Onko joku onnistunut saamaan avokaadonsa pimeän ajan yli?
Minun jo komeaksi kasvanut avokadoni on alkanut tiputtaa lehtiään, vaikka sillä on oma päivänvalolamppukin.
Murhemielellä lasken, että sen lehdet eivät taida riittää kuin jouluun, ja sitten on viimeisinkin tipahtanut, vaikka kovasti yrittää kasvattaa uusia kaiken aikaa.
Miten pitäisi toimia?
Avokado
3
430
Vastaukset
- pohjoinen avokado
kyllä se saattaa selvitä vaikka lehtiä tiputtaakin. mulla kävi yhtenä talvena niin, että oli pelkkä ranka jäljellä kun viimeinenkin lehti putosi, mutta en heittänyt sitä kuitenkaan menemään ja keväällä se teki uudet silmut! tärkeintä on varmaan, ettei kastele liikaa: kun ei ole lehtiä, ei vettäkään kulu ja jos on liian märkää, lepotilassa oleva juuristo kuolee.
toinen mistä avokado ei tykkää, on veto. näin olen jostakin kirjasta lukenut. vetoon avokado reagoi juurikin pudottamalla lehtiä. minulla avokado oli viime talven parvekkeen oven vieressä ja kun pakkasilla silloin tällöin joutui ovea aukomaan, huomasin kyllä vaikutuksen.
eli, vaikka lehdet lähtisi niin älä vielä luovu toivosta :) - siemenestä puuksi
minun avokaadoni säilyi viime talven, se oli silloin etelän puoleisessa huoneessa ja kesän ulkona. Nyt se on pohjoisen puoleisessa huoneessa ja pian lehdetön. minulla on myöskranaattiomenapuita, ne ovat lehdettömiä. avokaadoni on muuten yli kaksimetriä
- avokado2013
Jep. Länsi-ikkunalla meni pimeän ajan todella hyvin. Meillä on isot ikkunat avokadon likellä. Ei pudottanut lehtiä, ja muutenkin hoidin normaaliin tapaan. 20c huonelämpö ja patterikin melko lähellä avokadoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1591177Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 43691
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647