Harrastukseen hurahtaminen

Olen kuten olette lukeneet hurahtanut kirpputoriyrittämiseen.

Kirpputoriyrittäminen on mielenkiintoista ja hauskaa, mutta työtä se teettää jos aikoo tehdä rahaa. Kirpputoriyrittämisen myötä olen saanut monta uutta ystävää, sellaisia, jotka "harrastavat" työkseen. Olen oppinut heiltä erilaisia kikkoja kuinka pitää toimia jos haluaa ostaa halvalla ja myydä sitten tuote eteenpäin kalliimmalla. Ammattilaisuuteen en ole vielä edennyt, mutta aika näyttää. Tällä haavaa realisoin omaa ja suvun ylijäämäkamaa.

Olisi kiva keskustella tästä aiheesta.

Onko palstakirjoittajissa kirppisihmisiä, myyjiä tai ostajia?

Kertokaa kokemuksianne.

115

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina@

mää oon ollu hurahtanu siihen jo monen monta vuotta ja kesällä pidin sitä omaakin jossa myin muidenkin ihmisten tavaroita nyt mulla on kirpparipöytä ja niin kummaa se on että vaikka kuinka myy niin kaikki paikat on silti täynnä kamaa äskön just siivottiin laatikoita tuli kaks korillista kirpputorille ja säkillinen roskiin tosin siinä oli paljon sellastakin kamaa joka on ollu siitä lähtien kun tyhjensin sen kauppani kaikkee konttorikrääsää jota en usko enää koskaan tarvitsevani...
      joulun jälkeen pitäs keskittyä siihen ostamiseen että sais kaikkee uutta kivaa sinne myllylle tänään just yks ystävä soitti ja sanoi siivonneensa ulkovarastoa ja kysyi viekö romun keräykseen vai otanko myyntiin kun sillä oli kaikkia uusia rakennustarvikkeita paketeissakin totta kai otan vastaan kaikki...
      se kyllä vie mukanaan :)

• Palaan asiaan myöhemmin nyt alkaa mieliohjelmani Tv:stä ; )

• tiina@

käyppä rättei lumpui & retroi sivuilla siellä käy kauppa tosi hyvin siellä voi huudattaa tai myydä kiinteellä hinnalla sit on sellanen kun kasari ysäri & nysäri siellä on vähän uudenpaa mutta sama systeemi arabian ja iittalan tuotteita voi myydä myös samalla systeemillä nää on semmosia joissa käy kauppa kun katsot mitä kaikkee ostetaan ja myydään tuut yllättyyn.

• Korppis*

Niin, Tiina tää taitaa olla meidän ikioma jutska. Harrastuksena aivan ihana jutska jossa oppii kokoajan lisää.

Parasta mitä olen oppinut on menneiden vuosikymmenten tyylilajit, niin astioissa kuin huonekaluissa.

Tykkään myös tutkia esineiden ja astioiden alkuperää, miltä vuosikymmeneltä, kehen suunnittelemia ja valmistamia.

Minulla on sellaisia esineitä, joista en luovu kuten Nanny Stilin suunnittelemat Brapponia sähkön siniset lasimalja ja juomalasit sekä iso tulenpunainen kynttilälyhty. Sarpanevan ja Wirkkalan suunnittelemia tuotteita löyty myös.

Yleensä myyn pois muilta saamani tuotteet joihin ei ole syntynyt tunnearvoa.

• kai?
        Korppis* kirjoitti:

Niin, Tiina tää taitaa olla meidän ikioma jutska. Harrastuksena aivan ihana jutska jossa oppii kokoajan lisää.

Parasta mitä olen oppinut on menneiden vuosikymmenten tyylilajit, niin astioissa kuin huonekaluissa.

Tykkään myös tutkia esineiden ja astioiden alkuperää, miltä vuosikymmeneltä, kehen suunnittelemia ja valmistamia.

Minulla on sellaisia esineitä, joista en luovu kuten Nanny Stilin suunnittelemat Brapponia sähkön siniset lasimalja ja juomalasit sekä iso tulenpunainen kynttilälyhty. Sarpanevan ja Wirkkalan suunnittelemia tuotteita löyty myös.

Yleensä myyn pois muilta saamani tuotteet joihin ei ole syntynyt tunnearvoa.

Grapponia.

• tiina@
        kai? kirjoitti:

Grapponia.

mää ymmärsin jo korppiksen tekstiä lukiessa että sitä oli kysymys.

• reppuriika

Minä kyllä tuuraan aina silloin tällöin seurakuntani kirppiksellä, kun on vakituisilla työntekijöillä viikkovapaansa ja tietenkin lomien aikana. Olen törmännyt näihin sisäänostajiin ja edelleen myyjiin. Pienellä paikkakunnalla pärstät tulevat heti tutuiksi. Nämä tyypit selittävät usein paljon ja puhua pulputtavat kuin papupata; ostan tämän työttömälle sisareni tyttärelle, peruskansaneläkkeellä olevalle mummolleni, minä ostan ja pidän parui kertaa ja lahjoitan.

Kerran eräs tyyppi kävi kinuamassa kaunista maljakkoa pilkkahintaan. Halusi sen antaa eräälle kovia kokeneelle ystävälleen lohtuna suruun ja tietenkin tinkasi. No möin hieman alennettuun hintaan. Kuinkas ollakkaan. Muutaman päivän päästä torilla oli markkinatapahtuma ja olin laulamassa gospelryhmässä. Torilla seisoo tämä samainen ämmä myyntipöytineen ja pöydällä tököttää hyvin tutunoloinen maljakko. Meinasin kyllä olla niin kiusallinen, että menen tiedustelemaan hintaa, millä maljakko lähtisi mukaani. Kyllä naista nolotti. Meni pitkän aikaa, kun astui putiikkiin, mutta nyt kiertää useita kertaa viikossa ja yrittää taktikoida, milloin on uusi, harvoin vuorossa palveleva myyjä.
      Periaatteeni on että jos sen hinnan maksaa joka tuotteelle on määritelty, niin tavaran saa myydä millä voitolla tahansa, mutta pajuköyttä en kuuntele ja sen nojalla hintaa alenna. Jotta kehtaakin ihmiset. Joka kerta kun näen tuon henkilön, tulee väkisin mileen, että on siinä epärehellinen ihminen.

• reppuriika

Itse en ole kyllä niin pikkurahan tarpeessa, että alkaisin hamstrata kaiken maailman rojua nurkkiini ja kaupitella niitä sitten kirppiksillä. Tykkään kyllä myydä hyväntekeväisyyden ja lähetyksen hyväksi. Paljon on tuttuja tullut ja kesäisin tapaa jopa vuosikymmenien takaisia lapsuuden ja kouluajan tuttuja. Kerrassaan mukavaa puuhaa. Myös kielitaito petraantuu turistiaikana.

• Oili Orava
        reppuriika kirjoitti:

Itse en ole kyllä niin pikkurahan tarpeessa, että alkaisin hamstrata kaiken maailman rojua nurkkiini ja kaupitella niitä sitten kirppiksillä. Tykkään kyllä myydä hyväntekeväisyyden ja lähetyksen hyväksi. Paljon on tuttuja tullut ja kesäisin tapaa jopa vuosikymmenien takaisia lapsuuden ja kouluajan tuttuja. Kerrassaan mukavaa puuhaa. Myös kielitaito petraantuu turistiaikana.

Minä olen onneton orava, meillä on kaapit täynnänsä käyttämätöntä tavaraa, perittyä ja itse hankittua, pian 40 vuoden takaa oma ostamat.
        En jaksaisi ja viitsisi lähteä päiviksi kaupittelemaan, saisinko kaupaksikaan edes pöydän hintaa.

On olemassa paikkoja, johon voi pöydille jättää kimpsujaan ja kampsujaan.
        Paljonko lienee hävikki sellaisissa paikoissa?

Huudosta olen ostanut, en myynyt. :))

• tiina@

mulle ei tulis mieleenkään että mää rupeisin vielä tinkaamaan jollain seurakunnan kirppiksellä tai spr:n ja jätän mieluummin ylihinnoitellut tuotteet hyllyyn kun rupeen tinkaamaan täällä meilläpäin on yks iso spr:n kirppis joka on tosi kallis vaatteet siellä on edullisia mutta lasitavara ja posliinit on niin kalliita etten koskaan oo ostanu sieltä mitään edes kotiin yhden sellasen ruotsalaisen design koltun kyllä kerran ostin kahdellakympillä taitaa olla kallein vaate mitä olen koskaan kirppikseltä ostanu mutta tosi paljon tykkään siitä omat vaatteet joita en enää käytä myyn aina kirppiksellä ja kaikki on menny aina kaupaksi aikanaan tuli astioitakin myytyä ihan pilkkahintaan mutta nyt sitä on turha murehtia menny mikä menny.

