Tuore epileptikko ja niin paljon kysymyksiä

dumb

Heippa!

Sain neurologilta lausunnon sairauteeni: Epilepsia. Minulle määrättiin Deprakinea 2x300mg, onko kokemuksia lääkkeestä? Lueskelin netistä eikä ole kellään kovin positiivista sanottavaa. Entäpä vuoden ajokielto, meneekö ilmoitus poliisille? Itselläni oli lieviä poissaolokohtauksia puoli vuotta sitten, mutta nyt olen ollut oireeton ja sain vasta nyt virallisen lausunnon. Tuntuu jotenkin hölmöltä olla ajamatta autoa ihan sen takia että niin paperissa lukee, kun on kuitenkin ollut puoli vuotta oireeton ja tunnen itsessäni jos oireita alkaa tulemaan. Deprakinesta on monet sanonut että lisää painoa ja paljon, hiukset lähtee, väsyttää, mielialoja ei ole kuin yksi ja se on neutraali. Tuntuu tyhmältä myös tuollaisten lääkkeiden syöminen kun on ollut kauan oireeton. Olisko kanssakumppaneilla neuvoja mitenkäs tästä eteenpäin?

8

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syön Deprakine

Hyvä lääke Deprakine on kenellä toimii kuten minulla.

• Epileptikko

Itse syönyt pari vuotta ja toimiva lääke muiden ohella.

• Tuplaantui

Minulla Deprakine tuplasi kohtaustilastot. Se aiheuttaa myös hyponatremiaa ja ylipainoa.

• Patteri

Olet hyvässä tilanteessa, jos kohtauksia ei ole ollut. Se tarkoittaa sitä, että Deprakine auttaa, älä ihmeessä jätä lääkkeitä ottamatta, todennäköisesti kohtaukset tulevat ja taas ajokortin saanti lykkääntyy. Vuosi on lyhyt aika epilepsian hoidossa. Jos kuitenkin menet autonrattiin ja jäät kiinni, joudut ehkä käräjille.

v. -77 epilepsiaa sairastavana sanoisin, että älä tuijota liikaa lääkkeiden sivuvaikutuksiin, mitä muilla on. Älä myöskään liikaa kiinnitä huomiota lääkkeen mahdollisiin sivuvaikutuksiin, mitä lääkepakkauksessa lukee. Vaan tarkkaile itseäsi, koska sivuvaikutukset ovat henkilökohtaisia.

• Ex pelastaja

Juu mul sama lääke ja hyvin pysynyt kohtaukset kurissa ja ajokielto tuli jouduin opiskeleen uuden ammatin kortti läksi iäksi terv.ex palomies/pelastaja t.toni 30,v

• Epileptikko

Itselläni lähti kortti pois kokonaan. En saa edes pyöräillä. Itsellä oli 2 vuotta kohtauksetonta ja sitten tuli tajuttomuus/kouristus kohtaus ilman ennakointia. Minulla kylläkin on vaikeahoitoinen epi .

• dumb

kiitos kaikille vastauksista, tiedän itsekin olevani siinä mielessä hyvässä asemassa että sairauteni on melko harmiton. pitääpä vaan testata miten itseeni vaikuttaa ja noudattaa sitä ajokieltoa, vuosi on kuitenkin elämästä aika lyhyt aika ja tulihan sitä pärjättyä ennen ajokortin saamistakin. vastaukset auttoivat paljon, ja voimia sairauden kanssa elämiseen kanssakumppaneille :)

• for your own good

On hyvin yksilöllistä jokaisen epileptikon ja lääkkeen kohdalla miten lääke toimii ja sopii. Harvemmin kukaan käy netissä kehumassa lääkkeitään. Jos luet minkä tahansa epilepsialääkkeen sivuoireet, on siellä laidasta laitaan oireita, eikä niistä välttämättä saa yhtäkään. Itse olen syönyt 7 eri lääkettä, joista vain kolmen kanssa on ollut lieviä sivuoireita. Jatka siis ohjeiden mukaan.
      Ajokielto sulla on myös muiden takia, ei itsesi. Kuten joku jo sanoikin, se aika menee äkkiä, ja voit olla tyytyväinen että odotit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      50
      9945
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      12
      6715
    3. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      73
      6045
    4. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      40
      5911
    5. Oikeistohallitusten aikaan saannokset.

Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja
      Maailman menoa
      46
      4114
    6. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      264
      3069
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      42
      2351
    8. Mikä asia on jäänyt kaivatustasi parhaiten

mieleesi? 💬😀🙋🏼‍♂️😱
      Ikävä
      61
      1385
    9. Suomussalmen baarit

Mikä homma on Suomussalmen baareissa? Niin jumalattoman vittumainen portsari oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paik
      Suomussalmi
      19
      1206
    10. Millä paikkakunnalla kaivattusi asuu

Jäikö sydän jonnekin? Jos, niin minne tai mihin? Laita paikkakunta tai paikka ja kunta🤭 Esim. Helsinki tai Pubin vessa
      Ikävä
      48
      1015
    Aihe