Paavi

vuoden henkilö

9

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Politikointia, joilla ei ole oikeasti mitään merkitystä. Sama kuin joku teinilehti järjestäisi äänestyksiä suosituimmasta ihmisestä.

• tarkoititko

että katolinen kirkko on vielä kaukana ihmistä palvovasta spirituaalisuudesta? Lähimmäistähän he kehottavat rakastamaan niin kuin itseä, ja Jumalaa yli kaiken.

Onnittelut siis paaville, tuon lisäksi hän tuli kolmannelle sijalle vasemmistolaisen Guardian lehden äänestyksessä (siinä ykköseksi meni Edward Snowdwn ja kakkoseksi Greenpeacen aktivistit).

• *Faith*

"katollinen kirkko on vielä kaukana humaanista ihmiskäsityksestä"

Jep. Siitä palkinto. Sitten kun rupeavat pistämään ihmisen Jumalan edelle kuten monet protestantit, ei kunniamainintoja enää tipu (= kukaan ei enää kunnioita.)

• Hei, minusta on hienoa että Paavin toiminta- joka on ollut radikaalia- huomioidaan noin. Hienoa! Toivon että nykyinen Paavi jaksaa jatkaa samoilla linjoilla. Hän on ollut ainakin minusta tähän asti erinomainen katolisen kirkon johtaja.
      Kaisa-pappi

• Asiat eivät tapahdu aina päivässä eivätkä kahdessa mutta tietty irtiotto katolisen kirkon hyvinkin vanhakantaisista näkemyksistä on ihan tervetullutta. Varsinkin kun sen tekee itse paavi.

Lisäksi kyllä dikkaan tuossa asemassa olevan ihmisen tiettyä vaatimattomuutta elämäntapansa suhteen. Ehkä ensimmäinen paavi joka on pyrkinyt tuomaan esiin niitä arvoja joita itse ateistina näen kristillisyydessä hyvinä ja jotka ovat ihan kunnioitettavia vaikka matkaa toki vielä on. Ihan hyvä pelinavaus kuitenkin.

• Ei lehti huomio valinnoissa ihmisen toimia vaan asemaa. Taitaa olla kaikki Usan presidentit valittu vuoden henkilöksi ja paavin istuimelle valinta on mennyt 3 kertaa. Ei tuo valinta kerro mitään onko henkilö kunnostautunut positiivisesti vai eikö. Onhan Hitler ja Stalinkin voittanut samat tittelit. Stalin taisi saada parikin kertaa tittelin.

• Mitä radikaalia uusi paavi on tehnyt? Totta kai kristinusko sinänsä on aina radikaalia, mutta kyllä Franciscus edustaa onneksi ihan samoja arvoja kuin edeltäjänsä. Mitään irtiottoa ei ole tapahtunut. Köyhien asialla oleminen ei ole radikaalia, vaan ikiaikainen kristillinen perinne. Teologina, ajattelijana ja suurmiehenä Franciscus ei tietenkään ole Benedictuksen veroinen.

Ainoa asia, jonka muuttamista katolisessa kirkossa pitäisi harkita, on pappien pakkoselibaatti. Selibaatin pitäisi olla omantunnonasia, ei vaatimus. Kuinka monta hyvää perheenisää onkaan menetetty pappeudelle, tai kuinka monta hyvää pappia on menetetty perheelle? Mutta toki tässäkin kysymyksessä nöyrrymme itseämme viisaampien tahtoon ja tunnustamme avoimesti oman mitättömyytemme sekä kyvyttömyytemme ymmärtää näin korkeita asioita.

Jumalankieltäjät pitäkööt toki päänsä kiinni. Jumalankieltäjillä on vielä matkaa, katolisella kirkolla ei. Katolinen kirkko on ja on aina ollut perillä, koska katolinen kirkko edustaa totuutta. Protestanttien kanssa on vähän niin ja näin, mutta katoliseen kirkkoon on toistaiseksi voinut luottaa. Virheitä on toki tehty, mutta on niistä myös opittu. Errare humanum est, sed perseverare diabolicum.

• Totuuden.P

Paavin vallassa on toteutunut kaikki antikristuksen tuntomerkit, tässä osa niistä.

Ryöstää Jumalalle kuuluvan kunnian itselleen!

" tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. " 2.Tess.2;4

Tappaa korkeimman pyhät Dan.7:25 ja väärentää Jumalan lain kymmenen käskyä, ja asettaa omat käskynsä tilalle vert. katekismus ja Raamattu (2.Moos,20)

Tämä pyhiä vainoava valtako olisi nyt tunnustettava osaksi Kristuksen ruumista?

" Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." 17. Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan." 1.Kor.6:16

• Paavi lienee se Pietarin avainten jatkaja. Vuosien mittaan olen kääntänyt mieleni tässä asiassa noin180 astetta. Katolinen kirkko lienee se oikea kaikkine sekoiluineenkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3762
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      35
      3242
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      60
      3209
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3029
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2884
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2809
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2524
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2321
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2162
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2158
    Aihe