oliks kellään isoja ongelmia viime myrskyn aikana tai se tais olla se edellinen kun oli niitä pitkiä sähkökatkoja meillä oli sähköt poikki 28 tuntia tossa vajaa kymmenen kilsan päässä olivat sähköttä 48 tuntia tänään täällä on satanu vettä ja nää sivutiet on joko ihan loskaset tai sit jäätiköllä ei tuu talvee no en mää hiihtämistä kaipaakkaan mutta kun vaan olis joko lunta tai sit ei se välimuoto on kurja ajattelin nyt tänne vähän kirjoitella vaikkei oikeestaan mitään asiaa ookkaan mutta näyttää että tää palsta kuihtuu kuihtumistaan kumminkin täällä vielä muuta vuosi sitten oli kovakin meno päällä harmi kyllä meitä viiden ja kuudenkymmen välillä varmaan kumminkin näillä palstoilla on ja uusia tulee mutta kahtotaan saanko mitään vastakaikua ei nyt välttämättä tarvi näistä asioista kirjoitella mitä mää tähän kirjoitin mutta kunhan vaan jotain höpönlöpöö asia aiheet ei oikeen iske.
myrsky kuulemma taas lähestyy
43
121
Vastaukset
- tiina@
toinen juttu on semmonen eläkejuttu oon kohta ollu saikulla 300 pvää ja jatkuu tonne hamaa tulevaisuuteen nyt ainakin huhtikuun loppuun nyt tuli eteen se että piti anoo työkyvyttömyys eläkettä lääkäriltä on ihan hyvä lausunto onks teistä 50-60 vuotiaista anonu työkyvyttömyyseläkettä ja onko ollu kuinka vaikee saada sitä koska mulle kaikki joiden kanssa oon jutellu ovat sanoneet että joskus se voi olla aika kinkkistä saada se myöntävä päätös ja onko joku joutunu uudelleen koulutukseen mun mielestä se on aika typerää koska nuorempiakin on vailla töitä lähihoitajaksihan monet kouluttautuu vielä vanhemmalla iällä kotipalveluyrittämisestä mulla on kokemusta mutta toisaalta kroppa ei tällä hetkellä anna periks tehdä raskasta työtä eikä oikeen pääkään kevyttäkään kyllä tässä seitsemäntoista vuoden aikana ittensä niin loppuun poltti että sekin olis ihan kiva jos joskus tää elämä vielä palais normaaliin tasapainoon.
- Koskisen Antti
Laita pisteet ja pilkut paikoilleen, jotta olisi helpompi ymmärtää kysymys.
- Irvi Pilsner
Koskisen Antti kirjoitti:
Laita pisteet ja pilkut paikoilleen, jotta olisi helpompi ymmärtää kysymys.
Ihan selkeitähän nuo kysymykset olivat. Älä Antti niuhota. Omat vastaukseni niihin ovat "ei ole ollut" ja "en ole anonut".
- |||||
Tiinalle
Anottu on, ja tuli heti kuin Manulle illallinen. - tiina@
||||| kirjoitti:
Tiinalle
Anottu on, ja tuli heti kuin Manulle illallinen.ihan kiva tietää että ainakin jollekkin tulee kun manulle illallinen
saas nähdä miten ämmän käy
- Syysmuija
Täällä on nyt tyyntä. Eilen illalla kävi puhuri, mutta sähköt ei menny. Lenkillä käynti on hankalaa liukkauden ja koiranpaskojen vuoksi.
Työkyvyttömyyseläkettä en ole hakenut eikä siis ole omakohtaista kokemusta. Vaikeaa taitaa olla. Joku 60 pääsi osa-aikaeläkkeelle ja oli sitten runsaasti sairaslomilla jalka- ja käsiongelmien vuoksi. Työnantaja antoi sitten turhan pitkiä vuoroja, ei ilmeisesti "tarvinnut uskoa", ettei hän enää jaksanut pitkää päivää.
Hän suri jo, ettei päässyt osa-aikatyökyvyttömyys-eläkkeelle, koska työnantaja löysi hänelle sellaisen uuden homman, johon hän pystyi. Sitten hän pääsi sille eläkkeelle ja sai jonkin kuukauden takautuvastikin. Harmi vain, että nykyhommansa rasittaa selkää, mikä tähän asti ei ole ollut ongelma. Hän jää kai vuoden päästä eläkkeelle.
On se tyhmää kouluttaa 50 ihmisiä uuteen hommaan, ei meitä enää töihin kukaan ota.- näin täällä
Täällä Saimaan rannalla puut ovat luokilla ja sähköjä on alkanut mennä poikki, pahin vasta tulossa,viimeksi oltiin parivuorokautta ilman
- tiina@
mulla on sinänsä hyvä tilanne ettei mun työnantaja löytäny mulle uutta työtä koska olin itse oma työnantajani ja lopetin yrityksen kyllä yritys on helppo pistää pystyyn mutta peemäinen homma se lopettaminen vieläkin kesken vaikka ovet on ollu kiinni jo tammikuun lopusta lähtien
munkin mielestä on ihan suorastaan idioottimaista laittaa puolikuntoisia yli viiskymppisiä enää uudelleen koulutukseen tuskin siinä mikään muu on takana kun se että saadaan työttömyysprosentit näyttämään paremmilta. - tiina@
näin täällä kirjoitti:
Täällä Saimaan rannalla puut ovat luokilla ja sähköjä on alkanut mennä poikki, pahin vasta tulossa,viimeksi oltiin parivuorokautta ilman
nyt täällä on vähän tyyntynyt täällä päijänteen rannalla mutta tietenkin just sillon kun olis pitäny napsauttaa aamulla kahvinkeitin päälle niin sähköt meni ja olihan ne pois reilut kolme tuntia mutta nyt taas pelittää
yks ystävä tossa soitti että niitten tiehaarasta oli tuuli kiskassu roskakatoksen irti ja nyt se on keskellä peltoo roskapussit leväällään
oliskohan tää nyt ollu viimeinen tälle vuodelle toivottavasti. - .......
tiina@ kirjoitti:
nyt täällä on vähän tyyntynyt täällä päijänteen rannalla mutta tietenkin just sillon kun olis pitäny napsauttaa aamulla kahvinkeitin päälle niin sähköt meni ja olihan ne pois reilut kolme tuntia mutta nyt taas pelittää
yks ystävä tossa soitti että niitten tiehaarasta oli tuuli kiskassu roskakatoksen irti ja nyt se on keskellä peltoo roskapussit leväällään
oliskohan tää nyt ollu viimeinen tälle vuodelle toivottavasti.Nettikauppaa tehdessä tiedonsiirto-ongelmia, ostin liukuesteet kenkiin.
Parvekkeen matot vinksin vonksin tuulen takia. - tiina@
....... kirjoitti:
Nettikauppaa tehdessä tiedonsiirto-ongelmia, ostin liukuesteet kenkiin.
Parvekkeen matot vinksin vonksin tuulen takia.mulla on kans ne liukuesteet
mutta hyvin harvoin tulee niitä käytettyä
ne on kyllä hyvät sillon varsinkin kun sataa vettä ja tiet menee ihan jäälle
uskon kumminkin että niitten käyttäminen vähentää kaatumisia
pekka pouta se lupas meille mustaa joulua
mutta kyllä täällä ainakin tällä hetkellä lunta tulee
jos ei nyt taivaan täydeltä niin kumminkin. - Syysmuija
tiina@ kirjoitti:
mulla on sinänsä hyvä tilanne ettei mun työnantaja löytäny mulle uutta työtä koska olin itse oma työnantajani ja lopetin yrityksen kyllä yritys on helppo pistää pystyyn mutta peemäinen homma se lopettaminen vieläkin kesken vaikka ovet on ollu kiinni jo tammikuun lopusta lähtien
munkin mielestä on ihan suorastaan idioottimaista laittaa puolikuntoisia yli viiskymppisiä enää uudelleen koulutukseen tuskin siinä mikään muu on takana kun se että saadaan työttömyysprosentit näyttämään paremmilta.Toinen tuttava pääsi joskus 10v sitten tk-eläkkeelle. Mua suorastaan ketutti, miten sellainen pääsi eläkkeelle, joka paineli lenkillä lujempaa kuin minä. No, nyt ei enää lenkkeillä, kun kaverilta on menneet jalat alta.
Näillä palstoilla sanoi joku eläkkeelle jääneitä katsellut, että turhankin helposti joku/jotkut pääsevät eläkkeelle. Ehkä siinä käy kuten tuolle kaverilleni.
Mutta ne työttömyys%-jutut on noin kuten sanoit, tärkeämpiä kuin ihmiset!
- mamma 57v.
Hiljaista on ku huopatossutehtaassa, jos kaikki tänne kuuluvat ees pysyis täällä, mutta kun pitää mennä kuuskypäsiin. Olis kiva tietää minkä takia? Jonkun perässäkö sinne menitte?
Pysykää täällä ja kirjotelkaa tänne, niin palstakin varmaan vilkastuu.
Ja myrskyää, sähköt oli tunnin verran poikki.- huvittaa hitosti
Ja luotsi on yhtä kärppänä paikalla kuin ennekin :DD
Sanoin vain että tietty ne nippa nappa yli viiskymppiset "jonkun" perässä sinne kuuskypäsiin meni, onko se kiellettyä. Ei ihme jos palsta kuolee. - tiina@
tuskin kukaan kenenkään perässä sinne meni en ainakaan minä välillä nimittäin tuntuu siltä että pitäsköhän siirtyä seittemänkymppisiin
riitaisat ketjuthan tuollakin kuuskymppisissä tuntuu joskus olevan niitä suosituimpia mutta kyllä siellä joskus aina jotain kivojakin keskusteluja saadaan aikaan
täällä oli muutama vuosi sitten vaan niin suoraansanoen helvetillistä ettei jaksanu enää puolustaa itseensä jatkuvasti kaikista sanottiin
meillä oli sen reilut kolme tuntia tänä aamuna sähköt pois. - tiina@
huvittaa hitosti kirjoitti:
Ja luotsi on yhtä kärppänä paikalla kuin ennekin :DD
Sanoin vain että tietty ne nippa nappa yli viiskymppiset "jonkun" perässä sinne kuuskypäsiin meni, onko se kiellettyä. Ei ihme jos palsta kuolee.tuskin sinne kukaan kenenkään perässä meni mutta jos kukaan ei kirjoita mitään ja jos kirjoittaa niin kukaan ei vastaa niin eihän siitä mitään keskustelua voi syntyä
eilen kun tein ton aloituksen niin suurinpiirtein pari tuntia meni ettei kukaan ollu edes lukenu sitä vaikka täällä muutama ihminen kirjoitteli kumminkin ehkä niitä ei kiinnosta mun tekstit onhan näissä kirjoituksissa paljon sellaisia mitkä muakaan ei kiinnosta mutta jos jotain niihin vastaa niin voihan se keskustelu muutaa suuntaa kiinnostavampaan ei kai se oo kiveen kirjoitettu että jos asia on myrsky niin kukaan ei voi kirjoittaa auringonpaisteesta mua ei haittaa vakka muuttus ihan eri asiaksi
joutessani sit eilen selailin noita muita keskustelupalstoja niin ei niissäkään mitään tapahtunu. - et tiedä missä kuljet
tiina@ kirjoitti:
tuskin sinne kukaan kenenkään perässä meni mutta jos kukaan ei kirjoita mitään ja jos kirjoittaa niin kukaan ei vastaa niin eihän siitä mitään keskustelua voi syntyä
eilen kun tein ton aloituksen niin suurinpiirtein pari tuntia meni ettei kukaan ollu edes lukenu sitä vaikka täällä muutama ihminen kirjoitteli kumminkin ehkä niitä ei kiinnosta mun tekstit onhan näissä kirjoituksissa paljon sellaisia mitkä muakaan ei kiinnosta mutta jos jotain niihin vastaa niin voihan se keskustelu muutaa suuntaa kiinnostavampaan ei kai se oo kiveen kirjoitettu että jos asia on myrsky niin kukaan ei voi kirjoittaa auringonpaisteesta mua ei haittaa vakka muuttus ihan eri asiaksi
joutessani sit eilen selailin noita muita keskustelupalstoja niin ei niissäkään mitään tapahtunu.Sinä ainakin tiina juokset hunkszin perässä rakkauren tunnustuksin, joita olemme kuusikymppisissä saaneet lukea.
- tiina@
et tiedä missä kuljet kirjoitti:
Sinä ainakin tiina juokset hunkszin perässä rakkauren tunnustuksin, joita olemme kuusikymppisissä saaneet lukea.
no kuka nyt ei hatsansaata rakastas sympaattinen satusetä
mutta kyllä mää rakastan monia muitakin omaa miestäni tietenkin eniten
mutta jokaisella ystävällä ja ystävällisellä ihmisellä on paikka mun sydämessä
mulla on laaja sydän. - huvittavaa...
et tiedä missä kuljet kirjoitti:
Sinä ainakin tiina juokset hunkszin perässä rakkauren tunnustuksin, joita olemme kuusikymppisissä saaneet lukea.
Kyllä sinne juoksi monta muutakin, joku taitaa nyt jo kuuluakin sinne mut kyl nää monet on hunksin perään menneet.
- osasi olet valinnut
tiina@ kirjoitti:
tuskin sinne kukaan kenenkään perässä meni mutta jos kukaan ei kirjoita mitään ja jos kirjoittaa niin kukaan ei vastaa niin eihän siitä mitään keskustelua voi syntyä
joutessani sit eilen selailin noita muita keskustelupalstoja niin ei niissäkään mitään tapahtunu.niin tiina@
Mainitsit, että joku kirjoitteli, mutta ei vastannut sinulle. Mietippä nyt tuota kirjoitustyyliäsi, josta pidät sinnikkäästi kiinni, niin voi olla, että eräät ei vain lue tekstiäsi.
Jos itse haluat olla tuollainen "vastarannan kiiski" niin ole vain. Minä käyn antamassa sinulle aina miinuksia.
Joka tapauksessa olisi kohteliasta toisia kohtaan kirjoittaa välimerkkejä paikoilleen ja vaikka ne ei aina onnistuisikaan, niin vaihda edes riviä välillä.
- Tai älä vaihda, älä ihmeessä. Aletaan me kaikki toisetkin tuollaista pötköä kirjoittamaan, niin siihen menisi sinunkin "erikoisuutesi": - tiina@
osasi olet valinnut kirjoitti:
niin tiina@
Mainitsit, että joku kirjoitteli, mutta ei vastannut sinulle. Mietippä nyt tuota kirjoitustyyliäsi, josta pidät sinnikkäästi kiinni, niin voi olla, että eräät ei vain lue tekstiäsi.
Jos itse haluat olla tuollainen "vastarannan kiiski" niin ole vain. Minä käyn antamassa sinulle aina miinuksia.
Joka tapauksessa olisi kohteliasta toisia kohtaan kirjoittaa välimerkkejä paikoilleen ja vaikka ne ei aina onnistuisikaan, niin vaihda edes riviä välillä.
- Tai älä vaihda, älä ihmeessä. Aletaan me kaikki toisetkin tuollaista pötköä kirjoittamaan, niin siihen menisi sinunkin "erikoisuutesi":jos sulla ei oo muuta asiaa kun huomauttaa mun kirjoitustyylistä
niin oo vastaamatta mulle
anna vaan niitä miinuksia niin tulee sulle hyvä mieli
mulla on muutenkin hyvä mieli
noi välimerkit on jo niin vanha juttu ettei tee mitään vaikutusta
vaikka kuinka valitat
mukavaa joulunaikaa ja onnea vuodelle 2014. - tiina@
huvittavaa... kirjoitti:
Kyllä sinne juoksi monta muutakin, joku taitaa nyt jo kuuluakin sinne mut kyl nää monet on hunksin perään menneet.
siellä sentään kirjoitellaan
mutta täällä ei oo enää ketään kirjoittajia
mutta mitä tota nyt toistamaan
kai se on tullu jo esille näissä kirjoituksissa. - osasi ole valinnut
tiina@ kirjoitti:
jos sulla ei oo muuta asiaa kun huomauttaa mun kirjoitustyylistä
niin oo vastaamatta mulle
anna vaan niitä miinuksia niin tulee sulle hyvä mieli
mulla on muutenkin hyvä mieli
noi välimerkit on jo niin vanha juttu ettei tee mitään vaikutusta
vaikka kuinka valitat
mukavaa joulunaikaa ja onnea vuodelle 2014.tiina@
Olisi minulla useinkin mielipiteitä kirjoituksiisi ja ilmeisesti en ole kuitenkaan ainoa, joka kammoksuu sinun "pötkökirjoitusta".
Hyvä mieli on minullakin ja en todellakaan kyttäile sinulle antamassa miinuksia, koska niitä on vain y k s i minulla.
Tule tiina@ tänne....kukas se kirjoitikaan?...omana itsenäsi ja näytä, että kauppiaskin osaa kirjoittaa, kuten me toisetkin.
Haluatko olla se Suomen Pisa-tutkimuksen alentaja? Ei ole hauskaa mielestäni, vaikka se sinusta tuntuukin kivalta.
Tietenkin se on mukavaa sinusta, koska kuulut 50 palstalle ja usein olet myös 60 palstalla, mutta "auta-armias", kunhan täytät sen ja sen seuraavan, niin tallenna mielipiteesi ja hämmästyt, kuinka väärässä olet nyt.
ps. siihen eläkeasiaasi vastaisin, että tekeydy mielenterveyden potilaaksi. Sieltähän ne useimmat saavat sen eläkkeen ja parasta olisi, jos tunnustaisit, että huumeita on tullut käytettyä kauan ja niistä ei vain pääse eroon! - tiina@
osasi ole valinnut kirjoitti:
tiina@
Olisi minulla useinkin mielipiteitä kirjoituksiisi ja ilmeisesti en ole kuitenkaan ainoa, joka kammoksuu sinun "pötkökirjoitusta".
Hyvä mieli on minullakin ja en todellakaan kyttäile sinulle antamassa miinuksia, koska niitä on vain y k s i minulla.
Tule tiina@ tänne....kukas se kirjoitikaan?...omana itsenäsi ja näytä, että kauppiaskin osaa kirjoittaa, kuten me toisetkin.
Haluatko olla se Suomen Pisa-tutkimuksen alentaja? Ei ole hauskaa mielestäni, vaikka se sinusta tuntuukin kivalta.
Tietenkin se on mukavaa sinusta, koska kuulut 50 palstalle ja usein olet myös 60 palstalla, mutta "auta-armias", kunhan täytät sen ja sen seuraavan, niin tallenna mielipiteesi ja hämmästyt, kuinka väärässä olet nyt.
ps. siihen eläkeasiaasi vastaisin, että tekeydy mielenterveyden potilaaksi. Sieltähän ne useimmat saavat sen eläkkeen ja parasta olisi, jos tunnustaisit, että huumeita on tullut käytettyä kauan ja niistä ei vain pääse eroon!mutta nytpä mun ei tarvi enää osata kirjoittaa
en ole enää kauppias
se pienen kylän k-marketti suljettiin tammikuun viimeinen päivä
eikä uutta tule ainakaan koon merkeissä
päätös oli helppo mutta vuosi on ollut raskas
eikä tarvi tekeytyä potilaaksi lopullinen loppuunpalaminen ei ollu kaukana
ja se taas toi mukanaan kaikkee muutakin mm melkoisen uupumuksen
pikkuhiljaa tässä kumminkin taas herätään henkiin
tommosesta pisa tutkimuksesta en tiedä mitään enkä usko että se mua kiinnostaskaan
ja siihen oon tottunu kirjoitin sit mitä vaan niin aina olen väärässä
mutta nautitaan joulunajasta ja toivotaan että ollaan vuonna 2014 armeliaampia toisiamme kohtaan. - miksi oi miksi
tiina@ kirjoitti:
siellä sentään kirjoitellaan
mutta täällä ei oo enää ketään kirjoittajia
mutta mitä tota nyt toistamaan
kai se on tullu jo esille näissä kirjoituksissa.Kai siellä kirjotellaan kun kaikki meni sinne, etkö sää tajua.
Pysysivät täälä niin täälläkin kirjoteltasiin. - osasi olet valinnut
tiina@ kirjoitti:
mutta nytpä mun ei tarvi enää osata kirjoittaa
en ole enää kauppias
se pienen kylän k-marketti suljettiin tammikuun viimeinen päivä
eikä uutta tule ainakaan koon merkeissä
päätös oli helppo mutta vuosi on ollut raskas
eikä tarvi tekeytyä potilaaksi lopullinen loppuunpalaminen ei ollu kaukana
ja se taas toi mukanaan kaikkee muutakin mm melkoisen uupumuksen
pikkuhiljaa tässä kumminkin taas herätään henkiin
tommosesta pisa tutkimuksesta en tiedä mitään enkä usko että se mua kiinnostaskaan
ja siihen oon tottunu kirjoitin sit mitä vaan niin aina olen väärässä
mutta nautitaan joulunajasta ja toivotaan että ollaan vuonna 2014 armeliaampia toisiamme kohtaan.tiina@
Kyllä minä ymmärrän sinua erittäin hyvin, kuinka voi palaa loppuun. Itselleni se tapahtui, kun menin Jouluksi vanhempien luokse lapsieni kanssa ja joka yö kummitteli vain ne tilinpäätökset ja reskontran epäselvyydet?
Onneksi sain sanottua itseni irti tuosta firmasta itkujen kanssa, koska osasihan "intialainen" johtajani vedota vaikka mihin!?
Olinhan jo todennut aikaisemmin, että kaikki ei ole kohdallaan, kun mieheni "lähentelystä" totesin, että odota, minun täytyy tarkastaa nyt nuo listat vielä?
Oli siinä paljon muutakin, kunnes tajusin, että pois on lähdettävä, mutta se oli näin jälkeenpäin ihmeellistä, kun Johtajani sanoi, että työtä ei saa mistään, jos lähdet?
Näinhän siinä kävi silloin 90-luvun alussa. Ei ollut edes siivoojan paikkaa työkkärissä, mutta onneksi minulla oli se ansiosidonnaine toimeentulo ja siitäkin voin kiittää silloisia työkavereita. He suorastaan pakoittivat liittymään Ammattiliittoon.
Myrskyyn tämä ei nyt liity mitenkään muutoin kuin omaan työhistoriaani, jossa todellakin koin totaalisen looppuunpalamisen.
Hieman myöhään ymmärsin, mistä oli kysymys? - tiina@
miksi oi miksi kirjoitti:
Kai siellä kirjotellaan kun kaikki meni sinne, etkö sää tajua.
Pysysivät täälä niin täälläkin kirjoteltasiin.en sit varmaankaan tajua
onkohan mulla aivojakaan edes ollenkaan
hetkittäin tuntuu että ei. - tiina@
osasi olet valinnut kirjoitti:
tiina@
Kyllä minä ymmärrän sinua erittäin hyvin, kuinka voi palaa loppuun. Itselleni se tapahtui, kun menin Jouluksi vanhempien luokse lapsieni kanssa ja joka yö kummitteli vain ne tilinpäätökset ja reskontran epäselvyydet?
Onneksi sain sanottua itseni irti tuosta firmasta itkujen kanssa, koska osasihan "intialainen" johtajani vedota vaikka mihin!?
Olinhan jo todennut aikaisemmin, että kaikki ei ole kohdallaan, kun mieheni "lähentelystä" totesin, että odota, minun täytyy tarkastaa nyt nuo listat vielä?
Oli siinä paljon muutakin, kunnes tajusin, että pois on lähdettävä, mutta se oli näin jälkeenpäin ihmeellistä, kun Johtajani sanoi, että työtä ei saa mistään, jos lähdet?
Näinhän siinä kävi silloin 90-luvun alussa. Ei ollut edes siivoojan paikkaa työkkärissä, mutta onneksi minulla oli se ansiosidonnaine toimeentulo ja siitäkin voin kiittää silloisia työkavereita. He suorastaan pakoittivat liittymään Ammattiliittoon.
Myrskyyn tämä ei nyt liity mitenkään muutoin kuin omaan työhistoriaani, jossa todellakin koin totaalisen looppuunpalamisen.
Hieman myöhään ymmärsin, mistä oli kysymys?onneks mää tajusin lopettaa ennen kun paloin totaalisesti loppuun
pakko ei olis ollu lopettaa
mutta viidentoista vuoden kokemuksella totesin toivottomaksi
pieni kylä jossa kuollaan enemmän kun synnytään
tilanteesta en syytä ketään en edes itseäni vaikka joskus tuntui siltä
sit tuli vielä päälle tämä lama sitä ei voi kukaan väittää etteikö se vaikuttaisi tilanteeseen
jokainen meistä menee sinne mistä halvimmalla saa
työpaikkoja menetetään joka päivä
nyt alan palata elämään
tykkään kuunnella joululaulujakin kun ei itse tarvitse miettiä riittääkö kinkut ja laatikot vai jääkö niitä myymättä pilvin pimein
harrastukset oon päättäny aloittaa taas vuoden alusta uskon olevani puolentoista vuoden katkon jälkeen olevani siihen valmis
ei tätä tiedä ennen kun tän itse kokee...
- tiina@
on tää sit kivaa tää talviaika kello on puol neljä ja ulkona on jo melkein pimeetä mitähän tekis koristelisko kuusen se on nyt seissy tossa paikallaan jo muutaman viikon ja valot siinä jo on mutta koristeet on vielä laatikossa vai tekiskö ruokaa vaikka valmiiks pakkaseen ettei tartte muuta kun sulattaa sekin tuntuu niin tympeeltä ajatukselta sit vois vaikka raivata tätä sekamelskaa laittaa kaikki omalle paikalleen ei mutta ekakshan mun tarvii laittaa pyykit kuivariin nimittäin pyykinpesukone pysähty jo tunti sitten saamaton mikä saamaton oisko jotain tablettia jolla sais virtaa päiväksi öiseen unettomuuteen löytyy kaikkia apuja mutta millä sitä virtakytkintä sais käännettyä.
- tiina@
meinasin muuten lopettaa kirjoittamisen tähän ketjuun ja yleensä tänne viiskymppisiin
kun huomasin että het oli poistatettu kommentteja täälläkin
eikä niissä mun mielestä mitään sen kummempaa loukkaavaa ollu
tuli mieleen ettei tänne kai kirjoittajia kaivatakkaan
mutta koitetaan nyt vielä jonkin aikaa jos tää vaikka tästä elpys
joko muuten on joululaatikot paistettu pakastimeen ja torttutaikina odottamassa oikeeta hetkeä
mää ostin tänään gluteenittomia pipareita ainakin kymmenen pakettia hinta oli 0,90 senttii - 50%
yleensä kaikki gluteeniton on tosi kallista päiväys menee kyllä tän kuun lopussa mutta uskallan syödä vielä koko kevättalven.
- kysymys tiin@lle
voisitko sä tiina kertoa mulle miksi kirjoitat ilman välimerkkejä sairauteni johdosta ainakin mun on tosi vaikea saada selkoa tekstistäsi johtuuko se ettet voi luovuttaa tyylistäsi periaatteen vuoksi vai siksi ettet arvosta pätkääkään kanssakirjoittajiasi tyylisi ei häiritsisi niin paljon jos käyttäisit sitä vain omissa avauksissasi niin ne voisi jättää avaamatta mutta kun kommentoit muihinkin aiheiheisiin niin kärryillä pysymisen vuoksi pitää yrittää tavata myös sinun tekstejäsi ja se tuottaa vaikeuksia ehkä voisimme kaikki ryhtyä vastaamaan sinulle sinun laillasi arvostamatta lainkaan sitä pystytkö tekstejämme ymmärrettävästi lukemaan ainakin se lisää edelleen väärinymmärrysten määrää jonka muutenkin uskon kohdallasi usein johtuvan välimerkkien puutteesta sillä muutkaan kanssakirjoittajat eiväy välttämättä ymmärrä lauseittesi tarkoituksia sillä pilkulla ja pisteellä on todellakin väliä luulisin jopa voivani pitää jutuistasi jos pystyisin jäsentelemään ne helpommin itse en nyt pysty korjaamaan kirjoitusvirheitäni tästä tekstistäni sillä tämä on minulle täyttä siansaksaa mitä en itsekään ymmärrä vaikka olen tämän kirjoittanut tai ainakin niin uskon
- tiina@
hyvin sain selvää sun tekstistäs
ja ei sitä olis noin pitkän kaavan mukaan tarvinnu kirjoittaa
että ottaa päähän kun en käytä isoja kirjaimia ja välimerkkejä
jos niitä käyttäisin niin ihan varmasti joku äidinkielen opettaja puuttuisi kirjoitusvirheisiin
olen kirjottanu tällei kuusi vuotta ja kirjoitan seuraavatkin kuusi
tässä ei oo kysymys mistään arvostamisesta
jokunen vuosi takaperin vaan käytettiin toisten nimemimerkkejä väärin
ja sillon päätin että kuka vaan käyttää mun nimmaria väärin niin sen kyllä huomaa
ja mun mielestä tää on jo niin vanha ja kulunu asia ettei tästä viitii enää kirjoitella
tai antaa sen kummempia selityksiä miksi ja miksi
ja kyllä niissä ketjuissa perillä pysyy vaikkei mun kirjoituksia luekkaan
kummallinen on toi sun siansaksa käsitykses
selvää suomenkielätähän sää kirjoitat
sorry etten pysty enkä halua täyttää toivettasi välimerkkien suhteen
mutta toivotan sinulle mukavaa joulunaikaa ja ymmärrystä vuodelle 2014 - edellinen kysyjä
tiina@ kirjoitti:
jos niitä käyttäisin niin ihan varmasti joku äidinkielen opettaja puuttuisi kirjoitusvirheisiin
ja sillon päätin että kuka vaan käyttää mun nimmaria väärin niin sen kyllä huomaa
ja mun mielestä tää on jo niin vanha ja kulunu asia ettei tästä viitii enää kirjoitella
mutta toivotan sinulle mukavaa joulunaikaa ja ymmärrystä vuodelle 2014Ymmärrykseni epäselvästä tekstistä ei tule enää paranemaan, vaan huonompaan on suunta.
En tiedä oliko toivotuksesi tarkoitettu ilkeilymielessä sairauttani kohtaan, vai etkö oikeasti pystynyt sisäistämään mitä kirjoitin.
Sinun ei kuitenkaan pidä loukkaantua jos ihmiset jättävät kirjoituksesi lukematta, se johtuu usein ymmärryskykymme puutteesta.
Luulen kuitenkin ymmärtäneeni ongelmasi olevan pelko kielioppitaitosi vajavaisuudesta, ihmettelen miksi mieluummin välität pilkunviilaajista, etkä meistä oikeista kanssakirjoittelijoista. - tiina@
edellinen kysyjä kirjoitti:
Ymmärrykseni epäselvästä tekstistä ei tule enää paranemaan, vaan huonompaan on suunta.
En tiedä oliko toivotuksesi tarkoitettu ilkeilymielessä sairauttani kohtaan, vai etkö oikeasti pystynyt sisäistämään mitä kirjoitin.
Sinun ei kuitenkaan pidä loukkaantua jos ihmiset jättävät kirjoituksesi lukematta, se johtuu usein ymmärryskykymme puutteesta.
Luulen kuitenkin ymmärtäneeni ongelmasi olevan pelko kielioppitaitosi vajavaisuudesta, ihmettelen miksi mieluummin välität pilkunviilaajista, etkä meistä oikeista kanssakirjoittelijoista.tyhmänäkö sää mua pidät
kuka ihminen voi olla ilkeämielinen toisen sairautta kohtaan
ihan osasin sisäistää tekstisi
ja mulle se on yks hailee luetaanko mun tekstejä vai ei
en mää siitä loukkaannu
säälin vaan ihmisiä joilla ei oo muuta asiaa kun arvostella toisten kirjoitustyyliä
tohon ymmärryksen puutteeseen en usko
ehkä sinun kohdallasi jos sairautesi estää ymmärtämisen
kyllä mun kielioppitaito on ihan kohtalainen
huomaan aina jos joku kirjoittaa väärin
mutta en koskaan huomauta siitä asiasta
itse asiassa mun mielestä on vaan helpompaa ja nopeempaa kirjoittaa näin
joulun aikaan yleensä toivotellaan ja voivotellaan
ja ajattelin jos nyt et enää koskaan vastaa tai kommentoi mun kirjoituksiin
niin toivottelin tässä samalla
ja tää kirjoitus ei ole ilkeilyä
tää on mua itteeni oon vaan tällanen
enkä katso aiheelliseksi ruveta muuttamaan itseäni tullakseni hyväksytyksi kirjoittajaksi näillä palstoilla. - hengästyttää.....
tiina@ kirjoitti:
tyhmänäkö sää mua pidät
kuka ihminen voi olla ilkeämielinen toisen sairautta kohtaan
ihan osasin sisäistää tekstisi
ja mulle se on yks hailee luetaanko mun tekstejä vai ei
en mää siitä loukkaannu
säälin vaan ihmisiä joilla ei oo muuta asiaa kun arvostella toisten kirjoitustyyliä
tohon ymmärryksen puutteeseen en usko
ehkä sinun kohdallasi jos sairautesi estää ymmärtämisen
kyllä mun kielioppitaito on ihan kohtalainen
huomaan aina jos joku kirjoittaa väärin
mutta en koskaan huomauta siitä asiasta
itse asiassa mun mielestä on vaan helpompaa ja nopeempaa kirjoittaa näin
joulun aikaan yleensä toivotellaan ja voivotellaan
ja ajattelin jos nyt et enää koskaan vastaa tai kommentoi mun kirjoituksiin
niin toivottelin tässä samalla
ja tää kirjoitus ei ole ilkeilyä
tää on mua itteeni oon vaan tällanen
enkä katso aiheelliseksi ruveta muuttamaan itseäni tullakseni hyväksytyksi kirjoittajaksi näillä palstoilla.joopa joo ja kohta alkaa itku kun joku on ollut ilkeä esimerkiksi kun eräskin nimimerkki on joskus sanonut ettei lue sinun viestejäsi ja vaikka sinäkään et lue hänen niin silti hänetkin olet useamman kerran täällä nimeltä maininnut mielestäsi epämiellyttäväksi kirjoittajaksi itse et taida tiedostaa miten ilkeästi kirjoittelet muille ja kuinka kopeasti suhtaudut toisten mielipiteisiin en yhtään ihmettele että olet joutunut lopettamaan "kauppias" urasi kioskissasi sillä jos siellä olet ollut myös oma itsesi niin kuin täällä niin tuskin monikaan on puodissasi käynyt toistamiseen ellei ole ollut pakko muistan ajan milloin ei näillä palstoilla saanut sanoa yhtään negatiivista sanaa koosta eikä kehua ässää tai ällää ilman että hyökkäsit kimppuun toivottavasti koo kohteli sinua oikein hyvin ja antoi kultaisen kädenpuristuksen lopuksi ansiokkaista tekemisistäsi et voi mielestäni olettaa uusien kirjoittajien tuntevan itseäsi ja tapojasi sillä ethän ole aikoihin tänne kirjoittanut täällä on vaihtunut väki poissaollessasi ja nyt tulet tänne huseeraamaan kuin palstan omistaja ikään ei se minua haittaa mutta harmittaa kun uudet saattavat loukkaantua ja jättää tulematta ilkeiden kommenttiesi vuoksi joka päivä tässä maassa täyttää satoja ihmisiä 50 vuotta ja osa heistä saattaa eksyä tännekin merkkipäiviensä jälkeen kuitenkaan he tulevat tuskin montaa kertaa palstalle uudestaan jos heihin suhtaudutaan ylimielisesti ja oletetaan heidän tuntevan meidän jokaisen vanhan jäärän tavat onneksi pahimmat ilkeilijät ovat siirtyneet seuraaviin ikäryhmiin joten täällä on vielä olemassa toivoa
- tiina@
hengästyttää..... kirjoitti:
joopa joo ja kohta alkaa itku kun joku on ollut ilkeä esimerkiksi kun eräskin nimimerkki on joskus sanonut ettei lue sinun viestejäsi ja vaikka sinäkään et lue hänen niin silti hänetkin olet useamman kerran täällä nimeltä maininnut mielestäsi epämiellyttäväksi kirjoittajaksi itse et taida tiedostaa miten ilkeästi kirjoittelet muille ja kuinka kopeasti suhtaudut toisten mielipiteisiin en yhtään ihmettele että olet joutunut lopettamaan "kauppias" urasi kioskissasi sillä jos siellä olet ollut myös oma itsesi niin kuin täällä niin tuskin monikaan on puodissasi käynyt toistamiseen ellei ole ollut pakko muistan ajan milloin ei näillä palstoilla saanut sanoa yhtään negatiivista sanaa koosta eikä kehua ässää tai ällää ilman että hyökkäsit kimppuun toivottavasti koo kohteli sinua oikein hyvin ja antoi kultaisen kädenpuristuksen lopuksi ansiokkaista tekemisistäsi et voi mielestäni olettaa uusien kirjoittajien tuntevan itseäsi ja tapojasi sillä ethän ole aikoihin tänne kirjoittanut täällä on vaihtunut väki poissaollessasi ja nyt tulet tänne huseeraamaan kuin palstan omistaja ikään ei se minua haittaa mutta harmittaa kun uudet saattavat loukkaantua ja jättää tulematta ilkeiden kommenttiesi vuoksi joka päivä tässä maassa täyttää satoja ihmisiä 50 vuotta ja osa heistä saattaa eksyä tännekin merkkipäiviensä jälkeen kuitenkaan he tulevat tuskin montaa kertaa palstalle uudestaan jos heihin suhtaudutaan ylimielisesti ja oletetaan heidän tuntevan meidän jokaisen vanhan jäärän tavat onneksi pahimmat ilkeilijät ovat siirtyneet seuraaviin ikäryhmiin joten täällä on vielä olemassa toivoa
joo mää en nyt oikeen tiedä mitä vastaisin tohon sun vuodatukseesi
ensimmäisenä tuli mieleen eilinen keskustelu mieheni kanssa
hänen työkaverinsa oli pyytänyt häntä joulupukikisi
ja kysyi häneltä onko hän hyvä näyttelijä
hän kieltäytyi ja sanoi näyttelevänsä ainoastaan työpaikalla
ja tää mun työurani on ollut niin monelle kirjoittajalle niin iso asia ihmettelen
nyt sitä ei enää ole niin annettasko asian olla
ja nää keskustelut koosta ja ässästä ovat olleet ainoastaan ja vain piruilua mua kohtaan
en kyllä muistanu edes mokomia asioita enää mutta kiva kun sää muistat
en koe näilläkään kirjoituksillani loukanneeni ketään
ja jos joku on epäillyt olen korjannut asian
tässäkin jätän huomioimatta ilkeilysi
oliskohan kasvanut henkisesti
tai sit en jaksa
oot muuten ensimmäinen joka noin ilkeesti tai yleensä ollenkaan kommentoi siitä että olen lopettanut kaupan
omasta vapaasta tahdostani
tiedätkö miltä tuntuu kun joutuu luopumaan ja jää tavallaan tyhjän päälle
tiedätkö yleensä mitä luopuminen ja tyhjän päälle jääminen tarkoittaa
ihan kiva että joku muistaa ja jaksaa muistuttaa :) - ei hengästytä enää
tiina@ kirjoitti:
joo mää en nyt oikeen tiedä mitä vastaisin tohon sun vuodatukseesi
ensimmäisenä tuli mieleen eilinen keskustelu mieheni kanssa
hänen työkaverinsa oli pyytänyt häntä joulupukikisi
ja kysyi häneltä onko hän hyvä näyttelijä
hän kieltäytyi ja sanoi näyttelevänsä ainoastaan työpaikalla
ja tää mun työurani on ollut niin monelle kirjoittajalle niin iso asia ihmettelen
nyt sitä ei enää ole niin annettasko asian olla
ja nää keskustelut koosta ja ässästä ovat olleet ainoastaan ja vain piruilua mua kohtaan
en kyllä muistanu edes mokomia asioita enää mutta kiva kun sää muistat
en koe näilläkään kirjoituksillani loukanneeni ketään
ja jos joku on epäillyt olen korjannut asian
tässäkin jätän huomioimatta ilkeilysi
oliskohan kasvanut henkisesti
tai sit en jaksa
oot muuten ensimmäinen joka noin ilkeesti tai yleensä ollenkaan kommentoi siitä että olen lopettanut kaupan
omasta vapaasta tahdostani
tiedätkö miltä tuntuu kun joutuu luopumaan ja jää tavallaan tyhjän päälle
tiedätkö yleensä mitä luopuminen ja tyhjän päälle jääminen tarkoittaa
ihan kiva että joku muistaa ja jaksaa muistuttaa :)tiedän tosiaan siitä joskus kirjoitinkin ja sain sinut silmilleni kun en pitänyt koota hyvänä renkinä vaan olin sitä mieltä että renki on vaihtanut isännän saappaisiin sitä jäin ihmettelemään miksi minun asioiden suoraan sanominen on mielestäsi ilkeilyä ja sinun sanomiset vaan sinua omaa itseäsi
- tiina@
ei hengästytä enää kirjoitti:
tiedän tosiaan siitä joskus kirjoitinkin ja sain sinut silmilleni kun en pitänyt koota hyvänä renkinä vaan olin sitä mieltä että renki on vaihtanut isännän saappaisiin sitä jäin ihmettelemään miksi minun asioiden suoraan sanominen on mielestäsi ilkeilyä ja sinun sanomiset vaan sinua omaa itseäsi
on sulla mahdoton muisti
tääljalä kirjoitetaan niin paljon
mää en edes viitti muistella vanhoja
en täällä enkä oikeessakaan elämässä
molemmissa joskus hypitään silmille
mutta sen voin sanoo että en tykkää siitä että toisen työtä arvostellaan
jokainen tekee arvokasta työtä omalla alallaan
veljeni kanssa siitä aina kans kinasteltiin
aina se pikku päissään rupes kehuun ässää ja haukkuun koota
no tappeluhan siitä tuli aina monta vuotta
sit kerran en antanu periks vaan sanoin hänelle miltä se tuntuis jos aina kun nähdään rupeisin kehumaan vaasan ruispaloja ja haukkuisin fazerin puikulat
hän oli nimittäin tuotantopäällikkönä fazer leipureilla
sota siitä syntyi sanoin pahasti mutta en hyvästi
vielä kerran tavattiin prisman edessä ja juteltiin niinkun ei mitään oliskaan ollu
niinkun aina keskenämme hautasimme erimielisyytemme sopimatta
no nyt on veli haudattu ja kauppa
onkohan nyt elämä mallillaan... - penkkiurheilija
tiina@ kirjoitti:
on sulla mahdoton muisti
tääljalä kirjoitetaan niin paljon
mää en edes viitti muistella vanhoja
en täällä enkä oikeessakaan elämässä
molemmissa joskus hypitään silmille
mutta sen voin sanoo että en tykkää siitä että toisen työtä arvostellaan
jokainen tekee arvokasta työtä omalla alallaan
veljeni kanssa siitä aina kans kinasteltiin
aina se pikku päissään rupes kehuun ässää ja haukkuun koota
no tappeluhan siitä tuli aina monta vuotta
sit kerran en antanu periks vaan sanoin hänelle miltä se tuntuis jos aina kun nähdään rupeisin kehumaan vaasan ruispaloja ja haukkuisin fazerin puikulat
hän oli nimittäin tuotantopäällikkönä fazer leipureilla
sota siitä syntyi sanoin pahasti mutta en hyvästi
vielä kerran tavattiin prisman edessä ja juteltiin niinkun ei mitään oliskaan ollu
niinkun aina keskenämme hautasimme erimielisyytemme sopimatta
no nyt on veli haudattu ja kauppa
onkohan nyt elämä mallillaan...Saimaan erakko tässä terve, sun ketjussä ei meinaa tyyntyä vaikka ulkona on ollu monta päivää tyyntä.
Viime kesänä pyörin toisella palstalla vähän aikaa kunnes eräs tuntemasi tyyppi kävi hyökkääväksi, sen jälkeen oon koittanu pysyä poissa, aloin laukomaan takaisin kunnolla, no laittovat kirjoitus estoja he he, että sillai.Nykyään vilkaisen ei muuta, talvea ootellaan ja päivä kerrallaan - tiina@
penkkiurheilija kirjoitti:
Saimaan erakko tässä terve, sun ketjussä ei meinaa tyyntyä vaikka ulkona on ollu monta päivää tyyntä.
Viime kesänä pyörin toisella palstalla vähän aikaa kunnes eräs tuntemasi tyyppi kävi hyökkääväksi, sen jälkeen oon koittanu pysyä poissa, aloin laukomaan takaisin kunnolla, no laittovat kirjoitus estoja he he, että sillai.Nykyään vilkaisen ei muuta, talvea ootellaan ja päivä kerrallaanei ihan terve mutta paranemaan päin
näin sano mulle yks asiakas aina kun sanoin sille terve
mutta terve vaan sullekkin
kun aiheena on tiina niin aina myrskyää
joo näillä palstoilla tahtoo olla sellasia tyyppejä jotka vetää roolia
niille pitää vaan osata antaa takaisin sopivalla tyylillä
tunnen muutaman henk kohtaisesti ja kaikki on ihan kivoja normaaleja ihmisiä
täällä vaan on niin helppo olla jotain muuta mitä on
määkin oon joskus ootellu niitä estoja mutta ei oo vielä tullu
meinaan niitä kirjoitus estoja estojakin on niin monenlaisia
päivä kerrallaan mennään kevättä kohti
ei oo enää kauaa vaikkei talvikaan oo vielä kunnolla tullu. - nähty on
tiina@ kirjoitti:
mutta toivotan sinulle mukavaa joulunaikaa ja ymmärrystä vuodelle 2014"sillon päätin että kuka vaan käyttää mun nimmaria väärin niin sen kyllä huomaa"
kuka vaan pystyy pötkökirjoittamaan, todellinen syy taitaa olla kuvitelmasi siitä, ettei sinua tunnisteta puskissa kun kirjoittelet normi-ihmisten lailla - tiina@
nähty on kirjoitti:
"sillon päätin että kuka vaan käyttää mun nimmaria väärin niin sen kyllä huomaa"
kuka vaan pystyy pötkökirjoittamaan, todellinen syy taitaa olla kuvitelmasi siitä, ettei sinua tunnisteta puskissa kun kirjoittelet normi-ihmisten laillaahaa vai kirjoittelen mää puskissa nostappa esille yks esimerkki missä puskassa mää oon kirjotellu mää oon aina sanonu kun väitetään mun jotain sanoneen tai tehneen tai puskailleen että pistä esille esimerkki voihan niitä tekstejä nostella esiin mää en vaan osaa enkä halua ees opetella kyllähän mää selvää suomenkieltä kirjotan mutta ehkä en oo sit normi ihminen.
- tiina@
nähty on kirjoitti:
"sillon päätin että kuka vaan käyttää mun nimmaria väärin niin sen kyllä huomaa"
kuka vaan pystyy pötkökirjoittamaan, todellinen syy taitaa olla kuvitelmasi siitä, ettei sinua tunnisteta puskissa kun kirjoittelet normi-ihmisten laillanähty on
ihan jännityksellä tässä odottelen
mitähän mää oon puskista huudellu
laita jo ihmeessä esimerkkiä
mää ihan tikahdun uteliaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942533- 187899
- 53723
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119642- 49542
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?12481- 48467
- 54432
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11430