Nikun vuokrat!!

Hulluutta!

Mitä Niiralan kulma oy oikein hakee näillä järjettömillä vuokran korotuksilla korjaamattomissa vanhoissa asunnoissa?

Luullaanko siellä Nikun johtoportaassa, että rahakkaat tulevat tilalle vuokralle asumaan kun köyhemmät muuttavat pois halvempiin kämppiin?

Vai uskotaanko. että tämä touhu tuo euroja kaupungin kassaan,vaikka kaikkein köyhemmät hakevat tuon kototuksen sossusta, eli ihan siitä samasta kaupungin kassasta?

Kovat korotukset ovat ymmärrettäviä jos taloihin tehdään peruskorjauksia,mutta tavalliset kulumisrempat maksetaan joka kuukausi tiettynä osana sitä perusvuokraa!Eli peruskorjaamattomien asuntojen vuokrat tässä ihmetyttävät??

Asuminen on perusoikeus näillä leveysasteilla kun telttailu ei onnistu ympäri vuotisena harrastuksena! Milloin Nikulla unohdettiin että se asunto on ihmisen koti, ei vaan vuokranantajan tulonlähde?

Luuletteko siellä poteroissanne että vuokralaisten vaihtuvuus ja ihmisten epävarmuus siitä kuin kauan siinä kulloisessakin asunnossa on varaa asua nostaa sitä asumisviihtyvyyttä ja saa kunnioittamaan sitä taloa ja pihapiiriä,säästämään ja vaalimaan asunnon kuntoa,rappukäytäviä,pihaa jne..vähäinen on ymmärrys jos ette tajua että tästä syntyy se hällä väliä meininki!

Kun elämä asumisen suhteen on aina vain väliaikaista ja sitä kodintuntua ei ennätä syntyä niin jäljet näkyvät muuallakin kuin naapurisuhteissa!!!

38

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggggggggggggdfg

      Eihän ne edes nouse....

      • tuurilla

        Kaikissa taloissa ei vuokrat nouse. Osalla ollut parempi tuuri.


      • hihhi

        joka vuosi nousee n. 10 euroa


    • Faktat kuntoon

      Voi vittu että ärsyttää tälläiset märisijät. Niiralassa on kaupungin halvimmat vuokrat, piste. Mene vaikka VVO:lle asumaan ja sitten voit ihmetellä kun maksat samanlaisesta läävästä kymmeniä prosenteja enemmän.

    • jokuvituniku

      Nikun asunnoissa ei nyt kukaan viitsi asua kun niin paskoja perusloosseja ovat. Ei mitään luksusta. Köyhien asuntoja ovat.

    • hhfhfv

      ja näillä järjettömillä vuokrilla pidetään huolta ettei niissä nikun asunnoissa tosiaan asu muita ku sossu elättejä. koko typerä asumistuki systeemi pitäisi muuttaa toisenlaiseksi ku toi just mahdollistaa sen että vuokrat saa olla kuinka korkeita tahansa, kyllä se kela ja sosku maksaa

    • Voi jukra...
    • vuokralainen1

      Sehän siinä ideana onkin, kun se on ihan sama paljon vuokra on nikun asunnoissa niin sossu maksaa. Itse asun nikun asunnossa ja käyn töissä päivittäin ja maksan vuokraa 600e kuussa! Kyllä kirpaisee minua ihan vitusti, kun puolet palkasta menee vuokraan, mutta ei se näitä muita pihapiirin asukkaita häiritse, koska valtio maksaa heidän asumisensa. Saavat ryypätä ja rellestää päivät pitkät, kyllä veronmaksajat huolehtii heidän elättämisestään. Ja paikkahan on rönö, kyllä täälläkin on niku kämppiä ja ihan samoja juoppoja ja narkkeja ku muissakin nikun kämpissä ja faktahan on että sossu maksaa näitten loisten elämisen täällä vaikka vuokra ois mitä tahansa! Minua ainakin henk. koht. vituttaa kuunnella näitten paskakasojen kännistä möykkäämistä öisin...

      • sdvbgwegwe4gbv

        vuokralainen1

        Sinä missään töissä ole. Ei kukaan saa noin huono palkkaa. Todella huono vitsi...
        Ei se sosku maksa mitään vuokraa tai muutakaan, itsellä jää 15 euroa yli toimeentulon laskelmasta ja näin ollen en saa mitään apua.


