Moro,
mulla on tuo PEF-arvo kolme eri kertaa mitattuna todella alhainen, ja hengenhaukkomistarvettakin esiintyy. Eli PEF on pyörinyt lukemissa 320-360. Mulle annettiin putkilo ja ventoline -resepti ja puhaltelen aamuin illoin 3 kertaa ilman ventolinea, sitten 2 imasua ventoa ja toiset 3 puhallusta. Arvot vain pyörivät silti noissa samoissa. Olen 31-vuotias aktiiviliikkuja, joten arvot ovat tältäkin kantilta ilmeisesti aika hälyttävät? Hengenhaukkomistarvetta ja lievää ahdistusta on tosiaan esiintynyt, mutta ei mitään hengityksen vinkumista tai vastaavaa.
PEF 350
5
311
Vastaukset
- toinenastmaatikko
sun pituus, ikä ja sukupuoli?
Onhan sulla ventolinen jälkeen puoli tuntia ennenkuin puhallat uudelleen?
Osaatko tekniikan kunnolla?- toinenastmaatikko
ah, sori. Ikähän sulla tossa olikin.
tossa viitearvoja, mitä sun pitäisi puhaltaa
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ima01559
- Astmaatikkoko
Joo, pitäis puhaltaa paljon enemmän... n. 600. Olen kyllä kokeillut monellakin eri tekniikalla, mutta ei se tulos tuosta juuri kummene. Paras, mitä puhalsin oli varmaan 420, mutta yleensä se jäi tuonne 330-360 tienoille. Nyt on kahden testin tulokset lääkärin tutkittavana, saapa nähdä mitä sitten tapahtuu.
- --------------------
Aika huolestuttava tulos toisaalta.Itse sairastan astmaa ja olen aina puhaltanut 600 ja huonimmillaankin yli 500.Lisäksi vaikka sairastankin astmaa,niin poltan vieläkin tupakkaa 1askin päivässä.Vaika olisi pitänyt tietenkin lopettaa jo 15 vuotta sitten ja en harrasta edes liikuntaa vaikkakin saan paljon hyötyliikuntaa.
- toinenastmaatikko
Mitä lääkäri sanoi "astmaatikkoko"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585606- 1014629
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3812743Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s811264Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3381086- 65921
- 28873
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46856Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106827Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52809