PEF 350

Astmaatikkoko

Moro,

mulla on tuo PEF-arvo kolme eri kertaa mitattuna todella alhainen, ja hengenhaukkomistarvettakin esiintyy. Eli PEF on pyörinyt lukemissa 320-360. Mulle annettiin putkilo ja ventoline -resepti ja puhaltelen aamuin illoin 3 kertaa ilman ventolinea, sitten 2 imasua ventoa ja toiset 3 puhallusta. Arvot vain pyörivät silti noissa samoissa. Olen 31-vuotias aktiiviliikkuja, joten arvot ovat tältäkin kantilta ilmeisesti aika hälyttävät? Hengenhaukkomistarvetta ja lievää ahdistusta on tosiaan esiintynyt, mutta ei mitään hengityksen vinkumista tai vastaavaa.

5

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinenastmaatikko

sun pituus, ikä ja sukupuoli?
      Onhan sulla ventolinen jälkeen puoli tuntia ennenkuin puhallat uudelleen?
      Osaatko tekniikan kunnolla?

• Astmaatikkoko

Joo, pitäis puhaltaa paljon enemmän... n. 600. Olen kyllä kokeillut monellakin eri tekniikalla, mutta ei se tulos tuosta juuri kummene. Paras, mitä puhalsin oli varmaan 420, mutta yleensä se jäi tuonne 330-360 tienoille. Nyt on kahden testin tulokset lääkärin tutkittavana, saapa nähdä mitä sitten tapahtuu.

• --------------------

Aika huolestuttava tulos toisaalta.Itse sairastan astmaa ja olen aina puhaltanut 600 ja huonimmillaankin yli 500.Lisäksi vaikka sairastankin astmaa,niin poltan vieläkin tupakkaa 1askin päivässä.Vaika olisi pitänyt tietenkin lopettaa jo 15 vuotta sitten ja en harrasta edes liikuntaa vaikkakin saan paljon hyötyliikuntaa.

• toinenastmaatikko

Mitä lääkäri sanoi "astmaatikkoko"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2466
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2096
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1749
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1577
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1507
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      124
      1059
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe