Kansanedustajat taas palkkakuopassa...

Ovat kyllä varmaankin täysin vääränlaisessa kuopassa.. Häpeällistä toimintaa. Mitähän pitää sisällään korotuksen toinen osa..

Iltalehti tänään:

Korotuksissa noudatetaan työmarkkinaosapuolten jo tekemää sopimusta, jonka mukaisesti kuukausipalkkioon tulee ensin 20 euron ja myöhemmin 0,40 prosentin korotus.

Ensimmäinen osa toteutetaan maaliskuun alussa, toinen taas vuotta myöhemmin.

Palkkiotoimikunta totesi jo keväällä kansanedustajien olevan palkkakuopassa. Tilastokeskuksen toimittaman aineiston perusteella edustajien palkkiot olivat jääneet vuoden 2012 loppuun mennessä muusta ansiokehityksestä yli 8 prosenttia.

Tavoitteena on, että palkkiot kehittyisivät tasapainossa yleisen ansiokehityksen kanssa.

- Palkkioiden tulee osaltaan luoda riittävät edellytykset perustuslaissa tarkoitetulle kansanedustajien riippumattomuudelle, linjaa palkkiotoimikunta tiedotteessaan.

Edellisen kerran kansanedustajien palkkioita korotettiin lokakuussa 2010 ja toukokuussa 2011. Kansanedustajan palkkio on ollut 1.5.2011 lähtien 6335 euroa kuukaudessa.

4

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvituuli

Niin, sehän on muutamaa satasta vaille sen mitä työtön tai eläkeläinen saa vuodessa! Ajatelkaa miten pienellä rahalla opiskelijan on tultava toimeen.
      Mitenköhän nämä kansanedustajat eläisivät alta 800 eurolla kuukaudessa, kun joutuisivat maksamaan asuntonsa, ruokansa ym.
      Miksi korvaus on palkkio-nimikkeellä eikä palkkana? Onko kyseessä jokin verotekninen juttu?

• Kokemalla

"Mitenköhän nämä kansanedustajat eläisivät alta 800 eurolla kuukaudessa?" Siinäpä miettimistä, sillä he itse aiheuttavat asunnottomuutta ym. köyhyyttä työttömille ym. pienituloisille. Heidän kuuluu kokea köyhien olot hyvinvointiyhteiskunnan kehittämiseksi.

• Ragnar Von Pilsbom

Jos kansanedustajille maksettaisiin palkkaa 800 euroa kuussa, niin johan olisi hörhöä ja sosiaalipummia päättämässä asioista....

• wertyuiop3

Eli susta kaikki 800 e/kk tulolla elävät on sosiaalipummeja?
        Sillä rahalla tulee hyvin toimeen, jos on oma tupa, eikä polta tupakkaa eikä juopottele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5390
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1332
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      103
      905
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      821
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      793
    6. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      777
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      49
      776
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56
      764
    9. Kuinka monesti olet itkenyt?

Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i
      Sinkut
      132
      763
    10. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      43
      759
    Aihe