Etsin tietoa lasihomeesta tai lasituksenalle menneestä homeesta? Muistan joskus jonkun asiantuntijan selittäneen, että vanhoissa astioissa saattaa olla sitä jos lasitus on vaurioitunut ja sitä kuulemma voi olla ihan lasiesineissäkin? En löytänut netistä mitään asiaan liittyvää, mutta oletan että ne tummentumat vanhoissa astioissa on sitä?
Lasihome?
2
7896
Vastaukset
- Kirkas ja kaunis
Lasihome samentaa lasin ja pilaa sen. Se ei poistu, eikä sille voi mitään.
Joku tietävämpi saattaa osata selittää, mistä "home" johtuu, mutta se voi iskeä kristalliinkin.
Jos taas lasitukset astioissa haurastuvat ja krakeloituvat, niin astia menettää kirkkautensa ja on pilalla. Ei siitä ainakaan täyttä hintaa voi saada. Kirpputoreilla tosin usein saattaa nähdä jostakin vintin kulmasta löytyneitä harmaantueneita lautasia, joita yritetään myydä antiikkina ikääntyneen ulkomuotonsa perusteella. Ei pidä mennä halpaan. - Lasihome
Vanha juttu, mutta koska vastausta ei ole tullut niin...
Lasihome on vettä, joka on tunkeutunut lasin sisään sen kiderakenteeseen. Sitä ei saa poistettua oikeastaan millään keinolla. Jos tietää mitä tekee niin happokäsittelyllä voi hieman kirkastua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 522638
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319