Kysymykseni on onko 14 vuotias tyttö valmis nöffin omistajaksi? Olen tosi kiinnostunut nöffeistä ja ajattelin nyt kysyä teiltä newfoundlandin koirien omistajilta minkä ikäisinä otitte ensimmäisen nöffinne?:) kokemusta on koirista (myös agressiivisista) ja olen lukenut että nöffit ovat helppoja kouluttaa? olenko väärässä? joo ja tiedän että sekin on yksilöllistä:)
Valmisko?
3
216
Vastaukset
- mammamussunöffi
Miten sun vanhemmat suhtautuu asiaan? Entäs, kun parin vuoden päästä alat opiskella ja ehkä muutat omaan asuntoon, ehkä kerrostaloon yms ja aikaa ei ole niin paljon?? Mutta näin yleisesti ottaen se sopii kyllä, jos jaksaa nähdä vaivaa koulutuksessa ja turkissa. Yleensähän nämä otukset aika säyseitä on, mutta itsepäisiä.
Meidän urosturrikka on ainakin ollu sellanen vastarannankiiski välillä, että oksat pois! Kun yrität nostaa 67kg karvakasaa lumihangesta pakkasella, kun ittee palentaa ja olis kiire sisälle, niin ei paljoo naurata :D tai siis kyllä mua aluks nauratti kovastikkin, mut pidemmän päälle se vähän rasittaa :D siitäkin selvittiin. Hyvin koulutettu ja kohdeltu nöffi on elämän ilo! Minä olin 22v kun tämä herra meille tuli :) Hyvin menee ja koulutuskin sujui ja sujuu, vaikka mies meillä vieläkin on se, joka määrää koirille kaapin paikan ;) :) ota jos vanhemmat lupaa osallistua, melkein 50/50%. - pyrnöf
Hei!
Itselläni ei ole puhdas nöffi, vaan pyrren ja nöffin sekoitus. Ikää pojalla on 5kk, painoa n.20-22kg. Todella itsepäinen, eikä varmasti ymmärrä lainkaan (tai ei halua ymmärtää eikä kuunnella), kun yrittää opettaa esim. Tassun antamista. On kyllä valloittava ja suloinen, mutta ovela kuin kettu. Pentuhölmönä riekkuu remmissä, puree remmiä ja hyppii. Koirasta tulee SUURI, joten hihnakäytös on opetettava heti pennusta pitäen. Asun itse kerrostalossa, eikä ole ollut mikään ongelma koiralle TAI minulle. Meillä on myös 3-vuotias sek.rot. uros ja 1v 2kk ikäinen poika. Jos nöffin aiot ottaa, on sinulla oltava huumorintajua sekä kärsivällisyyttä, sekä aikaa koulutukseen ja turkin hoitoon. Ehkäpä ensiksi mietit pienempää rotua, tai pohdit asiaa vielä pariin kertaan! :) - narttumielummin
Pelkäämpä että nöffi vie sinut mennessään.Siis nuoruuden huumassa,saatta raahata mukanaan,jos ei voimasi riitäkkään.
Jos vanhemmat ovat sitä mieltä että nöffi on teidän perheen rotu,ja sinä olet se joka sitä meinaat koulia ja ulkoiluttaa.Niin suosittelen sitten narttua.
Helpompi kaikin puolin .Uros voi olla niin voimakas,että aikuisellakin on siinä täysi työ sitä pitää,kun innokkaasti johonkin haluaa.
Kannattaa lukea rodusta kaikki mahdollinen,syö,juo,kuolaa,karvastaa,ja turkinhoidossa on työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528913Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492649- 482427
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282427Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971827
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231723Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä451259Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136