      • vuokralainen1
        sdvbgwegwe4gbv kirjoitti:

        vuokralainen1

        Sinä missään töissä ole. Ei kukaan saa noin huono palkkaa. Todella huono vitsi...
        Ei se sosku maksa mitään vuokraa tai muutakaan, itsellä jää 15 euroa yli toimeentulon laskelmasta ja näin ollen en saa mitään apua.

        Kerrohhan minulle kuka näitten juoppojen asumisen täällä sitten kustantaa, jos ei sossu/kela? Ja voin varmuudella sanoa, että ei näistä n. 80% missään töissä käy. Ja sori vaan en ihan kirjaimellisesti tarkoittanu "puolet palkasta" mutta ei kaukanakaan oo... ja itse joskus useampia vuosia sitten jouduin olosuhteiden pakosta olemaan sossun asiakkaana ja kyllä se vaan mun vuokrat makso. Ja typerähän minä oon kun töissä käyn, vähemmälläkin pääsis ja vois asua ilmasiks.


      • sdvbgwegwe4gbv
        vuokralainen1 kirjoitti:

        Kerrohhan minulle kuka näitten juoppojen asumisen täällä sitten kustantaa, jos ei sossu/kela? Ja voin varmuudella sanoa, että ei näistä n. 80% missään töissä käy. Ja sori vaan en ihan kirjaimellisesti tarkoittanu "puolet palkasta" mutta ei kaukanakaan oo... ja itse joskus useampia vuosia sitten jouduin olosuhteiden pakosta olemaan sossun asiakkaana ja kyllä se vaan mun vuokrat makso. Ja typerähän minä oon kun töissä käyn, vähemmälläkin pääsis ja vois asua ilmasiks.

        Vuokralainen1

        Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Minä en juo polta tai metelöi. Minä pelkään ja nukun. Minä saan takuueläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Minä en saa lääkkeisiin mitään erityiskorvattavuutta vaan normaalin kelakorvauksen. Minulle jää vuokran jälkeen käteen 15 euroa yli toimeentulotukeen oikeuttavasta määrästä. Tällä rahalla minä maksan sähkön, vakuutuksen ja lääkkeet! En saa mitään apua lääkemenoihin koska en sairasta skitsofreniaa, eikä minulla ole ollut psykoosia.
        Jos minä sinun mielestä olen paha ja huono epätoivottava naapuri. Niin älä huoli kuolen pois.

        T: Sairas paska, joka sairastaa pakko-oireista häiriötä ja masennusta.


      • vuokralainen1
        sdvbgwegwe4gbv kirjoitti:

        Vuokralainen1

        Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Minä en juo polta tai metelöi. Minä pelkään ja nukun. Minä saan takuueläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Minä en saa lääkkeisiin mitään erityiskorvattavuutta vaan normaalin kelakorvauksen. Minulle jää vuokran jälkeen käteen 15 euroa yli toimeentulotukeen oikeuttavasta määrästä. Tällä rahalla minä maksan sähkön, vakuutuksen ja lääkkeet! En saa mitään apua lääkemenoihin koska en sairasta skitsofreniaa, eikä minulla ole ollut psykoosia.
        Jos minä sinun mielestä olen paha ja huono epätoivottava naapuri. Niin älä huoli kuolen pois.

        T: Sairas paska, joka sairastaa pakko-oireista häiriötä ja masennusta.

        Menee aikalailla topicista ohi mut, ei ollu tarkoitus loukata ketään henk. kohtaisesti ja ei mulla mitään oo niin sanottuja normaaleja köyhiä nikun asiakkaita kohtaan, jotkut ei oo työkykyisiä ja sen kyllä ymmärrän. Toiset on vaan niitä systeemin hyväksikäyttäjiä jotka vaan rellestää muitten kustannuksella.

        T: pakko-oireinen häiriö, ahdistuneisuushäiriö ja krooninen masennus :D


      • sdvbgwegwe4gbv
        vuokralainen1 kirjoitti:

        Menee aikalailla topicista ohi mut, ei ollu tarkoitus loukata ketään henk. kohtaisesti ja ei mulla mitään oo niin sanottuja normaaleja köyhiä nikun asiakkaita kohtaan, jotkut ei oo työkykyisiä ja sen kyllä ymmärrän. Toiset on vaan niitä systeemin hyväksikäyttäjiä jotka vaan rellestää muitten kustannuksella.

        T: pakko-oireinen häiriö, ahdistuneisuushäiriö ja krooninen masennus :D

        vuokralainen1

        Anteeksi purkaus. Yritetään ja ollaan me kunnon asukkaita. Välistä keittää yli ja pitää purkautua. Tsemppiä sinulle ja hyvää joulua ja uutta vuotta. :)


      • Faktoja

        Sossu maksaa 500 euroon asti kuussa. Näitä summia ei edes koroteta vuosittain vaan viimeksi 2012 ja sitä ennen 2007. Jos on sairas, eläkeläinen tai molempia, niin harkintaa käytetään. 2012 myös tiukennettin toimeentulotuen soveltamisohjeita muutenkin.


      • ...valivali

        Kerrohan, miksi asut nikun asunnossa, jos ne juopot ja narkit niin ärsyttää? Ja jos rönössä olevasta nikun kämpästä maksat 600e, niin mitäpä veikkaat joutuvasi maksamaan, jos asuisit yksityisen vuokrakämpässä. Vähemmän? Keskustasta ja lähialueelta et saa 600e mitään hyvää kämppää. Minä en niin voi käsittää tuota vitun valittamista siitä, että "vittu kun nikun kämpät on kalliita suhteutettuna siihen miten paskassa kunnossa ne on ja millaista porukkaa talonyhtiössä asuu!!!Buu buu ja nyyyh nyyh" Muuttakaa muualle tai heittäytykää itsekin soskun pummeiksi niin ei häiritse enää yhtään. Olisitte tyytyväisiä, että saatte asua suhteellisen edullisesti, ja joissakin tapauksissa vielä erittäin hyvissä kämpissä.


    • ei omaa syytä

      useinhan tai aina nuo nikun häiriöasukkaat ja sossun asiakkaat ovat syrjäytyneitä. Sitkeimmillä syrjäytyneisyys alkoi 90-luvun alun suurina työttömyysvuosina. paljon sitä porukasta on jo manan manoilla.
      Kylmäkiskoista on ymmärtämättömien ja empatiakyvyttömien asenne näitä yhteiskunnan syrjäyttämiä kohtaan, jotka syyttään syrjäytyivät 90-luvulla ja moni heistä ajautui alkoholi- ja rikoskierteeseen.

      Syrjäytyneet, mukana paljon uutta sukupolvea, mellakoivat itsenäisyyspäivän aattona Tampere-talon edustalla.

    • auki klo 11
    • Nikutun

      Mene töihin.

      • auki klo 11

        Älä aliarvioi kaikkia kommentoijia. Ite maksan tuloistani vuokrani, eikä yhteiskunnalta ole tarvinnut avustuksia pyytää. Voihan sitä toisia infota uudesta käytännöstä ilman negatiivisuutta, vai?


    • Hieno homma!

      Niiralan Kulmassa on kyllä asiakaspalvelu kohdallaan. 11 'tiskiä', pari ihmistä 'tekee töitä', muut varmaan vetää kahvia taukohuoneessa. Info-tiskillä flegmaattinen nuori nainen, joka katse naulittuna pöytään puhui puhelimeen ja edessä odotti ~5 minuuttia asiakas joka lopulta lähti suivaantuneena pois. Asiakas'palvelijan' katse käväisi lähdön jälkeen sekunnin ylhäällä ja meni takaisin alas. Yllättäen puhelu loppuikin samantien ja sitten oli hyvä lähteä tauolle ahkeran asiakaspalvelun jälkeen.

    • Asunto vuokralla?

      Niiralan Kulmalla ei tiedetä eikä välitetä asiakaspalvelusta. Varsinkin eräs Kurjalainen, tai jotain sinne päin, on kyllä malliesimerkki erittäin töykeästä ja asiakasta aliarvioivasta niin sanotusta asiakaspalvelijasta. Vastaukset ovat töksähteleviä ja asiakas saa mielikuvan, että on vähintäänkin kolmannen luokan kansalainen, kun tulee tätä niin sanottua asiakaspalvelijaa vaivaamaan kysymyksillään. Muuttoaikeissa ei kannata ottaa yhteyttä ainakaan Niiralan Kulmaan. Mieluummin suosittelisin jotain muuta alueella toimivaa asuntojen vuokraukseen keskittynyttä yritystä tai yhteisöä. Niiralan Kulmalla on erittäin paljon opeteltavaa siitä, mitä on hyvä ja asiakaslähtöinen asiakaspalvelu. Eikä ne asunnotkaan kovin kummoisia liene.

      • asiakas.

        kuten tuossa Leväsen Shellin asiakaspalvelua kritisoivassa viestiketjussa sanotaan niin huoltamon pitää vaihtaa asiakkaan rahoja pienemmiksi, jos ei vaihda, niin on huonoa asiakaspalvelua ja asiakas äänestää jaloillaan.
        Jos esim. 100 asiakasta haluaa päivän aikana vaihtaa 200 € setelinsä euron kolikoiksi, niin huoltamolla pitää olla 20000 € edestä 1 euron kolikoita käteiskassassa. Jos ei satu olemaan käteiskassassa, niin haettava jostain takahuoneesta, jossa menee useita minuutteja aikaa.
        Ja jokaista kolikkoarvoa varten oltava tuo 20000 € edestä.


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä kirjoitus eilisessä Savon Sanomissa siitä että kuinka Niiralan kulma toteuttaa energian säästöä. Nikun periaatehan on se että ne mitä asukas itse maksaa esim. sähkö ei firma piittaa siitä pätkääkään. Ainoastaan ne asiat jotka tuottavat Nikulle itselleen kuluja kiinnostaa. Niinkuin tämä nim. kitaristi mainitsi kodinkoneet ovat varsinkin taloissa joita ei ole peruskorjattu todella vanhoja ja hirveitä sähkörosvoja. Tosin sitten nämä uudetkin joita Niku ostaa kontillisen halvalla eivät säästä sähköä nekään. Turkin poikien paukuttelemat liedet kuumuu ulkopuolelta enemmän kuin sisäpuolelta ja levyt ovat jo valmiiksi vinossa ja vievät paljon sähköä, mutta niinkuin mainitsin eipä väliä koska artisti maksaa. Komppaan myös sauna asiassa, saunoja on aivan turha värkätä kerrostaloihin, mutta Niku haluaa niitä rakentaa koska niistä saa periä lisähintaa vaikka niitä ei käyttäisikään. Vedenkulutukseen olisi myös helppoa puuttua jo sillä että Niku kiinnostaisi se että ketä asunnoissa yleensä asuu, koska onhan selvää että asunnoissa oleilee jatkuvina asujina henkilöitä jotka eivät sinne vuokrasopimuksen mukaan kuulu, mutta tämäkään ei Nikua kiinnosta koska heidän keinonsa on nostaa sitten seuraavan vuoden alussa vuokraa. Kommenttini ei ole niinkään ilmasto- vaan asukaslähtöinen ja lausuma siitä että Niiralan Kulma halutessaan voisi varsin pienillä asioilla tehdä ilmastotekoja ja vähentää asukkaiden asumiskuluja.

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä aloitus. Minulla on oma asunto. Yhtiövastike on 110,79€/kk. 45 neliöö keskellä kaupunkia. En saa mitään uhteisunnab tukia siihen asumiseen.
      Aikoinaan tuli ajateltua. Ei sossun elätiksi.

      • Anonyymi

        No, sehän on sitten kiva kun sulla on niin isot tulot että olet voinut ostaa oman. Paljonpa se kuuluukin tähän keskusteluun. Se ei ole ihmisen oma vika jos on niin pienituloinen että pitää asua halvassa asunnossa siksi että on sairauseläkkeellä siksi että on saanut vanhemmiltaan perinnöksi pelkät mielenterveysongelmat tai on syntynyt vajavaiseksi tai siksi että elämässä on tapahtunut jotain niin traumaattista että ei kykene käymään töissä. Ihmisen elämässä voi tapahtua mitä vain, milloin vain jolloin yhteiskunnan tuki on tarpeen. Kaikki asumistuen saajat eivät ole juoppoja tai narkkareita.


    • Anonyymi

      Niiralan kulman tosi korkeat vuokrat, yksityiset jo halvempia

      Asukkaat pienituloisia, mutta Niku pistänyt vuokrat ihan kattoon. Kelako maksaa asumistukea noin runsaasti?

      • Anonyymi

        Peruskorjatut asunnot on nykyään kalliita Nikulla mutta muut ovat melkein puoli-ilmaisia.


    • Anonyymi

      Nikun vuokralaisten kannattaa nyt nousta revolttiin kohtuuttomien vuokrien takia! Selitys että "kustannukset jaetaan" kaikkien asuntojen kesken on läpimätä yhtiössä joka seisottaa asuntoja tyhjillään. Nuo tyhjät asunnot nostavat kustannuksia todella huimasti, koska vuokratuotot kutistuvat! Asuntojen remontteja pitkitetään kuukausi kaupalla ja sopivia asukkaita on vaikea löytää asumistasoon suhteutettuna liian korkeiden vuokrien takia! Nikuun on nyt pesinyt hampaaton hallitus ja osaamaton johto, koska lapsikin ymmärtää ettei " bisnikset oikein skulaa" tällä tyylillä. Johto ja hallitus asustelevat ihan muualla kuin niillä asuinalueilla joissa tyhjät asunnot sijaitsevat, sen vuoksi realiteetit ovat olleet hukassa jo vuosia. Varsinkin vanhojen asuntojen suhteen ongelma korostuu, kun hyvätuloiset eivät niitä huoli ja normipalkollisilla ei niihin ole enää varaa asettua, jäljelle jäävät ne asukkaat jotka saavat kunnon asumistuen kattamaan asumiskustannuksia ja heissä on monenlaista menijää, myös päihde- ja mielenterveysongelmien takia pienituloisiksi jääneitä. Vika ei ole ongelma-asukeissa, ihmisissä joilta elämänhallinta on syystä tai toisesta hukassa vaan ongelma on Nikun sosiaalisessa ja taloudellisessa sokeudessa, joka aiheuttaa ongelma-asukkaiden kasaantumista ja vuokrien nousua saman aikaisesti! Näitä vuokrankorotuksia ei yhdessäkään asuinkohteessa pystytä selittämään normaalilla kulumisesta ym. aiheutuvalla kustannusten nousulla, vaan sama virsi kustannusten jakamisesta on kaikunut jo liian pitkään!

      • Nyt sekoitat kaksi eri asiaa. Henkilö on ongelma-asuja jos hän aiheuttaa ongelmia vuokrayhtiölle asumisellaan. Eli on häiriöksi. Meluaa, rikkoo paikkoja, kämppä haisee. Ei mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsivä ole ongelma-asukas. No, monet alkkikset on mutta nehän onkin oma lukunsa.


    • Anonyymi

      Mistä tämä johtuu? Muilla vuokrat on jopa laskeneet mutta kaupungin omat vuokra-asunnot vaan nostaneet hintojaan. Vuokraovia.comia kun seuraa näkee tämän asuntotarjonnan kummallisuuden. Huononommista asunnoista joutuu maksamaan paljon enemmän.

    • Anonyymi

      Näin Tamperelaisen silmin ja Helsingissä asuneena luulin nähneeni jo kovat ryöstöhinnat. Mutta ei. Miten ihmeessä kuopiossa voi olla niin kallista. Pieniä 45n kaksioita 850e plus 30e vesi henkilöä kohden. Sekä paljon sähkölämmitteisiä taloja. Wtf?

      • Anonyymi

        Eikös tuhansien aiheiden tyyppi olekkaan Turuust kotoisin?😵🔙


      • Anonyymi

        Meillä vuokra alle 700 sisältää veden.


    • Anonyymi

      Pienille ja keskituloisille suunnattujen asuntojen vuokrat ovat nousseet Kuopiossa nopeammin kuin vapaarahoitteisten asuntojen vuokrat.

      Viimeisen viiden vuoden aikana Kuopiossa Ara-asuntojen vuokrat nousivat 11,6 prosenttia, kun muiden vuokra-asuntojen hinnat nousivat 8 prosenttia.

      Kuopion kaupungin omistama Niiralan Kulma omistaa suuren osan kaupungin Ara-asunnoista.

      Niiralan Kulma on tehnyt miljoonien liikevoitot viime vuosina.

      • Anonyymi

        Liikevoittoja ja jotakin korruptiota joku harrastanut


    • Anonyymi

      Uutena Nikun vuokralaisen ihmetyttää lenkkisaunat. Miksi kaikkien pitää vuokrassa maksaa muitten saunomiset, varsinkin nyt kun sähkönhinta on korkea. Jokainen maksakoot omat saunomisensa!

    • Anonyymi

      Meillä siisti remontoitu asunto,hyvällä paikalla,ei Petosella ja vuokra kohtuullinen,koska vesi sisältyy. Ei valittamista. Rauhalliset ja kivat naapuritkin vielä. En kerro missä,koska en halua häiriöitä naapuriin😂

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe