Olisko tietoa Kia Cerato 1.6 jakohihnan vaihtovälistä?
Vaihtohinnasta ?
Kiristysrullat kai pitää vaihtaa samalla ?¨
Entä vesipumppu?
jakohihnan vaihtoväli/ hinta kia cerato 2005
14
14925
Vastaukset 14
- hesu.
Vaihtoväli 90 000 km. Ceraton jakopäässä on kiristinrulla ja ohjurirulla molemmat kannattaa vaihtaa kun rempaa tehdään. Vesipumppu ei ole Ceratossa jakohihnakäyttöinen mikäli oikein kuvaa tulkitsin.
- ahi
Kiitos tiedosta. Sainkin arvion osille ja työlle. Noin 380 E ellei vesipumppua tarvitse vaihtaa.Merkkiliike aika paljon kalliimpi.Tämä on valtuutetun Hundai huollon arvio.
- ahi
Olit muuten oikeassa ettei jakoketju käytä vesipumppua! Syy siihen vesipumpun vaihdon tarpeeseen lienee siinä , että vaihto vaan on näppärää tehdä hihnan vaihdon yhteydessä.
- Anonyymi
ahi kirjoitti:
Olit muuten oikeassa ettei jakoketju käytä vesipumppua! Syy siihen vesipumpun vaihdon tarpeeseen lienee siinä , että vaihto vaan on näppärää tehdä hihnan vaihdon yhteydessä.
Ei muuten ole! Vesipumppua vaihdettaessa pitää jäähdytysnestettä laskea pois ja vaihdon jälkeen täyttää sekä ilmata järjestelmä. Lisää työaikaa 0.5-1,5 tuntia autosta riippuen.
Minun autossani vesipumpulla on ajettu 650 000 km eikä vaihdolle ole vieläkään mitään oireita. Se vesipumpun vaihto on yksi suurimpia huijauksia epärehellisiltä korjaamoilta.
Ja niitä kiristinrulliakaan ei tarvitse vaihtaa ennenkuin ne kuluneisuuttaan alkavat rahisemaan ja tuntuvat väljiltä.
Kirjoitti vanha asentaja.
- JanneH76
Itselläni on Kia ja hoidin aikoinaan tuolla: http://www.autokorjaamothelsinki.fi/jakohihnan-ja-oljynvaihdot/
Sain kyllä paljon halvemmalla kuin 380€ :p - aarnis
Kuinka muuten käy tuollaisen ceraton 2004 1.6 bensakoneella, jos jakohihna pettää. Eli osuuko venttilit ja männät yhteen, vai lopettaako vaan käymisen?
- kiakuskiksivaan
Omasta Kia Ceratosta on kaksi (2) kertaa Oulussa katkennut remmi. Vahinkoja ei ole tullut mutta takaa en koska kukaan ei ole uskaltanut sitä sanoa. Kokemukseni mukaan ei voi olla näin hyvä munkki joten uskon enemmän ettei katkeaminen aiheuta vauriota.
Vesa Tuppurainen
- ketju.kestää.kuin.auto
Kuka hölmö ostaa vielä nykyäänkin hihnavetoisia autoja?
- Anonyymi
Nykyään joka toisessa ketjukoneessa tyypivikana ketjun venyminen. Kuka hölmö ostaa ketjukoneita. Maksaa itsensä kipeeks ku tulee pakollinen ketjuremppa eteen josta valmistaja ei ota vastuuta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään joka toisessa ketjukoneessa tyypivikana ketjun venyminen. Kuka hölmö ostaa ketjukoneita. Maksaa itsensä kipeeks ku tulee pakollinen ketjuremppa eteen josta valmistaja ei ota vastuuta
mulla on auto jossa ei ole ketjua eikä hihnaa vaan hammasratas kestänyt jo 50 vuotta eikä tarvi ikinä vaihtaa kun katsoo öljyn aina joskus auto on capri jos kaikis olis tämä niin ei venyis ketjut eikä katkeis remmit 5 vuotta sitten huoltoliike mittas rattaiden hammastuksen ja ei mitää vikaa kulumaa ehkä noin 4% ja rattaat toimii vielä jos kuluma olis yli 50% eli lähes ikuinen keksintö löytyy myös japsiautoihin remmejä jotka kestää 400.000 kilsaa väriltään sinisiä ei paljoa tavallista kalliimpia ei suositella autoihin joissa maailman tyhmin idea eli jakoremmi pyörittää myös vesipumppua kuten opelit
- Anonyymi
Taitaa ketjut mennä 4 kertaa nopeammin vaihtoon. Melko pommeja nuo ketju vehkeet.
- suklaamunaa
Oulussa on tosiaan omituinen ilmasto?
- Anonyymi
en tiä oulun ilmastosta mut juomavedes täytyy olla jotain ku oululaisilla on niin oudot jutut
- Anonyymi
Poron paskaa taitaa olla pohjaveden seassa jos maistuu jäkälälle?🎃🎃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää63779- 157753
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25750Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.100730Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193636- 22592
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34516On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78460- 39455
- 57445
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9429sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75427Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
- 54408
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397