Heipparallaa!
Teen tutkimusta ravintola-alasta ja toivoisin, että täällä voisi muutama ihminen kysymyksiini vastata. Onko teillä omakohtaista kokemusta ravintola-alan työstä, jossa teetetään ylitöitä eikä makseta lisiä? Vai maksetaanko lisiä ollenkaan mm. sunnuntai- tai pyhävuoroista? Tai joudutteko tekemään laittomia 18 h työpäiviä? Tai oletteko jatkuvasti törmänneet johonkin laittomiin työntekijöitä ja palkanmaksua koskeviin asioihin tai laittomuuteen ylipäänsä? Arvostaisin todella, jos pystyisitte kertomaan ravintoloiden nimiä. Jos ette halua vastata kyseisellä palstalla, voitte myös tehdä sen sähköpostitse osoitteeseen [email protected] .
Ravintola-alan ongelmat
4
496
Vastaukset
- gubfylö
No HHR on yks joka ei maksa mitään lisiä, (ilta, yö, sunnuntain jne jne) eikä myöskään jp päiviä. Joten sanomattakin selvää ettei ylitöitäkään makseta. Siellä tällä hetkellä helisee entiset ja nykyset duunarit aika pahasti vuosia kestäneestä laittomasta alipalkkauksesta... tuntipalkka on 12.75 ja vakituisilla joku naurettava bonus.. ja se on aika vähän pelkästä yötyöstä...
Eli hhr.ään kuuluu storyville, rymy eetu, le bonk.. otr:n möivät
mut järestään kaikkihan noi ravintelit enemmän tai vähemmän tessiä rikkovat, härskein tietämäni vaan on just hhr. Ja kokemusta alalta (ikävä kyllä) 12 vuotta. En ole vielä sellaseen kippolaan törmännyt joka tessiä noudattas niinkun sitä laki vaatis.. tällä alalla vaan ei kitinät auta, jos haluat leipäs ansaita.. - Kala Baliikki
Mulla on 30v kokemusta. Taitaa olla pari paikkaa, jotka noudatti kirjaimellesti tessiä tappelematta. Lappi kaikkein räikein.
Nyt olen mestassa joka maksaa kaikki oikein, vääntää piti työnantajan kanssa ihan tosissaan. Pamin kukkahattu tädeistä ollut mitn apua, eikä ole.
En mie ymmärrä, kun työnantajat valittaa, ettei kunnon pysyviä duunareit löydy.
Katsoisivat peiliin. - Arno Poddikti
Eihän Pamin edustajia päästetä edes sisälle Leville.
2008 kun yrittävät tehdä tarkistuksia, pääsivät yhteen paikkaan sisälle ja sielläkin joivat kahvia, eikä tarkistettu mitään. Vaikka aihetta ois ollut.- Opiskelu ei vie syte
Ei Pamin edustajilla ole mitään oikeutta tulla työnantajan omistamalle työpaikalle tutkimaan paikkoja. Pami ei ole viranomainen, vaan työntekijöiden edustaja. PAM ei ole tarkastava hallinto- eikä muukaan viranomainen. Lukekaa joskus myös työehto-sopimusta kannesta kanteen kynän kera, että tulee oikeat asiat huomioitua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164562
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831692Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2741542Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731505Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2421381Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931044
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651023