Toinen fraasi

Emmehän me ymmärrä!
Tämä fraasi tulee väistämättä eteen, kun argumentit loppuvat joilla voisi tehdä toisen ajatukset tyhjiksi.

Ihmisellä kaikitenkin on usko omaan ymmärrykseesnä eikä kukaan tahdo sietää, että joku voisi olla kasvussa hiuskarvankaan edellä. Siis tuo fraasi tarkoittaa: Kukaan ei voi ymmärtää minua paremmin, jos koittaa, niin on lihan pyhittäjä ja pullistelija.

Mikä rikkaus siinä olisi, jos Jumalan sana olisi meille totta: Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa.

12

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kun menoksi

      Kristus-kasvussa ihmisestä tulee yhä enemmän toisten palvelija rakkaudessa.
      Kuka sellaista kadehtisi, ei kukaan.

      Mutta tekopyhien ihmisten tyhjät mankumiset omasta pyhyydestään eivät ole kenellekään hauskaa kuultavaa.

      Menkää hyvät ystävät sellaisille palstoille, joissa valheisiinne uskotaan.
      Täällä on varma tieto kokemus ja ymmärrys siitä että todellisesti pyhät eivät koskaan käy tällaisilla palstoilla itseään korottamassa ja kehumassa. He kiittävät ainoastaan Kristusta ja yksin häntä.

      • teu,

        Johan minä ihmettelenkin , miksai toiset on siirtynyt pois
        ei kai kukaan viitsi otta turpiin joka päivä. ainakaan monta
        kertaa , kuinka asia todella on miksi viihdymme täällä .

        Kiitän myös Kristusta .


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Johan minä ihmettelenkin , miksai toiset on siirtynyt pois
        ei kai kukaan viitsi otta turpiin joka päivä. ainakaan monta
        kertaa , kuinka asia todella on miksi viihdymme täällä .

        Kiitän myös Kristusta .

        tUOSSA lutherin: UUDESSA OLI,( SL, 9 :1800.)merkki


      • Viihtyjä
        teu, kirjoitti:

        Johan minä ihmettelenkin , miksai toiset on siirtynyt pois
        ei kai kukaan viitsi otta turpiin joka päivä. ainakaan monta
        kertaa , kuinka asia todella on miksi viihdymme täällä .

        Kiitän myös Kristusta .

        teu,
        9.12.2013 16:50
        Johan minä ihmettelenkin , miksai toiset on siirtynyt pois
        ei kai kukaan viitsi otta turpiin joka päivä. ainakaan monta
        kertaa , kuinka asia todella on miksi viihdymme täällä .

        Me? Sinä itse viihdyt täällä, aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan! Eikö sinulla ole muuta tekemistä?


      • teu,
        Viihtyjä kirjoitti:

        teu,
        9.12.2013 16:50
        Johan minä ihmettelenkin , miksai toiset on siirtynyt pois
        ei kai kukaan viitsi otta turpiin joka päivä. ainakaan monta
        kertaa , kuinka asia todella on miksi viihdymme täällä .

        Me? Sinä itse viihdyt täällä, aikaisesta aamusta myöhäiseen iltaan! Eikö sinulla ole muuta tekemistä?

        " viihtyjä "

        Et kai sinä saanaatätä synniksi ?
        Miksi , sinua kiinnostaa toisten tekemiset ?
        Kyllä , minä olen n.8:30- 22:30 , jos olen paikalla kiellätkö ?
        Muuttekemiset vaivaa sinua ?
        Muttei se että itse saatat vasta minin aikaan tahansa yöstä.?

        Katrsos jos pelipaikka on , sitä käytetään .


    • teu.

      LUTHER: "Kirottu epäusko ja lihan mieli eivät salli meidä,
      nähdä ja oivalttaa , että Jumala puhuuu meille Raamatussa. , ja että se on Jumalan sanaa . Se (epäusko /lihan mieli ) sanoo sen olevan vain Jesajan , Paavalin tai jonkun muun pelkä'n ihmisen sanaa : (sl9:1800).

      ks .2 Piet. 1:19-21..,

      Raamatuin kirjoituksia nöyrin miedlin ja Rukoilenm tukimalla ihminen oppii sen
      "viisauden " että tajuaa , millä tavalla syn tinen pelastuu . Tämä tieto ei sinänsä
      pelasta .Ellei ihminen pane sitä käytäntöön parannuksessa ja evankeliumin uskomisessa, Uskoon tullut joka on Jumalan Hengen Kuljetuksessa, saa Raamatun Kirjoituksista tarvitsemansa , OPETUSTA , NUHDETTA , OJENNUS-
      TA , JA KASBVATUSTA , VAELLUKSENSA JA KÄYTÖKSENSÄ ojedntamiseksi
      JUMALAN tahdon mukaiseksi . Tämä' tuilee jatkua elämän loppuun asti .
      sillä me emme tule elämän aikana täydelliseksi..

      • Vaarat kummalkipual

        LIhan mielellä on aivan päinvastaisiakin elkeitä. Hyvin vaarallisia elkeitä ja nimenomaan uskoville tarkoitettuja ansoja.

        En ole vielä sellaista uskovaksi tunnustautunutta henkilöä nähnyt, joka väittäisi ettei Raamattu ole Jumalan sanaa.

        Sensijaa ensimmäiset eksyjät ovat jo vanhurskauttamisopista alkaen sotkeneen Jumalan sanaa järkioppiinsa ja järkensä päätelmiin.

        Kristus vanhurskauttaa.
        Uskon kautta.
        Ilman omia töitä.

        Tämä keskeinen kristinuskon sanoma on monelta tyystin hukassa.
        Mutta taitaa olla tällä kertaa selvempi lopettaa tähän. Nimittäin ne käytäntöönpanot, niinkuin koko hengellinen rakannuskin menevät vinoon, jos perustus, eli vanhurskauttamisoppi on rakennettu järjen päätelmien varaan, ihmisen omien ponnisteluiden ja onnistumisten varaan.

        Tekee mieli sanoa Eero Halmetta siteeraten: "Jättäkää nyt Jeesuksellekin jotakin."

        Omavanhurskaus on nimittäin erittäin kavala ja ovela eksyttämään ihmisen pois Kristuksen lahjavanhurskaudesta, - omanvanhurskauden rakentajaksi. Sellaista henkeä on nimittäin nyt paikat väärällään, - eräässä herätysliikkeesssä.


      • 5+7#
        Vaarat kummalkipual kirjoitti:

        LIhan mielellä on aivan päinvastaisiakin elkeitä. Hyvin vaarallisia elkeitä ja nimenomaan uskoville tarkoitettuja ansoja.

        En ole vielä sellaista uskovaksi tunnustautunutta henkilöä nähnyt, joka väittäisi ettei Raamattu ole Jumalan sanaa.

        Sensijaa ensimmäiset eksyjät ovat jo vanhurskauttamisopista alkaen sotkeneen Jumalan sanaa järkioppiinsa ja järkensä päätelmiin.

        Kristus vanhurskauttaa.
        Uskon kautta.
        Ilman omia töitä.

        Tämä keskeinen kristinuskon sanoma on monelta tyystin hukassa.
        Mutta taitaa olla tällä kertaa selvempi lopettaa tähän. Nimittäin ne käytäntöönpanot, niinkuin koko hengellinen rakannuskin menevät vinoon, jos perustus, eli vanhurskauttamisoppi on rakennettu järjen päätelmien varaan, ihmisen omien ponnisteluiden ja onnistumisten varaan.

        Tekee mieli sanoa Eero Halmetta siteeraten: "Jättäkää nyt Jeesuksellekin jotakin."

        Omavanhurskaus on nimittäin erittäin kavala ja ovela eksyttämään ihmisen pois Kristuksen lahjavanhurskaudesta, - omanvanhurskauden rakentajaksi. Sellaista henkeä on nimittäin nyt paikat väärällään, - eräässä herätysliikkeesssä.

        Vaarat kummalkipual 11.12.2013 01:07

        "Kristus vanhurskauttaa.
        Uskon kautta.
        Ilman omia töitä."

        Aivan, mutta usko ilman töitä on kuollut usko. Ne työt tulevat rakkaudesta toisia ihmisiä kohtaan, kun ymmärtää millaisen rakkauden on saanut kokea omalle kohdalleen. Jos satuit kuuntelemaan Norvannon eilisen opetuksen Kolossalaisille, niin tiedät mitä tarkoitan.


      • muuttis
        5+7# kirjoitti:

        Vaarat kummalkipual 11.12.2013 01:07

        "Kristus vanhurskauttaa.
        Uskon kautta.
        Ilman omia töitä."

        Aivan, mutta usko ilman töitä on kuollut usko. Ne työt tulevat rakkaudesta toisia ihmisiä kohtaan, kun ymmärtää millaisen rakkauden on saanut kokea omalle kohdalleen. Jos satuit kuuntelemaan Norvannon eilisen opetuksen Kolossalaisille, niin tiedät mitä tarkoitan.

        Usko ilman töitä on kuollut, ja ne työt tulevat rakkaudesta sen jälkeen kuin uskoa on. Ei omasta inhimillisestä voimasta eikä vaatimuksella "hampaat irvessä".

        Koetuksen paikka on siinä, jaksaako osoittaa rakkautta silloin kun sitä ei lähimmäinen "ansaitse". Onko rakkautta lähimmäisen kuolematonta sielua kohtaan kun saa ylpeitä ja pilkkaavia sanoja vastaansa?

        Ajattelen, että kurjaa kulkijaa joka on vajonnut aitovierten pohjamutiin on helpompi rakastaa ja auttaa. Toivottavasti ei "ylhäältä päin" ja tyytyväisenä, että itse on parempi ja onnistuneempi ihminen.