• tiina@
        reppuriika kirjoitti:

mutta niistä euroistakin kertyy äkkiä isojakin summia ja mää saan aina nollattua ajatukseni kun kiertelen ja pönkäilen välttämättä en edes osta paljoo mutta joskus kun oon pitäny isoja juhlia ja koristellu juhlapaikkaa niin sinne saa pienellä rahalla näyttävyyttä ja ei muuta kun sen jälkeen kiertoon ja sit mää tykkään vaihtelusta niin paljon halvemmalla saa kun sisustusliikkeistä ja paljon syntyy ideoita kun sitä sekamelskaa käy läpi.

• Korppis*

Reppuriikka@

Seurakunnassa aikaasi viettävänä ja vapaaehtoistyötä tekevänä sinulla on kuitenkin varaa haukkua asiakasta "Ämmäksi", joka uskalsi tinkiä. Tinkiminen on monissa maissa tapa tehdä kauppaa. Tinkiminen vaatii puhetaitoja. Olit valmis myymään tuotteen tingittyyn hintaan niin mikä siinä, kauppa syntyi..

Tunteillahan liikutellaan isoja asioita kuten olet huomannut. Empatiaan vedoten ollaan ainakin pinnallisesti valmiita auttamaan. Toiset käyttävät toisten empatiaa hyväkseen ja tekevät sillä bisnestä. Eikö se ole ostajan vika jos halvalla saa.

Minua on opettanut hyvin rauhallinen diilerimies. Ei hän paljon puhu, mutta on tosi sympaattinen ja hänelle myyn alennettuun hintaan jos hän jostakin tuottteestani on kiinnostunut.

Minähän en myy seurakunnan tavaroita enkä minkään yhteisön, myyn omiani ja jos joku ostaa en moiti ostajaa takanapäin vaan olen kiitollinen saamistani pennosista.

Vapaaehtoistyötä en enää tee miksi tekisin kun se ei minua hyödytä. Olen jo tienannut säästöön Amerikan matkani edestakaiset lentoliput ja se on jo jotain.

Ei ihan pikkurahoja.

• Korppis*
        tiina@ kirjoitti:

mutta niistä euroistakin kertyy äkkiä isojakin summia ja mää saan aina nollattua ajatukseni kun kiertelen ja pönkäilen välttämättä en edes osta paljoo mutta joskus kun oon pitäny isoja juhlia ja koristellu juhlapaikkaa niin sinne saa pienellä rahalla näyttävyyttä ja ei muuta kun sen jälkeen kiertoon ja sit mää tykkään vaihtelusta niin paljon halvemmalla saa kun sisustusliikkeistä ja paljon syntyy ideoita kun sitä sekamelskaa käy läpi.

Tiimareissa on nyt erilaisten partytavaroiden alennusmyynti tuotteet lähtevät miinus 90% hinnalla. Olin ostamassa hautakynttilöitä, edessäni oli nainen joka osti monta muovikassia lastenjuhlakamaa ihan pilkkahintaan. Heräsipä ajatus käydä katsomassa olisiko mitään sellaista jota voisin mmyöhemmin hyödyntää.

Minulla oli kolmekymmentä kevyt haarukkaa myynnissä. Ne olin joskus ostanut puistojuhliin ne lähti erään naisen mukaan. Arvelin hänen käyttävn niitä juuri sisustusideoihinsa.

• Korppis*
        tiina@ kirjoitti:

mulle ei tulis mieleenkään että mää rupeisin vielä tinkaamaan jollain seurakunnan kirppiksellä tai spr:n ja jätän mieluummin ylihinnoitellut tuotteet hyllyyn kun rupeen tinkaamaan täällä meilläpäin on yks iso spr:n kirppis joka on tosi kallis vaatteet siellä on edullisia mutta lasitavara ja posliinit on niin kalliita etten koskaan oo ostanu sieltä mitään edes kotiin yhden sellasen ruotsalaisen design koltun kyllä kerran ostin kahdellakympillä taitaa olla kallein vaate mitä olen koskaan kirppikseltä ostanu mutta tosi paljon tykkään siitä omat vaatteet joita en enää käytä myyn aina kirppiksellä ja kaikki on menny aina kaupaksi aikanaan tuli astioitakin myytyä ihan pilkkahintaan mutta nyt sitä on turha murehtia menny mikä menny.

Hollannista ostan vaatteita pääsääntöisesti kirppiksiltä. Siellä saa laatujuttuja halvalla. Muotihan on sellaista yhden sesongin jutskaa, joten miksi panostaa vaatteisiin kun kirppikseltä voi löytää sesonkiin sopivia tuotteita.

• (£)
        Korppis* kirjoitti:

Hollannista ostan vaatteita pääsääntöisesti kirppiksiltä. Siellä saa laatujuttuja halvalla. Muotihan on sellaista yhden sesongin jutskaa, joten miksi panostaa vaatteisiin kun kirppikseltä voi löytää sesonkiin sopivia tuotteita.

Joku kertoi aiemmin kulkevansa muotitietoisesti, jopa edellä muotia

• Korppis*
        (£) kirjoitti:

Voi sitä kulkea muotivaatteissa vaikka ne olisi ostettu kirpparilta. Tiesitkö mikä on joulun hittiä, joka menee nyt kirpparilla käsistä.. No, autan se on mustapohjaiset kimmeltävät vaatteet, jotka olivat muotia joskus kaksituhattaluvun alkupuoliskolla.

• Korppis*
        Korppis* kirjoitti:

Voi sitä kulkea muotivaatteissa vaikka ne olisi ostettu kirpparilta. Tiesitkö mikä on joulun hittiä, joka menee nyt kirpparilla käsistä.. No, autan se on mustapohjaiset kimmeltävät vaatteet, jotka olivat muotia joskus kaksituhattaluvun alkupuoliskolla.

Unohdin mainita talvitakistani, jonka sain edesmenneeltä ystävättäreltäni mieheltä Hollannissa. Upea nilkkapituinen harmaa/musta villakangastakki pitkillä sivuhalkioilla ja kauluksella, jota voi muunnella eri tavoin. Upea Korven oloihin ns. Amsterdamstyle. Pitkän naisen takki ; )

• ????
        Korppis* kirjoitti:

Unohdin mainita talvitakistani, jonka sain edesmenneeltä ystävättäreltäni mieheltä Hollannissa. Upea nilkkapituinen harmaa/musta villakangastakki pitkillä sivuhalkioilla ja kauluksella, jota voi muunnella eri tavoin. Upea Korven oloihin ns. Amsterdamstyle. Pitkän naisen takki ; )

Ystävätär mies??

• 17.

rr
        kummia te uskovaiset

• krääsää
        Korppis* kirjoitti:

Tiimareissa on nyt erilaisten partytavaroiden alennusmyynti tuotteet lähtevät miinus 90% hinnalla. Olin ostamassa hautakynttilöitä, edessäni oli nainen joka osti monta muovikassia lastenjuhlakamaa ihan pilkkahintaan. Heräsipä ajatus käydä katsomassa olisiko mitään sellaista jota voisin mmyöhemmin hyödyntää.

Minulla oli kolmekymmentä kevyt haarukkaa myynnissä. Ne olin joskus ostanut puistojuhliin ne lähti erään naisen mukaan. Arvelin hänen käyttävn niitä juuri sisustusideoihinsa.

Kenellä on halua ostaa roskikseen menevää kamaa kun uuttakin saa halvalla, aikoinaan etsin jotain arvokkaampaa niin ei tosiaan löytynyt.Ennen veivät köyhiin maihin hyvää hyvyyttään ei taida nykyään huolia kirppis tavarakaan sinnekkään.

• tiina@
        krääsää kirjoitti:

Kenellä on halua ostaa roskikseen menevää kamaa kun uuttakin saa halvalla, aikoinaan etsin jotain arvokkaampaa niin ei tosiaan löytynyt.Ennen veivät köyhiin maihin hyvää hyvyyttään ei taida nykyään huolia kirppis tavarakaan sinnekkään.

en oo vielä sellasta tavaraa tavannu mikä ei menis kirppiksellä kaupaksi haluaisin tietää mitä sää tarkoitat tolla roskikseen menevällä kamalla jos otetaan pois vaatteet mutta nehän nyt ei kamaa ookkaan ja kyllä ainakin jyväskylän kirppiksiltä löytyy arvotavaraakin mutta hinta onkin sit sen mukainen ja niitä ei enää kaupoista saa.

• tiina@
        (£) kirjoitti:

määkin olin kalustanu meidän vuokrakaksion retro kamoilla jo pari vuotta aikaisemmin kun se ei ollu vielämuotia sillon niitä sai vielä halvalla sen jälkeen kun luovuttiin siitä toisesta asunnosta myin kaikki pois ja sillon retro teki tuloaan että sain niistähyvän hinnan nyt ne olis vieläkin kalliimpia taisin olla minäkin edellä muodista.

• Korppis*
        ???? kirjoitti:

Ystävätär mies??

Koska näytät olevan hitaanpuoleinen tekstin ymmärtämisessä kerron, että hollantilainen ystävättareni Marian kuoli marraskuuussa 2011 suolistosyöpään. Hän oli pyytänyt mietään antamaan minulle takin sillä hän tiesi, että tykkäsin siitä.

Amsterdam on muuten mitä ihanteellisin paikka shoppailla kirpputoreilla. Waterlooplein-aukion kirpputoriin kannattaa tutustua.

Kun olin hurahtanut nukketaloon ostin Hollannista kirppareilta nukketaloni huonekalut. Upeita löytöjä jopa antiikkia sellaisia, joita ei Suomesta saa.

• Korppis*
        tiina@ kirjoitti:

määkin olin kalustanu meidän vuokrakaksion retro kamoilla jo pari vuotta aikaisemmin kun se ei ollu vielämuotia sillon niitä sai vielä halvalla sen jälkeen kun luovuttiin siitä toisesta asunnosta myin kaikki pois ja sillon retro teki tuloaan että sain niistähyvän hinnan nyt ne olis vieläkin kalliimpia taisin olla minäkin edellä muodista.

Mulla on retroa olohuoneessa kuten muistanet ja nyt keittiön pöydän päällä roikkuu kaunis 1970-luvulta kotoisin oleva oranssinpunaisella laakealla kuvulla ja kuviolasilla koristeltu retro lamppu.

Ihailin sitä mummolassa ja nyt se roikkuu keittiössäni.

• ,..-
        Korppis* kirjoitti:

Koska näytät olevan hitaanpuoleinen tekstin ymmärtämisessä kerron, että hollantilainen ystävättareni Marian kuoli marraskuuussa 2011 suolistosyöpään. Hän oli pyytänyt mietään antamaan minulle takin sillä hän tiesi, että tykkäsin siitä.

Amsterdam on muuten mitä ihanteellisin paikka shoppailla kirpputoreilla. Waterlooplein-aukion kirpputoriin kannattaa tutustua.

Kun olin hurahtanut nukketaloon ostin Hollannista kirppareilta nukketaloni huonekalut. Upeita löytöjä jopa antiikkia sellaisia, joita ei Suomesta saa.

Mietaa?

• reppuriika
        Korppis* kirjoitti:

Reppuriikka@

Seurakunnassa aikaasi viettävänä ja vapaaehtoistyötä tekevänä sinulla on kuitenkin varaa haukkua asiakasta "Ämmäksi", joka uskalsi tinkiä. Tinkiminen on monissa maissa tapa tehdä kauppaa. Tinkiminen vaatii puhetaitoja. Olit valmis myymään tuotteen tingittyyn hintaan niin mikä siinä, kauppa syntyi..

Tunteillahan liikutellaan isoja asioita kuten olet huomannut. Empatiaan vedoten ollaan ainakin pinnallisesti valmiita auttamaan. Toiset käyttävät toisten empatiaa hyväkseen ja tekevät sillä bisnestä. Eikö se ole ostajan vika jos halvalla saa.

Minua on opettanut hyvin rauhallinen diilerimies. Ei hän paljon puhu, mutta on tosi sympaattinen ja hänelle myyn alennettuun hintaan jos hän jostakin tuottteestani on kiinnostunut.

Minähän en myy seurakunnan tavaroita enkä minkään yhteisön, myyn omiani ja jos joku ostaa en moiti ostajaa takanapäin vaan olen kiitollinen saamistani pennosista.

Vapaaehtoistyötä en enää tee miksi tekisin kun se ei minua hyödytä. Olen jo tienannut säästöön Amerikan matkani edestakaiset lentoliput ja se on jo jotain.

Ei ihan pikkurahoja.

Tottakai kirppiksellä tingata saa ja se kuuluu jopa asiaan, mutta tuollainen valheellien lirkuttelu, että ostaa tuotteen muka jollekin auttamistarkoituksessa ja tekeekin sillä sitten itse bisnestä on halpamaista. Tosiköyhälle annamme todella muosollsiella maksulla.
        Kerran nuori äiti osti lastenvaatteita ja jotain taloustavaraa. Kun määräsin hinnan, (meillä ei ole kaikkia tuotteita hinnoiteltu vain esineet ja arvokkaimmat ovat varustettu hintalapuin), nainen punastui ja sanoli että ei voi ostaa kaikkea, kun lapselle pitää jäädä vielä ruokarahaa. Sanoin että ei homma tähän kaadu ja tein todella edulliset kaupat.
        Ei kyllä kukaan kirppariroinalla ja sen jälleenmyynnillä rikastu. Ehkä joku saa siitä mielihyvää kun saa tingattua ja sitten voi myydä voitolla eteenpäin.

• - ,, -
        17. kirjoitti:

rr
        kummia te uskovaiset

Kuka ja mikä on uskovainen?

• kirppisnisti
        reppuriika kirjoitti:

Tottakai kirppiksellä tingata saa ja se kuuluu jopa asiaan, mutta tuollainen valheellien lirkuttelu, että ostaa tuotteen muka jollekin auttamistarkoituksessa ja tekeekin sillä sitten itse bisnestä on halpamaista. Tosiköyhälle annamme todella muosollsiella maksulla.
        Kerran nuori äiti osti lastenvaatteita ja jotain taloustavaraa. Kun määräsin hinnan, (meillä ei ole kaikkia tuotteita hinnoiteltu vain esineet ja arvokkaimmat ovat varustettu hintalapuin), nainen punastui ja sanoli että ei voi ostaa kaikkea, kun lapselle pitää jäädä vielä ruokarahaa. Sanoin että ei homma tähän kaadu ja tein todella edulliset kaupat.
        Ei kyllä kukaan kirppariroinalla ja sen jälleenmyynnillä rikastu. Ehkä joku saa siitä mielihyvää kun saa tingattua ja sitten voi myydä voitolla eteenpäin.

mun mielestä hyväntekeväisyyskirppiksellä tinkiminen on vähän kun kaivelisi avunsaajien taskuja

• Korppis*
        reppuriika kirjoitti:

Miten seurakunta sekkaa köyhät rikkaista vai onko paikkakunta jossa seurakunnan kamaa myyt niin pieni, että kaikki tuntevat toisensa. Onko seurakunnan kirpputori sellainen jossa myyjä voi määräta hinnan varallisuuden mukaan?

Koska et myy omiasi vaan seurakuntasi tavaroita et voi tietää miten hyvin joku yksityinen tekee rahaa kirpparibisneksellä. Miksiköhän kirppari toiminta on laajentunut tosi suosituksi yrittämisen muodoksi?

Kerroit tekeväsi työtä ilman korvausta. Et tietty rikastu. Se on sinun valintasi.

• |||
        kirppisnisti kirjoitti:

mun mielestä hyväntekeväisyyskirppiksellä tinkiminen on vähän kun kaivelisi avunsaajien taskuja

Kaikillahan ei ole häpyä.

• rikas ja rakas
        Korppis* kirjoitti:

Miten seurakunta sekkaa köyhät rikkaista vai onko paikkakunta jossa seurakunnan kamaa myyt niin pieni, että kaikki tuntevat toisensa. Onko seurakunnan kirpputori sellainen jossa myyjä voi määräta hinnan varallisuuden mukaan?

Koska et myy omiasi vaan seurakuntasi tavaroita et voi tietää miten hyvin joku yksityinen tekee rahaa kirpparibisneksellä. Miksiköhän kirppari toiminta on laajentunut tosi suosituksi yrittämisen muodoksi?

Kerroit tekeväsi työtä ilman korvausta. Et tietty rikastu. Se on sinun valintasi.

Rikastu?
        Ehkä rikastuu muussa kuin maallisessa. Joillekin se riittää.

• Korppis*
        rikas ja rakas kirjoitti:

Rikastu?
        Ehkä rikastuu muussa kuin maallisessa. Joillekin se riittää.

No, jos se riittää niin mikäpä hänessä, mutta totta puhuen reppuriikan kirjoituksista heijastuu jonkin asteen katkeruus ja kyllästyminen ilmaisen jakamiseen. Laupeutta ei ole ilmaiseksi saadun tavaran hinnan "määrääminen" köyhän anojan edessä.

• \\\\\£
        Korppis* kirjoitti:

No, jos se riittää niin mikäpä hänessä, mutta totta puhuen reppuriikan kirjoituksista heijastuu jonkin asteen katkeruus ja kyllästyminen ilmaisen jakamiseen. Laupeutta ei ole ilmaiseksi saadun tavaran hinnan "määrääminen" köyhän anojan edessä.

Minusta hänestä paistaa realisti, joka ei anna itseään vetää höplästä.
        Kukin näkee, mitä tykkää.

Köyhä anoja = laskelmallinen seuraavan kierroksen kirpputorimyyjä?

• si.puli.
        ||| kirjoitti:

Kaikillahan ei ole häpyä.

Joo niin ei ole, miehillä.

• Antiikin arvostaja

Ei kiinnosta toisten jätteet ja sekunda. Antiikkia saa muualta.

• Korppis*

Maailma hukkuu jätteisiin jos emme ala kierrättämään. Joku kirjoitti osuvasti kerran, että tämän päivän tuotteet ovat tulevaisuuden antiikkia. Antiikkiakin voidaan väärentää, jopa antiikkiliikkeistä voi saada uuskopioita.

Siksi tuotetietousuutta pitää opetella. Olen toki myynyt jotain alle käyvän arvon, mutta en jäänyt itkemään kun totuus selvisi. Joku teki aarrelöydön ja sellaisista löydöistä itsekin tykkään.

• _______.)
        Korppis* kirjoitti:

Maailma hukkuu jätteisiin jos emme ala kierrättämään. Joku kirjoitti osuvasti kerran, että tämän päivän tuotteet ovat tulevaisuuden antiikkia. Antiikkiakin voidaan väärentää, jopa antiikkiliikkeistä voi saada uuskopioita.

Siksi tuotetietousuutta pitää opetella. Olen toki myynyt jotain alle käyvän arvon, mutta en jäänyt itkemään kun totuus selvisi. Joku teki aarrelöydön ja sellaisista löydöistä itsekin tykkään.

En ole kelpuuttanut kirppis tavaraa

• tiina@

mää en taas arvosta antiikkia tippaakaan mutta jos toiseten jätteet ja sekunda miellyttää silmää ja voihan sekin olla vaikka antiikkia niin semmoinen kiinnostaa jos olis vaikka kuinka arvokas ja antiikkinen jos se ei miellytä mua niin saa olla voin tietysti ostaa ja pistää kiertoon mutta omaan kotiin en antiikkikamoja keräile.

• Korppis*
        _______.) kirjoitti:

En ole kelpuuttanut kirppis tavaraa

Jos olet tuo aijempi kommentoija Antiikin arvostaja, kerron, että antiikki on käytettyä vanhaa tavaraa.

• Lumpui ja romuu
        Korppis* kirjoitti:

Jos olet tuo aijempi kommentoija Antiikin arvostaja, kerron, että antiikki on käytettyä vanhaa tavaraa.

Suurin osa käytetystä ei ole antiikkia.

• olisikohan

Luulis että joku 100v, tavara olisi antiikkia ei pidä paikkaasa, vanhaa se voi olla ,arvotavaraa olla nuorikin.,roskaa voi olla satoja vuosia vanha

• k/k

Kiertelen mielelläni kirppiksillä ja penkon romukasoja,ne tavarat kun toisinaan ns puhuu mulle.
      En ostele kun kerran on tiukasti kielletty.sepän takoma klapikirves painava ja lyhytvartinen viimeisin ostos.
      Eniten ihmettelen myyjien pohjatonta ahneutta hinnoittelussa,rikkinäinen haka esim 5e tai linttaan poljetut lankittomat kenkät 20e.
      Aikoinaan kun tyhjensin tytön taloutta niin vaatteet meni pelastusarmeijalle ja huonekalut jaettavaksi tarvitseville.
      En olis voinu kuvitellakkaan itteäni sen tavarakasan vierelle rähisemään jonkun tinkaajan kanssa,
      Kysymykseen vastauksena niin en ole ihastunut ajatukseen toimia myyjänä em paikoilla.

• turhasta eroon

Selailen Tori.fi usein, yrittävät työntää sinnekkin muutaman euron roskaa.
        Tori.fi olen myynyt yhden veneen ja par aikaa on myynnissä kameran odvektiivi sieltä löytää kunnon tavaraa jos tarvii ja on ilmainen.

• tiina@
        turhasta eroon kirjoitti:

Selailen Tori.fi usein, yrittävät työntää sinnekkin muutaman euron roskaa.
        Tori.fi olen myynyt yhden veneen ja par aikaa on myynnissä kameran odvektiivi sieltä löytää kunnon tavaraa jos tarvii ja on ilmainen.

se on kyllä hyvä myyntipaikka sellaiselle tavaralle jota ei lähetetä postissa myytiin pari viikkoo sitten meidän kupla siellä.

• Pirre*

Nuorin sisareni on innokas kirppis "yrittäjä", ja hän tienaa huomattavat summat vuoteen aivan omilla ja lähisuvun ylijäämä tavaroilla, vaikka tekee sitä vaativan leipätyönsä ohessa; myynti pöydän järjestely vie paljon vapaa ajasta, mutta onhan se harrastus siinä kuin mikä muu hyvänsä.

Olisi tuolla meidän kaupungin kirpputorilla nyt tytöilläni kuulemma kirpputori pöytä vuokrattuna, kuulemma saisi viedä siihen meiltäkin tavaroita myyntiin, taijan viedä äiti vainaan turkin, ja pari turkishattua sinne, - en osaa pitää turkiksia ylläni ja joutaavat pois pois viereksimästä, samoin mummon joulukoristeita ja -tavaroita joutaisi myydä pois.

• tiina@

ihan vinkiks vaan kaikille jotka vie vanhan kaman kaatopaikalle oon tosi kiinnostunu ja rakastan vanhoja kahvipurkkeja saa olla ruosteisiakin sisältä niitä vaan on niin vähän liikenteessä.

• roskia roskia
        tiina@ kirjoitti:

ihan vinkiks vaan kaikille jotka vie vanhan kaman kaatopaikalle oon tosi kiinnostunu ja rakastan vanhoja kahvipurkkeja saa olla ruosteisiakin sisältä niitä vaan on niin vähän liikenteessä.

Mikään ei inhoita enemmän kuin turha roju kotona, oon vienyt jäte katokseen pois heitettävät niin näkyy jollekkin veilä kelpaavan, huvittavaa.

• kuo-pio

pirre
        turkkeja näkyy myynnissä ainakin täällä Kuopiossa ja turkikset on taas maailmalla suosittuja. Näppärä saa näistä turkeista mielensä ja ainakin venäläiset osaa uskaltaa niitä käyttää. Kannattaa viedä, joku voi tarvita

• tiina@
        roskia roskia kirjoitti:

Mikään ei inhoita enemmän kuin turha roju kotona, oon vienyt jäte katokseen pois heitettävät niin näkyy jollekkin veilä kelpaavan, huvittavaa.

niinse vaan on että toisen romu on toisen aarre jos sua inhottaa niin ei se tarkoita että ne kaikkia inhottaa ja on se jännää että tänä päivänä jotain vielä huvittaa se ettei joillain ihmisillä oo rahaa ostaa vaan on käytettävä kierrätettävät astiat ja ne sun ruojut ja vanhat vaatteet ei kaikilla oo rahaa heitettäväksi taivaan tuuliin tiesitkö muuten että melko trendikästä on tänä päivänä tehdä sänky puisista eurolavoista joilla kauppaan tuodaan tavaraa jonkun mielestä nekin on roskia roskia ja ennen niitä poltettiin jos sattui jostain saamaan mutta nykyään niistä tehdän jos jonkinlaisia huonekaluja.

• Kaupunkilainen
        roskia roskia kirjoitti:

Kierrätys on kaikin tavoin kannatettava aate. Monessa kerrostalossa järjestetään silloin tällöin kierrätyspäiviä, jolloin pihalle tuodaan siirtolava. Sinne voi jokainen viedä itselleen tarpeettomaksi käyneet tavarat, ja sieltä voi jokainen käydä hakemassa, mitä tarvitsee. Paljon fiksumpaa kuin viedä kaatopaikalle.

Se, että jokin tavara on tullut tarpeettomaksi, on eri asia kuin että se olisi roskaa ja pois heitettävää. Rikkinäisiä tavaroita ei tietenkään tarvitse kierrättää (ellei sitten ole käsistään niin kätevä, että voi käyttää materiaalia tai osia uudelleen), mutta ehjän, käyttökelpoisen tavaran luokittelussa jätteeksi ei ole mitään järkeä, ainakaan jos ajatellaan yhtään esimerkiksi ympäristöä.

• voihan nenä
        tiina@ kirjoitti:

niinse vaan on että toisen romu on toisen aarre jos sua inhottaa niin ei se tarkoita että ne kaikkia inhottaa ja on se jännää että tänä päivänä jotain vielä huvittaa se ettei joillain ihmisillä oo rahaa ostaa vaan on käytettävä kierrätettävät astiat ja ne sun ruojut ja vanhat vaatteet ei kaikilla oo rahaa heitettäväksi taivaan tuuliin tiesitkö muuten että melko trendikästä on tänä päivänä tehdä sänky puisista eurolavoista joilla kauppaan tuodaan tavaraa jonkun mielestä nekin on roskia roskia ja ennen niitä poltettiin jos sattui jostain saamaan mutta nykyään niistä tehdän jos jonkinlaisia huonekaluja.

Tässä on päivitelty veljen keräily touhua, sillä pieni maatila niin on ikänsä kerännyt joka paikka täynnä kaatopaikka kamaa no saapahan perilliset kuskata monta rekkakuormaa kaatikselle kun elo loppuu.huh .

• Korppis*
        voihan nenä kirjoitti:

Tässä on päivitelty veljen keräily touhua, sillä pieni maatila niin on ikänsä kerännyt joka paikka täynnä kaatopaikka kamaa no saapahan perilliset kuskata monta rekkakuormaa kaatikselle kun elo loppuu.huh .

Anna osoite teen löytöretken ensi kesänä veljesi aarreaittoihin ; ) Otan peräkärryn mukaan.

• tiina@
        voihan nenä kirjoitti:

nyt maksetaan vanhoista kärrynpyöristä ja maitotonkista mitä ruosteisempi sen kalliimpi kyvövakat vanhat perunalaatikot kaikki tämmönen on todella hinnoissaan vanhat emalikattilat kahvipannut jos sillä veljellä vaan niitä on niin pistäs myyntiin heinäseipäistä tehdään vaikka mitä mitä rumempi ja ruosteisempi sen suositumpi.

• överiksi
        tiina@ kirjoitti:

nyt maksetaan vanhoista kärrynpyöristä ja maitotonkista mitä ruosteisempi sen kalliimpi kyvövakat vanhat perunalaatikot kaikki tämmönen on todella hinnoissaan vanhat emalikattilat kahvipannut jos sillä veljellä vaan niitä on niin pistäs myyntiin heinäseipäistä tehdään vaikka mitä mitä rumempi ja ruosteisempi sen suositumpi.

Huh nyt menee överiksi sun jutut

• Korppis*
        överiksi kirjoitti:

Ei mene överiksi, on paljon ihmisiä, jotka sisustavat mielikuvituksellisesti ja poikkeavasti. Katsoitko viimeksi Suomen kaunein koti lähetystä. Siellä oli kolme vanhaa koulua, jotka oli kunnostettu uuteen loistoon. Yhden koulun keittiön ison ruokapöydän äärellä oli toinen toistaa erilaisia tuoleja. Lamppu oli tehty jostain kanisterista jne.

Kävin juuri katsomassa mitä oli vuokrahyllyni myynyt ja olihan se. Päivän saldo oli 52 euroa, ei paha.

• tiina@
        överiksi kirjoitti:

selailetko koskaan sisustuslehtiä sitäpaitsi myin itekkin viime kesänä ruosteisia maitotonkkia vierellä oli ruosteettomiakin sit myin niitä kuormalavoja joista yks pariskunta kehu tekevänsä sängyn oon kyllä nähny sisustuslehdessä kuvankin niistätehdystä sängystä paljon on kirjahyllyjä tehty vanhoista perunalaatikoista kannattaa ruveta seuraamaan sisustusmuotia ettei tartte sanoo että jutut menis överiks.

• Kaupunkilainen

En ole koskaan ollut myymässä kirpputorilla, mutta kiertelen mielelläni katselemassa - nytkin olen etsimässä tietynlaisia laseja, keraamisia tonttuja ja joitakin kirjoja. Useimmilla kirpputoreilla vain on liian sekaista, että sieltä löytyisi mitään.

En pidä siitä, jos tavaraa on liikaa, enkä siitä, että joudun käymään läpi kaikki 200 pöytää nähdäkseni, minkälaisia kirjoja (esim.) on tarjolla. Käyn mieluummin sellaisilla kirpputoreilla, joilla kaikki astiat ovat yhdessä kohdassa, koriste-esineet toisessa ja kirjat kolmannessa, ja mielellään hyvä järjestys niin, että kertasilmäyksellä näkee, onko siellä mitään kiinnostavaa.

• tiina@

mää oon myyny jo yli kakskyt vuotta esim kaikki vaatteeni kirpparilla en siis kaikkia tietenkään vaan ne mitä en enää käytä myöskin kaikki äidin ja anopin jäämistön tavarat ja vaatteet mitään ei oo tarvinnu viedä kaatopaikalle kaikki on kelvannu tykkään kumminkin asua kodissa joka on kalustettu oman mielen mukaan eikä kenenkään vanhoilla kalusteilla vaikka ens alkuun tuli sellanen tunne että raaskiiko kaikista luopua mutta pikkuhiljaa vuosien varrella lähes kaikki tavarat ovat löytäneet uuden kodin yks juttu mikä mulla on aina mielessä kun meen kirpparille on semmonen kun löysin anopin kaapista silitettyjä siisteihin nippuihin laitettuja kangasnenäliinoja nekin meni kaupaks heti yhdeksänkytluvun lopulla sen koomin en oo moisiin törmänny kirpputoreilla siinä on kumminkin yks hyvä esimerkki että kannattaako mitään heittää roskiin se voi olla jollekkin aarre.

• Hyi ja yäk
        tiina@ kirjoitti:

mää oon myyny jo yli kakskyt vuotta esim kaikki vaatteeni kirpparilla en siis kaikkia tietenkään vaan ne mitä en enää käytä myöskin kaikki äidin ja anopin jäämistön tavarat ja vaatteet mitään ei oo tarvinnu viedä kaatopaikalle kaikki on kelvannu tykkään kumminkin asua kodissa joka on kalustettu oman mielen mukaan eikä kenenkään vanhoilla kalusteilla vaikka ens alkuun tuli sellanen tunne että raaskiiko kaikista luopua mutta pikkuhiljaa vuosien varrella lähes kaikki tavarat ovat löytäneet uuden kodin yks juttu mikä mulla on aina mielessä kun meen kirpparille on semmonen kun löysin anopin kaapista silitettyjä siisteihin nippuihin laitettuja kangasnenäliinoja nekin meni kaupaks heti yhdeksänkytluvun lopulla sen koomin en oo moisiin törmänny kirpputoreilla siinä on kumminkin yks hyvä esimerkki että kannattaako mitään heittää roskiin se voi olla jollekkin aarre.

Mua ällöttää kun ihmiset myy vanhoja alushousujaan ja rintsikoitaan kirppiksellä, kukaa semmosiakaan ostaa?

• :))
        Hyi ja yäk kirjoitti:

Mua ällöttää kun ihmiset myy vanhoja alushousujaan ja rintsikoitaan kirppiksellä, kukaa semmosiakaan ostaa?

Eihän niitä ole pakko ostaa, ei silsaisia kenkiäkään.

• Hyi ja yäk
        :)) kirjoitti:

Eihän niitä ole pakko ostaa, ei silsaisia kenkiäkään.

No ei niin mutta ihmettelen että jollain on otsaa edes tuoda niitä myyntiin

Hyi ja yäk kirjoitti:

No ei niin mutta ihmettelen että jollain on otsaa edes tuoda niitä myyntiin

Eihän se ole pöljä, joka pyytää.

• Hyi ja yäk

Eihän se ole pöljä, joka pyytää.

No kyllä on jos vanhat kusenpolttamat kalsarinsa olettaa jollekin vielä kelpaavan tai hienpolttamat tissiliivit.

Hyi ja yäk kirjoitti:

No kyllä on jos vanhat kusenpolttamat kalsarinsa olettaa jollekin vielä kelpaavan tai hienpolttamat tissiliivit.

Toisen roska, on toisen aarre. En muuten ole koskaan käynyt kirppiksellä.

• Hyi ja yäk

Toisen roska, on toisen aarre. En muuten ole koskaan käynyt kirppiksellä.

Minä olen ostamassa ja myymässä mutta jotain rotia sentäs mitä sinne myyntiin ihmisille vie. Minulla on sellainen motto että minkä voisin itselleni ostaa sen vien myyntiin. alusvaatteet eivät siihen kategoriaan kuulu.Varsinkin lastenvaatteita olen sieltä ostanut ja tehnyt yviäkin löytöjä.

Hyi ja yäk kirjoitti:

Minä olen ostamassa ja myymässä mutta jotain rotia sentäs mitä sinne myyntiin ihmisille vie. Minulla on sellainen motto että minkä voisin itselleni ostaa sen vien myyntiin. alusvaatteet eivät siihen kategoriaan kuulu.Varsinkin lastenvaatteita olen sieltä ostanut ja tehnyt yviäkin löytöjä.

Ei todellakaan tulisi mieleenkään ostaa jonkun käytettyjä alusvaatteita, saati petivaatteita. Eikä kenkiä.
        Joskus 40 vuotta sitten kävin myymälässä, jonne Ruotsista rahdattiin mm. verhoja ja muuta vaatetavaraa.
        Näytti siellä olevan vänkyräisiä, tallattuja kenkiä, joita ihmeissäni katselin.

Sinne tuotiin uutta tavaraa tietyin aikavälein. En tiedä, miksi ja mistä.
        Kuin Amerikoista sodan aikaan puutteeseen?

• tiina@
        Hyi ja yäk kirjoitti:

kas kun en ole törmännyt sellaiseen myyjään vaikka jolen reilut 20 vuotta kirppareita kierrelly joissain kierrätyskeskuksissa joihin tavarat lahjoitetaan niin niistä niitä löytyy vähän vaikuttaa niinkun jonkin verran kärjistäisit nyt asiaa.

• tiina@
        Hyi ja yäk kirjoitti:

mee lääkäriinvoit saada jotain apua tohon vaivaan jos kuses polttaa alkkaris ja hikes polttaa tissiliivis noihin vaivoihin on varmaan saatavana apua johan siitä jonkin sortin hajuhaittakin tulee se on vaan ikävä ettei läheiset kehtaa sanoo siitä ihminen kun vahnenee niin kaikkia vaivoja tulee tenaa suosittelisin ensi hätään ja vois vaikka jotain dödöökin käyttää niitä on semmosiakin jotka pitää kainalot kuivina hyi ja yäk oon tosi pahoillani ongelmistas mutta usko vaan kylläniihin apu löytyy ja jos oot siinä vaiheessa ettet itse kykenen etkä muista enää hoitaa hygieeniaas niin ammatti ihmisiä löytyy.

• tiina...

Ei todellakaan tulisi mieleenkään ostaa jonkun käytettyjä alusvaatteita, saati petivaatteita. Eikä kenkiä.
        Joskus 40 vuotta sitten kävin myymälässä, jonne Ruotsista rahdattiin mm. verhoja ja muuta vaatetavaraa.

pientä rajaa noissa teksteissä mutta ainahan jollain on vaan tarkoitus ärsyttää.

• tiina@
        Hyi ja yäk kirjoitti:

hyi ja yäk jos ostat ja myyt niin taatusti tiedät ettei kukaan myy kirppareilla patskaisia alusvaatteitaan rajansa kaikella pullo päivässä.

• kirpparinisti
        tiina@ kirjoitti:

mee lääkäriinvoit saada jotain apua tohon vaivaan jos kuses polttaa alkkaris ja hikes polttaa tissiliivis noihin vaivoihin on varmaan saatavana apua johan siitä jonkin sortin hajuhaittakin tulee se on vaan ikävä ettei läheiset kehtaa sanoo siitä ihminen kun vahnenee niin kaikkia vaivoja tulee tenaa suosittelisin ensi hätään ja vois vaikka jotain dödöökin käyttää niitä on semmosiakin jotka pitää kainalot kuivina hyi ja yäk oon tosi pahoillani ongelmistas mutta usko vaan kylläniihin apu löytyy ja jos oot siinä vaiheessa ettet itse kykenen etkä muista enää hoitaa hygieeniaas niin ammatti ihmisiä löytyy.

Tosi asiassa varsinkin hyväntekeväisyys kirppiksille tulee paljonkin hien ja kusenpolttamia vaatteita, myös risoja ja likaisia, jopa homeisia ja pahanhajuisia.Eri asia on tulevatko ne sitten myyntiin asti, se on henkilökunnan ammattitaidosta kiinni.

Tällä kylällä on kaksi hyväntekeväisyyskirppistä, toinen kuin possula ja toinen kuin laadukas pienoistavaratalo, itse asioin ja käyn avustamassa vain jälkimmäisessä.

• tiina@
        kirpparinisti kirjoitti:

Tosi asiassa varsinkin hyväntekeväisyys kirppiksille tulee paljonkin hien ja kusenpolttamia vaatteita, myös risoja ja likaisia, jopa homeisia ja pahanhajuisia.Eri asia on tulevatko ne sitten myyntiin asti, se on henkilökunnan ammattitaidosta kiinni.

Tällä kylällä on kaksi hyväntekeväisyyskirppistä, toinen kuin possula ja toinen kuin laadukas pienoistavaratalo, itse asioin ja käyn avustamassa vain jälkimmäisessä.

paljon oon hyväntekeväisyyskirppiksiä kierrelly mutta myynnissä en oo koskaan semmosia nähny alusvaatteet kyllä ostankin kaupasta niinkun varmaan moni muukin se on hyväntekeväisyys kirppareittein työntekijöiden haittapuoli että joutuvat käymään läpi kaikki tuodut tavarat mutta jokaisella työllä on haittapuolensa mutta toi hyi ja yäk mun mielestä kärjisti vähän liikaa ja jopa arvosteli ihmisten ammatillista osaamista täällä kaikki hyväntekeväisyyskirpparit on kun kauppoja kierrätyskeskus on sellanen jossa on aika huonookin tavaraa mutta kumminkin puhdasta mutta eipä se siellä paljon maksakkaan.

• Korppis*
        tiina@ kirjoitti:

hyi ja yäk jos ostat ja myyt niin taatusti tiedät ettei kukaan myy kirppareilla patskaisia alusvaatteitaan rajansa kaikella pullo päivässä.

Tiina@

Älä ota vakavasti tätä yksinpuhujaa. Hän ilmestyy iltayöstä ketjuihin keskustelemaan itsensä kanssa. Tuo hymiön takana olevan tiedätkin ja tuo vastaaja yök on kun hän röystäisee.

• Hyi ja yäk
        tiina@ kirjoitti:

Kylläpä vaan kulahtaneita alusvaatteita näkyy olevan myynnissä samoun kuin linttaan poljettuja ronttosia.

• Hyi ja yäk
        tiina@ kirjoitti:

Pullukoilla tirahtaa usein yskiessä. Niin että älä vie.

• Hyi ja yäk
        tiina@ kirjoitti:

paljon oon hyväntekeväisyyskirppiksiä kierrelly mutta myynnissä en oo koskaan semmosia nähny alusvaatteet kyllä ostankin kaupasta niinkun varmaan moni muukin se on hyväntekeväisyys kirppareittein työntekijöiden haittapuoli että joutuvat käymään läpi kaikki tuodut tavarat mutta jokaisella työllä on haittapuolensa mutta toi hyi ja yäk mun mielestä kärjisti vähän liikaa ja jopa arvosteli ihmisten ammatillista osaamista täällä kaikki hyväntekeväisyyskirpparit on kun kauppoja kierrätyskeskus on sellanen jossa on aika huonookin tavaraa mutta kumminkin puhdasta mutta eipä se siellä paljon maksakkaan.

Minen ole arvostellut muuta kuin kirppareilla näkemääni yökötystä,mitä suurin osa niistä on.

• Hyi ja yäk
        tiina@ kirjoitti:

kas kun en ole törmännyt sellaiseen myyjään vaikka jolen reilut 20 vuotta kirppareita kierrelly joissain kierrätyskeskuksissa joihin tavarat lahjoitetaan niin niistä niitä löytyy vähän vaikuttaa niinkun jonkin verran kärjistäisit nyt asiaa.

Itsepalvelukirppiksille näytään kehtaavan viedä mitä vaan.

• Korppis*
        Hyi ja yäk kirjoitti:

Tiedämme mielipiteesi ja jos kirpparit yököttää niin parenpi, että et enää kirjoita.
        Muista, kirpparit eivät ole sinun juttusi.

Kirjoituksesi alkaa jo häiritä ketjun asialinjaa.

• hmpf

Hyi ja yäk sekä :))

Yhtä hyvin voitte "ostaa" itsellenne vaikka vatsataudin ruokakaupassa, ja antaa toiselle vaihtariksi oma hinkuyskänne :))

Tiedän tiedän, te pesettä kätenne. Mutta, ette kuitenkaa pese joka kerta kun kuljette eestaas kotiin ja muualle? Koska kaupassa saatte tartunnan käteenne, istutte autonrattiin johon tartunta jää. Menette kotiin käsienpesulle, ja arvatkaas mitä odottaa kun seuraavan kerran menette auton rattiin....

Hyvää ja tervettä itsenäisyyspäivää :))

tiina... kirjoitti:

pientä rajaa noissa teksteissä mutta ainahan jollain on vaan tarkoitus ärsyttää.

Mitä rajaa sinä tarvitset kirjoitukseeni?
        Joka on sanasta sanaan totta.
        Josko ystävällisesti vastaisit?

Vai onko välistä poistettu jotain, johon sen osoititI

• nauretaan...
        Hyi ja yäk kirjoitti:

Minen ole arvostellut muuta kuin kirppareilla näkemääni yökötystä,mitä suurin osa niistä on.

Älä ota näitä luulotteluja tosissasi!

• ;))
        hmpf kirjoitti:

Yhtä hyvin voitte "ostaa" itsellenne vaikka vatsataudin ruokakaupassa, ja antaa toiselle vaihtariksi oma hinkuyskänne :))

Tiedän tiedän, te pesettä kätenne. Mutta, ette kuitenkaa pese joka kerta kun kuljette eestaas kotiin ja muualle? Koska kaupassa saatte tartunnan käteenne, istutte autonrattiin johon tartunta jää. Menette kotiin käsienpesulle, ja arvatkaas mitä odottaa kun seuraavan kerran menette auton rattiin....

Ylihygieenisyys aiheuttaa allergioita.
        Jos väliin saisi kirjoittaa asiaakin?

• Hyi ja yök
        hmpf kirjoitti:

Juu mutta toisten kusenpolttamista kalsareista en makes enkä Ota ilmaiseksikaan :).ja se ei ole y-hygienisyyttä.

• Hyi ja yök
        nauretaan... kirjoitti:

Älä ota näitä luulotteluja tosissasi!

No tämähän on kivvaa, eikö ookki :)).

• Hyi ja yök
        Korppis* kirjoitti:

Tiedämme mielipiteesi ja jos kirpparit yököttää niin parenpi, että et enää kirjoita.
        Muista, kirpparit eivät ole sinun juttusi.

Kirjoituksesi alkaa jo häiritä ketjun asialinjaa.

Sanippa sama tiinalle.asiaa voi olla eriävä mielipide.

• hmpf
        ;)) kirjoitti:

Ylihygieenisyys aiheuttaa allergioita.
        Jos väliin saisi kirjoittaa asiaakin?

"Ylihygienisyys aiheuttaa jne..." Niin? Ei muuta kuin kirppikselle? :))

Tarkoitus oli vain näyttää miten ihmisen mieli toimii epävakaasti välillä. Kun tulee uusi tilanne eteen, hän huudahtaa että EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Eikä huomaa että altistaa itseään samalle toista kautta, ja pitää sitä ihan normaalina.

En kuitenkaan halua riidellä tai haastaa ketään, oli tarkoitus olla sellainen hellä huomautus :)

Mun puolesta saa kirjoittaa mitä huvittaa, asiaa tai vierestä. Hyppään yli sen mikä ei uppoa :)

• tiina@

Mitä rajaa sinä tarvitset kirjoitukseeni?
        Joka on sanasta sanaan totta.
        Josko ystävällisesti vastaisit?

Vai onko välistä poistettu jotain, johon sen osoititI

näkyy olevan poistettu kaikenlaista välistä siinä oli varmaan ton yhden kusen polttamia juttuja en muista tarkkaan mutta eihän sun kirjoituksessa mitään kummallista ollu oon ollu koko päivän pois ja tulin vasta kotiin en tiedä mitä kaikkee sieltä on poistettu sori vaan.

• tiina@
        Korppis* kirjoitti:

Tiina@

Älä ota vakavasti tätä yksinpuhujaa. Hän ilmestyy iltayöstä ketjuihin keskustelemaan itsensä kanssa. Tuo hymiön takana olevan tiedätkin ja tuo vastaaja yök on kun hän röystäisee.

en toki ottanutkaan tosissaan mutta jotenkin tollasta tekstiä ei viittis ees lukee mutta kun tää ketju oli kiinnostava niin siine ne meni seassa hyi ja yäk :)

• tiina@
        Hyi ja yäk kirjoitti:

säähän sen tiedät.

• Hyi ja yäk
        tiina@ kirjoitti:

Asiatekstiä ei kannata tiina ottaa kovin henkilökohtaisesti. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä aiheesta ilman että aletaan lapsellisesti menemään henkilökohtaisuuksiin.

• tiina@
        Hyi ja yäk kirjoitti:

Asiatekstiä ei kannata tiina ottaa kovin henkilökohtaisesti. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä aiheesta ilman että aletaan lapsellisesti menemään henkilökohtaisuuksiin.

jee jee päätin lopettaa tän ketjun seuraamisen ei tästä nyt enää mitään selkoo saa mutta katotaan taas jossain muussa ketjussa mitä mielipuolta ollaan.

• lapin muija

Täällä meijän paikkakunnalla on kaks kirppistä ja yks jonku seurakunnan kirppis.
      Aivan säännöllisesti käy katsomassa ,oisko mitään minun tarpeisiin.
      Jos mulla on tarve jotain hankkia, käyn aina ensiksi kirppiksellä ennen kuin ostaisin kaupasta.
      ihmiset vaihtavat paljon tavaraa ,joten kyllä kanttaa käydä katsomassa.
      Pari kolme kertaa vuosessa otan itse pojan kans pöydän jossa myymme pois mitä kaappiin ylimäärästä on ittelle kertynyt.
      Kesäisin kierrän kaikki myynti tapahtumat ja myyn omia ja lasten ylijäämät pois.
      Aivan mukavaa puuhaa, Tapaa mukavia ihmisiä ja saa ollla ulkona tuntikausia.
      Otan aina kahvit ja syömiset matkaan.
      Hauskoja muistoja talveksi jää ja tyhjenevät komerot että saa talvisin täyttää uusiksi.
      Kyllä on tyhmää puuhaa ...mutta hauskaa..........

• Mulla on just semmonen hitaasti etenevä projekti meneillään.

Keräilen kamoja kasaan, vaatteita enimmäkseen n. parin tavaran viikkovauhdilla.

Joulun jälkeen vuokraan pöydän joltakin kirppikseltä. Sekin on vielä hakusessa mistä.

• oijos mä oi...

Rätei ja lumpui he he

• Korppis*

Vuoden vaihteen jälkeen otan uusiksi vaatekirppiksen. Kokeilin viime viikolla ei ollut menestys sillä ihmiset ovat keskittyneet joulutavaraan. Sain kuitenkin krääsällä maksettua paikan ja hiukan ylimääräistäkin tuli.

Nyt minulla on kirppis laatutavaroille, katsotaan ; )

• oijos mä oi... kirjoitti:

Rätei ja lumpui he he

Kui helveti n taval rätei? Kyllä ne on ihan vaatteita.

Osa hetken mielijohteesta ostettuja, sit en oo tykännytkään, osa niitä kuuluisia vaatekaapissa kutistuneita.

Rätit ja lumput meillä menee auton pesuun ja vahaukseen.

• Oliskohan ollut 10 vuotta sitten.
      A.Kiven kadun kirpparilla oli myynnissä Venäjän armeijan ilma-kivääri.
      Myyjä ei osannut suomea mutta näytti paksuja pellin-palasia joissa oli reikiä.
      Kuvasi myös aseen ääntä: Njet pum pum...puff,puff.
      90€, jota ei ollut taskussani.
      Lähdin automaatille, kun tulin takaisin oli vastauksena njet, njet.
      Liekö oli siviili-pukuinen "tavaran-tarkastaja" iskenyt.
      Harmi, oli se niin miehekkään näköinen ase.
      Muuten on ainoa löytöni pitkä-vartinen kala-haavi.
      Minä en koskaan häpeä ostaa mitään käytettynä.
      Enhän minä sentään niin hullu diiva ole :)

H.

• Korppis*

Kolme viikkoa sitten möin vanhan puisen vaateripustimen, jossa oli kolme ruostunutta koristeellista koukkua. Meni käsitä ja sain kahdeksan euroa. Se ripustin oli ollut mökin varaston nurkassa nämä 18-vuotta, jotka mökki on minulla ollut.

Keittiön seinällä retrokellon alla roikkuu vanha kalahalstrausrauta. En taida myydä se on niin kivan näköinen ; )

• Korppis* kirjoitti:

Kolme viikkoa sitten möin vanhan puisen vaateripustimen, jossa oli kolme ruostunutta koristeellista koukkua. Meni käsitä ja sain kahdeksan euroa. Se ripustin oli ollut mökin varaston nurkassa nämä 18-vuotta, jotka mökki on minulla ollut.

Keittiön seinällä retrokellon alla roikkuu vanha kalahalstrausrauta. En taida myydä se on niin kivan näköinen ; )

"Katto-Haikarinen"

Saattaisin vilkaista, mutta jos Peze ei ole paikalla, niin älä aseta minua kiusaukseen.
        Kaikki vanha ja kalan-tuoksuinen kun kiinnostaa minua.
        Minulla on aina vapa mukana.
        H.

• antiikkia
        hunksz kirjoitti:

"Katto-Haikarinen"

Saattaisin vilkaista, mutta jos Peze ei ole paikalla, niin älä aseta minua kiusaukseen.
        H.

Kirjoja ostin takavuosina nykykään osaavat pyytää liian paljon, kiintoisin ostos on huutokaupasta joskus 70 luvun alussa huutamani hopeinen sokerikko ja kermakko valmistettu 1890 luvulla Pietarissa, täytyy joskus arvuutella.

• Waude :))
        hunksz kirjoitti:

"Katto-Haikarinen"

H.

Vanha ja kalantuoksuinen :)))))))))))))

• demeter1

Minulla on kokemuksia ostamisesta, ei myymisestä ei niinkään. Myymisestä ei sen vuoksi, että kun ostan tai saan melkein kaiken kierrätettynä, siitä ei juuri ole enää edelleen kierrätettäväksi.
      Kirjoja olen myynyt tuttuun antikvariaattiin ja taidan myydä vastakin. Saattaa olla, että yksittäin myyden olisin saanut jostakin harvinaisemmasta kirjasta enemmän, mutta en viitsi nähdä vaivaa.
      En ole koskaan tinkinyt ostaessani kirpputorilta. Jos hinta- laatusuhde ei mielestäni ole kohdallaan, jätän ostamatta. Úskon kyllä, että tinkiminen voisi olla ihan hauskaa ja jos joskus on riittävästi leikkimieltä mukana, niin voisihan sitä tehdäkin...

• Korppis*

Koska minulla on ollut ravintola-alan yritys on minulle kertynyt aterimia ja Arabiaa. Möin tänään Hackamanin Savonian aterimia ja teen huomenna uuden myyntipaketin.

Yksityisillä kirppareilla ei voi tinkiä sillä tavaran tuoja eli myyjä on hinnoitellut tuotteet. Kirpputorin pitäjä, joka on vuokrannut pöytiä myyjille ei voi alentaa hintoja. Kerran kävi niin, että kirppariyrittäjä soitti ja kysyi olisinko valmis tinkaukseen ja olinhan minä kun se hinta sattui olemaan vielä hyväksyttävän rajoissa.

Kävin vakoiluretkellä divarissa. Hinnat olivat toista luokkaa kuin kirpputoreilla. Kuitenkin sain osviittaa millä hinnalla alan myymään omia kirjojani. Divarin pitäjät ostavat luonnollisesti halvalla, jotta saisivat tuotteet myytyä.

• 4-5

Työkaveri osti pari lasilintua niissä metallijalat(Ruotsissa) 150kr ja toinen 100kr.

Myi ne huutokaupassa (Tukholmassa) 9000kr toinen 10500kr, tehnyt muita samanlaisia kauppoja.

• Korppis*

Hyviä kauppoja kaverisi teki. Niin, moni löytää aarteita ja saa lisärahaa johonkin omaan ja tähelliseen tarpeeseen. Mielestäni kirpputoribisneksessä pitää tietää mitä ostaa ja mitä.

Tuolla ylenpänä siunaili yksi tai yksi ja toinen ; ) alusvaatteita. Niitä en kirppikselle veisi en ostaisi, mutta niillekin on kysyntää ja kengäkin pitää olla sellaisia jotka myyvät. Ei mitään linttaanpoljettuja kuuskytluvun aarteita ; )

Kerran näin eräässä tavaranvaihtokeskuksessa, että nainen toi lasten vaatteita jätti pussin myyjälle ja lähti hakemaan vaihtokamaa. Myyjä avasi pussin ilmeisesti se tuoksahti ja löysi lasten likaisia vaatteita jopa kakkahousuja. Ei tullut vaihtokauppaa ja nainen poistui kakkakassineen ulos..

Luulen kuitenkin, että tuollaista ei enää pääse tapahtumaan yksityisillä kirpputoreilla yhteisöjen toreista tai seurakuntien keräilypisteistä en osaa sanoa mitään kun en ole käynyt.

• näin meillä
        Korppis* kirjoitti:

Hyviä kauppoja kaverisi teki. Niin, moni löytää aarteita ja saa lisärahaa johonkin omaan ja tähelliseen tarpeeseen. Mielestäni kirpputoribisneksessä pitää tietää mitä ostaa ja mitä.

Tuolla ylenpänä siunaili yksi tai yksi ja toinen ; ) alusvaatteita. Niitä en kirppikselle veisi en ostaisi, mutta niillekin on kysyntää ja kengäkin pitää olla sellaisia jotka myyvät. Ei mitään linttaanpoljettuja kuuskytluvun aarteita ; )

Kerran näin eräässä tavaranvaihtokeskuksessa, että nainen toi lasten vaatteita jätti pussin myyjälle ja lähti hakemaan vaihtokamaa. Myyjä avasi pussin ilmeisesti se tuoksahti ja löysi lasten likaisia vaatteita jopa kakkahousuja. Ei tullut vaihtokauppaa ja nainen poistui kakkakassineen ulos..

Luulen kuitenkin, että tuollaista ei enää pääse tapahtumaan yksityisillä kirpputoreilla yhteisöjen toreista tai seurakuntien keräilypisteistä en osaa sanoa mitään kun en ole käynyt.

Meilläpäin on monta kirppistä, ainoa mistä olen saannut kunnollista ja paljon halvempaa on kristillinen , en mistä ne tavaransa saa mutta joukossa on aivan uuttakin.Esim.varkkuja oon ostanut muutamalla eurolla uutta vastaavia, ehkä saavat liikkeistä kun ovat tehtaan pakkauksissa ja ihmisiä on ettei sekaan mahdu.

• Korppis*
        näin meillä kirjoitti:

Meilläpäin on monta kirppistä, ainoa mistä olen saannut kunnollista ja paljon halvempaa on kristillinen , en mistä ne tavaransa saa mutta joukossa on aivan uuttakin.Esim.varkkuja oon ostanut muutamalla eurolla uutta vastaavia, ehkä saavat liikkeistä kun ovat tehtaan pakkauksissa ja ihmisiä on ettei sekaan mahdu.

Tänää valkeni kaunis päivä Korpeen.

Lähdemme kuopuksen kanssa iltapäivällä ensin hakemaan vuokra-auton ja sitten haemme loput mummun kamat hänen myyntiin menevästä asunnosta ja levittelemme niitä sukulaisille.

Huonekalut ovat kaksituhatluvun puolivälissä hankittuja. Huonekalut jotka nyt haemme ovat puisia hyviä ja käyttökelpoisia. Ei vanhaa roinaa. joksi jotkut ymmärtävät hyvänkin käytetyn tavaran.

Ihan aikuisten oikeesti kierrätys on kiva harrastus, suosittelen.

• hmpf

Mä koluan paikallisen kierrätyskeskuksen
      http://www.kierratyskeskus.fi/

Sinne (tai paikallisille Martoille) vien omat tarpeettomat, ja mukaan kotiin tulee yleensä cd-levyjä (musaa). Niin... että mulla hurahtaminen on tapahutnut lähinnä musapuolella :)

Parhaillaan myyn netissä tavaraa, mutta se on liian hidasta touhua tällaiselle kaikkihetimullenyt-ihmiselle. Jos siivoan jotain nurkkaa, tavarat pitää olla poissa heti eikä kahden viikon päästä.

Yksi ex-naapuri myi kerran Bukowskilla jonkun Iittala vaasin, sai siitä rahaakin.
      https://www.bukowskismarket.com/fi/sell
      Vinkiksi, jos joku haluaa myydä jotain arvokkaampaa. Ottaa ne jonkun välityspalkkion, mutta vain jos saavat myytyä.

• Korppis*

Minulla on paikallisesa galleriassa vitriinimyynnissä arvokkaimpia tuotteitani. Samoin siellä on myynnissä Perä-Pohjolan kansallispukuni ja tiistaina vein sinne mummun kristallikruunun. Välittäjä ottaa niistä jos saa ne myytyä 30 prossaa.

Galleria on jo myynyt yhden grapponiakulhon ja tuntemattoman suunnitteleman maljakon.

• paljon nähdyt
        Korppis* kirjoitti:

Minulla on paikallisesa galleriassa vitriinimyynnissä arvokkaimpia tuotteitani. Samoin siellä on myynnissä Perä-Pohjolan kansallispukuni ja tiistaina vein sinne mummun kristallikruunun. Välittäjä ottaa niistä jos saa ne myytyä 30 prossaa.

Galleria on jo myynyt yhden grapponiakulhon ja tuntemattoman suunnitteleman maljakon.

Kun tavara loppuu, voi myydä itseään vanhasta tavarasta ei kyllä paljon makseta.

• hmpf
        paljon nähdyt kirjoitti:

Kun tavara loppuu, voi myydä itseään vanhasta tavarasta ei kyllä paljon makseta.

Nojaa... kunhan tarjonta vastaa tarvetta, mikä tahansa on mahdollista. Voisin mä Korppiksen ostaa pahimpaan juttuseuranälkään kun sellainen iskee. Tai vuokrata kahvikuppia/piparkakkuja vastaan. Niin mä teen useinkin, jopa vanhemmalle kuin sulle. Aina kun isäni tulee käymään ♥

• paljon kokenut
        paljon nähdyt kirjoitti:

vanha posliini on himoittua ja haluttua!

• Taavetti Rötkönen

Kaikenlaista harrastusta on ollut- 70 luvulla oli taide siis pääasiassa taulut ostin ja myön siellä pääpaikassa.

Kerran Tv katselussa näin kuinka oli maalaus amerikan tapahtumista ja nimenkin ehdin nähdä--suomalainen i USA.

Kului vuosia kuin kuulin hänellä oli esittely lähellä, olin saanut taidetta josta en pitänyt vaihdoin ne tämän suomalaisen tauluihin, tosin minulla oli epäily asiasta vain oma tunne,siis matkaan yhdellä taululla, hän katsoi ja kysyi onko vanha maalaus ei ole sanoin hän vastasi maalauksella ei ole mitään arvoa, oli jatkoa jota en kirjoita.

Minusta taulut ovat aina minulla ne ovat maalatut vanhalla tavalla, hän maalari on kuin minä--- .

• sanoppas se

Kuka oikein pystyy määrittämään jonkun arvon varsinkin taiteessa kun saattaa olla taiteellisesti arvoton,mutta kummiskin arvokas.

• Taavetti Rytkönen
        sanoppas se kirjoitti:

Kuka oikein pystyy määrittämään jonkun arvon varsinkin taiteessa kun saattaa olla taiteellisesti arvoton,mutta kummiskin arvokas.

Nyt oli kysymys taiteesta ja siitä, tiedän vähän --maalaus näkyy.

Rahassa siitä minulle ei ole kysymys, kysymys oli suomalaisuudesta ei muusta ja tässä mielessä oli nolla---nolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      46
      3199
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      38
      2694
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2624
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      115
      2440
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      51
      2193
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      351
      1961
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1594
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1475
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1298
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      32
      1235
    Aihe