varma tieto!
pääsihteeri eroaa!
75
2596
Vastaukset
- Juhlamielelle
Jubilate!
Saakohan tuon kunniaksi kohottaa mukia? - 10+12
Minkä kommunistipuolueen ?
- ikuisesti liitossa
Uskovaiset ei eroa
- estt
oho
- 3+11
Miksi?
- lähetätkös
Salaisuus
- avioero?
Mitähän vaimo sanoo, jos mies ottaa eron?
Jos kyseessä on YK:n pääsihteeri Ban Ki Moon, on uutinen merkittävä, muussa tapauksessa täysin merkityksetön.
- 6+15
JYTKYKÖ?
- 2+8
Kuka tulee Hännisen tilalle?
- potpotpot
Käsitelläänkö potkut lauantaina johtokunnan kokouksessa?
- apup
up
- oinas o
Kyllä näin kelvät hommat olis Naisten annettava hoitaa. Isot raavaat miehet tekemään maatalous - rakennus ja metsä töitä.
- 175
höh. Miksi tätä rienausta ei poisteta
- syväkurkku ;)
Ok, !
hyvin arvasit, tosin taisit päätellä sairaslomasta...
Siunusta- tärkeä tieto
niin, me olemme tienneet tästä jo kuukauden ajan, kun tänne tuli tämä tärkeä tiedotus 9.12.
tähänkin ketjuu on tullut enimmäkseen viestejä, joissa ei ole haluttu uskoa viestin tuojaa. Minusta he mustamaalaavat tätä uskovaisten palstaa, ihan tärkeitä viestejä haukutaan ja halutaan poistattaa. - kerroppa se
tärkeä tieto kirjoitti:
niin, me olemme tienneet tästä jo kuukauden ajan, kun tänne tuli tämä tärkeä tiedotus 9.12.
tähänkin ketjuu on tullut enimmäkseen viestejä, joissa ei ole haluttu uskoa viestin tuojaa. Minusta he mustamaalaavat tätä uskovaisten palstaa, ihan tärkeitä viestejä haukutaan ja halutaan poistattaa.Jaa, mistä tiesitte?
Itse näin psykologisella silmälläni tiedotustilaisuudessa (tv:stä), että pääsihteeri on palamassa loppuun.
Siunusta - odottaa on osattu
kerroppa se kirjoitti:
Jaa, mistä tiesitte?
Itse näin psykologisella silmälläni tiedotustilaisuudessa (tv:stä), että pääsihteeri on palamassa loppuun.
SiunustaSitä on varmasti kaikki ajatelleet että millä hetkellä hyvänsä voi voimat loppua tällaisessa ryöpytyksessä SRKn jehuilta.
Nyt se sitten tapahtui Tuomaksen kohdalla mitä oltiin jo kauan aprikoitu melkein kaikki.
Oli tullut virheitäkin ja niiden myöntämiseen oli kulunut paljon voimia, varsinkin kun ryöpytys ei loppunut siihenkään. - Sairaat vl-opit :(
odottaa on osattu kirjoitti:
Sitä on varmasti kaikki ajatelleet että millä hetkellä hyvänsä voi voimat loppua tällaisessa ryöpytyksessä SRKn jehuilta.
Nyt se sitten tapahtui Tuomaksen kohdalla mitä oltiin jo kauan aprikoitu melkein kaikki.
Oli tullut virheitäkin ja niiden myöntämiseen oli kulunut paljon voimia, varsinkin kun ryöpytys ei loppunut siihenkään.Lasten pitkäaikaisen raiskaamisen julistaminen niin pieneksi synniksi, että siihen jokainen vl-uskovainen on sydämessään valmis, on sellainen veto, etteivät "epäuskoiset" sellaista hyväksy. Vl-uskonnossahan asia on aivan selvä, että ihan sama raiskaatko lapsiasi vai masturboitko, mutta maailman ihmiset pitävät lastenraiskaamista isompana rikoksena.
- Hyvä ett tiedotti
tärkeä tieto kirjoitti:
tähänkin ketjuu on tullut enimmäkseen viestejä, joissa ei ole haluttu uskoa viestin tuojaa. Minusta he mustamaalaavat tätä uskovaisten palstaa, ihan tärkeitä viestejä haukutaan ja halutaan poistattaa.Samaa mieltä. Tämä oli jäsenistölel tärkeä tieto
- jahas
Oho. Tiesit siis jo 19 päivää ennen muita...
- dejavu ...
Gostaja-blogissa kerrottiin aikoinaan Voittosen eroavan. Eroa ei sitten tullutkaan. Alaranta kirjoitti nyrpeänä, että ero peruttiin, koska siitä kertoi väärä taho.
Jotain samaa on tässäkin avauksessa. Dejavu.- aijaa:P
Menehän ponteva perunaposki kirjakauppias jo nukkumaan.
Kerran lesta, aina oot lesta!
- Pluvius
Pääsihteerin vakanssi on tietysti ollut rasittava. On selvää, että kun vanhoillislestadiolaisuus on ollut julkisen huomion kohteena (Maija, naispapit, Hurtig, Taivaslaulu jne), niin pääsihteerille on tullut paineita ulkoa ja sisältä. Srk:n johtokunnallakin on ehkäi ollut sisäistä ristivetoa, joka on repinyt pääsihteeriä eri suuntiin.
Ulkopuolisen silmin pääsihteeri on pyrkinyt toimimaan rehelllisesti mahdottomassa tehtävässään.- Sairaat oppinne hais
Hänninen meille niin kalliisti ja rehellisesti kirkasti vl-oppia Lahdessa 2009. Vl-uskonnon ulkopuoliset eivät vaan osaa pitää kahden tyttären kahdeksan vuoden mittaista raiskaamista pikkusyntinä johon jokainen on sydämessään valmis, vaikka vl-oppi näin opettaa.
- Näkökulman vaihto
Suomessa työnantajan lainsäädännöllinen tehtävä on korjata työpaikka sellaiseksi, että työuupumusta ei tule. Työuupumusta ei Kela hyväksy sairausdiagnoosiksi eli työnantajan tulee lääkärin, työterveyshuollon ja työntekijän kanssa korjata työntekijän työolosuhteet sellaiseksi, että työuupumus hoidetaan kuntoon ja työntekijä voi jatkaa tehtävässään.
Jos työnantaja maksaa palkkaa työntekijälle diagnoosiksi kelpaamattomalta työuupumus poissaolon ajalta, Kela ei maksa palkkaa vastaavaa päivärahaa työnantajalle, sillä vain sairaudeksi hyväksytty diagnoosi kelpaa perusteeksi.
Lääkärin vastuulla on se, millaisen diagnoosin hän antaa työssään uupuneelle. Vakituisen työntekijän ei siis tarvitse erota työstään eikä työnantajan tarvitse menettää Kelan etuuksia palkanmaksajana.
Käsitykseni mukaan SRK: n palkatuilla työntekijöillä on Suomessa samanlainen, lainsäädännöllinen oikeusturva kuin muidenkin yhdistysten ja yritysten työntekijöillä.
Työsopimuksen tuntomerkit ovat: tehdä työtä työnantajan johdon ja valvonnan alaisena palkkaa tai muuta vastiketta vastaan. Jos ehdot täyttyivät, valvonnasta vastaa aina työnantaja - ei työntekijä itse. Palvelutehtävissä olevan saama ulkopuolisten antama palaute pitäisi ohjata johdon vastuulle - ei missään tapauksessa työntekijän uuvuttamiseksi.
Miksi lääkäri ei järjestänyt työterveyslääkärin, työntekijän ja esimiesten kanssa palaveria työssä jaksamisen ylläpitämiseksi? Jäikö työntekijä yksin työyhteisössään julkisen paineen keskelle ilman oikeusturvaa? Tapahtuiko lainsäädännöllinen laiminlyönti ja oikeusmurha? Jos näin kävi, kuka sen korvaa? - Kaksoisviestintää...
Näkökulman vaihto kirjoitti:
Suomessa työnantajan lainsäädännöllinen tehtävä on korjata työpaikka sellaiseksi, että työuupumusta ei tule. Työuupumusta ei Kela hyväksy sairausdiagnoosiksi eli työnantajan tulee lääkärin, työterveyshuollon ja työntekijän kanssa korjata työntekijän työolosuhteet sellaiseksi, että työuupumus hoidetaan kuntoon ja työntekijä voi jatkaa tehtävässään.
Jos työnantaja maksaa palkkaa työntekijälle diagnoosiksi kelpaamattomalta työuupumus poissaolon ajalta, Kela ei maksa palkkaa vastaavaa päivärahaa työnantajalle, sillä vain sairaudeksi hyväksytty diagnoosi kelpaa perusteeksi.
Lääkärin vastuulla on se, millaisen diagnoosin hän antaa työssään uupuneelle. Vakituisen työntekijän ei siis tarvitse erota työstään eikä työnantajan tarvitse menettää Kelan etuuksia palkanmaksajana.
Käsitykseni mukaan SRK: n palkatuilla työntekijöillä on Suomessa samanlainen, lainsäädännöllinen oikeusturva kuin muidenkin yhdistysten ja yritysten työntekijöillä.
Työsopimuksen tuntomerkit ovat: tehdä työtä työnantajan johdon ja valvonnan alaisena palkkaa tai muuta vastiketta vastaan. Jos ehdot täyttyivät, valvonnasta vastaa aina työnantaja - ei työntekijä itse. Palvelutehtävissä olevan saama ulkopuolisten antama palaute pitäisi ohjata johdon vastuulle - ei missään tapauksessa työntekijän uuvuttamiseksi.
Miksi lääkäri ei järjestänyt työterveyslääkärin, työntekijän ja esimiesten kanssa palaveria työssä jaksamisen ylläpitämiseksi? Jäikö työntekijä yksin työyhteisössään julkisen paineen keskelle ilman oikeusturvaa? Tapahtuiko lainsäädännöllinen laiminlyönti ja oikeusmurha? Jos näin kävi, kuka sen korvaa?Johtunee siitä, että "työuupumus"-käsitettä käytetään jonkinlaisena korvaavana esimerkiksi masennukselle, koska todellista diagnoosia ei iljetä kertoa. Tähän olen tiedottamisessa useinkin törmännyt. "Työuupumus" ei siis ole mikään sairaus, kuten edellä kerroitkin, vaan takana on todellisessa aina joku muu syy.
Johtohenkilö saatetaan laittaa syrjään esimerkiksi johdon kanssa riitaannuttuaan ja yhteisesti sopia kerrottavaksi syyksi "työuupumus", ettei totuus paljastuisi. SRK ei ole todellakaan tunnettu rehellisestä viestinnästään, joten todellinen lähdön syy voi olla aivan mikä tahansa.
Itse veikkaan Hännisen silmien auenneen ja siksi hän ei voi enää hyväksyä salailuun perustuvaa oppia.
- eikö niin todella
On ollut tuulinen paikka pääsihteerin homma,ei ihme että siinä on uupunut.Tee niin tai näin,aina teet väärinpäin.Miksi ihmiset ovat olleet suorastaan ilkeitä ja aina vaan hän on haukkumisia saanut vastaansa.Jokainen ilkeilijä menköön itseensä,joskus se kolahtaa omaankin kohtaan.Eikö näiden ilkeilijöiden omatnto kolkuta yhtään.
- tee sinä nuin
Poistatitko vastauksen? Etkö kestänyt totuutta?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! - Mietteitä
"Jokainen ilkeilijä menköön itseensä,joskus se kolahtaa omaankin kohtaan.Eikö näiden ilkeilijöiden omatnto kolkuta yhtään."
Kun asiat pitkistyvät niin ne mutkistuvat. Ilkeilijöiksi näen edelleen väkivaltahoitamisiin ja pedofiliaan syyllistyneet, joista tällakin palstalla niin paljon keskutellaan. He eivät ole olleet kantamassa syntivuodettaan ja korjaamassa tekojaan ja syy kaatuu täysin syyttömien niskaan. Niiden, jotka hienotunteisesti yrittävät auttaa. Ongelma vain ei poistu sillä, kun syyttömät joutuvat väistymään. - Pikkusynti onkin iso
Mietteitä kirjoitti:
"Jokainen ilkeilijä menköön itseensä,joskus se kolahtaa omaankin kohtaan.Eikö näiden ilkeilijöiden omatnto kolkuta yhtään."
Kun asiat pitkistyvät niin ne mutkistuvat. Ilkeilijöiksi näen edelleen väkivaltahoitamisiin ja pedofiliaan syyllistyneet, joista tällakin palstalla niin paljon keskutellaan. He eivät ole olleet kantamassa syntivuodettaan ja korjaamassa tekojaan ja syy kaatuu täysin syyttömien niskaan. Niiden, jotka hienotunteisesti yrittävät auttaa. Ongelma vain ei poistu sillä, kun syyttömät joutuvat väistymään.Me "epäuskoiset" emme hyväksy vl-lastenraiskaamista sairaine oheisoppeineen ja -käytäntöineen. Jopa vl-yhteisön sisällä on ihmisiä, jotka eivät kyseisiä rikoksia hyväksy. Tämän vuoksi on vaikea saarnata lastenraiskaamista pikkusyntinä. Vuosikymmeniä se on onnistunut, koska tieto ei ole vuotanut yhteisön ulkopuolelle, mutta kun Hurtig kertoi kyseisestä opista Hesarissa, kaikki saivat tietää, miksi vl-yhteisössä lasten raiskaaminen on niin yleistä; sitä pidetään pikkusyntinä!
- Totuuden puhujat
täällä netissä tällä palstalle eivät ole mitään ilkeilijöitä sinä todennäköisesti vl-taustainen nimimerkki: "eikö niin todella." Aina teikäläiset ovat totuudenpuhujia olleet syyttämässä eli liikkeenne ulkopuolisia, kun liikkeenne tekoja on kritisoitu julkisuudessa - se on mielestänne "uskovaisten" vainoa ja muiden katkeruutta.
HUOM: Vika on aina ollut muissa, muttei teissä itsessänne.
Totuus on vain se, että kansa on saanut tarpeekseen teidän sairaista teoistanne ja myöskin sairaasta lahkostanne. - Onko?
Totuuden puhujat kirjoitti:
täällä netissä tällä palstalle eivät ole mitään ilkeilijöitä sinä todennäköisesti vl-taustainen nimimerkki: "eikö niin todella." Aina teikäläiset ovat totuudenpuhujia olleet syyttämässä eli liikkeenne ulkopuolisia, kun liikkeenne tekoja on kritisoitu julkisuudessa - se on mielestänne "uskovaisten" vainoa ja muiden katkeruutta.
HUOM: Vika on aina ollut muissa, muttei teissä itsessänne.
Totuus on vain se, että kansa on saanut tarpeekseen teidän sairaista teoistanne ja myöskin sairaasta lahkostanne.Onkohan tämän palstan monien vl:iin kohdistuvien panettelupuheiden takana omien polkujen blogisti?
- Ottaako pattiin?
Onko? kirjoitti:
Onkohan tämän palstan monien vl:iin kohdistuvien panettelupuheiden takana omien polkujen blogisti?
Arvuutelkaa sitä siellä työvaliokunnassanne...
- yksi vakikirjoittaja
Onko? kirjoitti:
Onkohan tämän palstan monien vl:iin kohdistuvien panettelupuheiden takana omien polkujen blogisti?
Voin kertoa, etten ole omien polkujen blogisti, vaikka olen täällä aktiivikirjoittaja.
Enkä ole panetellut vl:ä, koska kuulun itsekin niihin, mutta arvostellut kyllä olen, koska vl-liikkeessä on paljon arvosteltavaa, kuten varmaan sinäkin sen tiedät.
ja ne arvostelut, jotka vaikuttavat panettelulta, ovat nekin aiheellisia, koska vl-liikkeessä on paljon vääryyttä ja väärää oppiakin.
Kenenkään ei pidä hyväksyä vääryyttä, vaan sitä vastaan tulee taistella, siihen raamattu kehottaa uskovaisia.
"poistakaa paha keskuudestanne" - huomautus
Pikkusynti onkin iso kirjoitti:
Me "epäuskoiset" emme hyväksy vl-lastenraiskaamista sairaine oheisoppeineen ja -käytäntöineen. Jopa vl-yhteisön sisällä on ihmisiä, jotka eivät kyseisiä rikoksia hyväksy. Tämän vuoksi on vaikea saarnata lastenraiskaamista pikkusyntinä. Vuosikymmeniä se on onnistunut, koska tieto ei ole vuotanut yhteisön ulkopuolelle, mutta kun Hurtig kertoi kyseisestä opista Hesarissa, kaikki saivat tietää, miksi vl-yhteisössä lasten raiskaaminen on niin yleistä; sitä pidetään pikkusyntinä!
Mahtaa se sinullakin naama venähtää viimeisenä päivänä, kun saat ansaitun matkalipun samaan helvettiin kuin lastenraiskaajat. Kuka ties, oletkin heitä?
- tunnen sinut
yksi vakikirjoittaja kirjoitti:
Voin kertoa, etten ole omien polkujen blogisti, vaikka olen täällä aktiivikirjoittaja.
Enkä ole panetellut vl:ä, koska kuulun itsekin niihin, mutta arvostellut kyllä olen, koska vl-liikkeessä on paljon arvosteltavaa, kuten varmaan sinäkin sen tiedät.
ja ne arvostelut, jotka vaikuttavat panettelulta, ovat nekin aiheellisia, koska vl-liikkeessä on paljon vääryyttä ja väärää oppiakin.
Kenenkään ei pidä hyväksyä vääryyttä, vaan sitä vastaan tulee taistella, siihen raamattu kehottaa uskovaisia.
"poistakaa paha keskuudestanne"Olet siis mielisairas lastenraiskaaja, joka yrittää piilotella omaa lastenraiskausharrastustaan panettelemalla vl:ia kansanryhmänä.
- Antaa lasten tulla..
huomautus kirjoitti:
Mahtaa se sinullakin naama venähtää viimeisenä päivänä, kun saat ansaitun matkalipun samaan helvettiin kuin lastenraiskaajat. Kuka ties, oletkin heitä?
Sen tuomion antaa Jumala. Et sinä tai SRK. Silti on Jumalan sanan vastaista pitää lasten raiskaamista pikkusyntinä.
- Vl-siilipuolustus
tunnen sinut kirjoitti:
Olet siis mielisairas lastenraiskaaja, joka yrittää piilotella omaa lastenraiskausharrastustaan panettelemalla vl:ia kansanryhmänä.
Tyypillistä. Kun ei nähdä hirttä omassa silmässä jne...
- huomautus
Antaa lasten tulla.. kirjoitti:
Sen tuomion antaa Jumala. Et sinä tai SRK. Silti on Jumalan sanan vastaista pitää lasten raiskaamista pikkusyntinä.
Kyllähän minä pidän hirveän suurena syntinä sitä, että sinä kenties raiskaat lapsia ihan valtoimenaan ja sen lisäksi vielä yrität peitellä sairasta lastenraiskausharrastustasi panettelemalla vl:ia liikkeenä ja ihmisinä. Olet oikeassa: en minä enkä SRK, vaan Jumala tuomitsee sinut helvetin ikuiseen tuleen.
- Etkö usko SRK:ta?
huomautus kirjoitti:
Kyllähän minä pidän hirveän suurena syntinä sitä, että sinä kenties raiskaat lapsia ihan valtoimenaan ja sen lisäksi vielä yrität peitellä sairasta lastenraiskausharrastustasi panettelemalla vl:ia liikkeenä ja ihmisinä. Olet oikeassa: en minä enkä SRK, vaan Jumala tuomitsee sinut helvetin ikuiseen tuleen.
Tyypillistä vl-toimintaa; siirretään keskustelun kärki pois itse asiasta.
Mutta pääsihteerinne SRK:n nimissä on kahden tyttären kahdeksan vuoden mittaisen raiskaamisen julistanut niin pieneksi synniksi, että siihen jokainen vl-uskovainen on sydämessään valmis.
Itse pidän lasten raiskaamista rikoksista pahimpina. - kyllä kyllä
Etkö usko SRK:ta? kirjoitti:
Tyypillistä vl-toimintaa; siirretään keskustelun kärki pois itse asiasta.
Mutta pääsihteerinne SRK:n nimissä on kahden tyttären kahdeksan vuoden mittaisen raiskaamisen julistanut niin pieneksi synniksi, että siihen jokainen vl-uskovainen on sydämessään valmis.
Itse pidän lasten raiskaamista rikoksista pahimpina.Kyllä minä pidän lastenraiskausta yhtenä pahimmista rikoksista ja olen varma, että SRK:n eroava pääsihteeri ajattelee samoin. Sinä et ymmärrä sitä, että Jumala tuomitsee sinut samaan ikuiseen tuleen yhdessä lastenraiskaajien kanssa, koska LUULET OLEVASI lastenraiskaajia parempi ihminen. Syyllistyessäsi vuosikausia jatkuneeseen vl:ten panettelemiseen ihmisinä ja kansanryhmänä olet osoittanut olevasi täsmälleen yhtä arvostettava ihminen kuin lastenraiskaajat. Sylkisin naamallesi, jos tapaisin ja tietäisin, että sinä se olet!
- ????
kyllä kyllä kirjoitti:
Kyllä minä pidän lastenraiskausta yhtenä pahimmista rikoksista ja olen varma, että SRK:n eroava pääsihteeri ajattelee samoin. Sinä et ymmärrä sitä, että Jumala tuomitsee sinut samaan ikuiseen tuleen yhdessä lastenraiskaajien kanssa, koska LUULET OLEVASI lastenraiskaajia parempi ihminen. Syyllistyessäsi vuosikausia jatkuneeseen vl:ten panettelemiseen ihmisinä ja kansanryhmänä olet osoittanut olevasi täsmälleen yhtä arvostettava ihminen kuin lastenraiskaajat. Sylkisin naamallesi, jos tapaisin ja tietäisin, että sinä se olet!
Eli jos "sylkisit naamalle", kuten sanoit, tunnustat siis meneväsi samaan helvetin tuleen - vai mitä? Mitä meidän Herramme opettaa? Maksamaan pahan pahalla?
- en tunnusta
???? kirjoitti:
Eli jos "sylkisit naamalle", kuten sanoit, tunnustat siis meneväsi samaan helvetin tuleen - vai mitä? Mitä meidän Herramme opettaa? Maksamaan pahan pahalla?
Varmaan sinun herrasi Paho.lainen on pahoillaan, jos hänen uskollisimpia palvelijoitaan sylkäistäisiin naamalle.
- Yhtä paha?
kyllä kyllä kirjoitti:
Kyllä minä pidän lastenraiskausta yhtenä pahimmista rikoksista ja olen varma, että SRK:n eroava pääsihteeri ajattelee samoin. Sinä et ymmärrä sitä, että Jumala tuomitsee sinut samaan ikuiseen tuleen yhdessä lastenraiskaajien kanssa, koska LUULET OLEVASI lastenraiskaajia parempi ihminen. Syyllistyessäsi vuosikausia jatkuneeseen vl:ten panettelemiseen ihmisinä ja kansanryhmänä olet osoittanut olevasi täsmälleen yhtä arvostettava ihminen kuin lastenraiskaajat. Sylkisin naamallesi, jos tapaisin ja tietäisin, että sinä se olet!
SRK:n pääsihteeri Tuomas "Pikkusynti" Hänninen Lahden ry:llä armon vuonna 2009: "Kahden tyttärensä kahdeksan vuoden mittainen raiskaaminen ei ole yhtään sen pahempi synti kuin se, mihin me jokainen olemme sydämessämme valmiit."
Onko SRK:n mielestä lapsen raiskaaminen ja masturboiminen ne vaihtoehtoiset synnit, joita Hänninen yhtä pahoina meille niin armorikkaasti vertasi? Ehkä molemmilla tavoilla voi purkaa seksuaalisia paineita, mutta itse ainakin pidän niitä aivan eri luokan asioina -miltä kantilta tahansa katsottuna. - ilmoittaja1
Pikkusynti onkin iso kirjoitti:
Me "epäuskoiset" emme hyväksy vl-lastenraiskaamista sairaine oheisoppeineen ja -käytäntöineen. Jopa vl-yhteisön sisällä on ihmisiä, jotka eivät kyseisiä rikoksia hyväksy. Tämän vuoksi on vaikea saarnata lastenraiskaamista pikkusyntinä. Vuosikymmeniä se on onnistunut, koska tieto ei ole vuotanut yhteisön ulkopuolelle, mutta kun Hurtig kertoi kyseisestä opista Hesarissa, kaikki saivat tietää, miksi vl-yhteisössä lasten raiskaaminen on niin yleistä; sitä pidetään pikkusyntinä!
Vuonna 1998 evl-kirkon sisältä paljastui tieto lapsen hyväksikäytöstä
ja sama tulos:
edelleen on homma hoitamatta ja asia vanhentunut.
Viestejä meni papeille ja lehdistöön, poliisille ja koululaitokseen.
Lapset leimattiin sairaiksi ja samoin ilmoittajat.
Ilmoittajina oli vl- perheen vanhemmat, eli ainakin siltä osin terve vl-perhe! - kiihotus on pahaa
Yhtä paha? kirjoitti:
SRK:n pääsihteeri Tuomas "Pikkusynti" Hänninen Lahden ry:llä armon vuonna 2009: "Kahden tyttärensä kahdeksan vuoden mittainen raiskaaminen ei ole yhtään sen pahempi synti kuin se, mihin me jokainen olemme sydämessämme valmiit."
Onko SRK:n mielestä lapsen raiskaaminen ja masturboiminen ne vaihtoehtoiset synnit, joita Hänninen yhtä pahoina meille niin armorikkaasti vertasi? Ehkä molemmilla tavoilla voi purkaa seksuaalisia paineita, mutta itse ainakin pidän niitä aivan eri luokan asioina -miltä kantilta tahansa katsottuna.Olen aina pitänyt ja uskon myös Hännisen pitävän ja pitäneen jo 2009 masturbointia selvästi pienempänä syntinä kuin lapsen raiskaamista. Itse pidän sinun harrastuksiisi kuuluvaa vl-kansanryhmää vastaan kiihottamista vähintään lastenraiskauksen tasoisena syntinä. Halveksun syvästi lastenraiskausta ja yritän sillä tavoin välittää, miten syvästi halveksun sinua. Lisäksi, kuten olen tuonut esille toisenkin kirjoittajan kohdalla, pidän mahdollisena, että olisit itse pedofiili. Kirjoituksistasi tulee vaikutelma, että pyrkisit lastenraiskauksista kirjoittelemalla kiihottamaan itseäsi seksuaalisesti.
- riparilla 1976
kiihotus on pahaa kirjoitti:
Olen aina pitänyt ja uskon myös Hännisen pitävän ja pitäneen jo 2009 masturbointia selvästi pienempänä syntinä kuin lapsen raiskaamista. Itse pidän sinun harrastuksiisi kuuluvaa vl-kansanryhmää vastaan kiihottamista vähintään lastenraiskauksen tasoisena syntinä. Halveksun syvästi lastenraiskausta ja yritän sillä tavoin välittää, miten syvästi halveksun sinua. Lisäksi, kuten olen tuonut esille toisenkin kirjoittajan kohdalla, pidän mahdollisena, että olisit itse pedofiili. Kirjoituksistasi tulee vaikutelma, että pyrkisit lastenraiskauksista kirjoittelemalla kiihottamaan itseäsi seksuaalisesti.
"Olen aina pitänyt ja uskon myös Hännisen pitävän ja pitäneen jo 2009 masturbointia selvästi pienempänä syntinä kuin lapsen raiskaamista."
Ensinnäki, mastrubointi ei ole syntiä, milloin tämä virheellinen käsitys oikaistaan vl-liikkeessä. SRK:n rippikouluissa on vuosikymmenten ajan opetettu, että mastrubointi on syntiä. - pidä vain hyveenä
riparilla 1976 kirjoitti:
"Olen aina pitänyt ja uskon myös Hännisen pitävän ja pitäneen jo 2009 masturbointia selvästi pienempänä syntinä kuin lapsen raiskaamista."
Ensinnäki, mastrubointi ei ole syntiä, milloin tämä virheellinen käsitys oikaistaan vl-liikkeessä. SRK:n rippikouluissa on vuosikymmenten ajan opetettu, että mastrubointi on syntiä.Sinä saat vapaasti pitää masturbointia vaikka hyveenä. Se ei anna sinulle lupaa panetella vl:ia kansanryhmänä. Olet minun silmissäni lastenraiskaajien tasolla ja niin olet Jumalankin silmissä. Tulet sen vielä huomaamaan, viimeisellä tuomiolla viimeistään.
- Vl Etelä-Suomi
pidä vain hyveenä kirjoitti:
Sinä saat vapaasti pitää masturbointia vaikka hyveenä. Se ei anna sinulle lupaa panetella vl:ia kansanryhmänä. Olet minun silmissäni lastenraiskaajien tasolla ja niin olet Jumalankin silmissä. Tulet sen vielä huomaamaan, viimeisellä tuomiolla viimeistään.
Meidän siionissamme asia on nähty samoin kuin sinä kirjoitat. Ongelma ei ole pedofilia yhteisössämme, vaan nimenomaan nämä ihmiset, jotka ovat lähteneet lapsiuhreja puolustamaan. He ovat syntisistä alhaisimpia, koska ovat rikkoneet keskinäisen rakkauden ja mustanneet yhteisömme maineen keskustelemalla aiheesta. Mitään ongelmaa ei edes olisi ilman näitä "lastenpuolustajia". Mutta viimeisellä tuomiolla näemme heidän joutuvan vuohien joukkoon.
- O.V joutuu eroamaan
pidä vain hyveenä kirjoitti:
Sinä saat vapaasti pitää masturbointia vaikka hyveenä. Se ei anna sinulle lupaa panetella vl:ia kansanryhmänä. Olet minun silmissäni lastenraiskaajien tasolla ja niin olet Jumalankin silmissä. Tulet sen vielä huomaamaan, viimeisellä tuomiolla viimeistään.
En ole sen enempää panetellut, kuin kertonut sen, että SRK:n johto on vuosikymmeniä suojellut pedofiilejä.
Nyt Voittonenkin joutuu eroamaan ja se on hänelle aivan oikein. Hän on ollut SRK:n johtokunnassa 33 vuotta, ja tiennyt tästä pedofilia-ongelmasta, vaikka valehteli julkisuutteen, ettei tiedä kuin yhden pf-tapauksen. - Uhrit kiittävät.
ilmoittaja1 kirjoitti:
Vuonna 1998 evl-kirkon sisältä paljastui tieto lapsen hyväksikäytöstä
ja sama tulos:
edelleen on homma hoitamatta ja asia vanhentunut.
Viestejä meni papeille ja lehdistöön, poliisille ja koululaitokseen.
Lapset leimattiin sairaiksi ja samoin ilmoittajat.
Ilmoittajina oli vl- perheen vanhemmat, eli ainakin siltä osin terve vl-perhe!Kuten Johanna Hurtig on useassa yhteydessä korostanut, että hän on tutkimuksessaan törmännyt muutamaan vl-pedofiliarikokseen oka on hoidettu aivan oikein ja asiaan hankittu oikeuden päätös. Olemme kaikki inhimilliset ihmiset erittäin kiitollisia niiden uhrien puolesta, joiden vanhemmat ja rikollisen rippi-isät ovat uskaltaneet vastustaa vl-uskonnon käytäntöjä ja korjanneet asian kuten se kuuluu tehdä.
- valehtelet ...
O.V joutuu eroamaan kirjoitti:
En ole sen enempää panetellut, kuin kertonut sen, että SRK:n johto on vuosikymmeniä suojellut pedofiilejä.
Nyt Voittonenkin joutuu eroamaan ja se on hänelle aivan oikein. Hän on ollut SRK:n johtokunnassa 33 vuotta, ja tiennyt tästä pedofilia-ongelmasta, vaikka valehteli julkisuutteen, ettei tiedä kuin yhden pf-tapauksen.Kyllä se nyt vain on niin, että nuo sinun pikkusynti-juttusi tässä viestiketjussa (ja ilmeisesti tuhansissa viesteissäsi) ovat täyttä panettelua ja siitä saat halveksuntani, syvän halveksuntani. Minä en todellakaan voi olla vakuuttunut sinun seksuaalisesta taipumuksesta, niissä viesteissä on jännä kiihko, muukin kiihko kuin vihan aiheuttama kiihko.
Voittosen tiedosta pedofilia-asian suhteen en ole lainkaan vakuuttunut. - valehtelet ...
Vl Etelä-Suomi kirjoitti:
Meidän siionissamme asia on nähty samoin kuin sinä kirjoitat. Ongelma ei ole pedofilia yhteisössämme, vaan nimenomaan nämä ihmiset, jotka ovat lähteneet lapsiuhreja puolustamaan. He ovat syntisistä alhaisimpia, koska ovat rikkoneet keskinäisen rakkauden ja mustanneet yhteisömme maineen keskustelemalla aiheesta. Mitään ongelmaa ei edes olisi ilman näitä "lastenpuolustajia". Mutta viimeisellä tuomiolla näemme heidän joutuvan vuohien joukkoon.
Sinun siionisi tilanteeseen on kovin vaikeaa ottaa kantaa, omasta siionistani en tuollaista tunnista.
- kiintoisaa
Ensinnäki, mastrubointi ei ole syntiä, milloin tämä virheellinen käsitys oikaistaan vl-liikkeessä. SRK:n rippikouluissa on vuosikymmenten ajan opetettu, että mastrubointi on syntiä.Riparilla 1976 ovat olleet 1961 syntyneet. Sopisiko Johanna Hurtigiin? http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pedofiilikohu-ei-yllattanyt/154415/ Huitsin kiintoisaa, jos täällä keskustelee aktiivisesti Alaranta, Hurtig ja kumppanit. Julkisista lausunnoista en sylkisi Hurtigia kasvoille. Sitä en tiedä, mitä täällä on esittänyt, jos ylipäätään on keskusteluihin osallistunut. Viestipuussa voi olla useita kirjoittajia.
- sittenhän
Ensinnäki, mastrubointi ei ole syntiä, milloin tämä virheellinen käsitys oikaistaan vl-liikkeessä. SRK:n rippikouluissa on vuosikymmenten ajan opetettu, että mastrubointi on syntiä."Ensinnäki, mastrubointi ei ole syntiä, milloin tämä virheellinen käsitys oikaistaan vl-liikkeessä. SRK:n rippikouluissa on vuosikymmenten ajan opetettu, että mastrubointi on syntiä."
Sittenhän SRK:n rippikouluissa on opetettu samoin, mitä aikoinaan uskonpuhdistajana pidetty Martti Luther opetti:
"Saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa (Room. 1:24) - - Mutta saastaisuus eli riettaus tarkoittaa kaikkea tahallista ja yksinäisyydessä tapahtuvaa siemenvuotoa, joka voi tapahtua eri syistä, kuten siveettömien ajatusten liiallisesta kiihottumisesta, käsin kihnuttamalla tai ruumiin, varsinkin naisruumiin koskettamisesta, tai rivosta liikkeestä jne. Sanoin tarkoituksella "tahallinen" sulkeakseni pois yöllisen siemenvuodon ja varmasti myös päiväsaikaan ja valveilla mutta tahattomasti tapahtuvan, jollaista monilla sattuu, koska sellaiset eivät ole tahallisia. "Yksinäisyydessä tapahtuva" sanoin sen tähden, että sillä, mikä tapahtuu sukupuoliyhteydessä saman tai toisen sukupuolen kanssa, on eri nimi."
(Roomalaiskirjeen luento.) - jepjep***
sittenhän kirjoitti:
"Ensinnäki, mastrubointi ei ole syntiä, milloin tämä virheellinen käsitys oikaistaan vl-liikkeessä. SRK:n rippikouluissa on vuosikymmenten ajan opetettu, että mastrubointi on syntiä."
Sittenhän SRK:n rippikouluissa on opetettu samoin, mitä aikoinaan uskonpuhdistajana pidetty Martti Luther opetti:
"Saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa (Room. 1:24) - - Mutta saastaisuus eli riettaus tarkoittaa kaikkea tahallista ja yksinäisyydessä tapahtuvaa siemenvuotoa, joka voi tapahtua eri syistä, kuten siveettömien ajatusten liiallisesta kiihottumisesta, käsin kihnuttamalla tai ruumiin, varsinkin naisruumiin koskettamisesta, tai rivosta liikkeestä jne. Sanoin tarkoituksella "tahallinen" sulkeakseni pois yöllisen siemenvuodon ja varmasti myös päiväsaikaan ja valveilla mutta tahattomasti tapahtuvan, jollaista monilla sattuu, koska sellaiset eivät ole tahallisia. "Yksinäisyydessä tapahtuva" sanoin sen tähden, että sillä, mikä tapahtuu sukupuoliyhteydessä saman tai toisen sukupuolen kanssa, on eri nimi."
(Roomalaiskirjeen luento.)Pedofiilit ovat kovia masturboimaan. Lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön siirrytäänkin usein siinä vaiheessa, kun kaikki muu on jo kokeiltu ja pitäisi taas kokeilla jotain uutta. Epävanhoillislestadiolaisissa on hirveästi pedofiilejä!
- Farmari Pohjanmaa
SRK Johto vaihtoon,muuten ei tuu koskaan rauhaa sillä rikoksien salailu ja suojelu on rikollista toimintaa ja nyt alkaa kyse siitä että pois kirkon suojista,jatkakoot omana yhdistyksenä ja omalla valitsemallaan linjalla
- Lähtekööt kirkosta!
Näin on. Omaksi kirkokseen ja poliisit perään vahtimaan oppeja!
- 6+14
Tuomas sai potkut! Ei seuupunut ole
- ulkona
Pitääkö paikkansa? Tiedotustilaisuudessa Tuomas ok, päivämiehessä korjaili rippisalaisuus/pedofiilin ilmianto ohjetta. Kaksoisviestintää vai käskettiinkö korjata. Seuroissa seuraavalla viikolla puhujaki painotti et anteeksiantoon se jää. Tässä on kahenlaista opetusta. Minulle oikea toimintatapa on täysin selvä ja niin toimin enkä kysele keltään.
- Koskee rippi-isääkin
ulkona kirjoitti:
Pitääkö paikkansa? Tiedotustilaisuudessa Tuomas ok, päivämiehessä korjaili rippisalaisuus/pedofiilin ilmianto ohjetta. Kaksoisviestintää vai käskettiinkö korjata. Seuroissa seuraavalla viikolla puhujaki painotti et anteeksiantoon se jää. Tässä on kahenlaista opetusta. Minulle oikea toimintatapa on täysin selvä ja niin toimin enkä kysele keltään.
SRK ei missään tilanteessa ole kertaakaan antanut yksiselitteistä neuvoa, käskyä tai ohjetta alamaisilleen, kuinka vl-pedofiliatapauksessa tulee toimia. Pelkkää ympäripyöreää jargonia; "jokaisen kuuluisi toimia niin, että lastensuojelulaki toteutuisi..." Kentällä on aivan epäselvää, että mitä pitää tehdä jos tietää yhdestäkään lapsen hyväksikäytöstä tai edes vahvasti sellaista epäilee.
Yksi neuvo: TEE RIKOSILMOITUS!
Tätä yksinkertaista käskyä ei yksikään vl-johtaja tai puhuja ole saanut suustaan ulos. - Lahtinen R
Koskee rippi-isääkin kirjoitti:
SRK ei missään tilanteessa ole kertaakaan antanut yksiselitteistä neuvoa, käskyä tai ohjetta alamaisilleen, kuinka vl-pedofiliatapauksessa tulee toimia. Pelkkää ympäripyöreää jargonia; "jokaisen kuuluisi toimia niin, että lastensuojelulaki toteutuisi..." Kentällä on aivan epäselvää, että mitä pitää tehdä jos tietää yhdestäkään lapsen hyväksikäytöstä tai edes vahvasti sellaista epäilee.
Tätä yksinkertaista käskyä ei yksikään vl-johtaja tai puhuja ole saanut suustaan ulos.Totta, ei ole saanut ei. Eikä Srk:n tarvi neuvoa antaakaan, Pyhän Hengen tai omantunnon tai järjen pitäisi kertoa.
Jos ihminen katuu, hän ilmoittautuu itse. Jos ei ilmoittaudu, niin katumus ei aito. Viimeistään silloin, mieluiten heti, vaikka yhdessä: RIKOSILMOITUS
Mikö tuossa on niin vaikeaa että puhujat puhuu mitä sattuu - Entinen vl / Etninen vl
Koskee rippi-isääkin kirjoitti:
Tätä yksinkertaista käskyä ei yksikään vl-johtaja tai puhuja ole saanut suustaan ulos.Ihmettelen myös tätä toimintaa. Tiedän pedofilia-tapauksesta lähipiirissäni yli kymmenen vuotta sitten, jossa pedofiili väitti, että oli "sopinut asiasta" uhrin kanssa ja saanut uhrilta, siis lapselta, synninpäästön. Muu lähipiiri, siis vanhoillislestadiolainen lähipiiri, painosti tekijän poliisin pakeille ja ko. pedofiili vangittinkin ja saikin tuomion. Siis vanhoillislestadiolaisissa piireissä oikeaakin käytäntöä, rikoksesta pitää tehdä rikosilmoitus, on ollut jo kauemminkin. En siis ymmärrä, miksi sitä ei voi sanoa tänä päivänä suoraan: jos pedofiili ei mene heti itse tunnustamaan poliisille, muut asiasta tietävät menevät tekemään rikosilmoituksen ja tietenkin myös lastensuojeluilmoituksen. Miksi SRK:n johto ei ole kyennyt muotoilemaan noin yksiselittäistä asiaa yksiselitteisesti?
Sama koskee tietenkin muutakin perheväkivaltaa, jota on sitäkin vl-perheissä (, kuten muissakin perheissä). - SRK salaa rikoksia!
Lahtinen R kirjoitti:
Totta, ei ole saanut ei. Eikä Srk:n tarvi neuvoa antaakaan, Pyhän Hengen tai omantunnon tai järjen pitäisi kertoa.
Jos ihminen katuu, hän ilmoittautuu itse. Jos ei ilmoittaudu, niin katumus ei aito. Viimeistään silloin, mieluiten heti, vaikka yhdessä: RIKOSILMOITUS
Mikö tuossa on niin vaikeaa että puhujat puhuu mitä sattuuJos vl-maallikko-rippi-isä salaa lastenraiskaamisrikoksen ja päästää lumeripittäytyjän takaisin kotiin raiskaamaan lisää lapsiaan, syyllistyy hän rikokseen josta voi saada jopa puolen vuoden vankeusrangaistuksen.
Jos ripittäytyjä ei siltä istumalta soita poliisille ja ilmoittaudu, on rippi-isän velvollisuus soittaa poliisille ja ilmiantaa tämä erittäin vaarallinen seksuaalirikollinen.
SRK opettaa päinvastaista, mutta se on laitonta! - Rikosten salaaminen
Entinen vl / Etninen vl kirjoitti:
Ihmettelen myös tätä toimintaa. Tiedän pedofilia-tapauksesta lähipiirissäni yli kymmenen vuotta sitten, jossa pedofiili väitti, että oli "sopinut asiasta" uhrin kanssa ja saanut uhrilta, siis lapselta, synninpäästön. Muu lähipiiri, siis vanhoillislestadiolainen lähipiiri, painosti tekijän poliisin pakeille ja ko. pedofiili vangittinkin ja saikin tuomion. Siis vanhoillislestadiolaisissa piireissä oikeaakin käytäntöä, rikoksesta pitää tehdä rikosilmoitus, on ollut jo kauemminkin. En siis ymmärrä, miksi sitä ei voi sanoa tänä päivänä suoraan: jos pedofiili ei mene heti itse tunnustamaan poliisille, muut asiasta tietävät menevät tekemään rikosilmoituksen ja tietenkin myös lastensuojeluilmoituksen. Miksi SRK:n johto ei ole kyennyt muotoilemaan noin yksiselittäistä asiaa yksiselitteisesti?
Sama koskee tietenkin muutakin perheväkivaltaa, jota on sitäkin vl-perheissä (, kuten muissakin perheissä).Onko yksikään vl-puhuja koskaan neuvonut ensimmäistäkään vl-pedofilian uhria tekemään rikosilmoitusta ja auttanut häntä siinä? Tuskin, koska "yhteisön maine" on tärkeintä.
Hienoa, että jossain perheessä on niin suoraselkäisiä ihmisiä, etteivät alistu SRK:n määräämään rikosten rippisalailupakkoon, vaan hoitavat asiat Suomen rikoslain mukaisesti.
Hurtigin tutkimus kattoi lähes koko Suomen, ja sen mukaan jokaisessa maamme kolkassa vl-lastenraiskaamisrikollisuus on salattu samalla tavalla. Eli täysin. - Kyllä se uuvuttaakin
Näinhän asia tosiasiassa oli. Potkut tuli.
- 13+15
Amerikassa hoidetaan perheväkivalta- ja pf-asiat kaikki edelleen "siionin" sisällä.
Vl-liikkeen änkyräsiivellä on sama ymmärrys kuin Amerikassa.
SRK on joutunut esittämään (lue TH) Suomessa viime aikoina hieman erilaisia äänensävyjä.
Täällä moni uskoo TH:n eron johtuvan pelkästään uupumuksesta. Naivia.- Siksi erosi.
Hänninen tapasi syksyllä elämänsä ensimmäisen vl-pedofilian uhrin ja hänellä heräsi omatunto siitä, että on julkisesti ivannut ja pilkannut vl-lastenraiskaamisrikollisuuden uhreja.
Tämän jälkeen ei voinut enää jatkaa SRK:n johdon uhrien syyllistämislinjalla. - Amerikan tilanne
Amerikassa ovat ilmeisesti muutenkin lahkolaisempia ja "tiukempia" kuin Suomessa, myös ehkäisyn suhteen. Täällähän on annettu rivien välistä ymmärtää, että ehkäisy on joissain tilanteissa ok ("joskus voi tulla tilanne, että uuden vauvan vastaanottaminen ei ole mahdollista", näin PM:ssä sanottiin pari vuotta sitten). Viime kesän amerikkalaisen puhujan suviseurasaarna oli e-asiassa erittäin tiukka, yksiselitteisesti tuomitseva ja julmia sanakäänteitä käyttävä. Voitteko te muut vahvistaa käsitykseni?
- "Yhteisön maine"
Amerikan tilanne kirjoitti:
Amerikassa ovat ilmeisesti muutenkin lahkolaisempia ja "tiukempia" kuin Suomessa, myös ehkäisyn suhteen. Täällähän on annettu rivien välistä ymmärtää, että ehkäisy on joissain tilanteissa ok ("joskus voi tulla tilanne, että uuden vauvan vastaanottaminen ei ole mahdollista", näin PM:ssä sanottiin pari vuotta sitten). Viime kesän amerikkalaisen puhujan suviseurasaarna oli e-asiassa erittäin tiukka, yksiselitteisesti tuomitseva ja julmia sanakäänteitä käyttävä. Voitteko te muut vahvistaa käsitykseni?
SRK-laista tiedottamista leimaa juuri tuollainen epämääräinen bullshit; "joskus voi tulla eteen tilanne, että uuden vauvan vastaanottaminen ei ole mahdollista", Jokaisen rippi-isän tulee toimia niin, että lastensuojelulain tarkoitus täytetään", "rippi-isänä toimiminen on vastuun kantamista" jne jne...
Miksi kukaan johdossa ei uskalla sanoa Suomen kielellä, että ehkäisysynti lakkaa olemasta vaimon ollessa syöpähoidoissa? Tai jos tiedät tai epäilet lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä, TEE RIKOSILMOITUS tai tutkintapyyntö välittömästi! Jos miehesi raiskaa lapsianne, muuta HETI pois äläkä päästä miestäsi lasten kanssa tekemisiin ollenkaan. Jos sinut on lapsena raiskattu, muuten hyväksikäytetty tai pahoinpidelty, TEE AINA RIKOSILMOITUS!
Aina vaan suolletaan ympäripyöreää vl-jargonia, josta ei seppäkään ota selvää, että mitä todellisuudessa pitäisi tehdä. Tämän takana on taas "yhteisön maine"...
- täällähän tämä
täällähän tämä
- Onnea stttt
stttt pääsi Hesariin. Onnittelemme!
Terveisin
Suoli24:n syväkurkut.
- tämä ketju
Tämä viestiketju on tuonut palstaan uutta eloa! Vessanseinään oli kirjoitettuna arvokasta ennakkotietoa.
- Tämä on hyvä palsta!
Ihan sama onko tieto vessan seinässä, kunhan se on jossakin, josta vl-ihmisetkin uskaltavat käydä sen lukemassa.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082