Asuntolaina vai vuokra?

Ottakaa lainaa

Jos tulee elämässä tiukat paikat, niin kumpi on silloin parempi? Asua vuokralla vai maksaa asuntolainaa?

Vuokralla on hyvä se, että pääset muuttamaan koska tahansa, minne tahansa, mutta pakko ottaa se asunto, mikä on tarjolla. Pienistä luukuista veloitetaan hurjia summia ja isommista viellä enemmän. Remontoida ei voi ja aina on häätö persiin alla. Pahassa tilanteessa, joutuu maksamaan joka kuukausi vuokraa, vaikka rahat ei riittäisi.

Pankin rahoittamassa talossa on taas on helpompi elää. Tarjontaa on ja asunnon voi ottaa sieltä mistä haluaa. On isoa ja pientä taloa. Omaa maksaessasi voit tehdä asunolla mitä haluat.
Kun tulee tiukka aika, niin pankin kanssa saa sovittua, että kuinka paljon maksaa kuukaudessa lainaa pois. Jos tilillä on ylimääräistä rahaa, voi lainaa maksella etukäteen pois. Jos rahat on totaalisesti loppu, voi asunnon aina myydä, maksaa velat pois ja sen jälkeen laittaa loput rahat säästöön.

Kun on lainaa, niin samalla myös pyörittää yhteiskuntaa. Velaton ihminen on vain valtiolle haitaksi, koska hän ei tuota mitään.

26

821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velaton ok

"Velaton ihminen on vain valtiolle haitaksi, koska hän ei tuota mitään. "

jos minulla olisi velkaa, pitäisi minunkin keksiä kaikenlaisia tarinoita ja tuulettaa paha olo pois netissä jotta olisi edes jonkilainen hengissäpitävä fiilis.

• jäätävä fuckta!

Pahassa tilanteessa vuokraan saa asumistukea, pankkilainaan ei. Sossu ei myöskään laske pankkilainaa asumismenona, mutta vuokran laskee.
      Pahassa tilanteessa asuntovelkainen menettää asuntonsa pankille, mutta vuokralainen jatkaa asumistaan entiseen tapaan, koska joku sen vuokran aina maksaa. Jos ei asukas itse niin viimekädessä sossu.

• vuokraloinen = tyhmä

Hah, tiukassa paikassa omistusasuja pistää lyhynnykset jäähylle ja maksaa vastiketta tyyliin 200 €/kk ja satasen tai kaksi korkoja. Eli menot kolmannes siitä mitä vuokralla.

Toki niitäkin tuhnuja riittää, jotka ottavat vuokraankin omatoimisen lyhennysvapaan. Menee vaan vähän vaikeammaksi asunnon vaihto jatkossa, kun vuokraisäntä lopulta saa häädön hankittua ja laittaa velat perintään. Vaikka ne rahat jäävätkin saamatta, niin maksuhäiriömerkintä maksamattomista vuokrista ei ole kuuminta hottia asuntomarkkinoilla... eli tyhmä vuokraloinen joutuu PITKÄÄN kärsimään tempauksestaan.

Ja jos oikein huonoksi menee, niin omistusasujakin voi käydä luukulta hakemassa rahaa. Yllätys, yllätys, vastikkeeseen saa rahaa, joten pelkät korot (nykyisellä korkotasolla satanen/kk sadan tonnin lainassa) pitää maksaa itse. Vai olikosenyt niin, että korkoihinkin saa tukea ja ainoastaan lyhennyksiin ei...

Se on kuitenkin varma, että omistusasujakin saa tukea ja pystyy tälläviisiin suoriutumaan jopa useamman vuoden työttömyydestä niin, ettei tarvitse vielä ruveta edes vaihtamaan asuntoa halvempaan - eräs tuttu on tätä demonnut. Puhumattakaan nyt ihmiskunnan pohjasakkaan (vuokralle) vajoamisesta.

• puhaltele muniis!
        vuokraloinen = tyhmä kirjoitti:

Hah, tiukassa paikassa omistusasuja pistää lyhynnykset jäähylle ja maksaa vastiketta tyyliin 200 €/kk ja satasen tai kaksi korkoja. Eli menot kolmannes siitä mitä vuokralla.

Toki niitäkin tuhnuja riittää, jotka ottavat vuokraankin omatoimisen lyhennysvapaan. Menee vaan vähän vaikeammaksi asunnon vaihto jatkossa, kun vuokraisäntä lopulta saa häädön hankittua ja laittaa velat perintään. Vaikka ne rahat jäävätkin saamatta, niin maksuhäiriömerkintä maksamattomista vuokrista ei ole kuuminta hottia asuntomarkkinoilla... eli tyhmä vuokraloinen joutuu PITKÄÄN kärsimään tempauksestaan.

Ja jos oikein huonoksi menee, niin omistusasujakin voi käydä luukulta hakemassa rahaa. Yllätys, yllätys, vastikkeeseen saa rahaa, joten pelkät korot (nykyisellä korkotasolla satanen/kk sadan tonnin lainassa) pitää maksaa itse. Vai olikosenyt niin, että korkoihinkin saa tukea ja ainoastaan lyhennyksiin ei...

Se on kuitenkin varma, että omistusasujakin saa tukea ja pystyy tälläviisiin suoriutumaan jopa useamman vuoden työttömyydestä niin, ettei tarvitse vielä ruveta edes vaihtamaan asuntoa halvempaan - eräs tuttu on tätä demonnut. Puhumattakaan nyt ihmiskunnan pohjasakkaan (vuokralle) vajoamisesta.

Höpöhöpö niitä asuntolainoja saa vuosikausiksi katkolle. Siksihän niitä asuntoja on nyt pakkomyynneissä enemmän kuin koskaan.

• joopa joo

Koskee vain tuhnua.

Parisuhteessa asuva ei saa asumistuke jos puoliso on töissä.

Olisin ollu kusessa kun jouduin lomautetuksi, jos olisimme asuneet vuokralla. Nyt ilmoitin pitäväni vuoden lyhennysvapaata ja se oli siinä, kuukauden käytettävissä olevat rahat pysyivät samana kuin ennen lomautusta. Lyhennysvapaa kompensoi palkan ja työttömyyskorvauksen erotuksen.

• Kyllä saa
        puhaltele muniis! kirjoitti:

Höpöhöpö niitä asuntolainoja saa vuosikausiksi katkolle. Siksihän niitä asuntoja on nyt pakkomyynneissä enemmän kuin koskaan.

Miksi ei saisi? Mitä väliä sillä on pankille kenellä raha on lainassa, kunhan korot tulee maksetuksi?

Yritäppä saada vuorkavapaata...

• otan rennosti...
        Kyllä saa kirjoitti:

Miksi ei saisi? Mitä väliä sillä on pankille kenellä raha on lainassa, kunhan korot tulee maksetuksi?

Yritäppä saada vuorkavapaata...

Miksi pitäisi yrittää saada vuokravapaata? Tuet juoksee säännöllisesti tilille. Koskaan ei ole ollut vaikeuksia vuokranmaksussa. Elämä on rentoa työttömänä, ensi vuodesta lähtien vielä rennompaa kun työkkärissä ilmoittautuminen lakkautetaan.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/tyonhakua-ei-tarvitse-enaa-uusia-ensi-vuonna/650237/

• otan rennosti... kirjoitti:

Miksi pitäisi yrittää saada vuokravapaata? Tuet juoksee säännöllisesti tilille. Koskaan ei ole ollut vaikeuksia vuokranmaksussa. Elämä on rentoa työttömänä, ensi vuodesta lähtien vielä rennompaa kun työkkärissä ilmoittautuminen lakkautetaan.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/tyonhakua-ei-tarvitse-enaa-uusia-ensi-vuonna/650237/

Kappas, kun tuhnu huomaa, että on hävinnyt väittelyn, niin otetaan heti käyttöön "asun ilmaiseksi -kortti"

Eikö nyt vain kannata myöntää, että koskaan, KOSKAAN yli vuoden odottelu ei ole tuottanut tulosta tilastojen valossa.

• sentään koskaan
        laupias60 kirjoitti:

Kappas, kun tuhnu huomaa, että on hävinnyt väittelyn, niin otetaan heti käyttöön "asun ilmaiseksi -kortti"

Eikö nyt vain kannata myöntää, että koskaan, KOSKAAN yli vuoden odottelu ei ole tuottanut tulosta tilastojen valossa.

"Eikö nyt vain kannata myöntää, että koskaan, KOSKAAN yli vuoden odottelu ei ole tuottanut tulosta tilastojen valossa."

Katopas sieltä tilastoista jostain armon vuoden 1989 kieppeiltä vaikka parikin vuotta eteenpäin. Itse kyllä täytin ko. vuonna vasta 10 vuotta, joten jouduin odottelemaan vähän liian kauan. 30-luvun lamassa epäilisin vahvasti myös olleen vastaavan jakson, että yli vuoden odottelu on ollut järkevää. Kyllä niitä yli vuoden jaksoja siis sentään koskaan on ollut.

Koska itse ostin talon vähän yli vuosi sitten, luulisin että juurikin nyt on taas sama juttu tulossa. Sen verran hyvän kasvatuksen olen vanhemmiltani saanut. Ostivathan hekin vuonna 1988 talon melkein kuplan huipulta (toki 20 vuotta myöhemmin myydessä saivat yli kaksinkertaisen hinnan, jos rahan arvon alenemista ei huomioida).

• tämä löytyy

Itsellä on ainakin asuntolainassa lyhennysjousto. Jos tulee tiukka paikka, niin 2vuotta voi maksella 600euron lainan lyhennyksestä vähintään 150euroa.

• ei tyhjätasku

No sehän on hyvä jos vähävarainen saa tiukassa paikassa vapaata maksuista. Minä olen koko ikäni asunut vuokralla eikä ole niin tiukkaa paikkaa vielä tullut että olisin tarvinnut vapaata vuokranmaksussa.

• tämä löytyy
        ei tyhjätasku kirjoitti:

No sehän on hyvä jos vähävarainen saa tiukassa paikassa vapaata maksuista. Minä olen koko ikäni asunut vuokralla eikä ole niin tiukkaa paikkaa vielä tullut että olisin tarvinnut vapaata vuokranmaksussa.

Pankin kanssa voi taas sopia, että maksan nyt vähän vähemmän lainaa pois, vai meinaatko että vuokraisännän kanssa voit sopia, että joo maksan tässä kuussa vain 150 euroa ja ensi kuussa taas sen 600euroa vuokraa? Tai että olen nyt työttömänä ja jos vain maksaisin 100euroa vuokraa 2v ajan? Ehei. Lykkäystä voit saada vuokraan, mutta joudut sen kuitenkin maksamaan. Onhan se mukava heittää vuokraisännelle seuraavana kuussa 1200euroa sekä mahdolliset korot ja kulut siihen mukaan. Jos et maksa vuokraa, heitetään sinut pihalle.

• ei tyhjätasku
        tämä löytyy kirjoitti:

Pankin kanssa voi taas sopia, että maksan nyt vähän vähemmän lainaa pois, vai meinaatko että vuokraisännän kanssa voit sopia, että joo maksan tässä kuussa vain 150 euroa ja ensi kuussa taas sen 600euroa vuokraa? Tai että olen nyt työttömänä ja jos vain maksaisin 100euroa vuokraa 2v ajan? Ehei. Lykkäystä voit saada vuokraan, mutta joudut sen kuitenkin maksamaan. Onhan se mukava heittää vuokraisännelle seuraavana kuussa 1200euroa sekä mahdolliset korot ja kulut siihen mukaan. Jos et maksa vuokraa, heitetään sinut pihalle.

Etkö sinä alkoholisti ymmärrä lukemaasi? Minun ei ole koskaan tarvinnut pyytää vuokranmaksuun helpotusta. Pystyn maksamaan vuokran ajallaan, koska tuet juoksee säännöllisesti. Lisäksi on paloturvakaapissa sellainen kasa seteleitä että oksat pois. Pankkitileillä en pidä ylimääräistä koska on vaara että sossu tai kela saa tietää niistä. Jos kävisi sellainen ihme että pamahtaisi vaikka vuoden karenssi, eikä sossukaan antaisi senttiäkään, se ei vaikeuttaisi vuokranmaksua tippaakaan.
        Laita nyt se korkki kiinni ja mene nukkumaan pääsi selväksi.

• tämä löytyy
        ei tyhjätasku kirjoitti:

Etkö sinä alkoholisti ymmärrä lukemaasi? Minun ei ole koskaan tarvinnut pyytää vuokranmaksuun helpotusta. Pystyn maksamaan vuokran ajallaan, koska tuet juoksee säännöllisesti. Lisäksi on paloturvakaapissa sellainen kasa seteleitä että oksat pois. Pankkitileillä en pidä ylimääräistä koska on vaara että sossu tai kela saa tietää niistä. Jos kävisi sellainen ihme että pamahtaisi vaikka vuoden karenssi, eikä sossukaan antaisi senttiäkään, se ei vaikeuttaisi vuokranmaksua tippaakaan.
        Laita nyt se korkki kiinni ja mene nukkumaan pääsi selväksi.

Tarkoitinko minä sinua? Kerroin yleisesti vain, että eipähän siihen vuokraan saa sitä vapautta, joita pankit myöntävät asuntolainaan. Kerroin, että itselläni on joustoa lainassa, että jos tulee tiukka paikka, niin saan 2v ajan maksettua lainaa, siten kuten huvittaa.
        Hyvähän se on, että sinulla menee hyvin, mutta kaikilla ei mene niin hyvin. Toiset joutuvat pyytelemään vuokraisännältä vuokraan pikkaisen helpotusta. Rahaa ei muuten pidä säilyttää missään kaapeissa, vaan pistää se kiertämään.

• maksaamaksaa
        tämä löytyy kirjoitti:

Tarkoitinko minä sinua? Kerroin yleisesti vain, että eipähän siihen vuokraan saa sitä vapautta, joita pankit myöntävät asuntolainaan. Kerroin, että itselläni on joustoa lainassa, että jos tulee tiukka paikka, niin saan 2v ajan maksettua lainaa, siten kuten huvittaa.
        Hyvähän se on, että sinulla menee hyvin, mutta kaikilla ei mene niin hyvin. Toiset joutuvat pyytelemään vuokraisännältä vuokraan pikkaisen helpotusta. Rahaa ei muuten pidä säilyttää missään kaapeissa, vaan pistää se kiertämään.

Ei tarvitse saadakaan mitään vapaata. Edessä ne on maksut maksoi sitten vuokraa tai lainan lyhennyksiä. Ei ne lainanlykkäykset muutenkaan ilmaisia ole.

Itse maksoin jopa tippiä vuokraisännälle. Toiset voi pyydellä helpotuksia vuokraan joka ei eroa helpotuksen pyytelystä lainan lyhennyksiin pankilta. Kaikilla ei mene hyvin.. ei vuokranmaksajalla eikä lainan maksajalla.

• Vuokralla paras

Kun kupla romahtaa, asuntoa ei saa enää myytyä. Nyt kannattaa tuhnutella ihan rauhassa ja odotella romahduksen puhkeamista, sitä paitsi vuokralainen on vapaa kuin taivaan lintu.

• Asumisneuvoja 1

Älkää hyvät tyffelipojat ostako omaa!
      Omat on homeessa, korot nousevat, lisävakuuksia pyydetään ja jotain voi sattua.
      Vuokralla on hyvä asua.

• Ok-Loordi

Omassa voi asua myös ilman lainaa. Silloin ei korkotason nousu ole muuta kuin iloinen asia. Mitään vakuuksiakaan ei silloin tarvitse. Eikä tarvitse maksaa vuokraa. Miksi aina unohdetaan se että oma voi olla velatonkin ja vertaillaan vain jotain velkaa ja velan lyhennyksiä ja vuokria. Vuokranmaksu on hukkaan mennyttä rahaa verrattuna siihen että se asunto olisi oma ja velaton.

• Rennosti vuokralla!
      • Aina täydet maksut

Monettako asuntoa maksat isännällesi tällä hetkellä?

• aina täydet tuet
        Aina täydet maksut kirjoitti:

Monettako asuntoa maksat isännällesi tällä hetkellä?

Kuka idiootti menee yksityisen vuokralle? No ehkä joku huumehörhö, joka ei saa enää vuokraluukkua isoilta vuokranantajilta.
        Toisaalta, kuka oikeasti maksaa itse vuokransa? Eiköhän ne mene veronmaksajien piikkiin. Ainakin itse olen maksattanut noin 17 vuoden ajan vuokrat yhteiskunnalla. Noin 3 vuotta ollut palkkatyössä elämäni aikana. Työkkäri lopetti työhönosoituslappujen lähettämisen 2006, kun tajusivat ettei minua kukaan ota töihin (useita väkivaltatuomioita, mm. ex työnantaja).

• Suck my balls

Vuokralla ehdottomasti.200m2. 500 e. Omakotitalo.
      Öljy sisältyy vuokraan.Ei edes ok-loordi asu tällä rahalla!
      Ja tämä tarina on tosi

• Ok-Loordi

Loordi asuu omassa 220 neliöisessä velattomassa talossa n. 125 eur/kk oma osuuteni maksuista ja vaimo maksaa siis puolet eli saman 125 eur/kk. ei mene rahaa vuokraan eikä korkoon eikä lainaan. Eihän sinulla sisälly kuin pelkkä lämmitys siis vuokraan asumisoikeuden lisäksi. Ei Loordillakaan mene lämmitykseen kuin 500 eur vuodessa (oma osuus) ei tee kuin 40 eur/kk.

• Eat my balls

Sama juttu! Vuokralla väliaikaisesti ja neliöitä 270m2.

Omakotitalo,josta en ole maksanut vuokraa kuin n.100e/kk lämmityskulut....3 takkaa yms,joihin olen luvan kanssa(nimet papereissa).Kaatanut puut jo viiden vuoden ajan,siis hänen metsästä. (n. 300 hehtaaria).

Paperit on tarkistettu asian-ajo toimistossa.Tuo kyseinen vuokran-antaja on vanha leskirouva.....Kaukaista sukuakin sentään vielä.

Niin kyseessä on valkoinen tiilitalo järven rannalla........

Enpä nyt meinaa hankkia asuntoa omaksi vielä....................?

• 12+3

Hah, joo kysessä siis sama leskirouva, jonka asunnossa kerroit aiemmin asuvasi kalliossa, uskovainen mummo ja sinä asuit 18 neliön kämpässä
      Pervo nimimerkki sinulla kuten yleensäkin aina.(Loordihan sinä olet)

• rempparumba

Osta oma home-talo!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82