En tässä nyt ala eri valmistajia sen paremmin mollaamaan kuin kehumaankaan mutta kiinteistöjen huolto- ja kunnossapitoalalla urakoivana olen huomannut että niinkin yksinkertaiselta kuulostava asia kuin lumikauhan pohjalatta ei aina olekaan sitä.
Siis mikä siinä taivutetun pohjalatan asennuksessa kauhan pohjaan voi olla niin vaikeaa ettei sitä voi tehdä kunnolla, jos latan ja pohjan väliin jää johonkin kohtaan parin millin rakoja alkaa esim. hiekoitushiekka (jota talvisin on kaduilla) kertyä tuohon väliin ja kiilailmiön seurauksena latta repeää irti pohjasta.
Tämä siis niissä kauhoissa joissa pohjalatat on hitsattu pätkillä, eli varmaankin kaikissa, samalta valmistajaltakin olen ostanut lumikauhoja joissa toisessa latat saattavat olla pohjan kanssa kuin yhtä puuta ja toisessa taas aivan luokattomasti asennettu, parin kolmen mm rakoja latan ja pohjan välissä, ei niin.
Joo, tiedän että joku sanoo että eikö lanka sula itsellä tai puikko pala, kyllä tarvittaessa sulaa ja palaa. Kyse on mielestäni kuitenkin valmistuksessa pienestä asiasta, pienellä virheellä voi pilata muuten laadukkaan tuotteen.
Kauhan pohjalatat
Atlas AR-85
0
163
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713