Miten yleistä on että synnytyksen kesto on ''periytyvää''? Äitini ja kaksi siskoani ovat kaikki synnyttäneet lapsensa 4-2 tunnissa. En ole itse vielä raskaana mutta mietiskelin että taitaa mullekin tulla lyhyt synnytys kun näyttää perheen muilla naisilla olleen myös. En oikeen usko että on sattumaa. Kokemuksia? Mielipiteitä?
Synnytyksen kesto.
9
406
Vastaukset
- 12mmmm
Oma äitini synnytti aikanaan minut syöksysynnytyksellä eli meni alle 2 tuntia.
Jännitti vähän että käykö minulle samoin, mutta 12 tuntia siihen sitten meni lopulta.. - ll.
Ei ns. periydy mitenkään.
- 15+7
mun äitin kolme synnytyst kesti muutamast tunnist pisimmillee joku yli 10 tuntii. mun oma synntys kesti alle 2 tuntii
- onnellinen äippä
Oman äitini ensimmäinen synnytys kesti vähän alle 12h, ja loput kolme ovat olleet syöksysynnytyksiä.. Itse synnytin esikoiseni 6h 32min ajalla, mutta en usko että oman äidin synnytysten kestot vaikuttaisivat oman synnytyksen kestoon..
- Ei merkitystä
Äitini ensimmäinen synnytys kesti 5tuntia, toinen synnytis alle 2 ja kolmas 10tuntia.
Oma ensimmäinen synnytys kesti 26tuntia.. Toista odotan kauhulla!
En usko että synnytyksen kestot on mitenkään periytyviä. ystäväni jolla on 2 lasta sanoi ensimmäisen syntyneen 18tunnissa ja toinen tuli alle 2tunnissa. - nopeaa toimintaa
Itse olen syöksysynnyttäjä siis ei mitään tuntemuksia vesi meni tai supistukset alkoivat tunti-puoli toista ja vauva ulkona. Äitini tai siskoni eivät ole synnyttäeet yhtä nopeasti.
- lpdggk
Minulta lääkärit ja kätilöt ovat kyselleet paljon oman äitini raskauksien kulusta. Itse odotan perätilavauvaa rv:lla 40 2 ja kaksi kertaa on yritetty käynnistää synnytystä, mutta mitään ei tapahdu ja paikatkaan ei oikein ole valmiina, joten edessä lienee sektio. Äitini odotti minua 2 vkoa yli lasketun ajan (olen esikoinen) ja toisen pikkusiskoni kohdalla synnytys jouduttiin käynnistämään. Olen saanut sen kuvan, että itse synnytys ei olisi "perimästä" kiinni, mutta raskauden kulku voi olla - tai sitten ei. Mutta tosiaan multa on paljon kyselty äitini raskauksista, omastani ja sisarusteni syntymäpainosta yms ja lääkärit ovat (ehkä huvikseen) pohdiskelleet, oisiko minun "hitauden" ja käynnistysyrityksiin reagoimattomuuden syynä tuo perimä....
- 4 tuntia
Äidilläni kaikki kolme raskuatta ovat menneet yli lasketun ajan ja esikoista käynnistettiin kahteen kertaan. Synnytykset ovat kestäneet hänellä n. 20h.
Itsellä esikoinen syntyi ennen laskettua aikaa ja kesto oli hieman yli 4h.- yksi vain
äitillä kolme sektioo eri syistä, mun kolme synnytykstä 1,5h-4h
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14813137Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729591Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949074Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k137705Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386704Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476124Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153104En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911169Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71123YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84970