Perhon salakaatojen setviminen venyy edelleen.

kalliksituleevaltiol

Tammikuisten susien salakaatojen selvittäminen on edennyt hitaasti. Ensin venyi poliisitutkinta, ja nyt asianajajat ovat pyytäneet lisäaikaa lausuntojensa tekoon.

Poliisi joutui tutkintansa yhteydessä esimerkiksi hakemaan pari kertaa jatkoaikaa epäillyiltä kerättyjen aseiden ja moottorikelkkojen takavarikolle. Nyt poliisin työ on valmis, mutta oikeuskäsittely viivästyy.

Asianajajat ovat pyytäneet lisäaikaa, koska eri osapuolten loppulausuntoja tuli paljon. Niiden läpikäyminen hidastaa urakkaa.

Perhossa kaadettiin tammikuussa kolme sutta viiden suden laumasta. Tapausta on tutkittu törkeänä metsästysrikoksena. Syyttäjä rajasi lokakuussa epäiltyjen joukosta yksitoista metsästäjää. Salakaadosta epäiltynä on vielä toistakymmentä perholais- ja halsualaismiestä.

http://yle.fi/uutiset/perhon_salakaatojen_setviminen_venyy_edelleen/6970737

9

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤Lukashi

      Mitä kertoo saaliit nähneet; olivatko kaikki kaadetut mustakyntisiä?
      Geenitestien mukaan susia olivat, mutta muu, kuin mustakyntisyys kavaltaa saaliit koirasusiksi, ja vesittää takavarikot ja koko oikeusprosessinkin suureksi farssiksi.

      Onko jokin taho tuhonnut todisteita?

      • kuu2

        Miehet keräsivät itse oman juttunsa todisteet talteen, joidenka dna osoitti sutta! Poliisilla helppo homma osoittaa näiden kaverien syyllisyys, mutta muiden jahtiin osallistuneiden tuomiot ovat täysi mysteeri? Varmaan tulee pitkät käräjät ja paljon epäselviä lausuntoja. Itse veikkaan että vielä 3 vuoteen ei saada lopullisia tuomioita (hovi ja korkeinoikeus).

        Uskomaton yhteiskunta, että susien salkaadosta tulee kiistatta Keski-Pohjanmaan suuriin ja seuratuin oikeusjuttu historiassa!
        Tuleekohan oikeustalon pihalle mielenilmaisuja? Kumpikin osapuoli luonnonsuojeliat ja petoalueilla asuvat käyvät niin kuumana. Ainakin kuumia yleisöosasto keskusteluja on luvassa...


      • perholainen

        RKTL: n Pakastin ''suli'' pari päivää sen jälkeen kun sudet oli luovutettu Rktl :lle ja he joutuivat hävittämään ne


    • lapsellistavänkäilyä

      Lapsellista eu "lakia" pilkulleen noudattamalla Suomen valtio köyhtynyt jopa 10 miljardia tähän asti, e- euroopassa oltaisiin tälle naurettu pa´skaisesti paksuihin partoihinsa.

    • lakilaki

      Laki on laki ja aseet pois perholaisilta kun eivät noudata lakia

    • ¤Lukashi

      Niin lakilaki, muunkin, kuin geenitestien kautta, pitäisi saada varmuus, olivatkokin koirasusia ja jos olivat, silloinhan susia ei ole kaadettu ja poppoo ei ole tehnyt metsästysrikosta.

      • ryhdikkäästi....

        Äh susia ne oli ja siksi ne oli vaaraksi kaikille! Lopettakaa jo tuo koirasusi pelleily! Susia ne on ja niitä on edelleen liikaa ja siihen pitää VALTION puuttua!

        Voin olla hieman maalainen, mutta jopa minä tajuan että jos pitkään kadoksissa ollut vainajan tunnistus tietyksi henkilöksi varmennetaan dna testillä, niin kyllä sillä erotetaan myös susi koirasudesta! Ainakin maalaisjärjellä.


      • ¤Lukashi
        ryhdikkäästi.... kirjoitti:

        Äh susia ne oli ja siksi ne oli vaaraksi kaikille! Lopettakaa jo tuo koirasusi pelleily! Susia ne on ja niitä on edelleen liikaa ja siihen pitää VALTION puuttua!

        Voin olla hieman maalainen, mutta jopa minä tajuan että jos pitkään kadoksissa ollut vainajan tunnistus tietyksi henkilöksi varmennetaan dna testillä, niin kyllä sillä erotetaan myös susi koirasudesta! Ainakin maalaisjärjellä.

        Susien tapauksessa geenitestit eivät kerro koko totuutta,vaikka kuinka geenitutkija näin väittäisi, vaan myös muita seikkoja otuksesta on huomioitava, mm. mustakyntisyys, päärynäpäisyys j.ne. kts. ja valaistu, mm.Kaj Granlundin kirjoitus http://nanomatic.fi/koirasusi.pdf

        Tästä tulenee kyseisen tuomitsemisen ensimmäinen tapaus, jota linjaa mahdollisissa myöhemmissä tuomioissa mukaillaan. Siksi on erityisen tärkeää, että varmistetaan BAT, onko kyseessä sekarotuinen koira, vaiko susi.

        Koirasuden taposta linnatuomio olisi väärä tuomio, jonka antanut on totaalisesti farssimokaillut.

        Kuka jatkossa poistaa koirasudet, joita saattaa olla 2/3 takkuturkeista? Etusormen koukistajalle oikeasta valinnasta mitalli, väärästä linnaa?


      • perhon poika
        ryhdikkäästi.... kirjoitti:

        Äh susia ne oli ja siksi ne oli vaaraksi kaikille! Lopettakaa jo tuo koirasusi pelleily! Susia ne on ja niitä on edelleen liikaa ja siihen pitää VALTION puuttua!

        Voin olla hieman maalainen, mutta jopa minä tajuan että jos pitkään kadoksissa ollut vainajan tunnistus tietyksi henkilöksi varmennetaan dna testillä, niin kyllä sillä erotetaan myös susi koirasudesta! Ainakin maalaisjärjellä.

        älä ole niin varma että ne on oikeita susia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      98
      3037
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      79
      3011
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe