Mistä hyvä asianajaja lapsenhuoltajuus asioihin?

Ihmettelijä

Terve,

Tilanne ei onneksi osaltani ole kovinkaan riitaisa ja vain yhden näkemyseron takia joudumme käräjäoikeuden kautta hakemaan ratkaisu.

Edellisen asianajaja kokemuksen jälkeen päätin tällä kertaa ajaa asiaani itse ainakin aluksi. Emme edellisellä kerralla menneet käräjille saakka, vaan saimme tuolloin onneksi sovinnon aikaiseksi. Maksoimme molemmat meidän talouteen suurelta tuntuvat summat sopimuspaperista, jonka olisin itsekin voinut laatia. Sovinnon teimme kahdestaan ilman asianajajia, kun ymmärsimme asianajajiemme vain rahastavan meitä.

Tällä kertaa laadin haasteen itse ja kävimme alkuneuvottelussa, joka sujui yllättävän rauhallisissa merkeissä. Kiitos siitä hyvän tuomarin, joka heti alkuun sanoi, että katsotaan nykyisyyttä, eikä menneisyyttä. Asiat ovat minun kannaltani hyvällä mallilla, mutta tarvitsen lähinnä apua käräjäoikeudessa, sillä en tiedä toimintakäytännöistä eli miten tulee toimia ja esittää asioita.

Asianajajan löytäminen onkin yllättävän vaikea rasti.
Monet asianajoyritykset ilmoittavat hintojensa olevan kohtuulliset, vain noin 200 €/tunti. Omaan kukkarooni tai muiden ammattialojen laskutukseen verrattuna hinta tuntuu kyllä kohtuuttomalta.Edellisen kokemuksen myötä en alkutyöhön halunnut ottaa asianryssijää, joka ei edes nimiä osaa kirjoittaa oikein saatika sitten asioita mihin haetaan muutosta tai millaisilla perusteluilla. Asiakirjoja olen laatinut siis ennenki, joten tämä onnistui kohtuullisen hyvin maallikoksi.

Miten käytännössä voin löytää asianajajan, joka on minulle juuri oikea?
Kriteerini:
- Asiallinen, joka ei yritä voittaa haastamalla ylimääräistä riitaa, pompi aiheesta toiseen, pyri mustamaalaamaan vastapuolta tai valheilla etene. Faktat ja näytöt kyllä puhuvat puolestaan ilman valheita.
- Kohtuuhintainen (siis oikeasti, normaalityössäkäyvän kukkarolle sopiva)
- Ammattitaitoinen
- Jalat maassa ja selkäranka suora
- Ihminen, jolle lapsenetu on tärkeämpi kuin voittaminen

0

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        74
        5288
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        17
        2396
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        26
        1917
      4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        44
        1608
      5. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        12
        1571
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1368
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        9
        1277
      8. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        4
        1226
      9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        6
        1209
      10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        14
        1183
      Aihe