Tuore epileptikko ja niin paljon kysymyksiä

dumb

Heippa!

Sain neurologilta lausunnon sairauteeni: Epilepsia. Minulle määrättiin Deprakinea 2x300mg, onko kokemuksia lääkkeestä? Lueskelin netistä eikä ole kellään kovin positiivista sanottavaa. Entäpä vuoden ajokielto, meneekö ilmoitus poliisille? Itselläni oli lieviä poissaolokohtauksia puoli vuotta sitten, mutta nyt olen ollut oireeton ja sain vasta nyt virallisen lausunnon. Tuntuu jotenkin hölmöltä olla ajamatta autoa ihan sen takia että niin paperissa lukee, kun on kuitenkin ollut puoli vuotta oireeton ja tunnen itsessäni jos oireita alkaa tulemaan. Deprakinesta on monet sanonut että lisää painoa ja paljon, hiukset lähtee, väsyttää, mielialoja ei ole kuin yksi ja se on neutraali. Tuntuu tyhmältä myös tuollaisten lääkkeiden syöminen kun on ollut kauan oireeton. Olisko kanssakumppaneilla neuvoja mitenkäs tästä eteenpäin?

8

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syön Deprakine

      Hyvä lääke Deprakine on kenellä toimii kuten minulla.

    • Epileptikko

      Itse syönyt pari vuotta ja toimiva lääke muiden ohella.

      • Tuplaantui

        Minulla Deprakine tuplasi kohtaustilastot. Se aiheuttaa myös hyponatremiaa ja ylipainoa.


    • Patteri

      Olet hyvässä tilanteessa, jos kohtauksia ei ole ollut. Se tarkoittaa sitä, että Deprakine auttaa, älä ihmeessä jätä lääkkeitä ottamatta, todennäköisesti kohtaukset tulevat ja taas ajokortin saanti lykkääntyy. Vuosi on lyhyt aika epilepsian hoidossa. Jos kuitenkin menet autonrattiin ja jäät kiinni, joudut ehkä käräjille.

      v. -77 epilepsiaa sairastavana sanoisin, että älä tuijota liikaa lääkkeiden sivuvaikutuksiin, mitä muilla on. Älä myöskään liikaa kiinnitä huomiota lääkkeen mahdollisiin sivuvaikutuksiin, mitä lääkepakkauksessa lukee. Vaan tarkkaile itseäsi, koska sivuvaikutukset ovat henkilökohtaisia.

      • Ex pelastaja

        Juu mul sama lääke ja hyvin pysynyt kohtaukset kurissa ja ajokielto tuli jouduin opiskeleen uuden ammatin kortti läksi iäksi terv.ex palomies/pelastaja t.toni 30,v


    • Epileptikko

      Itselläni lähti kortti pois kokonaan. En saa edes pyöräillä. Itsellä oli 2 vuotta kohtauksetonta ja sitten tuli tajuttomuus/kouristus kohtaus ilman ennakointia. Minulla kylläkin on vaikeahoitoinen epi .

    • dumb

      kiitos kaikille vastauksista, tiedän itsekin olevani siinä mielessä hyvässä asemassa että sairauteni on melko harmiton. pitääpä vaan testata miten itseeni vaikuttaa ja noudattaa sitä ajokieltoa, vuosi on kuitenkin elämästä aika lyhyt aika ja tulihan sitä pärjättyä ennen ajokortin saamistakin. vastaukset auttoivat paljon, ja voimia sairauden kanssa elämiseen kanssakumppaneille :)

    • for your own good

      On hyvin yksilöllistä jokaisen epileptikon ja lääkkeen kohdalla miten lääke toimii ja sopii. Harvemmin kukaan käy netissä kehumassa lääkkeitään. Jos luet minkä tahansa epilepsialääkkeen sivuoireet, on siellä laidasta laitaan oireita, eikä niistä välttämättä saa yhtäkään. Itse olen syönyt 7 eri lääkettä, joista vain kolmen kanssa on ollut lieviä sivuoireita. Jatka siis ohjeiden mukaan.
      Ajokielto sulla on myös muiden takia, ei itsesi. Kuten joku jo sanoikin, se aika menee äkkiä, ja voit olla tyytyväinen että odotit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe