Hassu kysymys mut kysyn kumminkin. Meidän perhepiirissä ja suvussa pissitään, useimmissa muissa ilmeisesti pissataan. Pissiminen on ilmeisesti itäsuomalaista juurta, mut olis ihan noin muuten vaan kiva tietää kuinka moni käy pissillä eikä pissalla?
Pissi vai pissa?
18
770
Vastaukset
- jiirororr
kusella ollaan käyty ihan pikkukakarasta saakka... kiroilu on ollu mukana jo lapsesta asti kun kakkakin oli paska... :)
- mitä ?
siis onko kusi kirosana?
- mitä ?
mitä ? kirjoitti:
siis onko kusi kirosana?
no näköjään kun sensuroitiin... voi hyvää päivää
- Nuorukainen pk-seudulta
mitä ? kirjoitti:
siis onko kusi kirosana?
Ei KU5I ole mielestäni kirosana mutta jotkut pitää sitä vähän sopimattomana.
PS. Äitini on itäsuomalainen ja puhui enemmän pissistä kuin pissasta, ainakin silloin kun mä olin pieni. Muiden suista en ole niin usein kuullut sanaa pissi. Pissa on näköjään yleisempi sana.
- hgfhfghfhgfhhfg
Muistan kun opettaja kielsi sanomasta että meen kuselle eskarissa. "meen pissalle" tai pissille ihan sama kuulostaa jo niin vammaaselta :D
- ???)(
Mikäköhän vitun ero tuossa on? Jos nyt oikein pinnistän älynystyröitäni niin saan tulokseksi sen että pissiminen on istualteen kusemista ja pissaaminen sitä kun lirautetaan suihkulla pönttöön seisaalteen. Olenko oikeassa?
- pissille mänössä
En ossoo sannoo ootko oikessa, van miun juuret on Polovijärven suunnalla ja siellä kyllä lapset pissiit olokoot poikii eli tyttölöi - aikaiset sitte heittäät vettä jos miehii ovat ja laskevat vettä jos naisii. Ne on sitte ne länssuomalaiset sukulaiset toista mieltä ja sannoot jotta kyllä se pissaamista on ja ovat rutaleet vielä sittäi mieltä että pissiminen ois jotenni vanahanaikanen sana. Mäne ja tiiä...
- i vastaan a
Ollaanpa sitä nyt kovana / kovina...
- tyttönen, 16
Mun helsinkiläisen tyylitajun mukaan pissiminen kuulostaa vähän vanhentuneelta, pissaamista käytetään jos halutaan olla siisteja eikä kiroilla.
- ohikuIkija, 16
Äiti on Joensuun suunnalta ja puhuu pissimisestä, vaasalaiselle isälle sama asia on pissaamista. Kyllä siinä murre-ero taitaa olla.
- neu
En kyllä ite näe noissa oikeen mitään eroa. Itse sanon yleensä semikauniisti "meen kusasee". :D
- mukko
Just :D turhempaa voi olla
- WTF17
Kysymysten laatu on kyllä laskenu ja helevetin pahasti...
Meiän perheessä ollaan käyty aina kusella, ei olla hienosteltu turhaa.- poika, 13, Vantaa
Äläs ny. Kyllä kielestä saa olla kiinnostunu.
Mä sanoisin et pissiminen on vanhanaikanen sana, kyllä meidän suvussa lapset käy pissalla eikä pissillä. Tai sit yksinkertasesti vessassa. - Espoossa 17 vuotta
poika, 13, Vantaa kirjoitti:
Äläs ny. Kyllä kielestä saa olla kiinnostunu.
Mä sanoisin et pissiminen on vanhanaikanen sana, kyllä meidän suvussa lapset käy pissalla eikä pissillä. Tai sit yksinkertasesti vessassa.Sama täällä. (Olen tyttö.)
- mukko
Eiköhän se ole kusta.
- t5441
Pissa
- esrdtfegf
Lapsosena puhuin pissimisestä i-llä.
Nykyään ei oikeastaan saa aiheesta puhuakaan. Lapsisanaa kun ei saa käyttää ja kuseminen on rumaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077736
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1095971- 835167
- 1394536
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113220- 552967
- 582928
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102444- 612437
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562056