Asiakas maksaa sen työtä tekemättömän palkan.
edellä keskustelussa palkka kulut muka 40 %.
jos isäntä ajaa ei palkkakuluja voitto plus 40%.
kaikki jää pelkästään kassaan. Taksitoimintaa on mahdollista harjoittaa pienemmillä kustannuksilla.
jos liikkuminen olisi kohtuullis hintaista, muukin talouselämä elpyisi. Taisit jarruttavat ihmisten kulusmahdollisuuksisa puuttumattomilla kilpailla ja ahnaudella. Taksitoiminnan tarkoitus on kuitenkin tarjota kohtuuhintaisia kuljetuspalveluja kansalaisille. Kuitenkin ko. Yrittäjät luulevat että pääliiketoiminta on rahastus
Asiakas maksaa sen työtä tekemättömän palkan.
14
299
Vastaukset
- toimitsija (sdp)
Olet asian ytimessä, toveri.
Kyllä se vallankumous, siirtyminen suunnitelmatalouteen, ja viisi vuotissuunnitelmiin on ratkaisu nykyriistoon.- näinriistojatkuu
Keskiviikkonakin Stadissa sai 14-16 välillä hakemalla hakea vapaata taksia keskustassa, taisivat kaikki olla Nesteellä kahveella, kun lompsa jo pullotti aamupäivän ajoista.
Työttömyys turvan, ilmaisen terveyden huollon, lasten hoidon leikkaaminen ei ole säästämistä kaikki julkinen ja muu talous palaa verohallinnon kautta valtion varain ministeriöön mihin kuulu myös setelipaino. Rahaa painetaan mm väestön lukumäärän,perustuslain velvoittamien menojen kuten ilmainen koulutus terveyden huolto jne mukaisesti 7 vuotta sitten työttömyysturvaa maksettin 4-500€/kk enemmän ja ilman ehtoja. osittain maksettu työttömyysturva ei mene ostovoimana elinkeino elämään ja synnytä uusia työpaikkoja tavaroita ja palveluita myyville ja tuottaville yrittäjille jotka ovat myös merkittävä yksityinen työnantaja. Suomessa ei ole laillista viranomaishallintoa virallisesti 2 vuoteen, ulkomaisista kansoista joilla ei ole ollut laillista viranomainhallintoa yli vuosikymmeneen tiedämme että suhteessa aikaan maiden tilanteet pahenevat jokaisella skektorilla, Somalia, Syyria, libya, Kreikka, Iraq jne..Viranomais hallinnossa, hallinto muodostuu, tuomareista, presidenttistä (Kuninkaasta)ja ministereistä, Hallinnolle kuuluu mm viranomaistoiminnan johtaminen viranomaistoiminnan laillisuus . Viranomaiset siirtäväti mm verorahoja eli suomen kansan pääomaa, viranomaisia ei ole paljoa suhteessa muuhun väestöön olisko 1 50 000 asukasta kohden tjs. Suomeen laillisen ja välttämättömän viranomais hallinnon aikaansaaminen sekä ei toivottavan kaikenpuolisen anarkian syvenemisen ja sivistyksen asteittaisen katoamisen estäminen edellyttää rakentavaa yhteiskunnallista työtä ja keskustelua hyvässä hengessä kaikilta suomalaisilta jotka haluavat ottaa osaa tulevaisuuden rakentamiseen meille. Rakentava yhteiskunnallinen työ ja keskustelu olisi hyvä aloittaa työttömyys turvan ja koko perusturvan maksamisesta kokonaisuudessaan ja ehdoitta se lopettaa ihmis oikeus rikokset ja siitä alkaa myös talouden kasvu, se on miljardien tuloerä kotimaisille palveluita ja tavaroita tuottaville elinkeino elämää harjoittaville yrittäjille jotka ovat merkittävä yksityinen työn antaja. Ulkomaiseen apuun ei kannata luottaa kuten yk:iin kuka paremmin voi korjata ja ratkaista suomalaisten ongelmat kääntää suomalaisten kohtalon suunnan parempaan suuntaan kuin vapaa ehtoisesti rakentavaa yhteiskunnallista työtä tekevät ja keskustelua käyvät suomalaiset ja aikaan saada aikanaan uuden laillisen viranomais hallinnon eli valtion kuin suomalaiset ? Suomalaisten tulee yhdistäytyä, mitään tekemättömyys johtaa suhteessa aikaan pahempaan syvempään anarkiaan ja sivistyksen katoamiseen suomen kansalta.
- Lisät
Arvoisat Asiakkaat olettehan huomanneet että perusmaksu nousee arkisin klo.20:00 , lauantaisin, aattoina ja muina ajankohtina ( pyhät ) 3,10 euroa. Ajattelette että varmaan se on kuskille korvaus yö- tai pyhälisä. Kuski saa siitä normaalin prossan eli Isännän taskuun menee vaikka auton kulut ovat samat kuin päivällä.
Luultavasti tähän tulee vastauksia " kuskeilta" jotka saavat sen korvauksen joten
rohkenen ehdottaa pientä tarraa oikeanpuoleiseen oveen " Maksan lisät kuskille"
Minä ottaisin vain sen taksin. - Alalla.
Jos isäntä ajaa ei palkkakuluja ? Kauanko arvelet että isäntä joka ajaa itse kaikki (kenties 300-400 tuntia per kuukausi) jaksaa sitä ennenkuin on haudassa ?
On tämä kumma ala, että kaikki p*rkeleen kitisijät on kateellsiia kun ei ajetakaan millään ruosteisella nissan sunnylla.....- Herätys nyt!
Eihän mitään muutakaan alaa kahlita niin että yrittäjällä olisi edes mahdollisuutta tehdä moisia tuntimääriä kuussa! Ei muussakaan yrittämisessä kuljetuskalusto ole ajossa kolmessa vuorossa!
- 5+8
niinhän se on alunperin ollutkin että isäntä ajaa kaikki itse, niin ei tule riitoja palkanmaksusta. eikä tarvi rikkoa työaikalakia.
- tyuiopå0¨p9o8ikyuj
Herätys nyt! kirjoitti:
Eihän mitään muutakaan alaa kahlita niin että yrittäjällä olisi edes mahdollisuutta tehdä moisia tuntimääriä kuussa! Ei muussakaan yrittämisessä kuljetuskalusto ole ajossa kolmessa vuorossa!
Mutta taksissa on, koska ely velvoittaa suorittamaan tietyt tunnit myös hiljaisena aikana. Kuuluu liikennelupaehtoihin, kuljettajaa on siis pakko käyttää tai muutoin rikkoo liikennelupaehtoja.
- hyvätneuvoteivätolei
Kyllä kai se on asiakkaan asia, mitä hän haluaa maksaa. He ketkä eivät halua maksaa näitä kuluja, eivät käytä taksia. Ja heidän ei kannata huolta asiasta kantaa.
- lois isännät pois
Kyseessä om Kuitenkin ns. Julkinen palvelu, julkisen palvelun pitää olla kohtuuhintaisia, kohtuuhintaisella palvelulla ei pystytä elättämän loisia. Joskin jos palvelu yli hinnoiteltu.
ei Se sinäänsä olisi ongelma jos tslsilaki sallisi kilpailun edes jossain muodossa
jos alalle sallittaisiin halvempia yrittäjiä, voisi metsu isännät vaatia yaksankorotuksia vaikka 10€ kilometriltä, ja elättää koko sukunsa yhdellä autolla ja kevanpomot maksaisivat tyytyväisinä 10 € lilsataksanlin.
mutta kun kilpailua ei ole, kardelli ja monopoli.
ei kohtuuhintaisia yrittäjiä pois isännät salli - Vapaata on
lois isännät pois kirjoitti:
Kyseessä om Kuitenkin ns. Julkinen palvelu, julkisen palvelun pitää olla kohtuuhintaisia, kohtuuhintaisella palvelulla ei pystytä elättämän loisia. Joskin jos palvelu yli hinnoiteltu.
ei Se sinäänsä olisi ongelma jos tslsilaki sallisi kilpailun edes jossain muodossa
jos alalle sallittaisiin halvempia yrittäjiä, voisi metsu isännät vaatia yaksankorotuksia vaikka 10€ kilometriltä, ja elättää koko sukunsa yhdellä autolla ja kevanpomot maksaisivat tyytyväisinä 10 € lilsataksanlin.
mutta kun kilpailua ei ole, kardelli ja monopoli.
ei kohtuuhintaisia yrittäjiä pois isännät salliMe vaadimme samanlaisen vapauden kuin Tukholman taksissa!
- kuka lois isännät
lois isännät pois kirjoitti:
Kyseessä om Kuitenkin ns. Julkinen palvelu, julkisen palvelun pitää olla kohtuuhintaisia, kohtuuhintaisella palvelulla ei pystytä elättämän loisia. Joskin jos palvelu yli hinnoiteltu.
ei Se sinäänsä olisi ongelma jos tslsilaki sallisi kilpailun edes jossain muodossa
jos alalle sallittaisiin halvempia yrittäjiä, voisi metsu isännät vaatia yaksankorotuksia vaikka 10€ kilometriltä, ja elättää koko sukunsa yhdellä autolla ja kevanpomot maksaisivat tyytyväisinä 10 € lilsataksanlin.
mutta kun kilpailua ei ole, kardelli ja monopoli.
ei kohtuuhintaisia yrittäjiä pois isännät salliVoi kulta pieni, lue nytse tslsilaki ensin,
- ...
" jos isäntä ajaa ei palkkakuluja voitto plus 40%."
Työaikalaki EU:ssa koskee myös yrittäjäkuskeja. Rekkapuolella yrittäjän pisin sallittu työaika on 48 tuntia viikossa mukaanlukien auton pesut.
Että se siitä itse ajamisesta. Toisekseen taksiautoilijan on pidettävä auto ajossa ajovuorolistan mukaan, tunteja on esim. Stadissa kuukausittain yli 300.
Olisitko itse valmis ajamaan 300 tuntia kuukaudessa?
Mistä teitä älyniekkoja tänne oikein sikiää? - Tasan menee lopulta
Eiköhän taksiluvat omaavalla ole oikeus tehdä töitä niin monta tuntia tahansa. kuin haluaa säännösten puitteissa.
Asiakkaat tekevät samoin oman päätelmänsä, joka viime aikoina on puheiden mukaan seisottanut autoja, Miksiköhän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136