En oikein tiedä miten tämä asia pitäisi kirjoittaa. Olen nyt kolme päivää ollut tässä neljän seinän sisällä murhetimassa mun lähipiiriä. Mä yritän parhaani etten tekis mun ystäville/perheenjäsenille väärin, mutta aina uudestaan mä joudun koville kun olen niin kiltti muille. On kaikenlaista selkäänpuukotusta ja manipulointia ollut. Niinhän sitä Raamatussakin sanotaan että älä elä maailmaa varten vai miten se oli, mutta oishan se kiva että tästä elämästä selviäis jotenkuten niin ettei itseä kohtaan tehtäis koko ajan pahaa.
Onko se niin että kaikki uskovaiset joutuvat tällaisesta kärsimään? Ei ole liittynyt mun uskoon nämä pettymykset ja mielenpahoittamiset.
Olen pettynyt maailmaan
10
147
Vastaukset
Joh. 16:33
Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Kyllä mäkin saan kaikenlaista kuulla maailman taholta. Uskova joutuu sietämään kaikenlaista. Se on ihan hyvä asia. Se kasvattaa, ainakin minua on kasvattanut. Tässä vuosien mittaan asia on muuttunut siten, että vaikka kaikkea negatiivista tuleekin, niin se ei enää satuta millään tavalla. Ei se turtumista ole, vaan Jeesus on voittanut maailman.
Ja kyllä Jeesuskin antoi esimerkin siitä, että Häntä pilkattiin, mutta Hän kuitenkin rakasti siitä huolimatta.
Ja oikeastaan, jos joku sinua pilkkaa, sinua, joka olet Jeesuksen oma, niin hän ei oikeastaan pilkkaa sinua, vaan Jumalaa. Se on hyvä pitää aina mielessä.
Tee vaan edelleen niin kuin Rakkaus vaatii ja rukoilet niiden puolesta, jotka sun mieltä koittavat pahoittaa ja niiden jotka yrittää manipuloida ym.
Heprealaiskirje 13
12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.
15 Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.- ai aina alistua
No ei oel Jumalan tahto että ihminen kynnysmatoksi tallataan. Varsinkaan jos teilaaminen liittyy sinun persoonaasi ja minuuttasi kohtaan. Olet arvokas Jumalan luoma ja ansaitset myös senmukaisen kohtelun.
- olet arvokas!
Samaa mieltä (kuin nimimerkki ai aina alistua)
- hieman valoa
Nyt kannatta sitten ottaa ihan järki käteen ja miettiä.
Näissä ihmisten välisissä ongelmissa vain tuhlaa resurssejaan jos ryhtyy miettimään niille jotain kosmisia ulottuvuuksia (taika)uskojen, jumalien ja muiden hattivattien suunnalta.
Mieti mitkä ovat ne maalliset syyt miksi käy niinkuin käy. Mieti voitko tehdä asialle mitään ja onko se vaivan arvoista. Jos voit, suunnittele miten toimit. Jos et voi, hyväksy todellisuus ja mieti miten voit vähetää omaa kärsimystäsi esimerkiksi muuttamalla toiselle paikkakunnalle.
Parempi elämä on ajattelun tulos. Mielikuvitusystävät voivat tuoda hetkellisen lohdun mutta koska ne eivät ole todellisia, ei niistä ole todellista apuakaan.
Hyvää jatkoa elämääsi. Toivottavasti Sinulla on joku, jolle purkaa sydäntäsi. Hyvät sielunhoitokirjat voivat olla myös avuksi kipeisiin tunteisiin, esim. Seppo Jokisen teokset (Päivä kustantaa niitä). Kaikkea hyvää Sinulle!
Jos olet kokenut selkäänpuukottamista, hyväksikäyttöä ja manipulointia ystäviesi/ perheenjäseniesi taholta niin suosittelen että muuttaisit ainakin joksikin aikaa muualle ja/tai haet apua esim. mielenterveyspuolelta. Ei kannata jäädä sisälle murehtimaan, se vain pahentaa tilannetta.
Myös ei-uskovat joutuvat kärsimään samoista asioista kuin sinä.
Vaikea antaa mitään ohjeita kun ei tiedä tarkemmin mistä kaikesta on kyse, pettymyksiä jokaiselle tulee jossain vaiheessa ja mielenpahoittamisia mutta selkäänpuukotus ja manipulointi ovat asioita joita sinun ei tarvitse sietää.
Olen tavallaan itsekin samankaltaisessa tilanteessa ja tällä hetkellä ei näy ulospääsyä mutta saan onneksi ammattiapua ja jaksan toivoa että tilanne korjaantuu jollain tavoin.- silmä silmästä
"Onko se niin että kaikki uskovaiset joutuvat tällaisesta kärsimään? Ei ole liittynyt mun uskoon nämä pettymykset ja mielenpahoittamiset."
Lähes kaikkia kiusataan lapsena koulussa ja koulun ulkopuolella. Eikä se kiusaaminen yleensä lopu edes aikuisiällä. Se on luettavissa historiankirjoista joiden mukaan erimielisyyksiä on selvitelty sotien kautta. Toki sodista määräävät valtioiden päämiehet. Kuitenkin ne ihmiset tarvitsevat jonkinlaisen yhteisön, hierarkian ja säännöt tuekseen jotka ovat toimineet väärin toisia ihmisiä vastaan koska sääntöjen, hierarkian ja yhteisön avulla ihminen pärjää näitä ihmisiä vastaan. Ne jotka eivät ole vahingoittaneet toisia ihmisiä, heillä ei pitäisi olla vihollisiakaan ja he tulevat yleensä toimeen ventovieraiden tai niiden kanssa jotka eivät ole näitä ihmisiä vahingoittaneet.
