Opintotuen asumislisä jos koulussa asuntolamahdollisuus?

sussi

Oletteko omillanne asuvat amislaiset saaneet opintotuen asumislisää omaan kämppään jos koulunne tarjoaa asuntolamahdollisuutta? Olen 25v., ei hirveästi huvittaisi asua 15v. kämppiksen kanssa teinien keskellä :)
Miten teillä aikuiset amisopiskelijat?

4

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghkjlk

Olen itse miettinyt tätä aivan samaa. Olen 21 vuotias ja hain yo-pohjaiselle linjalle ammattikouluun, jonne on ilmainen asuntola. Suunnitelmissa kuitenkin muuttaa lähikaupunkiin ja käydä sieltä käsin koulua. Pikkasen kyllä ketuttaa, jos asumislisä evätään tämän takia.. Kirjoituksestasi onkin jo aikaa, selvisikö asia?

• tulevaamis

Onko asia vielä ratkennut?

Hain myös vanhuksena amikseen tammikuussa alkavaan koulutukseen, ja ei kiinnostaisi asua joidenkin tenavien kanssa saati muutenkaan muuttaa, kun asun opiskelupaikan lähellä jo valmiiksi. Lueskelinkin jostain kelan sivuilta, että asumislisä voidaan myöntää tietyin ehdoin, vaikka olisi mahdollisuus ilmaiseen asuntolaan. En nyt muista enkä jaksa hakea näitä, mutta mieleeni jäi sellainen kohta, että jos on mahdollisuus kulkea koululle jotenkin miten se nyt muotoiltiin... Silleen, että ei nyt tyyliin Helsingistä Karigasniemelle joka päivä niin tällä perusteella voitaisiin myöntää.

No, kokeilin sitten tietenkin kelan laskuria, niin eihän ne mitään ainakaan alustavasti myöntäny :D Kai se pitää jotenkin erikseen sitten rustailla niille, että pölö pölö kyllä voin hyvin asua kotonani ja käydä koulussa :)

• juupadaapa

Mä ainakin sain ihan normaalisti asumislisän kun asuin omassa kämpässä vaikka koululla oli asuntola. Eihän kaikki sinne asuntolaan edes mahdu, niin ei ne voi sen pelkän mahdollisuuden perusteella sitä kieltää?

• Kelan sivuilla lukee että jos koululla on tarjota maksuton asuntola, niin asumislisää ei myönnetä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2856
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2780
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1796
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      67
      1351
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      876
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    Aihe