Tuore epileptikko ja niin paljon kysymyksiä

dumb

Heippa!

Sain neurologilta lausunnon sairauteeni: Epilepsia. Minulle määrättiin Deprakinea 2x300mg, onko kokemuksia lääkkeestä? Lueskelin netistä eikä ole kellään kovin positiivista sanottavaa. Entäpä vuoden ajokielto, meneekö ilmoitus poliisille? Itselläni oli lieviä poissaolokohtauksia puoli vuotta sitten, mutta nyt olen ollut oireeton ja sain vasta nyt virallisen lausunnon. Tuntuu jotenkin hölmöltä olla ajamatta autoa ihan sen takia että niin paperissa lukee, kun on kuitenkin ollut puoli vuotta oireeton ja tunnen itsessäni jos oireita alkaa tulemaan. Deprakinesta on monet sanonut että lisää painoa ja paljon, hiukset lähtee, väsyttää, mielialoja ei ole kuin yksi ja se on neutraali. Tuntuu tyhmältä myös tuollaisten lääkkeiden syöminen kun on ollut kauan oireeton. Olisko kanssakumppaneilla neuvoja mitenkäs tästä eteenpäin?

8

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syön Deprakine

Hyvä lääke Deprakine on kenellä toimii kuten minulla.

• Epileptikko

Itse syönyt pari vuotta ja toimiva lääke muiden ohella.

• Tuplaantui

Minulla Deprakine tuplasi kohtaustilastot. Se aiheuttaa myös hyponatremiaa ja ylipainoa.

• Patteri

Olet hyvässä tilanteessa, jos kohtauksia ei ole ollut. Se tarkoittaa sitä, että Deprakine auttaa, älä ihmeessä jätä lääkkeitä ottamatta, todennäköisesti kohtaukset tulevat ja taas ajokortin saanti lykkääntyy. Vuosi on lyhyt aika epilepsian hoidossa. Jos kuitenkin menet autonrattiin ja jäät kiinni, joudut ehkä käräjille.

v. -77 epilepsiaa sairastavana sanoisin, että älä tuijota liikaa lääkkeiden sivuvaikutuksiin, mitä muilla on. Älä myöskään liikaa kiinnitä huomiota lääkkeen mahdollisiin sivuvaikutuksiin, mitä lääkepakkauksessa lukee. Vaan tarkkaile itseäsi, koska sivuvaikutukset ovat henkilökohtaisia.

• Ex pelastaja

Juu mul sama lääke ja hyvin pysynyt kohtaukset kurissa ja ajokielto tuli jouduin opiskeleen uuden ammatin kortti läksi iäksi terv.ex palomies/pelastaja t.toni 30,v

• Epileptikko

Itselläni lähti kortti pois kokonaan. En saa edes pyöräillä. Itsellä oli 2 vuotta kohtauksetonta ja sitten tuli tajuttomuus/kouristus kohtaus ilman ennakointia. Minulla kylläkin on vaikeahoitoinen epi .

• dumb

kiitos kaikille vastauksista, tiedän itsekin olevani siinä mielessä hyvässä asemassa että sairauteni on melko harmiton. pitääpä vaan testata miten itseeni vaikuttaa ja noudattaa sitä ajokieltoa, vuosi on kuitenkin elämästä aika lyhyt aika ja tulihan sitä pärjättyä ennen ajokortin saamistakin. vastaukset auttoivat paljon, ja voimia sairauden kanssa elämiseen kanssakumppaneille :)

• for your own good

On hyvin yksilöllistä jokaisen epileptikon ja lääkkeen kohdalla miten lääke toimii ja sopii. Harvemmin kukaan käy netissä kehumassa lääkkeitään. Jos luet minkä tahansa epilepsialääkkeen sivuoireet, on siellä laidasta laitaan oireita, eikä niistä välttämättä saa yhtäkään. Itse olen syönyt 7 eri lääkettä, joista vain kolmen kanssa on ollut lieviä sivuoireita. Jatka siis ohjeiden mukaan.
      Ajokielto sulla on myös muiden takia, ei itsesi. Kuten joku jo sanoikin, se aika menee äkkiä, ja voit olla tyytyväinen että odotit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      325
      3785
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3540
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2220
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      108
      1617
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1528
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      122
      1272
    7. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      917
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      99
      860
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      77
      787
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      85
      733
    Aihe