Varmaan nämä käydään vielä myöhemmin neuvolatätien kanssa läpi, mutta stressaan synnytystä jo nyt.. Onko tarjolla ilokaasua tai allasta? Vai onko ainoat kivunlievitystavat näillä nuo vahvemmat lääkkeet?
Myös mielellään kuulisin kokemuksia minkälainen ilmapiiri ja henkilökunta, yleensäkin miten siellä hommat sujui ja millä mielin olitte kotiin lähtiessä? :)
Jyväskylässä synnyttäneet!
1
230
Vastaukset
- Yllätysvauva ulkom.
Synnytin K-S Keskussairaalassa elokuun lopussa. Ilokaasua tai allasta ei ole. Synnytyssaleissa on keinutuoli, nojatuoli ja kylppäri, jumppapalloa ei tainnut olla. Mulla oli kivunlievityksenä Oxanest-pistokset 2 eka päivänä ja kohdunkaulan puudute viimeisenä. Lapsi siis syntyi 3 päivää lapsiveden menon jälkeen ja olin synnytyssalin puolella 2 päivää, kun oksitosiinikäynnistys ei toiminut kunnolla eka päivänä. Synnytyksen epäsäännöllisestä kulusta johtuen selkäpuudutuksia ei voinut käyttää, mutta kohdunkaulan puudute auttoi tosi hyvin puolitoista tuntia. Katson saaneeni niin hyvän kivunlievityksen kuin olosuhteisiin nähden oli mahdollista.
Tykkäsin synnytyssalin ja vuodeosaston henkilökunnasta. Olen yksinhuoltaja, ja omaa synnytyskokemusta paransi ihanan doulan läsnäolo :) Huonekaverista sain pysyvän ystävän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892548Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2011622- 1161560
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411431Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641182Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻73953- 56949
- 45837
- 63829
- 61815