Onko olemassa lääkettä joka vaikuttaisi stressihermon salpausleikkauksen tavoin? Onko esim.Klonidiinin vaikutus samankaltainen? Olen harkinnut leikkausta, mutta hälyttävän paljon sitä haukutaan eri palstoilla...
Stressihermon salpaus / Lääke joka vaikuttaa samalla tavalla?
11
3209
Vastaukset
- aero4
Jokin CRF1 tai CRF2 reseptorisalpaaja. Estävät stressihormoonien eritystä. Esim. antalarmiini.
- hjuyuyuyuyuyuyu
Mitäs tuollaiset lääkkeet ovat? En ole noista ikinä kuullutkaan. Kauppanimet?
- aero3
hjuyuyuyuyuyuyu kirjoitti:
Mitäs tuollaiset lääkkeet ovat? En ole noista ikinä kuullutkaan. Kauppanimet?
Eivät vissiin ole käytössä ainakaan Suomessa. Auttaisivat stressin/pelon aiheuttamiin fyysisiin ja henkisiin 'oireisiin' ilman mainittavia sivuvaikutuksia. Klonidiini tietäkseni helpottaa hengenahdistusta, tärinää, nopeaa pulssia ym fyysisiä oireita, mutta ei vaikuta epätodelliseen oloon tai muuhun enemmän henkisen puolen ahdistusoloihin.
- Punaista on
aero3 kirjoitti:
Eivät vissiin ole käytössä ainakaan Suomessa. Auttaisivat stressin/pelon aiheuttamiin fyysisiin ja henkisiin 'oireisiin' ilman mainittavia sivuvaikutuksia. Klonidiini tietäkseni helpottaa hengenahdistusta, tärinää, nopeaa pulssia ym fyysisiä oireita, mutta ei vaikuta epätodelliseen oloon tai muuhun enemmän henkisen puolen ahdistusoloihin.
Voikohan klonidiinia (Catapresan) käyttää vain tarvittaessa kuten Propraliakin?
- aero3
Punaista on kirjoitti:
Voikohan klonidiinia (Catapresan) käyttää vain tarvittaessa kuten Propraliakin?
Juu, kyllä voi.
- klopikloilo
Suomessa tuntuu klonidiinitietous olevan olematonta näiden juttujen hoidossa.
- klo
Käsittääkseni klonidiinia käytetään vain kuurina, ei tarvittaessa...?
- vapautunut...
Miksei se propral ole ok? Itse sitä nyt puoli vuotta käyttänyt eikä pahaa sanottavaa, toki ei aivan 100% suoja punastumiselta mutta melkein, esim kaupassa käymisen jne tilanteiden jännittäminen loppui. Jotkut ennen tositosi "tiukat" paikat nostattaa punan poskille, muttei tosiaan mene joka tilanteessa tomaatiksi niin kuin ennen :) Ja käsien täriseminen ja sydämen tykytys loppui täysin.
- proeipral
Minulla tuo Propral aiheuttaa vain lisää punastumista ja järjetöntä hikoilua. Ikävä juttu, koska tärinään ja sydämentykytykseen se auttaa.
- Resepti kaapissa
Mikä teillä on annostus Propralissa?
- Propraali
Resepti kaapissa kirjoitti:
Mikä teillä on annostus Propralissa?
Tällä hetkellä 10mg tabletti tosin melko liukuvalla annostuksella. Maksimissaan 30mg kolme kertaa päivässä. Tuntuu vaan, että annostus on melkoisen tapauskohtainen. Kokeilemallahan tuo selviää. Monelle on apua jo siitä, että purkki on taskussa. Minun tapauksessani täytyy ehdottomasti ottaa huomioon Xanor 1mg aamulla ja toinen illalla. depottina. Mennyt jo yli 20 vuotta, joten vaikutus on lähinnä vieroitus oireiden poissa pitäminen. Propralin olen kokenut todella positiivisena jännitys ja paniikki-oireisiin. Tunnistan kyllä tilanteet jotka ovat minulle vaikeita ja otan pienen määrän Propralia jo tietäessäni joutuvani ko.tilanteisiin. Nyt tarkoituksena Xanorin todella hidas alas ajo. Todella rajusti koukuttava bentzo...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431859
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43640
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58634