Teerikaave,sukkapuikko,kanahaukka.

k.nahaukka.

Eräs soikhiapää jutteli että teerikaaven selkään kun laittaa teroitetun polkupyöränpinnan tai ohuen terspuikon niin kanahaukka seivästää ittensä hengiltä hyökätessää valeteeren kimppuun. Oletteko tietoisia tälläisesta virityksestä ja miten se oikeaoppisesti rakennetaan?

10

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kusenkattoon

      Kanalintukannat lähtisivät rakettina nousuun jos lintujen lentoonammunta loppuisi. Oletko miettinyt montako laukausta ammuit lentoon, ja ei "tippunut". Voin kertoa että kyllä tippui, mutta ehkä vasta seuraavana päivänä. Sen raanakon nappaa kyllä kettu, korppi tai haukka. Pystykorvan haukkuun hiipiminen ja linnun löytäminen ennen kuin se lähtee karkuun, sen kun opettelet niin a vot! On paskapuhetta sanoa että laaki ja vainaa kun lentoon lintua metsässä yrität. Kasvata lintukantoja metsästämällä oikein, älä tapa turhaan havukoita.

      Olen itse tappanut aikoinani läjittäin kanahaukkoja ja mitään hyötyä siitä ei ole ollut, korkeintaan paskonärhet ovat lisääntyneet.

      • Ryynäsen Topi

        Normi metsästäjä ei mollaisi harrastuksensa eri muotoja. Tyhjää p.askan jauhantaa nuo haulikolla haavoittamiset. Haulikko on laillinen ja tehokas ja erinomainen ase pienriistan pyyntiin ja ampuma matkojen ollessa kohdallaan saaliskin on lähes varma. Loppuviimein kun puhutaan haulikolla haavoittamisesta tapahtuu sekin niin että sillä ammutaan tehokkaalta matkalta juuri senverran ohi että tehokas hajahauli haavoittaa. Ylipitkältä matkalta ammuttaessa on haulitkin usein jo niin tehottomia että linnun höyhenpeitteeseen osuessaan eivät saa juuri edes naarmua aikaiseksi.
        Mene vaikka seisomaan toppatakki päällä viiteenkymmeneen metriin kun kaveri polttaa perus lintu paukulla kohti. Rapisee kyllä mutta läpi ei mene. Vielä vähemmän linnun vahvasta höyhen peitteestä.
        Montako lintua sinäkin olet siltä ainoalta ja oikealta metsästysmuodoltasi suolilta rätkiny ohi ja onko aina puun alla???
        Metsästys ei ole teurastusta ja aina ammutaan osumia ja ohilaukauksia kun harrastetaan. Jos haavoitetaan niin eläin haetaan talteen taiten ja mahdollisimman vähän sille enään kärsimystä aiheuttaen ja saalista kunnioitetaan oli se sitten iso hirvi tai pieni tavi samalla tavalla!!


      • Kusenkattoon
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Normi metsästäjä ei mollaisi harrastuksensa eri muotoja. Tyhjää p.askan jauhantaa nuo haulikolla haavoittamiset. Haulikko on laillinen ja tehokas ja erinomainen ase pienriistan pyyntiin ja ampuma matkojen ollessa kohdallaan saaliskin on lähes varma. Loppuviimein kun puhutaan haulikolla haavoittamisesta tapahtuu sekin niin että sillä ammutaan tehokkaalta matkalta juuri senverran ohi että tehokas hajahauli haavoittaa. Ylipitkältä matkalta ammuttaessa on haulitkin usein jo niin tehottomia että linnun höyhenpeitteeseen osuessaan eivät saa juuri edes naarmua aikaiseksi.
        Mene vaikka seisomaan toppatakki päällä viiteenkymmeneen metriin kun kaveri polttaa perus lintu paukulla kohti. Rapisee kyllä mutta läpi ei mene. Vielä vähemmän linnun vahvasta höyhen peitteestä.
        Montako lintua sinäkin olet siltä ainoalta ja oikealta metsästysmuodoltasi suolilta rätkiny ohi ja onko aina puun alla???
        Metsästys ei ole teurastusta ja aina ammutaan osumia ja ohilaukauksia kun harrastetaan. Jos haavoitetaan niin eläin haetaan talteen taiten ja mahdollisimman vähän sille enään kärsimystä aiheuttaen ja saalista kunnioitetaan oli se sitten iso hirvi tai pieni tavi samalla tavalla!!

        Haulikko on hyvä ja tehokas ase, sillä minäkin pyydän ja saan. Minun harrastuksiin ei tosin kuulu kanahaukan sukkapuikottaminen, (vaikka kuulemma pyöränpinna on parempi), jos sitä tarkoitat? Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei haulikolla haavakkoja tule? Älä jauha ite. Kyllä tulee, vaikka se on kuinka ja erittäin hyvä ase ja vaikka käyttäjätkin olisi ok. Enkä minä nyt ihan niin yllytyshullu ole, että haulikon eteen menisin 50 m, aivan sama läpäseekö takkia vai ei:) jokainen saa mielestäni ja minun puolesta metsästää juuri siten kuin haluaa laillisten metsästysaikojen, välineiden, tapojen jne puitteissa. Kanalintukantojen maanlaajuiseen ja pitkäaikaiseen taantumiseen tai sen korjaamiseen ei sukkapuikot auta. Lentoonammunta ei nyt ole varmasti se suurin syntipukki, mutta niin monet linnut olen koirien kanssa metästä ja kaislikosta löytänyt, ja itsestään niistä ei ole kyllä kuollut yksikään. Kyllä se niin on, että haulikolla ammuttu lintua lentoon ja kaikki ei ole mennyt ihan nappiin. Montako lintua sinun seuran mailla jää löytämättä kun vain vähän pölähti? Täällä pohjoisessa vain näkee liian monta kertaa etelän retkueiden malliesimerkkejä Pau, Pau kulttuurista ( osa saa, osa ei, mutta pauke on yhtä kova). Ei, en ole kieltämässä tai toivomassa lentoonammunan kieltoa, sanonpahan vaan mitä ajattelin. Älä vedä turhaan hernettä sieraimiisi, olet oikeassa ei minun pitäisi mollata laillista tapaa metsästää, vaikka itse en lentoon kanalintuja ammukkaan. Sinun on turha kieltää tosiasiaa että rapatessa roiskuu ja haavakkoja tulee toisilla enempi ja toisilla vähempi, vaikka ampujana olisi itse Tex Willeri.


      • Ryynäsen Topi
        Kusenkattoon kirjoitti:

        Haulikko on hyvä ja tehokas ase, sillä minäkin pyydän ja saan. Minun harrastuksiin ei tosin kuulu kanahaukan sukkapuikottaminen, (vaikka kuulemma pyöränpinna on parempi), jos sitä tarkoitat? Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei haulikolla haavakkoja tule? Älä jauha ite. Kyllä tulee, vaikka se on kuinka ja erittäin hyvä ase ja vaikka käyttäjätkin olisi ok. Enkä minä nyt ihan niin yllytyshullu ole, että haulikon eteen menisin 50 m, aivan sama läpäseekö takkia vai ei:) jokainen saa mielestäni ja minun puolesta metsästää juuri siten kuin haluaa laillisten metsästysaikojen, välineiden, tapojen jne puitteissa. Kanalintukantojen maanlaajuiseen ja pitkäaikaiseen taantumiseen tai sen korjaamiseen ei sukkapuikot auta. Lentoonammunta ei nyt ole varmasti se suurin syntipukki, mutta niin monet linnut olen koirien kanssa metästä ja kaislikosta löytänyt, ja itsestään niistä ei ole kyllä kuollut yksikään. Kyllä se niin on, että haulikolla ammuttu lintua lentoon ja kaikki ei ole mennyt ihan nappiin. Montako lintua sinun seuran mailla jää löytämättä kun vain vähän pölähti? Täällä pohjoisessa vain näkee liian monta kertaa etelän retkueiden malliesimerkkejä Pau, Pau kulttuurista ( osa saa, osa ei, mutta pauke on yhtä kova). Ei, en ole kieltämässä tai toivomassa lentoonammunan kieltoa, sanonpahan vaan mitä ajattelin. Älä vedä turhaan hernettä sieraimiisi, olet oikeassa ei minun pitäisi mollata laillista tapaa metsästää, vaikka itse en lentoon kanalintuja ammukkaan. Sinun on turha kieltää tosiasiaa että rapatessa roiskuu ja haavakkoja tulee toisilla enempi ja toisilla vähempi, vaikka ampujana olisi itse Tex Willeri.

        Meneeköhän sulla nyt avauksen tekijä ja vastauksen antajat sekaisin sillä missä kohtaa olen sanallanikaan maininnut kanahaukkojen pyytämisen teerikaaveilla??
        Toisekseen en tiedä oletko tämän palstan perus provoilia mutta ylimielinen olet puheissasi. Olet ilmeisen ainoa joka ei ammu ohi saati haavoita. Onnea! Takaan että olet ainoa laatuaan Suomessa ja muuallakin metsästäjien joukossa.

        Lisäksi koet ilmeisesti kateutta eri maakunnissa asuvia metsästäjiä kohtaan kun väität "etelän retkueiden" touhuista.
        Ensinnäkin olkoon se metsästäjä pohjoisesta, idästä, etelästä tai lännestä tai vaikka koillisesta olemme silti jokainen oman harrastuksemme yksinäisiä puurtajia ja jokainen näyttää sitä kuvaa miltä metsästäjän haluaa ulospäin toimillaan muille esittävän.
        Mikään maakunta ei tule esille muutakuin ilmeisen katkerana sinulle. Jos on ongelmia joidenkin kanssa ei koko ryhmä ole syyllinen.
        Onneksi tunnen suuren määrän lappilaisia metsästäjiä jotka eivät allekirjoita mainitsemaasi asiaa "etelän retkueista" vaan päinvastoin syyttelevät omiaan laittomuuksista milloin kanalintujen tai hirvien ampumisista auton ikkunoista yms parveen ampumisista tai viimeisten hanhi poikueiden ahneista tappajista. Vähemmän varaa turistilla on siihen touhuun ryhtyä.
        Ajatus kuullostaa yhtä pöljältä jos etelässä haukuttaisiin "sieltä ne tulee pohjoisesta tänne meidän peuroja räiskimään ja haavoittelemaan"
        Oletko koskaan kuullut edellä mainittua? Juu et ole. Kyllä ne oman maakunnan asukkaat ne peurat kaataa tai haavoittaa ei siihen syitä muualta tarvi hakea!


      • Ryynäsen Topi
        Kusenkattoon kirjoitti:

        Haulikko on hyvä ja tehokas ase, sillä minäkin pyydän ja saan. Minun harrastuksiin ei tosin kuulu kanahaukan sukkapuikottaminen, (vaikka kuulemma pyöränpinna on parempi), jos sitä tarkoitat? Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei haulikolla haavakkoja tule? Älä jauha ite. Kyllä tulee, vaikka se on kuinka ja erittäin hyvä ase ja vaikka käyttäjätkin olisi ok. Enkä minä nyt ihan niin yllytyshullu ole, että haulikon eteen menisin 50 m, aivan sama läpäseekö takkia vai ei:) jokainen saa mielestäni ja minun puolesta metsästää juuri siten kuin haluaa laillisten metsästysaikojen, välineiden, tapojen jne puitteissa. Kanalintukantojen maanlaajuiseen ja pitkäaikaiseen taantumiseen tai sen korjaamiseen ei sukkapuikot auta. Lentoonammunta ei nyt ole varmasti se suurin syntipukki, mutta niin monet linnut olen koirien kanssa metästä ja kaislikosta löytänyt, ja itsestään niistä ei ole kyllä kuollut yksikään. Kyllä se niin on, että haulikolla ammuttu lintua lentoon ja kaikki ei ole mennyt ihan nappiin. Montako lintua sinun seuran mailla jää löytämättä kun vain vähän pölähti? Täällä pohjoisessa vain näkee liian monta kertaa etelän retkueiden malliesimerkkejä Pau, Pau kulttuurista ( osa saa, osa ei, mutta pauke on yhtä kova). Ei, en ole kieltämässä tai toivomassa lentoonammunan kieltoa, sanonpahan vaan mitä ajattelin. Älä vedä turhaan hernettä sieraimiisi, olet oikeassa ei minun pitäisi mollata laillista tapaa metsästää, vaikka itse en lentoon kanalintuja ammukkaan. Sinun on turha kieltää tosiasiaa että rapatessa roiskuu ja haavakkoja tulee toisilla enempi ja toisilla vähempi, vaikka ampujana olisi itse Tex Willeri.

        Ja en väitä etteikö haulikolla haavoiteta. Samaan pystyy aseella kun aseella. Yhtään haavakkoa ei tule jos ei harrasteta metsästystä ollenkaan. Yhtälailla yhtään kolariakaan ei tule jos ei autoja olisi olemassakaan. Täysin typerää alkaa aloittaa tyhjän jauhaminen aiheesta enkä näe sitä minään muuna kun provona. Joo lähden ilmeisesti provoon mukaan mutta metsästäjä ei tuollaista puhu se on selvä.
        Uskomatonta tietämättömyyttä tuokin että kanalintukannat maassamme eläisivät ainoastaan syklissä haulikko metsästyksen kanssa. Siis voiko typerämpää puhetta keksiä. Osaran aukeakaan ei ollut syynä kanalintu katoon paikallisesti silloin viisikymmentä vuotta sitten vaan haulikko metsästys eikö vain?? :)
        Heh...vähän järkeä mielipiteisiin!!


      • Kusenkattoon
        Ryynäsen Topi kirjoitti:

        Ja en väitä etteikö haulikolla haavoiteta. Samaan pystyy aseella kun aseella. Yhtään haavakkoa ei tule jos ei harrasteta metsästystä ollenkaan. Yhtälailla yhtään kolariakaan ei tule jos ei autoja olisi olemassakaan. Täysin typerää alkaa aloittaa tyhjän jauhaminen aiheesta enkä näe sitä minään muuna kun provona. Joo lähden ilmeisesti provoon mukaan mutta metsästäjä ei tuollaista puhu se on selvä.
        Uskomatonta tietämättömyyttä tuokin että kanalintukannat maassamme eläisivät ainoastaan syklissä haulikko metsästyksen kanssa. Siis voiko typerämpää puhetta keksiä. Osaran aukeakaan ei ollut syynä kanalintu katoon paikallisesti silloin viisikymmentä vuotta sitten vaan haulikko metsästys eikö vain?? :)
        Heh...vähän järkeä mielipiteisiin!!

        Heheheh, voi Topi rukka, taisi osua kun tuommoinen älinä kuuluu ja tunnistit itsesi. Ei, kyllä meiltä kaikilta haavakkoja on tullut ja sitä en kiellä, mutta vähempi enää haukulta. Ammuskele sinä Topi vain niin kuin lystäät, ja tarpeeksi kun lentoon pusikossa paukuttelee niin jotainhan sitä saakin, ainakin pam pam kerhon papukaijamerkin. Ensimmäisen kysyjän harmina on ollut, että on joko nähnyt tai toivoo näkevänsä kanahaukan kuvilla ja miettii kuumeisesti, että miten sen saisi sitten puikoilla hengiltä. Käsittääkseni lähdit heti puolustelemaan mielestäsi laillista metsästysmuotoa ( sis. Haukan kaaveilla puikottamisen ), kun kerroin vaihtoehdon lintujen lisäämiseksi pidättäytymällä lentoonammunnusta ja siten mahdollisten haavakkojen vähentymiseen ja siitä lyhyesti oikaistuna suurempaan talvikarjaan, niin siitähän sinä pillastuit. Ehei syksyisen havukan tappamisista ole paskankaan hyötyä, haukkatyhjiö täyttyy hetkessä. Talvi tappaa haukan, ei sitä meidän tarvitse. Taidat muuten besserwisser olla aika itseäsi täynnä, jos maailmaan ei mahdu muita mielipiteitä kuin sinun. En voi kun sääliä! Pam pam:)


      • 20+10
        Kusenkattoon kirjoitti:

        Heheheh, voi Topi rukka, taisi osua kun tuommoinen älinä kuuluu ja tunnistit itsesi. Ei, kyllä meiltä kaikilta haavakkoja on tullut ja sitä en kiellä, mutta vähempi enää haukulta. Ammuskele sinä Topi vain niin kuin lystäät, ja tarpeeksi kun lentoon pusikossa paukuttelee niin jotainhan sitä saakin, ainakin pam pam kerhon papukaijamerkin. Ensimmäisen kysyjän harmina on ollut, että on joko nähnyt tai toivoo näkevänsä kanahaukan kuvilla ja miettii kuumeisesti, että miten sen saisi sitten puikoilla hengiltä. Käsittääkseni lähdit heti puolustelemaan mielestäsi laillista metsästysmuotoa ( sis. Haukan kaaveilla puikottamisen ), kun kerroin vaihtoehdon lintujen lisäämiseksi pidättäytymällä lentoonammunnusta ja siten mahdollisten haavakkojen vähentymiseen ja siitä lyhyesti oikaistuna suurempaan talvikarjaan, niin siitähän sinä pillastuit. Ehei syksyisen havukan tappamisista ole paskankaan hyötyä, haukkatyhjiö täyttyy hetkessä. Talvi tappaa haukan, ei sitä meidän tarvitse. Taidat muuten besserwisser olla aika itseäsi täynnä, jos maailmaan ei mahdu muita mielipiteitä kuin sinun. En voi kun sääliä! Pam pam:)

        Voi vittulan väki mikä urpo olet!!! Antakaa tuon tehtailla provojaan ihan yksinään!!!


    • ugki

      Viitsiikö nämä nyky-ajan nettimetsästäjäsukupolvi ulos tohtia mennä, turvallisinta vaan olla neljän seinän sisällä jossa jääkaapissa odottaa äipän ostama hampurilainen ja pingviinijäätelötikku.

      Eipähän niillä lökäpöksyillä maastossa edes voisi mennä kun sotkeutuisi katajaan takataskuistaan ja korvakorutkin häviäisi sammalikkoon.

    • talveksi..

      Minähi laitan aina talveksi kardeekit lasiin ja ukset lukkoon. Kattelen vaan televiisiota ja muuta. En kyllä viihtis lähteä minnekkään talvella. Joskun on lumella hiiren jäläkiä.

      • 1+1=1

        Minulta ei jäänyt haavikkoja. Kolme teertä , kolme laukausta. Turha räiskintä pois. Kyyhkyjä sain 15 ja patruunoita kului 15.
        Lyhyt ampumamatka siinä on homman ydin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe