1. Sopikaa perussäännöt.
Esim. Kysyä lupaa tehdä sitä ja tätä.
2. Noudata sovittuja sääntöjä myös itse
Jos opetat toista, miksi et opettaisi itseäsikin?
3. Älä loukkaannu herkästi.
Miksi tämä on hyvä neuvo? Koska "vain typerä suuttuu herkästi ja kantaa kaunaa"
Jos loukkaannut, elämästäsi tulee onnetonta. Sisarustesi tekevät tai sanovat varmasti vastaisuudessakin sellaista mikä ärsyttää sinua. Kysy itseltäsi, oletko itse tehnyt jotain samankaltaista heille.
4. Anna anteeksi ja unohda.
Vakavista ongelmista pitää toki keskustella ja ne pitää selvittää, mutta onko sinun tarpeen vaatia sisarustasi tilille hänen jokaisesta virheestään?
5. Pyydä vanhemmat sovittelijoiksi.
Jos sinä ja veljesi tai sisaresi ette pysty selvittämmään riitaa, vanhemmat voivat ehkä auttaa sovinnon tekemisessä.
6. Arvosta hyviä ominaisuuksia.
Sisaruksellasi on todennäköisesti ihailtavia ominsisuuksia. Voit kehua häntä.
Lisää apua: Osa 1. http://download.jw.org/files/media_books/6d/yp1_FI.pdf
Osa 2. http://download.jw.org/files/media_books/38/yp2_FI.pdf
Miten tulla toimeen sisarusten kanssa?
Apuasulle
0
89
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841786- 431419
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191230Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871172Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2911151- 66983
- 56942
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!40917Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20910- 34864