Hyvästit!

Nyt tunnen, että olen sanottavani sanonut ja jätän teidät kaikki sen haltuun, jota itsekukin haluaa palvella.

Jos Herra on Jumala niin palvelkaa Häntä, mutta jos baal on jumala niin palvelkaa häntä

21

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletan ettet paljon minun sanomisistani perusta mutta sanon kuitenkin että jhään kaipaamaan tasapainoisia, pohdiskelevia ja ymm,ärtäviä kommenttejasi.

      Ehkä parasta sinussa lienee ollut sairastumattomuus oikeassa olemisen tautiin. Miltään opilliselta kannalta en pysty sanomisiasi arvioimaan.

      • Tekemälläkö autuaaks

        Kukaan tällä palstalla ei ole omasta mielestään niin oikeassa ollut koskaan, kun nimimerkki vihne. Kuin kallio hän lepää omissa kuvitelmiassaan omasta ylivertaisuudestaan. Joka osaa oikein lukea ihmisten naamioitumiseen liittyvät merkit, ymmärtää kyllä mistä on kysymys. Teennäinen juoheus on vain peitto jonka tarkoitus on salata totuus.

        Rohkea on sen sijaan aina samaa mieltä ja varma asiastaan, vaikka itse saa'tana joukkoineen hyökkäisi kimppuun. Varma ei voi olla kopskaan jos lihaa (omia saavutruksia) on lipsahtanut hitunenkin Kristuksen ja ihmisen välille.
        Vain Kristus
        yksin Kristus,

        silloin ei tarvitse paeta, eikä pelätä ihmisten reaktioita, joita väistämättä tulee kun totuus laitetaan naamioidensa takana totuutta pakenevan nokan eteen.

        Onneksi Jumala on armollinen, hän armahtaa jokaisen joka tulee Jeesuksen luokse apua hakemaan. Senkin joka on vietellyt itsensä, luulemaan jotakin itsestään.

        Jeesuksen huomassa, hänen täydellisellä vanhurskaudellaan puettuina me saamme levätä, kenenkään ei tarvitse enää pingoittaa eikä näytellä mitään, kun tietoisuus siitä on kirkastunut, että Jeesus näkee todellisen tilamme.

        Ei tarvitse pelleillä ja näytellä ihmisten edessä muuttunutta lihaansa, koska se on pitkä vale.

        Me jotka tiedämme totuuden ihmisistä, emme mene tuohon halpaan. Menkööt kirkosta pois eronneiden omahyväisten joukkoon kehumaan itseään ja tekemisiään, - siellä ne menevät (olern havainnut) täydestä kuin väärä raha.

        Kaiken valoon tulemisen ehto on siinä, että suostumme tyhjentymään itsestämme kokonaan, ja annamme tekemisistämme kaiken kiitoksen ja kunnian Kristukselle, - hänelle jolle kunnia kuuluu. Aamen


      • Tekemälläkö autuaaks kirjoitti:

        Kukaan tällä palstalla ei ole omasta mielestään niin oikeassa ollut koskaan, kun nimimerkki vihne. Kuin kallio hän lepää omissa kuvitelmiassaan omasta ylivertaisuudestaan. Joka osaa oikein lukea ihmisten naamioitumiseen liittyvät merkit, ymmärtää kyllä mistä on kysymys. Teennäinen juoheus on vain peitto jonka tarkoitus on salata totuus.

        Rohkea on sen sijaan aina samaa mieltä ja varma asiastaan, vaikka itse saa'tana joukkoineen hyökkäisi kimppuun. Varma ei voi olla kopskaan jos lihaa (omia saavutruksia) on lipsahtanut hitunenkin Kristuksen ja ihmisen välille.
        Vain Kristus
        yksin Kristus,

        silloin ei tarvitse paeta, eikä pelätä ihmisten reaktioita, joita väistämättä tulee kun totuus laitetaan naamioidensa takana totuutta pakenevan nokan eteen.

        Onneksi Jumala on armollinen, hän armahtaa jokaisen joka tulee Jeesuksen luokse apua hakemaan. Senkin joka on vietellyt itsensä, luulemaan jotakin itsestään.

        Jeesuksen huomassa, hänen täydellisellä vanhurskaudellaan puettuina me saamme levätä, kenenkään ei tarvitse enää pingoittaa eikä näytellä mitään, kun tietoisuus siitä on kirkastunut, että Jeesus näkee todellisen tilamme.

        Ei tarvitse pelleillä ja näytellä ihmisten edessä muuttunutta lihaansa, koska se on pitkä vale.

        Me jotka tiedämme totuuden ihmisistä, emme mene tuohon halpaan. Menkööt kirkosta pois eronneiden omahyväisten joukkoon kehumaan itseään ja tekemisiään, - siellä ne menevät (olern havainnut) täydestä kuin väärä raha.

        Kaiken valoon tulemisen ehto on siinä, että suostumme tyhjentymään itsestämme kokonaan, ja annamme tekemisistämme kaiken kiitoksen ja kunnian Kristukselle, - hänelle jolle kunnia kuuluu. Aamen

        "Teennäinen juoheus on vain peitto jonka tarkoitus on salata totuus. "

        Ainakaan tästä sinua ei voi syyttää - ei niin teennäisestä kuin todellisestakaan joviaalisuudesta.

        "Me jotka tiedämme totuuden ihmisistä, emme mene tuohon halpaan."

        Minkä ihmistuntijan maailma sinussa menettääkään... Itse pullotat kuin kortsuun työnnetty sammakko katsellen maailmaa ympärilläsi. Luulet tuntevasi sen mutta tunnet vain oman lammikkosi. Ja kortsusi on tuo ahdasm,ielinen, vanhurskaudeksi luulemasi vankila jonka oikeaoppisuus ei anna minkäänlaista sijaa inhimillisyydelle eikä ymmärtämiselle.

        Kyse ei edes ole mielipiteiden muuttamisesta hiukkaakaan. Vaan jostain ihan muusta. Saat arvata mistä.


      • hubander...
        exhellari86 kirjoitti:

        "Teennäinen juoheus on vain peitto jonka tarkoitus on salata totuus. "

        Ainakaan tästä sinua ei voi syyttää - ei niin teennäisestä kuin todellisestakaan joviaalisuudesta.

        "Me jotka tiedämme totuuden ihmisistä, emme mene tuohon halpaan."

        Minkä ihmistuntijan maailma sinussa menettääkään... Itse pullotat kuin kortsuun työnnetty sammakko katsellen maailmaa ympärilläsi. Luulet tuntevasi sen mutta tunnet vain oman lammikkosi. Ja kortsusi on tuo ahdasm,ielinen, vanhurskaudeksi luulemasi vankila jonka oikeaoppisuus ei anna minkäänlaista sijaa inhimillisyydelle eikä ymmärtämiselle.

        Kyse ei edes ole mielipiteiden muuttamisesta hiukkaakaan. Vaan jostain ihan muusta. Saat arvata mistä.

        X-hellari, veit jalat suustani.. just näi,, vihne on ollu ok, sanoo mitä mieltä on.. ja ei vänkää toisen sanomaa vääräksi itseä nostaakseen.. joku muu täällä on niinkuin tuntemattoman Rokan helvetinhevosmies.. laina su**


    • pitäs tietää kans

      Mitä sinä tiedät baalista? Kannattaa aina harkita mitä kirjoittaa!


      Baal , myös Adoni (hepreaksi ‏בעל‎; ”herra", "hallitsija”), Baal-Peor, Baal-Sebub (omistaja, aviomies) tai Ras Šamra oli länsiseemiläisten kansojen, muun muassa kanaanilaisten ja foinikialaisten korkein jumala, jumalten kuningas, kasvillisuuden ja hedelmällisyyden jumala.

      Myöhemmin itäseemiläiset käyttivät nimeä Beel (Asbel), jota nimitystä alun perin käytettiin Enlil-jumalasta ja babylonialaiset taas käyttivät Beel-nimeä Mardukista. Foinikialais-kreikkalaisen Adoni-jumalan tunnetumpi nimi oli Baal. Ugaritista löytyneen savitaulusarjan mukaan Baal oli Ašeran ja viljan jumala Dagonin poika, josta tuli pääjumala sankaritekojensa vuoksi. Toisen lähteen mukaan Baalin isä oli luojajumala Ēl ja puoliso rakkauden ja sodan jumala Anat.

      Baal liitettiin tasapainoon ja hedelmällisyyteen. Erään tarinanlähde tarkemmin? mukaan Baal valittiin jumalten kuninkaaksi, koska hän asettui vastustamaan kaaosta, jota meren ja jokien vedet symboloivat.

      Baal voitti vedet ja asetti ne paikoilleen. Uhka oli pelottanut Ēlin neuvoston jumalia, minkä vuoksi he valitsivat Baalin ikuiseksi kuninkaaksi. Baalin vertauskuva oli härkä, joka vaati myös ihmisuhreja. Baal oli kuoleva ja ylösnouseva jumala, joka lopuksi viettää häitään.

      Jokaisella paikkakunnalla oli oma baalinsa, joka erosi toisista nimeen lisätyn paikannimen tai paikallisen jumalan erityisten ominaisuuksien perusteella.

      Sikemissä palvottiin "Liiton Baalia" eli Baal-Beritiä.
      Filistealaiset taas palvoivat "Lentävien olentojen Baalia", Baal-Zebubia.
      Melkart oli Tyyroksen kaupungin baal,
      Kemoš mooabilaisten.
      "Taivaan Baal" antoi sadetta, Baal-Hamman oli Auringon jumala.

      Kanaanin maalla israelilaisten Jahven palvelu syrjäytti baalin palvonnan pyhät paikat, kulttitavat ja jumaluuskäsitteet.

      Raamatun mukaan Baal on kanaanilainen sademyrskyn ja hedelmällisyyden jumala, epäjumala juutalaisten heimojen alkuaikoina Israelissa.

      Tuomarien kirjassa israelilaisia syytetään Baalin palvonnasta ja Jahven hylkäämisestä. Ahabin ollessa kuninkaana Israelin valtio[5] ja Ahabin puoliso Isebel tukivat Baalin palvontaa, mitä profeetta Elia Tisbeläinen vastusti. Juudasta tämän palvontamuodon kukisti kuningas Josia.

      Monet karthagolaiset nimet, kuten Hannibal ja Hasdrubal, viittaavat Baaliin.

      • teu,

        Ja ne monet nimet ovat Israelin vihollisten .

        Jos muistan oikeen oli Hannibal Roomaa vastaan taisteleva
        sotapäällikkö (Elehvanttien kanssa kaipa euroopassa ensi kerta. )


      • teu,
        teu, kirjoitti:

        Ja ne monet nimet ovat Israelin vihollisten .

        Jos muistan oikeen oli Hannibal Roomaa vastaan taisteleva
        sotapäällikkö (Elehvanttien kanssa kaipa euroopassa ensi kerta. )

        "vihneelle "

        Kuinkas nyt noin, minä olen saanut sellaisen
        käsityksen että tervaskanto jaksaa miten vaan
        Sinulla täytyy olla muita tärkeitä asioita .

        Jotka vie aikasi , tai jotain sellaista Toivonkin että
        sinä olet taas lötänyt sen uuden maan jossa olet
        aivan varmasti parhaasi mukaan tehnyt sitä työtä
        minkä olet parhaaksi nähnyt .

        ja parhaimmat ystäväsi vain on tiennyt .


      • Mitä tarkoitat teu
        teu, kirjoitti:

        "vihneelle "

        Kuinkas nyt noin, minä olen saanut sellaisen
        käsityksen että tervaskanto jaksaa miten vaan
        Sinulla täytyy olla muita tärkeitä asioita .

        Jotka vie aikasi , tai jotain sellaista Toivonkin että
        sinä olet taas lötänyt sen uuden maan jossa olet
        aivan varmasti parhaasi mukaan tehnyt sitä työtä
        minkä olet parhaaksi nähnyt .

        ja parhaimmat ystäväsi vain on tiennyt .

        Tervaskanto? Teulta saa aaltoja, mutta viisas antaa aina kunnian Jumalalle kaikesta.

        Tämä on juuri se tärkein asia että opimme näkemään maailman JUmalan sanan ilmoittamasta näkökulmasta, näin vältymme eksymästä ihmisten aaltoihin.

        MIssähän mahdetaan niin paljon ihmistä ja hänen lahjojaan korottaa kuin esikoislestadiolaisuudessa. Ihan oikeasti, rakkaat veljet ja sisaret herätkää vihdoinkin valvomaan. On se kumma että aina vahdataan ihmisten saavutuksiin ja ihmisten hyvyyteen, saarnaajia kiitellään ja kunnoitetaan enemmän kuin Kristusta.

        Siellä on suurilahjaiset lapinvanhimmat ja ensimmäinen ja paras työntekijä, jolla tarkoitetaan Lestadiusta. Mitä mahtaisi mies tuumata kun heräisi ja huomaisi olevansa korotettu Kristusta ylemmäksi? Ei takuulla kiittelisi korottajiaan. Kuinka voi olla mahdollista että joku saarnaaja kykenee kuuntelemaan hiljaa, kun hänen lahjojaan kehutaan?
        Ettekö ihan oikeasti tajua minne asti on jo eksytty pois totuudesta?


      • TEU,
        teu, kirjoitti:

        "vihneelle "

        Kuinkas nyt noin, minä olen saanut sellaisen
        käsityksen että tervaskanto jaksaa miten vaan
        Sinulla täytyy olla muita tärkeitä asioita .

        Jotka vie aikasi , tai jotain sellaista Toivonkin että
        sinä olet taas lötänyt sen uuden maan jossa olet
        aivan varmasti parhaasi mukaan tehnyt sitä työtä
        minkä olet parhaaksi nähnyt .

        ja parhaimmat ystäväsi vain on tiennyt .

        tUOSSA ALLA KYT MITÄ TARKOITAN TERVASKANNOLLA .

        sen saa moni ymmärtää , Hän on minua niinmonta vuotta vanhempi
        en yhtään näe hänessä vanhuuden vikaa , olisiko tässä siitä
        Mitä minä halusin sanoa hänestä.

        ON RUKOUKSEHEMME
        JO KÄSKY JUMALAMME
        JA JEESUS ARMOINEN
        ON SUURI PUOLTAJAMME.


    • aamen ja piste

      vihne oli aina siis AINA Raamatun linjalla ja usein sen ilmaisinkin ja ilmaisen nyt tässäkin.

      tänne ei monta sen linjan edustajaa enää jääkkään sitten.

      jatka samaa rataa minne menetkin. prenikoitten kuorma rinnassa painaa kumaraan, mutta kohottaudun ja tämän tuon esille.

      • älä edes yritä

        Mitä sinä tiedät Raamatun linjasta?

        Et yhtään mitään.


      • Leiff,

        " Aamen ja piste "

        Niin jos prenikoita tulee liikaa eteen , pitää taakse laittaa vastapaino
        silloin Ryhti säilyy eikä tunnu että mäkihyppääjän asento kokoaika
        olisi etukumara , TARKAAN SILVIISII VOI SE OLLA SAVOLAISITTAIN
        TOISELKIIVISIIN .


    • historytruth

      Laulan sulle tämän laulun
      Oo mun ystävä ja kuule
      vaikka sua mä liion kuunnellutkaan en,
      nyt vasta huomaan kuinka sua mä tarvitsen...

    • ei saa katkaista

      vihneellä oli AINA Raamatun linja!

      Toisin kuin näillä muutamilla jotka ovat napanuorastaan kiinni lestadiuksen piipunperissä ja lapinmarian esiliinan taskusta kurkkivat kauhuissaan mailmaa.

      • voi ihmisparkoja

        Älä valehtele jumalaton.

        Teet myös pahaa vihneelle tällaisilla kirjoituksillasi. Hän ei ole sitä mitä sinä väität.

        Tiedoksi: Kukaan tänne kirjoittavista, ehkä yhtä poikkeusta lukuun ottamatta, ei
        ole millään tavalla kiinni lestadiuksessa, tailestadiolaisen liikkeen nykyisissä opetuksissa.

        Jokainen joka on Raamatun linjalla, on tälläkin palstalla vihattu ja vainottu niiden taholta joille ei ole omat synnit kirkastuneet eikä ole siksi tavetta parannukseen.

        Pelko heillä paulana on, jotka jumalanpilkkaajille kauniisti koittavat kirjoittaa.
        - Pelko hylästyksi tulemisesta, on taustalla.
        - Jumalan mielen mukainen työ on inhimillisesti hyvin raskasta, koska se ei miellytä ketään sellaista joka ei tahdo tehdä parannusta. Heti alkaa pilkka ja vaino.

        Mutta, kova sana kuuluu katumattomille, siis niille joilla ei ole syntiä.

        Syntisille on eri tie, se on armon rakkauden ja anteeksiantamisen tie.
        Jeesus tuli syntisiä pelastamaan.


    • niin että onko

      Onko luttermallinen napillinen baskerpäässä aina kun kirjoitat ?

      • hus hus

        Kokeileppas heittää mustepullolla muita kirjoittajia ?

        saattaa hyvinkin tuottaa hetelmää.

        Tai voisi olla käteen käyvämpi pitkäkatkismus kovakantinen!


      • muuttis
        hus hus kirjoitti:

        Kokeileppas heittää mustepullolla muita kirjoittajia ?

        saattaa hyvinkin tuottaa hetelmää.

        Tai voisi olla käteen käyvämpi pitkäkatkismus kovakantinen!

        Pilkkaviestit kertovat sinusta itsestäsi ja hengellisestä vihasta. Niin se on aina ollut ja tulee olemaan kun parannusta saarnataan ja vihollisen valheitä tehdään näkyväksi.

        vihneelle kirjoitan muutamia ajatuksia matkan varrelta.

        Sinun kilvoittelusi on näkynyt kirjoituksistasi. Usein olen ajatellut, että puristat itsestäsi kovalla itsehillinnällä sitä, jopa jonkinlainen ahdistus niistä vuosien varrella on henkinyt.

        Olemme monta vääntöä käyneet jo aiemmilla foorumeilla. Monista kirjoituksistasi olen iloinnut. Uskon että olet kaikessa vilpitön ihminen ja se on paljon minulta sanottu, koska elämässäni olen paljon vilpillisyyttä kohdannut, jopa uskovissa.

        On huolen aihekin. Pelkään ettet vain eksyisi ov:n verkkoon. Se kun on niin viekas ja viekoitteleva. Se puhuu kuin Jumalan suulla ja se uppoaa langenneeseen luontoomme hyvin helposti. Sodi sitä vastaan, pysy kokonaisessa raamatullisessa sanassa ja muista että raamattu ei sodi itseään vastaan. Raamattuhan selittää itse itseään.

        Toivotan sinulle siunausta matkallesi, minne se viekään.

        Ehkä kerran saamme kohdata kirkkaammassa ilmanalassa, siinä Herra Jeesus meitä auttakoon!


    • sano aaa

      Vihaaminen on liian suurta tuhlausta kohteeseen jossa se varmuudella valuu hiekkaan.

      Tosin voi kysyä mikä nimi sille voimalle pitää antaa joka lutteria motivoi antamaan siunauksensa elävän uskon työntelemiseen jään alle.

      voisitteko antaa sille jonkin nimen, kun en itse keksi, eikä oikein jaksa seistä suorassa prenikat niin painaa rinnuksessa.
      olisiko tällä hevosmiehellä silel jokin siveä ja soinnikas nimi ?

      • muuttis

        Älä viitsi! "sano aaa"

        Miettisit joskus miksi luterilaiset eivät vihaa vapaiden suuntien uskovia?


      • hquestion
        muuttis kirjoitti:

        Älä viitsi! "sano aaa"

        Miettisit joskus miksi luterilaiset eivät vihaa vapaiden suuntien uskovia?

        Miksis sanot vapaa suunta? Mikä vapaa, vapaa mistä? Lahkolaisuus on ihan hyvä sana käytettäväksi, lahkot ja lohkot. Ilman mitään - varausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      191
      4469
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      120
      2811
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2264
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      132
      2245
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1952
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1516
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      113
      1434
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1352
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe