Onko joku tehnyt päivääretken Myanmarin puolelle?

Johannaa

Luin juuri jostain, että Khao Lakista järjestetään päiväretkiä Myanmarin puolelle. Onnistuuko se iman jotain etukäteen hommttua viisumia? Olisi kiva kuulla, jos joku on sellaiselle osallistunut? Oliko hintansa arvoinen ja onko paljon hinnoissa/laadussa eroa eri firmoilla? Ehkei maisemat siitä rajan yli astuessa kummoisesti muutu, mutta jos ajattelee ihan maabongauksen kannalta, niin siellä ei olla käyty.

16

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sigh

      jep jep.

    • Johannaa

      Mikähän tuo "jep jep" vastaus on? Oliko kysymykseni tyhmä, tarpeeton tai kirjoitinko jonkun sanan väärin. Pahoittelen, jos näin on. Odottelen silti vielä, että joku vastaisi.

    • lkjljhbljhbljhvb

      Itse olan matkannut Bangkokista käsin Myanmarin puolelle... Matkaa varmaan kertyy jonnin verran jos Khao Lakista saakka meinaat sinne matkustella. Bussillako ? Ja riippuu tietenkin kuinka ylös asti matkaat mutta BAngokistakin yhden pvn reissuun vierähti ihan koko pv.

      • Itselläni on semmoinen muistikuva vuodelta 08. kun olin ekakertaa Khao Lakissa,että Surin islandin sukellusretkien yhteydessä olis mahdollista poiketa Myanmarin puolelle sukellus reissulle. Toivottavasti muistan oikein että kysessä olisi ollut Ray Driversin reissu,viime vuonna ei tullut käytyä Surinilla Joten en kiinittänyt tuohon Myanmarin reissuun huomiota ,mutta kysele paikallisista matkatoimistoista/sukelluskoulista sekä Rayan porukoiltaa.


      • näin muuten on!
        tiedoksivaan kirjoitti:

        Itselläni on semmoinen muistikuva vuodelta 08. kun olin ekakertaa Khao Lakissa,että Surin islandin sukellusretkien yhteydessä olis mahdollista poiketa Myanmarin puolelle sukellus reissulle. Toivottavasti muistan oikein että kysessä olisi ollut Ray Driversin reissu,viime vuonna ei tullut käytyä Surinilla Joten en kiinittänyt tuohon Myanmarin reissuun huomiota ,mutta kysele paikallisista matkatoimistoista/sukelluskoulista sekä Rayan porukoiltaa.

        Se, että sinun olisi parempi muuttaa tuota nimimerkkiäsi. Pari hyvää ehdotusta:
        Luulisinvaan tai vaikka Hevosmiestentietotoimisto. Hyvin suureksi osaksi sun "neuvot" ovat aivan täyttä pas...a.
        TIEDOKSIVAAN


    • Johannaa10

      Jos katsot karttaa, niin huomaat että Khao Lakista Myanmarin raja on lähempänä kuin Bangkokista ja toki reissuun se yksi päivä saa mennäkin. Tosin jos sinne menen, haluan sinne muutoin kuin sukeltamalla ;)

    • utomlands

      Uimalla edullisemmin?

      • Dr. Cusas

        Kavasin yhdelta tutulta matkanjarjestajalta kysasemassa, ja kylla han lupas reissun Myanmarin puolelle jarjestaa. Passi mukaan, ei tarvi puljata viisumien kanssa etukateen.
        Sellanen kuvio etta aamulla kello 7 starttaa taksi,vahintaan kaks henkee pitaa olla matkassa, hinta molemmilta yhteensa 5600 paikallista rahaa. Takaisin Khao Lakissa taksi on n. kello 18-19.
        Myanmarin puolella on sitten pikku kierros...sita perinteista temppelia ym. ja kait siina voi jotain toiveitakin esittaa, noin kellon puitteissa toki, ihan hirveeta lenkkia siina ei ehi heittaa.
        Tjoo. Paikka mista tata kavin kysyyn on O.A SIS Tour, Nangthongin kaupalta kavelet katua 100 metria alas, oikeella puolella, et voi olla nakematta.
        Ja ei varmasti ainoa joka tammosta trippia jarjestaa, mutta taman nyt satun tuntemaan niin kysyin...


    • Johannaa

      Voi kiitos! Ompa kiva saada joku asiallinen vastaus ja ilmeisesti suoraan paikan päältä. Ja tämänhetken hintakin vielä tieedossa. Mahtaako tuo hinta olla yhtä autollista kohti, kun meitä on 5 henkilöä matkassa. Tosin 5 vaatii hiukan isomman kuin tavallisen hlöauton. Vai pitääkö hinta kertoa 2,5:llä?

      No ei tarvi tämän takia juosta kysymään...kohtahan se selviää, kun itse paikan päällä kysytään.

      Mut tosi kiva, että kerroit tuonkin :)

      • homaavisaa

        Vielä tarkennuksia. Pikaviisumia ei saa rajalta. helpoin on ottaa yhteyttä bangkokissa suomen lähetystöön. Löytyy amari-rakennuksesta ja täyttää viisumihakemus. Käsittely kestää jonkin aikaa, joten hakemus kannattaa tehdä hyvissä ajoin. Jonkin verran on rajoitettu sitä mihin paikkoihin pääsee paikan päällä ja tietyissä paikoissa kuvaaminen on kielletty. Olisi eri asia, jos sinne menisi esim viikoksi, kun päivässä ei ehdi nähdä mitään ja maisemat samanlaisia kuin rajan toisella puolellakin. Yangoon käymisen arvoinen paikka mutta lentäen BKK:sta. Viisumi oltava tai rajalta käännytetään takaisin. paikalliset toki vievät sinne, mutta itse kukin vastaa että matkustusasiakirjat ovat kunnossa.


      • Dr. Cusas
        homaavisaa kirjoitti:

        Vielä tarkennuksia. Pikaviisumia ei saa rajalta. helpoin on ottaa yhteyttä bangkokissa suomen lähetystöön. Löytyy amari-rakennuksesta ja täyttää viisumihakemus. Käsittely kestää jonkin aikaa, joten hakemus kannattaa tehdä hyvissä ajoin. Jonkin verran on rajoitettu sitä mihin paikkoihin pääsee paikan päällä ja tietyissä paikoissa kuvaaminen on kielletty. Olisi eri asia, jos sinne menisi esim viikoksi, kun päivässä ei ehdi nähdä mitään ja maisemat samanlaisia kuin rajan toisella puolellakin. Yangoon käymisen arvoinen paikka mutta lentäen BKK:sta. Viisumi oltava tai rajalta käännytetään takaisin. paikalliset toki vievät sinne, mutta itse kukin vastaa että matkustusasiakirjat ovat kunnossa.

        Noin tuon kioskin matkanjarkkaaja sanoi etta passi riittaa, en ota sen kummemmin kantaa, omaa kokemusta kyseisesta reissusta ei ole. Tai senverran on etta olen tuolta Ranongista mennyt visa-runille Myanmarin puolelle, eika siina mitaa viisumeja kysella. Juuri katoin passista etta 4. paiva huhtikuuta menin Myanmarin puolelle ja leima naytti olevan voimassa 16.paivaan huhtikuuta. Tama siis taman vuoden kevaaalta, onko tilanne muuttunut, en ota kantaa. Itse palasin samantien Thaimaan puolelle, Myanmariin tutustumiset jai tekematta.


      • Dr. Cusas

        Ja hinta sitten pompsahti. Kavin tanaan kysymassa etta paljokos se reissu maksaa viidelle hengelle, 2 aikuista ja 3 lasta.
        Ilmoitti hinnaks nuin 11000 paikallista. Kysyin etta olekko tosissas ja vaitti olevansa. Eli kyseisen reissun hintaa kannattaa kayda kysasemassa muiltakin kioskeilta. Noh, vaihtuuhan siina henkiloauto minivaniks etta etta...
        Vaan makuasia taas tama, paljon vai vahan. Omalla minivanilla meno jne. jne...


      • hyvvöö matkoo
        homaavisaa kirjoitti:

        Vielä tarkennuksia. Pikaviisumia ei saa rajalta. helpoin on ottaa yhteyttä bangkokissa suomen lähetystöön. Löytyy amari-rakennuksesta ja täyttää viisumihakemus. Käsittely kestää jonkin aikaa, joten hakemus kannattaa tehdä hyvissä ajoin. Jonkin verran on rajoitettu sitä mihin paikkoihin pääsee paikan päällä ja tietyissä paikoissa kuvaaminen on kielletty. Olisi eri asia, jos sinne menisi esim viikoksi, kun päivässä ei ehdi nähdä mitään ja maisemat samanlaisia kuin rajan toisella puolellakin. Yangoon käymisen arvoinen paikka mutta lentäen BKK:sta. Viisumi oltava tai rajalta käännytetään takaisin. paikalliset toki vievät sinne, mutta itse kukin vastaa että matkustusasiakirjat ovat kunnossa.

        Suomen lähetystöstä myanmarin viisumi? On täällä upeita vinkkejä :D


    • Johannaa

      Mikä on "visa-runille"?

      • Dr. Cusas

        Taalla kun pidempaan oleskelee niin silloin pitaa tietyin ajoin kayda maan ulkopuolella, tata trippia kutsutaan visa-runiksi. Sen jalkeen olet taas oikeutettu oleskelemaan Thaimaassa.
        Ja juu. Muisti palaa patkittain. Myanmarin puolella kerasivat jonkun 10 dollarin maksun, olikos se sitten maksu viisumista??? Melkein vaitan etta yhden paivan reissun Myanmarin puolelle voi tehda, kuinka syvalle maahan ja mihin paikkoihin voi menna, se onkin sitten toinen juttu. Mutta kylla naa Thaimaalaiset matkanjarkkaajat sen tietaa ja kertoo...


      • näin muuten on!
        Dr. Cusas kirjoitti:

        Taalla kun pidempaan oleskelee niin silloin pitaa tietyin ajoin kayda maan ulkopuolella, tata trippia kutsutaan visa-runiksi. Sen jalkeen olet taas oikeutettu oleskelemaan Thaimaassa.
        Ja juu. Muisti palaa patkittain. Myanmarin puolella kerasivat jonkun 10 dollarin maksun, olikos se sitten maksu viisumista??? Melkein vaitan etta yhden paivan reissun Myanmarin puolelle voi tehda, kuinka syvalle maahan ja mihin paikkoihin voi menna, se onkin sitten toinen juttu. Mutta kylla naa Thaimaalaiset matkanjarkkaajat sen tietaa ja kertoo...

        Dr. Cusas puhuu asiaa! Aivan toista kuin mitä tuo mustatuntuu tiedoksivaan.
        Lue Johannaa Dr. Cusasin viestit ajatuksella, se pitää tasantarkkaan paikkansa.
        Ranongista pääsee helposti hetkessä joen yli, joessa olevan saaren kautta hakien visarunin ja vene vie Myanmarin Kowthoungiin. On päässyt jo useita vuosia. Liikkuminen Myanmarin Kowthoungin puolella on kuitenkin hieman rajoitettu, ettet pääse sieltä esim. bussilla Yangooniin jne. Et tarvitse hakea MITÄÄN erillistä viisumia etukäteen. Illalla takaisin. Matkan hinta voi halveta aika mukavasti jos otat taxin tai bussin pelkästään Ranongiin, josta lähdet katselemaan venekuljetusta yli. Ranong on nimittäin hyvin halpa thaikaupunki, jossa ei näe niin kovin usein farangeja ja hinnat ovat halvat siksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe