki tuijotti mun mahaa kun se roikkui uikkareiden päällä. Päästiin veteen nii ei hypitty laiturilta kun nolotti nii pidin mahan veden alla piilossa. Seuraavana päivänä kun mentiin taas uimaan nii poika osti mulle kokouimapuvun, se oli pieni ja meinas revetä kun ängettiin se mun päälle, ja makkarat näkyivät tietenkin puvun läpikin.

        Ja jos joku luulee että oon sama henkilö josta ylhäällä puhuttiin, no näköjään samat mitat


    • Anonyymi

      Kertokaa mulle että oonko lihava: 11 wee ja 56 kg??? Itse tunnen itseni lihavaksi...

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa ikään suhteutettua painoindeksiä. Mikset kysy kouluyerveydenhoitajalta, joka voi ensiksi katsoa, oletko ikäisesi mittainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa ikään suhteutettua painoindeksiä. Mikset kysy kouluyerveydenhoitajalta, joka voi ensiksi katsoa, oletko ikäisesi mittainen?

        Oon 160 cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon 160 cm

        Voiko joku kertoa että olenko ylipainoinen???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko joku kertoa että olenko ylipainoinen???

        Et ole ylipainoinen.

        Jatkoa ajatellen vinkkaisin, että näitä asioita kannattaisi käsitellä vanhempien tai mieluiten kouluterveydenhoitajan kanssa. Netin keskustelupalstoilta saatavat vastaukset tulevat harvoin alan ammattilaisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ylipainoinen.

        Jatkoa ajatellen vinkkaisin, että näitä asioita kannattaisi käsitellä vanhempien tai mieluiten kouluterveydenhoitajan kanssa. Netin keskustelupalstoilta saatavat vastaukset tulevat harvoin alan ammattilaisilta.

        Kiitos! 😊 Itsetuntoni kohosi. Kiitos! :)


    • Anonyymi

      Lainasin kerran autoa ja jouduin pyytämään apua oven sulkemisessa.

    • Anonyymi

      No joitakin kertoja on housut ratkennut. Sitten kerran kun olin kaupungilla niin housujen nappi vaan irtosi niin että vatsa tuli esiin. Melko noloa.

      Kerran ole myös rikkonut sellaisen puutarhatuolin istuttuani siihen. Jokin aika sitten kun olin varsin ahtaassa kirjakaupassa ja vieläpä niin että siellä oli paljon ihmisiä, niin silloin käännähtäessäni varomattomasti iso takamukseni tönäisi joitakin kirjoja suurella metelillä lattialle.

    • Anonyymi

      En ole tuntenut oikeastaan kummemmin noloutta painoni takia.
      Kerran miehen kanssa ollessa sängystä petti sälepohja, mutta me vaan naurettiin, eli ei tarvinnut alkaa nolostella.

      Kerran olin yhdessä huvipuistossa menossa innoissani sellaiseen karuselliin, jossa istutaan pieneen pitkillä ketjuilla kiinni olevaan keinuistuimeen ja jalat jää roikkumaan vapaina ilmaan.
      Mutta ups, ei meinannut takamus mahtua siihen istuimeen, enkä halunnut lähteä enää pois paikalta, niin tungin itseni väkisin istumaan siihen. Se oli ehkä tilanne, jossa vähän olisi nolottanut kääntyä pois.
      Onnekseni istuimesta pois lähteminen onnistui ihan hyvin, etten jäänyt jumiin.

      Toisaalta kun on itse sinut itsensä ja painonsa kanssa, niin ei ole aihetta noloilla tai hävetä.

    • Anonyymi

      Moi oon 30v mies ja painan 120kg kerran kun hyppäsin kotona niin lattia hajosi!!

    • Anonyymi

      BMI yli 30. Ikinä en ole painoni takia noloihin tilanteisiin joutunut, mikä johtunee siitä, että osaan valita seurani. En itsekään saata muita noloihin tilanteisiin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lapsuudenmuisto eli asuin lapsuuden maalla, pienessä kyläpahasessa jossa kaikki tunsi toisensa.
      Meille tuli kaupungista kyläileen isän serkku ja tämän vaimo.
      Vaimo oli tajunnanräjäyttävän lihava. He viipyivät meillä n. viikon. Vaimolla oli jatkuva naposteluntarve. Kun hänen karkkivarastot ehtyivät, hän keksi että minä voisin koulumatkalla poiketa lähikaupassa ja täydentää hänen varastojaan.
      Olin sellainen 10v. langanlaiha rääpäle. Oli talvi ja kuljin suksilla koulumatkat. Tuttu lähikauppias alkoi ihmetellä, kun ahdoin joka päivä reppuuni järjettömät määrät makeisia, sipsejä ja keksejä. Hän otti äitini lopulta puhutteluun, koska oli huolissaan minusta. Ei siinä, mutta kun opettajakin halusi puhua kanssani "epäterveellisistä ruokatottumuksistani".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe