Pirkanmaan pieneläinklinikalla Ylöjärvellä

Järkyttävä_kokemus

Ei oteta vastaan hätätapauksia. Eli antavat lemmikkisi kuolla, jos menet ilman ajanvarausta hätätapauksen kanssa, jossa pelastuminen voi olla muutamasta kymmenestä minuutista kiinni. Lähettävät pois. Eläinlääkäri: "Minulla on päivä täysi. En ehdi katsomaan."

Että tällaiselle klinikalle veisin jatkossa lemmikkejämme? Järkyttävää.

PS Ko koira kuoli samana iltana. Saatiin toiselle lääkärille, mutta liian myöhään. Matka vei aikaa. Koira olisi pelastunut, jos Ylöjärven klinikalla olisi ollut korkeamman hoitoetiikan omaava eläinlääkäri.

9

2389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henki tai rahat

      Asiakas äänestää jaloillaan. Nykyaikana asiakkaalle on tärkeätä minkälaiset arvot ovat eläinlääkärin työn perustana. Yllä oleva tilanne kuulostaa hämmästyttävältä. Eikö eläinlääkärin työn perimmäisenä tehtävänä ole pelastaa eläimen henki? Aivan kuten ihmisten lääkärin työssä (lääkärin vala) lääkäri on sitoutunut pelastamaan ihmishenkiä.

      Yrityksen arvot ja periaatteet pitäisi olla esillä kirjaiilisina vastaanoton seinällä.

    • Shangrilah

      Jokainen koiraansa rakastava koiranomistaja selvittää etukäteen missä on lähin pieneläinPÄIVYSTYS!!! Jos sun lapsellasi olisi umpisuolentulehdusoireet, niin veisitkö sen vaikkapa silmälääkärille, kun kerta siinä lähellä on? Niin, eläinlääkärit toimivat vähän saman periaatteen mukaan. Kaikilla ei ole kalliita diagnosointiin vaadittavia välineitä vastaanotollansa, jotta edes pystyisivät selvittämään mikä koiraa vaivaa. Eikö siinä kohden ole viisasta lähettää koira pois sinne, missä on mahdollisuus tutkia ja hoitaa asianmukaisesti? Että katso nyt ihan peiliin vaan ja kysy miksi et suoraan ajanut sinne, missä koirasi olisi saanut diagnoosin ja hoidon?

    • kyse nopeasta avusta

      Shangrilah taitaa olla ko klinikan omistaja...

      Tajuan ap:n pointin. Hätätapauksessa on kiire LÄHIMMÄLLE klinikalle. Halloo shangri -nimimerkki! Etkö ymmärtänyt koko ap:n pointtia? Hätätapauksessa toimitaan hyvin nopeasti, mennään lähimpään. Kyse voi hätätapauksessa olla 20 minuutissa. Ap kirjoitti, vei lemmikkinsä sitten kauemmaksi ilmeisesti päivystykseen, apu tuli liian myöhään. Näin minä ymmärsin.

      • Shangrilah

        Haloo itsellesi! Mitä järkeä on viedä koira lähimmälle klinikalle, jos siellä ei ole mahdollisuuksia diagnosoida ja sen jälkeen auttaa!!! Esimerkiksi vatsalaukunkiertymän erottaminen kaasuuntumisesta vaatii röntgenin. Kaikilla yksityisillä klinikoilla ei ole varaa omakotitalon hintaiseen laitteistoon. Saattaa olla myös, ettei leikkausvalmiuksia hätätapauksille ole. On siis ajan tuhlausta kurvata sinne lähimmän klinikan pihaan, kun voisi suoraan ajaa jonnekin, missä oikeasti pystytään auttamaan!


    • fsf333

      Onko muuten ko. paikka "hyvä"? Hinta/asiantuntemus? Kuinka suhtaudutaan asiakkaisiin?

    • Ihastunutklinikkaan

      Tänään käytiin Pirkanmaan pieneläinklinikalla (Pi-Pi). Ja en voi mitään muuta sanoa kun lämpimimmät suositukset!! Aivan tajuttoman mukava henkilökunta, osasivat käsitellä loistavasti meidän "kaikkea pelkäävää" koiraa. Ajan sain nopeasti perjantaina - soitin klinikalle kolmelta, ajan sai jo puoli neljältä ja neljän jälkeen päästiin jo suoraan kotiin lääkkeiden kera.

      Vaikkei välttämättä omaa kaikkia laitteita jokaisen vaivan hoitoon, ei se tarkoita että olisi huono paikka. Erittäin asiantuntevaa henkilökuntaa, ja mikä parasta, lääkkeetkin hoitoon sai suoraan klinikalta. Kun soittaa etukäteen klinikalle ja kertoo koiran oireista, saa nopeasti vastauksen siihen osaavatko hoitaa koiraa.

      Kaikista Tampereen seudun klinikoista millä olen käynyt oli vielä kaikkein halvin - sekä parhain.
      Ikinä en ole aikaisempiin klinikoihin niin tykästynyt, että päättäisin että "tässä klinikassa tulen aina asioimaan" - kunnes kävin täällä. Ja ei, minua ei ole pyydetty kirjoittamaan tänne, tai mitään muutakaan vastaavaa. Olen vain lemmikin omistaja, joka sai tänään parasta mahdollista hoitoa koiralleensa mitä on koskaan kokenut.

    • 7060

      Itse en veisi tuonne koiraani. Pirkan Eläinlääkärille taas pisteet. Edullinen eikä taatusti heitä asiakasta pihalle.

    • Älädissaaheti

      Meillä pari kuukautta sitten 17 v kissalla meni jalat alta, oli ihan sika väsynyt laski alleen..Meni yht'äkkiä veltoksi, ei siinä kauaa mietitty päätettiin viedä kissa sinne. Kyllä kissa päästettiin HETI huoneeseen, ja sitä kautta leikkauspöydälle.No kissa saatiin kuntoon.. Mutta loppujen lopuksi kissa vietiin pari pv myöhemmin lopetettavaksi koska ei enään yksinkertaisesti jaksanut..Silmistä katosi se hehku, ei syönyt, ja laski alleen.. Niimpä päästimme Oton ikiuneen.💔 Mutta kyllä heillä hommat pelaa, todella mukavia lääkäreitä yms.

    • Anonyymi

      Pipissä on ainakin nykyään kaikki kohdillaan, Krista ja Taina osaavat hommansa hienosti. Ja soittamalla saa kyllä tietoa mikä on tilanne, ovat ottaneet myös hätätapauksia mutta eihän niitäkään montaa voi päivälle ottaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe