Synnytyksen kesto.

............

Miten yleistä on että synnytyksen kesto on ''periytyvää''? Äitini ja kaksi siskoani ovat kaikki synnyttäneet lapsensa 4-2 tunnissa. En ole itse vielä raskaana mutta mietiskelin että taitaa mullekin tulla lyhyt synnytys kun näyttää perheen muilla naisilla olleen myös. En oikeen usko että on sattumaa. Kokemuksia? Mielipiteitä?

9

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12mmmm

Oma äitini synnytti aikanaan minut syöksysynnytyksellä eli meni alle 2 tuntia.
      Jännitti vähän että käykö minulle samoin, mutta 12 tuntia siihen sitten meni lopulta..

• ll.

Ei ns. periydy mitenkään.

• 15+7

mun äitin kolme synnytyst kesti muutamast tunnist pisimmillee joku yli 10 tuntii. mun oma synntys kesti alle 2 tuntii

• onnellinen äippä

Oman äitini ensimmäinen synnytys kesti vähän alle 12h, ja loput kolme ovat olleet syöksysynnytyksiä.. Itse synnytin esikoiseni 6h 32min ajalla, mutta en usko että oman äidin synnytysten kestot vaikuttaisivat oman synnytyksen kestoon..

• Ei merkitystä

Äitini ensimmäinen synnytys kesti 5tuntia, toinen synnytis alle 2 ja kolmas 10tuntia.
      Oma ensimmäinen synnytys kesti 26tuntia.. Toista odotan kauhulla!
      En usko että synnytyksen kestot on mitenkään periytyviä. ystäväni jolla on 2 lasta sanoi ensimmäisen syntyneen 18tunnissa ja toinen tuli alle 2tunnissa.

• nopeaa toimintaa

Itse olen syöksysynnyttäjä siis ei mitään tuntemuksia vesi meni tai supistukset alkoivat tunti-puoli toista ja vauva ulkona. Äitini tai siskoni eivät ole synnyttäeet yhtä nopeasti.

• lpdggk

Minulta lääkärit ja kätilöt ovat kyselleet paljon oman äitini raskauksien kulusta. Itse odotan perätilavauvaa rv:lla 40 2 ja kaksi kertaa on yritetty käynnistää synnytystä, mutta mitään ei tapahdu ja paikatkaan ei oikein ole valmiina, joten edessä lienee sektio. Äitini odotti minua 2 vkoa yli lasketun ajan (olen esikoinen) ja toisen pikkusiskoni kohdalla synnytys jouduttiin käynnistämään. Olen saanut sen kuvan, että itse synnytys ei olisi "perimästä" kiinni, mutta raskauden kulku voi olla - tai sitten ei. Mutta tosiaan multa on paljon kyselty äitini raskauksista, omastani ja sisarusteni syntymäpainosta yms ja lääkärit ovat (ehkä huvikseen) pohdiskelleet, oisiko minun "hitauden" ja käynnistysyrityksiin reagoimattomuuden syynä tuo perimä....

• 4 tuntia

Äidilläni kaikki kolme raskuatta ovat menneet yli lasketun ajan ja esikoista käynnistettiin kahteen kertaan. Synnytykset ovat kestäneet hänellä n. 20h.

Itsellä esikoinen syntyi ennen laskettua aikaa ja kesto oli hieman yli 4h.

• yksi vain

äitillä kolme sektioo eri syistä, mun kolme synnytykstä 1,5h-4h

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2413
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1640
    3. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      251
      952
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      276
      931
    5. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      907
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      814
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      739
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      698
    Aihe