        Vaikka kaiken mitä itsellä on, on Jumalan suuresta rakkaudesta ja aivan ansaitsemattomasta armosta lahjaksi saanut omistaa.

        Nykyään kirkossa puhutaan paljon rakastamisesta vähäosaisia auttamalla, mikä on tietenkin hyvä asia. Mutta se oikea rakkaus on määriteltynä raamatussa, muisteltuna omin sanoin: Rakkaus on pitkämielinen, lempeä, ei kerskaile, ei pöyhkeile, ei väsy, ei kosta kärsimäänsä pahaa, kaikki se kärsii, kaikki se kestää jne.


      • 5+7#
        muuttis kirjoitti:

        Usko ilman töitä on kuollut, ja ne työt tulevat rakkaudesta sen jälkeen kuin uskoa on. Ei omasta inhimillisestä voimasta eikä vaatimuksella "hampaat irvessä".

        Koetuksen paikka on siinä, jaksaako osoittaa rakkautta silloin kun sitä ei lähimmäinen "ansaitse". Onko rakkautta lähimmäisen kuolematonta sielua kohtaan kun saa ylpeitä ja pilkkaavia sanoja vastaansa?

        Ajattelen, että kurjaa kulkijaa joka on vajonnut aitovierten pohjamutiin on helpompi rakastaa ja auttaa. Toivottavasti ei "ylhäältä päin" ja tyytyväisenä, että itse on parempi ja onnistuneempi ihminen.

        Vaikka kaiken mitä itsellä on, on Jumalan suuresta rakkaudesta ja aivan ansaitsemattomasta armosta lahjaksi saanut omistaa.

        Nykyään kirkossa puhutaan paljon rakastamisesta vähäosaisia auttamalla, mikä on tietenkin hyvä asia. Mutta se oikea rakkaus on määriteltynä raamatussa, muisteltuna omin sanoin: Rakkaus on pitkämielinen, lempeä, ei kerskaile, ei pöyhkeile, ei väsy, ei kosta kärsimäänsä pahaa, kaikki se kärsii, kaikki se kestää jne.

        Aivan muuttua, rakkaus ON vaikea tauti. :(


      • muuttis
        5+7# kirjoitti:

        Aivan muuttua, rakkaus ON vaikea tauti. :(

        Niinpä onkin. Minä olen ihan tyhjä ja kipeänä kun muistan tai luen raamatusta nuo sanat, mitä oikea rakkaus on. Se on mitä syvällisintä parannussaarnaa. Kummallista etteivät nuo sanat pysy mielessä ja sydämessä arjen keskellä. :-( Vasta kun kärsimättömyys karkaa ja saa pahennusta aikaan se muistuu mieleen. Puhun tietenkin itsestäni. Vanha ihminen se nostaa päätään.


      • tesa..
        muuttis kirjoitti:

        Niinpä onkin. Minä olen ihan tyhjä ja kipeänä kun muistan tai luen raamatusta nuo sanat, mitä oikea rakkaus on. Se on mitä syvällisintä parannussaarnaa. Kummallista etteivät nuo sanat pysy mielessä ja sydämessä arjen keskellä. :-( Vasta kun kärsimättömyys karkaa ja saa pahennusta aikaan se muistuu mieleen. Puhun tietenkin itsestäni. Vanha ihminen se nostaa päätään.

        Kaikesta voimasta, mielestä ja ymmärryksestä. Sen enempää emme voi tehdä.
        Menneisyyttä emme voi muuttaa ja tulevaisuus kantaa huolen itsestään. On vain tämä hetki ja siinä kun teemme parhaamme olemme tehneet kaiken täydellisesti.

        Jos menneisyydessä on korjattavaa, niin voimme viedä sen ainoastaan Jeesuksen ristille ja hyvitysuhrina toimii sama periaate, "kaikesta voimasta, mielestä ja ymmärryksestä" hyvitämme sen mikä on mahdollista.

        Eli suomeksi sanottuna jos teemme kaiken niin hyvin kuin osaamme, niin elämme vapaudessa johon Kristus meidät vapautti. Silloin vihollisen on turha esiintyä Pyhän Hengen nimissä veljiemme syyttäjänä ja sanoa että joku asia meni väärin tai olist voinut tehdä paremmin. Jos teemme parhaamme, niin olemme täydellisiä niin kuin Jumala on täydellinen.

        Yli-ihminen ei ole täydellinen, sillä ihminen ylittää itsensä aina jonkun toisen kustannuksella. Kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää.
        Eikä laiska ole täydellinen, sillä todellinen laiskuus tehdään myös jonkun toisen kustannuksella. Saamme istua alas ja olla tekemättä jos emme tee sitä toisten kustannuksella, niin että joku toinen tekee meidänkin tehtävämme.
        "Älkää olko kenellekkään vaivaksi älkääkä olko kenellekkään velkaa".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe