Hartolan masentuneet nuoret

huolestunut mamma

Hartolalaisten narsisti- (narisija?) nuorten luulisi rakastavan itseään yli kaiken päätellen siitä miten usein he vaihtavat facebook-profiilikuviaan ja kehuvat kilvan toisiaan. Hymyilevät naamat ja itsetuhoiset jutut eivät oikein sovi yhteen. Pitäisikö meidän olla huolissaan näiden teinin välisestä JULKISESTA keskustelusta - heidän mielentilastaan tai kenties siitä mitä heidän ilmaisullinen tasonsa kertoo paikallisen kouluopetuksen tasosta.

Neiti X: miks vaan ei vois olla samanlainen kylmä tunteeton paskiainen... rupeis vaan huolella vetään kaikkee paskaa ja sit itkis kun elämäs ei oo mitää..aina joku silittäis päätä ja antais vähän lisää rahaa... me kaikki ei vaan oo synnytty kultalusikka suussa.. joo ja onneks ei ollakkaan.. mä kumminkin osaan arvostaa tät elämää ihan erilailla kun eräät... NIIN ja miks pitää hehkuttaa jotai vitun itsenäisyyspäivää.. eihän tää maa oo olllu enää vuosiin itsenäinen............
6. joulukuuta kello 13:51

Neiti Y: kylä paskastaki selviää, selviät säki X

Neiti Z: Luojan kiitos ihmiselo kestää yleensä korkeintaan n 80 vuotta. Loppupeleissä se on kuitenkin lyhyt aika. Sen jaksaa kyllä rämpiä. Etenkin kun muistaa ettei paskassa rämpiminen koko ikää kestä; aurinko tulee aina välillä esiin.

7

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hartolassa äksöniä

Kyllä tässä on syytä huolestua myös näistä narkki/sekakäyttäjistä..Milloin ajellaan autolla ihmisten päälle,milloin hakataan keskustassa ikkunoita sisään&tärvellään yhteistä omaisuutta..Paikallinen virkavalta pelaa taskubiljardia,vanhemmat katsovat muualle,tai ovat voimattomia muuten..uusi pössöporukka kasvaa sivussa ja ottaa "oppia"..ei totisesti näytä hyvältä tuo persereikä paikkakunnan tulevaisuuskaan.no hyvähän se on tietysti naapurikunnasta huudella,tilanne sentään hiukan parempi.......herätkää nyt siellä kuitenkin

• huolestunut mamma

Ja tässä hartolalaisen teiniäidin tunnustus:
      "Kai se on maanantaina lähdettävä kaupungista muksuille jotain ostaa ku ei osaa niille mitää tilata..... No kohta taas X:ää vastaan ja sit jotain muksaa.... Ahistaa tää kotona oleminen täällä vitun kerrostalossa.... Jospa sitä jotain tekemistä keksis....
      Jos lähtis käymää kaljalla ennen ku X pääsee... vituttaa sen verran...

Tähän vaan totean, että ehkäisykin on keksitty jos omien lastensa takia täytyy hermojaan repiä...On kai se niin kauheata sitten kun oma lapsi tulee koulusta kotiin? Minä olisin huolestunut jos lapseni EI palaisi koulusta. Kyllä nykynuorilla on arvot hakusessa. Lapsi on LAHJA eikä rasite - niin minä ja minun ikäluokkani asian ymmärtää.

• Leutopäivä

Vanha keskustelu mutta pahoinvointi kunnassa vain lisääntyy. Nykyisessä viitosluokkalaisten joukossa on viilteleviä tapauksia. Eräs voimakastahtoinen oppilas lisäksi kontrolloi toisia käytöksellään. Tämä tulevaisuuden narsisti on valmistanut mm videoita joissa repii valokuvia joissa on kavereidensa kanssa. Tämä oppilas on ollut erikoinen jo päiväkoti-ikäisenä.

• OppilaanÄitiMinäkin

Tänne ei kannata kirjoitella koulun oppilaista, koska keskustelu useimmiten kääntyy hedelmättömäksi sättimiseksi ennen pitkää. Se, mitä sinun kannattaisi tehdä, jos olet tuollaisen asian havainnut, on ottaa yhteyttä kouluun joko oppilaan luokanvalvojaan tai kouluterveydenhoitajaan. Tai jos asia näyttää akuutilta ja vakavalta, tee lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä nimettömänä. Tai voithan ottaa yhteyttä oppilaan huoltajiin suoraan ja kertoa huolestuneisuudestasi. Hyvä olisi puuttua asioihin mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

• Kaapu1

Onkohan se vitosluokkalainen mun lapsi...?! Pitäiskö kuitenkin ottaa asioista ensin selvää ennen kuin alkaa toisten lapsia arvostelemaan

• nuorissaontulevaisuus

Helppohan sitä on nettiin kirjoittaa mitä mieleen juolahtaa ja vielä nimimerkin takaa. Ihan samalla tavalla nuorten pahoinvointi näkyy muillakin luokka-asteilla aina esiopetuksesta lukioon saakka.

Turha kuitenkaan keskustelupalstalla levittää tietoa toisten lapsista ja mahdollisista haasteista elämässä. Kannattaa myös huomioida, että kaikki mitä kylällä kuulee ei pidä paikkaansa, jutut muuttavat muotoaan rikkinäisen puhelimen lailla ja osa on alunperinkin keksittyjä juttuja.

Summasummarum, kannattaisi ehkä laajentaa omaa näkövinkkeliä hieman suuremmalle alueelle. Tuskin itsekään olet täydellinen :) Kivaa kevättä!

• nuorissaontulevaisuus
        nuorissaontulevaisuus kirjoitti:

Helppohan sitä on nettiin kirjoittaa mitä mieleen juolahtaa ja vielä nimimerkin takaa. Ihan samalla tavalla nuorten pahoinvointi näkyy muillakin luokka-asteilla aina esiopetuksesta lukioon saakka.

Turha kuitenkaan keskustelupalstalla levittää tietoa toisten lapsista ja mahdollisista haasteista elämässä. Kannattaa myös huomioida, että kaikki mitä kylällä kuulee ei pidä paikkaansa, jutut muuttavat muotoaan rikkinäisen puhelimen lailla ja osa on alunperinkin keksittyjä juttuja.

Summasummarum, kannattaisi ehkä laajentaa omaa näkövinkkeliä hieman suuremmalle alueelle. Tuskin itsekään olet täydellinen :) Kivaa kevättä!

Tämä siis nimimerkille Leutopäivä :--)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      138
      5104
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3376
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2684
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2358
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      261
      1791
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1729
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1577
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1546
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1520
    10. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      19
      1281
    Aihe