Mammat!

teenteen

Oletteko saaneet koulunne käytyä loppuun lapsenhoidon ohella?
Oletko työelämässä?
Miten tulet toimeen? paljonko tulosi ovat kk?

3

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti20v

      Hei :) Minä en ole vielä käynyt kouluja sitten 9.luokan jälkeen. Ajatus olisi hakea aikuiskoulutukseen parin vuoden päästä. Nuorimmainen on nyt 1v2kk ja esikoinen 3v :) Olen ollut töissä nyt 7kk ja toivonmukaan jatkuu vielä sen pari vuotta :) Kouluja olen lykännyt taloudellisen tilanteen takia (opintotuki menisi pelkästään bensakuluihin) ja lapset vielä sen verran pieniä, että mieluiten käyn töissä kodin lähellä kun ajan päivittäin 200km koulumatkoja, lähimpään ammattikouluun on siis 100km matkaa, kun täällä korvessa asun :D Siinä voi venyä lasten hoitopäivätkin ihan liian pitkiksi, mieskin kun tekee parhaimmillaan 14h päivässä töitä. Muuttamaankaan en ala koska miehellä tosiaan työt täällä ja talokauppojakaan ei jaksaisi nyt.. Voi kun olisi hoitanut nämä opiskelut alta pois ennen perheen perustamista, mutta minkäs teet.. Aina ei mene kaikki käsikirjoitusten mukaan. Onkai tässä syytä olla onnellinen kun töitä kuitenkin on ja niitä aijon myös tehdä niin kauan kun on mahdollista, sen jälkeen sitten opiskelemaan :)

      • Äiti20v

        Ainiin, nuista tuloista sen verran, että teen töitä siis 4pv/vk ja kuukausituloni ovat lapsilisineen osittainen hoitoraha n.1600 euron luokkaa, eli melko vähän. Kuitenkin jos olisin hoitovapaalla saisin vaivaiset 400e kotihoidontukea eli mielummin käyn kyllä töissä vaikka tulot ei päätä huimaakkaan :) Meillä kuitenkin mies tienaa tuplat minun palkasta eli hän ns. tuo leivän pöytään.


      • Äiti20v
        Äiti20v kirjoitti:

        Ainiin, nuista tuloista sen verran, että teen töitä siis 4pv/vk ja kuukausituloni ovat lapsilisineen osittainen hoitoraha n.1600 euron luokkaa, eli melko vähän. Kuitenkin jos olisin hoitovapaalla saisin vaivaiset 400e kotihoidontukea eli mielummin käyn kyllä töissä vaikka tulot ei päätä huimaakkaan :) Meillä kuitenkin mies tienaa tuplat minun palkasta eli hän ns. tuo leivän pöytään.

        Menee kyllä jo ohi aiheen mutta jatkan vielä.. Yksi syy vielä miksi käyn töissä on se, että täällä päin ei ole oikein mitään "ohjelmaa" lapsille. Joku perhekahvila kerran viikossa tunnin verran löytyy, lisäksi joku muskari mutta nekin paikat varataan heti täyteen ja ovat ihan törkeän kalliita. Mutta kun käydään molemmat töissä niin lapset pääse päiväkotiin 3pv/viikossa ja toisten lasten seura tekee heille todella hyvää :) Lapset on oppinu todella lyhyessä ajassa hirveästi asioita, nuorempi on alkanut sanomaan hirveästi sanoja ja jopa syö itse! Tietysti ovat myös paljon sosiaalisempia jne. Mikään virikehoitopaikka ei ole täällä edes mahdollista koska hoitopaikat on muutenkin melko vähäisiä ja vaikka olisikin niin tuskimpa käyttäisin sitä mahdollisuutta muutenkaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe