Silmänympärykset

Mikko

Syksyn ja talven viimat tulevat jälleen ja silmänympärykset alkavat kuivumaan ja ärtymään taas oikein toden teolla.

Kesän pärjään yleensä pelkällä Aqualan L:llä, mutta tuulisempina vuodenaikoina se tahdo millään riittää.

Alkusyksyn olen rasvaillut Aqualan L:n lisäksi Decubal clinic face and body cremellä ja tarvittaessa rauhoitellut vähän Sibicortilla, mutta Sibiä en kovin usein viitsi käyttää, etenkin kun nytkin silmänympärykset ovat vähän rikki.

Mistä itse käytätte silmänymäryksiin?

Entä miten on Ultracortenolin laita, ohjeen mukaan sitä pitää laittaa silmäluomen alle, onko siitä todellakin hyötyä kuiviin ja ärtyneisiin silmäluomiin?

5

1348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna85

protopicia, bevita tai sitten silmänympärysrasvaa...

• Kido

Omat silmänypärykseni ovat niin kamalassa kunnossa, että joudun käyttämään Hydrania, eli Orionin perusrasvojen kaikkein rasvapitoisinta tuotetta. Se imeytyy hitaasti, joten laitan sitä vain yötä vasten.
      Olen kokeillut lukuisia perusrasvoja ja ihmetököttejä, mutta mistään ei ole ollut juuri mitään apua. Hydran auttaa sentään joissain määrin. Silmänympäryksien lisäksi jalkani ovat hirvittävässä kunnossa. Hydrania vain on kovin vaikea levittää niin isolle alueelle :I

• tintti

Sain omat silmänympärykseni kuntoon apteekista saatavalla Luis Widmerin silmänympärysvoiteella. Se on aika kallista, mutta kyllä hintansa veroista. Sen tehoa voi lisätä laittamalla lämpimän kääreen hetkeksi päälle. Itse huomasin paranemista ja muutaman päivän käytön jälkeen, vaikka en laittanutkaan sitä kuin iltaisin.

• minä se olen
        tintti kirjoitti:

Sain omat silmänympärykseni kuntoon apteekista saatavalla Luis Widmerin silmänympärysvoiteella. Se on aika kallista, mutta kyllä hintansa veroista. Sen tehoa voi lisätä laittamalla lämpimän kääreen hetkeksi päälle. Itse huomasin paranemista ja muutaman päivän käytön jälkeen, vaikka en laittanutkaan sitä kuin iltaisin.

Joo tuossa aattelin kokeilla Luis Widmeriä kun tinttikin oli saanut silmänympäryksensä sillä kuntoon. Nyt olen kolmena iltana laittanut sitä ja huomannut selvää parantumista. Ei kutise, punoita eikä hilseile silmänympärykset niinkuin joskus saattaa tehdä nuo kaikki kolme yhtä aikaa... Ja onhan se vähän hintavaa, 23€ maksoi 30ml purkki. Mutta se on todella riittoisaa ja sitä ei tarvitse kuin vähän sormenpäihin ottaa, varmasti riittää useaksi kuukaudeksi.

Olisi kiinnostavaa saada lisää Luis Widmerin käyttökokemuksia tänne, kun aika tehokasta näyttää olevan.
        Niin ja tintille kiitos hyvästä vinkistä, näyttää siltä että saan silmänympärykseni vihdoin kuntoon :)

• lissu

Hoida iho ensin kuntoon jollain kortikosteroidilla (esim. justiinsa se Ultracortenol), ja kosteusvoiteena toimii itselleni ainakin paljon paremmin Essexin emulsiovoide, toinen hyvä on Humektan. Eivät kirvele ollenkaan.

Pyydä sitten lääkäriltä pimekrolimuusi- tai takrolimuusipitoista voidetta ylläpitohoitoon (voi käyttää kerran tai pari viikossa koko talven läpi toisin kuin kortikoideja, jotka ohentavat ihoa). Ovat tosi kalliita, mutta pitävät ihon hyvässä kunnossa ja kutisemattomana, eikä puhtaisiin silmänympäryksiin kulu kuin tippa kerralla.

Jos iho alkaa taas tulehtumaan, laita parina päivänä taas Ultracortenolia tai vastaavaa ja siirry sitten ylläpitovoiteeseen. Ja muista rasvata vähintään aamuisin ja iltaisin, muuten iho voi mennä nopeastikin huonoon kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4167
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1689
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      72
      945
    Aihe