Migreenin oireet?

AnnaL

Hei! Luulen saaneeni eilen aurallisen migreenikohtauksen. En kärsi kyseisestä diagnoosista, mutta oireiden perusteella aiheuttaja oli helppo tunnistaa. Migreeni alkoi klassisella sahalaitadiscolla, josta en heti edes tajunnut mitä tapahtuu, vaan luulin tuijottaneeni väsyneenä lamppua liian pitkään.

Olin matkustanut kymmenen tuntia kyseisenä päivänä ja olin poikki. Sahalaitojen jälkeen oikean käden sormeni menivät täysin tunnottomiksi ja samoin osa oikean puolen kasvoista. Tätäkin minulla on esiintynyt niskakipujen takia joskus. Pelottavinta oli kuitenkin kun yritin puhua. Noin vartin ajan en saanut tuotettua mitään järkeviä lauseita, vaan minulla meni ns.. "senat sakaisin." Yritin sanoa ihan normaaleja sanoja (mm. selittää äidilleni että olen ostanut veikkauksen joulukalenterin) mutta suusta tuli ihan mitä sattuu.

Sydän alkoi pampata tuhattajasataa ja yritin vähän aikaa hengitellä ja sanoa mielessäni sanoja. Kävelin vähän ja join vettä ja lopulta pystyin jo sanomaan hieman arasti sanoja. Tämän kaiken jälkeen alkoi toispuoleinen päänsärky, joka jatkuu nyt seuraavana päivänäkin.

Vaikka nämä oireet menivätkin kaikki aurallisen migreenin diagnoosiin, haluaisin vielä tarkistaa kohtalontovereilta onko oireet olleet samanlaisia?

Olen 27-vuotias terve nainen, enkä usko että minulla mitään pahempaa voisi olla. Väsymys ja stressi taitaa kuitenkin laukaista migreeniä aika tehokkaasti?

1

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurallinen

Hei !AnnaL
      Olen koko ikäni potenut migreeniä,kirkas valo,pitkä ruokailu väli,väsymys,
      huonosti nukuttu yö,mieliala,tässä muutamia jotka laukaisevat migreeni kohtauksen.
      Minulla on päänsärkyä joskus 2-3 päivää kohtauksen jälkeen.
      Mutta noin vakavia oireita en ole saanut.
      Voisin ajatella että tilaisin lääkärille ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3553
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2389
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2218
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1997
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1552
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1429
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1282
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1230
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1205
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1189
    Aihe