Opintotuen asumislisä jos koulussa asuntolamahdollisuus?

sussi

Oletteko omillanne asuvat amislaiset saaneet opintotuen asumislisää omaan kämppään jos koulunne tarjoaa asuntolamahdollisuutta? Olen 25v., ei hirveästi huvittaisi asua 15v. kämppiksen kanssa teinien keskellä :)
Miten teillä aikuiset amisopiskelijat?

4

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghkjlk

Olen itse miettinyt tätä aivan samaa. Olen 21 vuotias ja hain yo-pohjaiselle linjalle ammattikouluun, jonne on ilmainen asuntola. Suunnitelmissa kuitenkin muuttaa lähikaupunkiin ja käydä sieltä käsin koulua. Pikkasen kyllä ketuttaa, jos asumislisä evätään tämän takia.. Kirjoituksestasi onkin jo aikaa, selvisikö asia?

• tulevaamis

Onko asia vielä ratkennut?

Hain myös vanhuksena amikseen tammikuussa alkavaan koulutukseen, ja ei kiinnostaisi asua joidenkin tenavien kanssa saati muutenkaan muuttaa, kun asun opiskelupaikan lähellä jo valmiiksi. Lueskelinkin jostain kelan sivuilta, että asumislisä voidaan myöntää tietyin ehdoin, vaikka olisi mahdollisuus ilmaiseen asuntolaan. En nyt muista enkä jaksa hakea näitä, mutta mieleeni jäi sellainen kohta, että jos on mahdollisuus kulkea koululle jotenkin miten se nyt muotoiltiin... Silleen, että ei nyt tyyliin Helsingistä Karigasniemelle joka päivä niin tällä perusteella voitaisiin myöntää.

No, kokeilin sitten tietenkin kelan laskuria, niin eihän ne mitään ainakaan alustavasti myöntäny :D Kai se pitää jotenkin erikseen sitten rustailla niille, että pölö pölö kyllä voin hyvin asua kotonani ja käydä koulussa :)

• juupadaapa

Mä ainakin sain ihan normaalisti asumislisän kun asuin omassa kämpässä vaikka koululla oli asuntola. Eihän kaikki sinne asuntolaan edes mahdu, niin ei ne voi sen pelkän mahdollisuuden perusteella sitä kieltää?

• Kelan sivuilla lukee että jos koululla on tarjota maksuton asuntola, niin asumislisää ei myönnetä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      42
      1906
    2. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      44
      1796
    3. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      29
      1631
    4. Mitä ajattelet

Kun näet kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      1508
    5. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      20
      1475
    6. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      46
      1469
    7. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1277
    8. Nyt on pakko tunnustaa

AA että on ikävä sinua!!
      Ikävä
      19
      1249
    9. Sulla on uskomaton luonne

Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s
      Ikävä
      44
      1158
    10. Katso ennen-jälkeen kuvat - Erika Vikman saa pihalleen jättirempan tv:ssä!

Oho, onpa aikamoinen muutos! Mitäs tykkäät, onko tällainen piha mieleesi vai haluatko enemmän nurmialuetta ja vihreää?
      Pihasuunnittelu
      9
      1129
    Aihe