Tässä talven tullen olen huomannut hyvin erikoisen linnun ruokintapaikan läheisyydessä. Se on rastaan kokoinen ja väritykseltään harmaa-musta-valkoinen. Eli maha-alue on valkoinen, pää harmaa ja siivissä noita kaikkia värejä. Pyrstö on pitkähkö, mistä syystä lintua luuleekin nopeasti katsottuna harakaksi. Lentotyylikin on samantapainen. Erikoisinta tämän linnun käytöksessä on se, että se nappailee ruokailemaan lentäviä pikkulintuja, kuten talitiaisia. Se saa ne kiinni jopa lennosta. Lintukirjoista en toistaiseksi ole löytänyt tätä "saalistajaa". Harakka tai haukka se ei ole, enkä usko, että kyseessä olisi mikään tikkakaan. Mikähän se voisi olla?
Mikä lintu kyseessä?
pihabongari
2
150
Vastaukset
- harakka....
se taitaa olla eli isolepinkäinen et lapinharakka
- pihabongari
Sehän se näyttäisi olevan, ainakin googlesta löytyneiden kuvien ja kuvausten perusteella. Juuri tuo harakkamainen käytös sattuu kuvaukseen. Melkoinen peto pieneksi linnuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871704- 851212
- 1101113
- 67896
- 102861
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56808- 47721
- 36712
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47661- 33653