Moro,
mulla on tuo PEF-arvo kolme eri kertaa mitattuna todella alhainen, ja hengenhaukkomistarvettakin esiintyy. Eli PEF on pyörinyt lukemissa 320-360. Mulle annettiin putkilo ja ventoline -resepti ja puhaltelen aamuin illoin 3 kertaa ilman ventolinea, sitten 2 imasua ventoa ja toiset 3 puhallusta. Arvot vain pyörivät silti noissa samoissa. Olen 31-vuotias aktiiviliikkuja, joten arvot ovat tältäkin kantilta ilmeisesti aika hälyttävät? Hengenhaukkomistarvetta ja lievää ahdistusta on tosiaan esiintynyt, mutta ei mitään hengityksen vinkumista tai vastaavaa.
PEF 350
5
394
Vastaukset
- toinenastmaatikko
sun pituus, ikä ja sukupuoli?
Onhan sulla ventolinen jälkeen puoli tuntia ennenkuin puhallat uudelleen?
Osaatko tekniikan kunnolla?- toinenastmaatikko
ah, sori. Ikähän sulla tossa olikin.
tossa viitearvoja, mitä sun pitäisi puhaltaa
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ima01559
- Astmaatikkoko
Joo, pitäis puhaltaa paljon enemmän... n. 600. Olen kyllä kokeillut monellakin eri tekniikalla, mutta ei se tulos tuosta juuri kummene. Paras, mitä puhalsin oli varmaan 420, mutta yleensä se jäi tuonne 330-360 tienoille. Nyt on kahden testin tulokset lääkärin tutkittavana, saapa nähdä mitä sitten tapahtuu.
- --------------------
Aika huolestuttava tulos toisaalta.Itse sairastan astmaa ja olen aina puhaltanut 600 ja huonimmillaankin yli 500.Lisäksi vaikka sairastankin astmaa,niin poltan vieläkin tupakkaa 1askin päivässä.Vaika olisi pitänyt tietenkin lopettaa jo 15 vuotta sitten ja en harrasta edes liikuntaa vaikkakin saan paljon hyötyliikuntaa.
- toinenastmaatikko
Mitä lääkäri sanoi "astmaatikkoko"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1758517KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4557727Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei763900Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521633786Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1223105Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään702967Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442091- 1262086
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231913Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211891