ID 148f:3070 Ralink Technology, Corp. RT2870/RT3070 Wifi / Wlan?

Wlan -tikku fedoraan

WLAN eli WiFi -adapteri:

bus 001 Device 002: ID 148f:3070 Ralink Technology, Corp. RT2870/RT3070 Wireless Adapter

Knoppix 7:ssa toimii sellaisenaan.

Mutta miten tämän saa toimimaan fedora 18:ssa?

kauppanimi: Tenda W311U

9

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wlan -tikku fedoraan

      Niin, ja siis ei ole muuta nettiyhteyttä tarjolla, mutta buuttaamalla koneen knoppix 7 CD:ltä voi käyttää nettiä.

    • Fedora_20

      Onhan firmware-paketti asennettuna? Voisit toki tarkistaa Knoppix 7:sta, mitä wifi-ajureita on ladattuna (esim. lsmod), ja katsoa saatko vastaavat modulit ladatuksi hieman vanhentuneessa Fedorassasi.
      Fedora 18 jää ilman tukea n. kuukauden kuluttua, joten päivitys tuoreempaan tulee jo ajankohtaiseksi. 10.12.2013 ilmestyy Fedora 20 Heisenbug

      • wlan linuxiin

        1. Firmware? Mitä ja miten sen osalta pitäisi tarkistaa?

        2. Lsmod - tarvitseeko jotain parametrejä?

        3. Kannettavan sisäänrakennetun osalta olen onnistunut aiemmin asentamaan fedoraan tarvittavat ajurit ja laitoin asiasta infoa tänne jos joku muukin sattuu tarvitsemaan.

        Mutta nyt on iskenyt laitevika ja ko. Integroitu WLAN ei enää toimi milään käyttiksellä. Siksi nyt ulkoinen USB -porttiin liitettävä tarpeen.

        Toki jos joku tietää jonkun linuxissa sellaisenaan toimivan kohtuuhintaisen mallin niin hyvä.

        Mutta kun sen mallin tulee olla kaupasta ostettavissa
        Ja tällä kertaa kauppa pitäisi löytyä kaupungista Cebu, Filippiinit.

        Mainitsemani on toistaiseksi ainoa löytämäni kohtuuhintainen ja suoraan kaupan hyllystä löytyvä tuote.

        Outoa onkin se, että kun ko. WLAN -palikka toimii sellaisenaan Knoppix 7:lla niin miksi muut linuxit eivät tue.

        Jos ymmärtäisi perinpohjin miten nuo asiat linuxissa toimivat niin voisi tehdä ohjelman joka kopioi knoppixista toimivat ajurit muuhun linuxiin.

        MUtta ei ole kiva asia, jos windowsissa toimivan palikan saa kaupasta 10 eurolla ja halvin sellaisenaan linuxissa toimiva malli maksaa 100 euroa ja sillä on esim. Kuukauden toimitusaika.


      • Mainostaja
        wlan linuxiin kirjoitti:

        1. Firmware? Mitä ja miten sen osalta pitäisi tarkistaa?

        2. Lsmod - tarvitseeko jotain parametrejä?

        3. Kannettavan sisäänrakennetun osalta olen onnistunut aiemmin asentamaan fedoraan tarvittavat ajurit ja laitoin asiasta infoa tänne jos joku muukin sattuu tarvitsemaan.

        Mutta nyt on iskenyt laitevika ja ko. Integroitu WLAN ei enää toimi milään käyttiksellä. Siksi nyt ulkoinen USB -porttiin liitettävä tarpeen.

        Toki jos joku tietää jonkun linuxissa sellaisenaan toimivan kohtuuhintaisen mallin niin hyvä.

        Mutta kun sen mallin tulee olla kaupasta ostettavissa
        Ja tällä kertaa kauppa pitäisi löytyä kaupungista Cebu, Filippiinit.

        Mainitsemani on toistaiseksi ainoa löytämäni kohtuuhintainen ja suoraan kaupan hyllystä löytyvä tuote.

        Outoa onkin se, että kun ko. WLAN -palikka toimii sellaisenaan Knoppix 7:lla niin miksi muut linuxit eivät tue.

        Jos ymmärtäisi perinpohjin miten nuo asiat linuxissa toimivat niin voisi tehdä ohjelman joka kopioi knoppixista toimivat ajurit muuhun linuxiin.

        MUtta ei ole kiva asia, jos windowsissa toimivan palikan saa kaupasta 10 eurolla ja halvin sellaisenaan linuxissa toimiva malli maksaa 100 euroa ja sillä on esim. Kuukauden toimitusaika.

        Viimeisimmän wifi-usb-tikun ostin verkkokauppa.com:sta. Nimenomaan sen tarjouksessa olevan halpiksen, joka on toiminut kaikissa kokeilemissani Linux-jakeluissa Fedorat mukaanlukien.
        Verkkokauppa.com varmasti lähettää Sinulle Filippiineillekin ostamasi tuotteen, jos lähikaupasta ei löydy sopivaa.


    • hmmmmm

      slackwaressa homma hoitus näin .
      puutaat Knoppix 7:lla | mountaat fedoran siihen | kopioit Knoppix 7 kernelin
      fedoran kansioon /boot
      kopioit Knoppix 7 /lib/modules/mikä-nyt-onkaan | fedoran kansioon /lib/modules/
      laita Knoppix 7 kernelille nimi minkä esim: grub bootttaa "yleensä" vmlinuz
      ja sen jälkeen sulla olis kerneli/moduulit jotka tajuis "tikun" päälle

      • Mainostaja

        Ihanko vakavissasi, hyvä Hmmmmmm väität, että ehdottamasi "viritys" toimisi.


      • pikkuasiat
        Mainostaja kirjoitti:

        Ihanko vakavissasi, hyvä Hmmmmmm väität, että ehdottamasi "viritys" toimisi.

        oli "yksinkertaistettu" esimerkki kieltämättä ;)
        ja riippuu tarviiko Knoppix 7 kerneli initrd / Initramfs !
        muuten toimiva ;)


      • Wlan -tikku fedoraan

        sattumalta olen kokeillut jakelua A jakelun B kernelillä.

        Ei toimi millään järkevällä tavalla. Muistaakseni jäi jumiin buuttausvaiheessa.


    • mikseitoiminu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe