Narsisti mies usein sovinisti

siitä tunnistaa

Naisten vihaaja. naisista halventavaa kieltä käyttävä.
Naiset ihan tuntemattomista lähtien on lehmiä ja huoria narsistisen miehen puheessa. naisilla ei arvoa minkäänlaista narsistisen miehen silmissä.

7

1412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kyllä tunnista

Yleistystä... Ja melko feminististä....

• projisoi

Kyllähän se yksi ominaispiirre siinä häiriössä on, että sekä narsistimies että narsistinainen vihaa naisia. Johtuneeko häiriön syntymekanismista, en tiedä, arvelen vain. Jos häiriö on äitisuhteessa ollut varhaisessa lapsuudessa.
        Tietysti se ihmisen esineellistäminen ja empatian puute ja kunnioituksen puute ilmenee tuollaisena käyttäytymisenä. Narsistin maailma kun on minä itse, ja muut ovat hänen käyttöhyödykkeitään, kuka milläkin tavalla. Narsku on kuin pikkulapsi, joka on häärää oman napansa ympärillä.
        Tuskin tajuaa loukkaavansakaan puheillaan toista, ja jos tajuaa aika ääliö on, jos noin alhaisella tavalla yrittää valtaa käyttää häpäisemällä toista.
        Sehän on narsistin käyttämä keino alistaa toinen ihminen valtaansa saattamalla se epäilyttävään ja häpeälliseen valoon ja menettämään terveen itsetuntonsa.

• -tytär-
        projisoi kirjoitti:

Kyllähän se yksi ominaispiirre siinä häiriössä on, että sekä narsistimies että narsistinainen vihaa naisia. Johtuneeko häiriön syntymekanismista, en tiedä, arvelen vain. Jos häiriö on äitisuhteessa ollut varhaisessa lapsuudessa.
        Tietysti se ihmisen esineellistäminen ja empatian puute ja kunnioituksen puute ilmenee tuollaisena käyttäytymisenä. Narsistin maailma kun on minä itse, ja muut ovat hänen käyttöhyödykkeitään, kuka milläkin tavalla. Narsku on kuin pikkulapsi, joka on häärää oman napansa ympärillä.
        Tuskin tajuaa loukkaavansakaan puheillaan toista, ja jos tajuaa aika ääliö on, jos noin alhaisella tavalla yrittää valtaa käyttää häpäisemällä toista.
        Sehän on narsistin käyttämä keino alistaa toinen ihminen valtaansa saattamalla se epäilyttävään ja häpeälliseen valoon ja menettämään terveen itsetuntonsa.

Etenkin narsistinen nainen vihaa ja halveksii kaikkia muita naisia, paitsi itseään. Koska hän kokee muut naiset kilpailijoikseen. Ja uhkaksi itselleen. Hänhän rakastaa huomiota ja "keskipisteenä" oloa. Ja mahdolliset kilpailijat himmentävät hänen kruunuaan ja sen loistetta. Siksi hän kohtelee myös tytärpuolisia lapsiaan kaltoin. Koska oma tytär on myös hänelle kilpailija.

Narsistinen mies taas puolustaa "heikkoja" naisia. Mutta pelkää vahvoja, etenkin sellaisia, jotka näkevät hänen todellisen luonteensa. Koska nämä vahvat naiset ovat uhka hänen olemattomalle itsetunnolle.

Vaikka narsistit näyttelevät vahvaa itsetuntoa. Mutta se näyttää olevan juuri se "heikko" akilleen kantapää heidän kohdallaan,

• toisenlainen ajatus
        projisoi kirjoitti:

vai voisiko narsisti miehen naisviha johtua heikkouden vihaamisesta? naiset on kuitenkin fyysisesti pienempiä ja heikompia ja monesti tunteellisempia. Itkee herkemmin jne. Eikös narsistit vihaa heikkoutta vaikka sellaista ihmistä hyväkskäyttääkin?

Narsisti nainen nyt taas on kateellinen ja kilpaileva toista naista kohtaan mutta mutta..se ei aina tarkoita narsistia vaan voi olla kyse pelkästään vain hiukan heikommasta itsetunnosta joka ei ole narsistisen persoonallisuushäiriön tasolla.
        Huonon itsetunnon omaavat naiset kokee toiset naiset kilpailijoinaan ja on kateellisia koska syvällä sisällään ajattelee että tuo nainen tuossa vieressä on häntä kauniinpi ja parempi. ja hän itse tällainen rumilus.. pettymystään sitten purkaa ulospäin vihamielisesti ja huonosti käyttäytyen. Se on eräänlaist anarsis,ia sekin mutta liikkuuko se vielä huonon itsetunnon tasolla joka korjaantuu positiivisten kokemusten ja itsevarmuuden kasvaessa ajanmyötä.. vai onko kysymys syvälle jurtuneesta vakavasta itsetunnon vauriosta joka ei korjaannu koskaan, se on asia erikseen.

Monimutkainen asia jonka selvittämiseksi pitäisi tehdä laajat ihmisen persoonallisuus ja elämän historia selvitykset ja haastattelut.

Jokainen meista varsinkin naisista varmasti tunnistaa tunteen jostain elämänsä vaiheesta kun vierelle kävelee joku omasta mielestä todella kaunis nainen..kuinka sitä naista katselee ihaillen ja samalla karehtien jopa vähän vihaiseksi ja masentuneeksi tullen.. samalla itseään ko. naiseen verraten..

itse en haukkumaan lähde toista vaan tunnistan sen että karehdin ja jollain tavalla pidän kilpailijana koska itsellä masentunut huono olo ja itsetunto matalallla oman elämän alueella sattuneen kolauksen takia.. itse olen itsetunnon ollessa eron jälkeen palasina tuntenut sen tunteen. ja tunnustan. Se silti oli korjaantuvaa sorttia olevaa ja kun ero oli käsitelty niin itsetuntokin korjaantui.

Pitää siis olla tarkkana ja miettiä kaksi kertaa ennen narsismi haukkuja. itsetunnoltaan heikkoa saa enemmän rikki haukkumalla mutta kannustamalla sellaisen saa vielä kuntoon. mutta oikeaa narsistia taas ei mikään mahti maailmassa taida saada korjatuksi kuntoon.

• mirtatsapiini

sovinismi on ihan luonnollista!mies on mies nainen on kuitenkin nainen!narsismikin on terve piirre ihmisessä!ilman sovinisteja ja narsisteja maailma koostuisi tossun alla elävistä pehmomiehistä ja finninaamaisista ylipainoisista seksin suklaaseen vaihtaneista naisista!

• kjklöj

Seksistinen suhde naissukupuoleen on varsin yleinen miesten keskuudessa. Seksistisiin asenteisiin liittyy usein ristiriitaisuutta -toisaalta palvotaan, halutaan suojella miehen tossun alla olevia, rooliinsa mukautuvia naisia, toisaalta halveksitaan heitä. Aseenteet ovat holhoavia, harvemmin avoimen vihamielisiä. Vihamielisyys usein kumpuaa varmaankin huonosta itsetunnosta, kun huomataan ettei kyetä säilyttämään omaksuttua dominoivaa miehen roolia, että naiset torjuvat ja käyttävät seksuaalista valtaansa heitä vastaan tai kun ei kyetä täyttämään muuten rooliodotuksia. Autoratiivinen ja tunnekylmä kasvatus tuottaa epävarmoja, huonosti erilaisuutta sietäviä, statuskeskeisiä ihmisiä. Tämä yleensä liittyy myös seksismiin. Jos mies tuntee menettävänsä kontrollinsa, hän ei aina tätä mielellään tiedosta (kontrollin kokemus on keskeinen osa heteroseksuaalista maskuliinisuutta). Erilaislla defenssimekanismeilla, kuten oman heikkoiden projisoimisella itsen ulkopuolelle, yritetään ylläptää heiveröistä itsetuntoa. Tämä voi olla yhtä helvettiä etenkin ihmiselle, johon miehellä on läheinen suhde. Parisuhteissa ei ole sellaisia estoja, kuin etäisemmissä suhteissa, ja ihmiset usein voimakkaasti heijastavat ja kokevat tunteitaan toisten kautta. Siksi tällaisista miehistä kannattaa pysyä erossa, jos heillä ei ole älliä käsitellä omia henkisiä ongelmiaan.

• Sovinismi ja nars.

Yhdyn kjklöjn mielipiteeseen.

Sovinismi ja narsismi sitten taas... Tuntemani narsisti/psykopaatti voisi tavallaan olla sovinistikin. Kaikki toisia ihmisiä alentava on hänelläkin hallussa. Sovinismi on kuitenkin liian ylevä käsite hänen luonteelleen.

Sovinismiin liittyy perinteisesti miehen aseman korostaminen, joka ei sitten taas sovi narsistille aukottomasti. Pohjimmiltaan narsisti halveksii kaikkia. Myös miehiä.

Seksistinen asenne hänellä on kaikkiin, myös itseensä. Hän kuitenkaan ei korosta kenenkään muun asemaa kuin omaansa. Toisaalta puuttuva itsetunto tekee siitäkin korostuksesta heikon.

Uskon naisten tulkinneen narsisti/psykopaattiani kuitenkin paremman tiedon puutteessa sovinistiksi. Uskon, että tuo tulkinta on noussut esiin jatkuvasti. Siksi minun n/p:ni ei korostetusti näytelmissään halveksi eikä halvenna naisia. Hän ei nimittele heitä esim. hu*riksi, vaikka oikeasti olisi sellainen kysymyksessä.

Hän on suorastaan naiivi suhteessaan naisiin. Suurin piirtein kaikki menee läpi ja hän näkee kaikki naiset yhtenä massana ilman suuria eroavuuksia. Koska narsisti on tarkka siitä, minkälaisen ulkoisen vaikutuksen hän tekee, hän ei sovinistisuuteen lankea.

Itse pidän kunnon reiluja sovinisteja vielä ihmismäisinä narsistiin verrattuna. Sovinisti tuo mielipiteensä reilusti julki ja jopa keskustelun alle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      54
      6269
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2733
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1854
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1826
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      1708
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1690
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1470
    8. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1457
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1196
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe