Kansanedustajat taas palkkakuopassa...

Ovat kyllä varmaankin täysin vääränlaisessa kuopassa.. Häpeällistä toimintaa. Mitähän pitää sisällään korotuksen toinen osa..

Iltalehti tänään:

Korotuksissa noudatetaan työmarkkinaosapuolten jo tekemää sopimusta, jonka mukaisesti kuukausipalkkioon tulee ensin 20 euron ja myöhemmin 0,40 prosentin korotus.

Ensimmäinen osa toteutetaan maaliskuun alussa, toinen taas vuotta myöhemmin.

Palkkiotoimikunta totesi jo keväällä kansanedustajien olevan palkkakuopassa. Tilastokeskuksen toimittaman aineiston perusteella edustajien palkkiot olivat jääneet vuoden 2012 loppuun mennessä muusta ansiokehityksestä yli 8 prosenttia.

Tavoitteena on, että palkkiot kehittyisivät tasapainossa yleisen ansiokehityksen kanssa.

- Palkkioiden tulee osaltaan luoda riittävät edellytykset perustuslaissa tarkoitetulle kansanedustajien riippumattomuudelle, linjaa palkkiotoimikunta tiedotteessaan.

Edellisen kerran kansanedustajien palkkioita korotettiin lokakuussa 2010 ja toukokuussa 2011. Kansanedustajan palkkio on ollut 1.5.2011 lähtien 6335 euroa kuukaudessa.

4

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suvituuli

Niin, sehän on muutamaa satasta vaille sen mitä työtön tai eläkeläinen saa vuodessa! Ajatelkaa miten pienellä rahalla opiskelijan on tultava toimeen.
      Mitenköhän nämä kansanedustajat eläisivät alta 800 eurolla kuukaudessa, kun joutuisivat maksamaan asuntonsa, ruokansa ym.
      Miksi korvaus on palkkio-nimikkeellä eikä palkkana? Onko kyseessä jokin verotekninen juttu?

• Kokemalla

"Mitenköhän nämä kansanedustajat eläisivät alta 800 eurolla kuukaudessa?" Siinäpä miettimistä, sillä he itse aiheuttavat asunnottomuutta ym. köyhyyttä työttömille ym. pienituloisille. Heidän kuuluu kokea köyhien olot hyvinvointiyhteiskunnan kehittämiseksi.

• Ragnar Von Pilsbom

Jos kansanedustajille maksettaisiin palkkaa 800 euroa kuussa, niin johan olisi hörhöä ja sosiaalipummia päättämässä asioista....

• wertyuiop3

Eli susta kaikki 800 e/kk tulolla elävät on sosiaalipummeja?
        Sillä rahalla tulee hyvin toimeen, jos on oma tupa, eikä polta tupakkaa eikä juopottele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      107
      8933
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      93
      6800
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      65
      6570
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5471
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5043
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      55
      3551
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3385
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3142
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2942
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2926
    Aihe