Kärsimys ei yleensä kuitenkaan lopu ellei pääse eroon niistä psykopaateista jotka vainoavat ja yrittävät tuottaa ongelmia omaan elämään. He kun pelkäävät sitä että rauhanomaiset ja rehelliset ihmiset kostavat puhumalla näistä vääryyksistä toisille ihmisille. Toimivin ratkaisu usein onkin se että näistä vääryyksistä puhutaan koska tätä kautta vainoaminen lakkaa. Nämä psykopaatit eivät lopeta vainoamista koska he eivät pääse peloistaan eroon niin kauan kun heillä on jotain pelättävää. Pelot lakkaavat sen jälkeen kun pelottavista asioista on puhuttu niin että niitä ei tarvitse enää pelätä. Jos puhumisesta seuraa rangaistus, on se kuitenkin oikeudenmukainen rangaistus eivätkä tavalliset psykopaatit yleensä hae epäoikeudenmukaisuutta. Useimmiten ihmiset jotka puukottavat toisiaan selkään tai pelkäävät oman tulevaisuuden puolesta, ovat valinneet väärän tien sen vuoksi että monet muutkin ovat valinneet tämän tien. He puukottavat toisiaan selkään sen vuoksi että he kuvittelevat tämän olevan oikeudenmukainen teko sillä perusteella että muut puukottavat heitä selkään.
Usko ei ole oikea ratkaisu vaan teot. Uhkaat vainoajiasi sellaisin toimenpitein millä olet tosissasi valmis rankaisemaan heitä. Rankaisu on se mitä he todellisuudessa kunnioittavat ja selkäänpuukotus on heille se rankaisun muoto mitä he käyttävät. He kuvittelevat kuitenkin että vahingon voi laittaa kiertämään kostamalla niille jotka eivät ole saaneet osakseen riittävästi selkäänpuukotusta.
Jumalaan voit uskoa, mutta jos uskot niin pysy kaukana tuollaisista ihmisistä äläkä anna lainkaan armoa heille. He kyllä löytävät uusia ystäviä jos he nöyrtyvät ja luopuvat selkäänpuukottamisesta. Jos kyse on sukulaisista niin sitä paremmalla syyllä tulisi hankkiutua eroon näistä ihmisistä. Jos ihminen ei arvosta omaa sukua, osoittaa se niin syvää vihaa että tuollainen selkäänpuukotus uusiutuu vaikka ihminen pyrkisi esittämään nöyrää ihmistä joka hieroo rauhaa. Ja jos tosissasi haluat uskoa Jumalaan, usko myös niihin sääntöihin. Toki ne ovat Raamatun säännöt ovat järjettömän ristiriitaisia, mutta jos haluaa luottaa evankeliumeihin, on sieltä luettavissa että Jumala tulee ykkösenä ja kakkosena tulee toisten ihmisten rakastaminen siinä missä ihminen rakastaa itseäänkin. Jos ihminen ei rakasta itseään, on turha lähteä rakastamaan toisia, palvelemaan toisia tai olemaan millään tapaa armollinen toisia kohtaan. Ja siis ykkösenä tulee Jumala, ei muut ihmiset tai edes oma elämä. Nyttenkin rikot tietyssä määrin ohjeita kun kysyt meiltä neuvoa. Mene rukoilemaan ja yritä sitä kautta nähdä mikä on tärkeysjärjestyksessä elämässäsi se ykkösjuttu juuri nyt. Tai sitten mietit mitä se Jumala luultavasti haluaisi sinulta juuri nyt. Jumala saattaa tuntua ajatuksena turvalliselta, mutta evankeliumien mukaan Jeesus ei tullut tuomaan rauhaa ja Jeesus tuli aiheuttamaan jakautumisen. Itse olen kokenut että ero tällaisista ihmisistä on parempi ratkaisu kuin rauhaan pyrkiminen tai toisen posken kääntäminen ellei kyse ole todellisesta fyysisestä väkivallasta.- silmä silmästä
"Mä yritän parhaani etten tekis mun ystäville/perheenjäsenille väärin, mutta aina uudestaan mä joudun koville kun olen niin kiltti muille."
Sun synti on kiltteys. Luovu siitä. Ihmiset jotka hakevat itselleen yhteisön tukea, opettavat ihmisistä kilttejä. Heikot eivät pysty puolustamaan heikkoja, mutta ne jotka kaipaavat yhteisön tukea, eivät yleensä ole heikkoja muussa määrin kuin moraaliltaan. Ihmisestä tulee vahva kun luopuu heikosta moraalista. Kiltteys on eräs keino millä tehdään ihmisistä heikkoja ja haavoittuvaisia. Tällaisista ihmisistä sellaiset ihmiset pitävät jotka eivät itse sorru kiltteyteen koska he pystyvät käyttämään kilttejä ja heikkoja ihmisiä hyväksi tätä kautta.
- Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä. "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. (Matteus 10:34-39)
- klpo
Jeesus sanoi, että" uskovan vihollisiksi tuleva jops omat perhekuntalaiset!"Jeesus "käski tehdä vihollisille hyvää ja rukoilla niiden edestä, jotka vainoavat!" Uskovalle riitää,kun elää niinkuin Jeesus opetti!
- klpo
Uskovalle riittää, kun elää niinkuin Jeesus opetti!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti36638060Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s906746Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315460Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213958Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta663082Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi542905Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D612221En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122144Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182101Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4942014