Akkutehtaan konkurssipesä ei saa tehdasta myytyä ! !

Akkubussi

500

3355

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Enson jymäyttäjät

      • tositoimiin

        Koneet ulos, jos niitä on ja vuokratkaa vaikka sateenkaarilaisille vihkikirkoksi, erikoista alusta pit
        Kaarilaisia tuntuu Varkaudessakin olevan niin paljon, että eiköhän sille liene käyttöä!!


    • Hyvää joulua!

      Eikö siihen ollut "varma jatkaja" jo tulossa, sopimukset tehty? Vai miten se WL kirjoitti jokunen päivä takaperin...

    • Pohjatietoja

      K2 yhtiön perustaja oli duunissa nyttemmin konkkaan menneessä akkutehtaassa Amerikassa. Hän irtisanotui ja perusti oman pienyritysen " joka konsultoi kiinalaista DLG -akkutehdasta elektrodipulverien käytössä.

      http://report.bizdirlib.com/node/244426

      Myöhemmin hän rupesi konsultoimaan myös EB:n toimintaa.

      http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=fi&u=http://www.reviewjournal.com/view/henderson/henderson-based-k2-energy-goes-startup-international-contender&sandbox=1

      "27 työntekijää Kiinassa" Todellisuus 0.
      "44 työntekijää " Todellisuus 8.

      "Palkkaa satoja työntekijöitä" Ei todellisuuspohjaa.

      Aikoo ostaa EB:n konkurssipesältä. Todellisuudessa ei ole resursseja, vaikka haluja olisi.

    • Sijoittaja
      • Raha rahalla

        Vaasalaista poikaa himottaa EB:n konkurssipesä. He myivät tappiolla jo osuutensa tappiolla venäläisille. Nyt he voi ostaa Visedon kautta halvalla konkkurssipesältä akkutehtaan ja myydä se jollekkin kahjolle kovaan hintaa. :)


    • Raha ratkaisee
    • Heikki Oljy

      Taitavat nuo Varkauden öljyheikit kirjoitella akkupalstoille, koska tehtaan vastustus tuntuu olevan niin suurta.Täällä harataan vääjäämätöntä kehitystä vastaan muutaman miljoonan takia.
      Akkujen tuotanto on lähivuosina kasvavaa liiketoimintaa joka tapauksessa.
      Kysymys on vain, olemmeko leikissä mukana!

      Pari esimerkkiä megatrendeistä ihan kotimaisella pääkielellä:

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/uusi ihmeakku mullistaa sahkoautoilun/201312587213

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/opel voi iskea halvalla sahkoautolla/201312589223

      • Akkupelleily

        Varkauden "akkutehdas" oli pienen pientä näpertelyä verrattuna oikeisiin suurten volyymien akkuvalmistajiin.

        Autotehtailla on kyllä akkuja tarvittaessa ihan omasta takaa, ei ne niitä Varkaudesta tilaa.


    • dumpcitywarkis

      Aika hulluutta sitä on perustaa älytön tehdas, ennenkuin prosessit ja asiakkaat yms on hallussa. Ei täällä semmosta tunnuta älyävän. Ei nokiakaan työllistänyt 80luvun lopussa yli 10k henkilöä kun matkapuhelimia kehiteltiin...

      • Kairamo ja muut

        Työllisti jo 80 luvun lopussa tuhansia.


    • Akkubussi

      EB hävisi, kuten A123 akkutehdas Amerikassa. LiFePO4 oli molempien tehtaiden väärä valinta. Nyt MIT on kehittänyt toista uutta tekniikkaa mitä kiinalaiset myös kiivaasti tutkivat. SolidEnergy voi toimia tai sitten ei.

      http://insideevs.com/a123-teams-with-solid-energy-to-work-on-prototyping-its-800-whkg-battery-technology-wvideo/

      http://www.youtube.com/watch?v=NpR61u3DxvI

      Amprius hävisi japanilaisille.

      http://www.amprius.com/

      http://investing.businessweek.com/research/stocks/private/snapshot.asp?privcapId=54509692
      Ampriusakut kestää vain parisataa lataus ja purkukertaa.

    • Lamppu sammui

      Akkuteollisuus on aina ollut riskiala. Sillä ei Edisonkaan rikastunut.

    • F. Valco

      Minulle tulee mieleen eräs kuvaputkitehdas (Valco / Finnvalco) aikojen takaa kun katsoo EB:n loistavaa menneisyyttä.
      Niissä on kovasti jotakin samaa...

    • hohhoijaa....

      Juu, ainakin SDP ja yhteiskunnan rahan polttaminen

    • wwleyih9qi45
    • -spämmiä-

      Mitenkäs ylläolevat linkit koskettaa EB:tä ja Varkautta??
      Vastaus: ei mitenkään!

      • Että niin

        Koskee hyvinkin, koska Nivalaan oli roudattu EB:n hylkyakkuja Varkaudesta.


    • iknow

      Eipä sinne ollut roudattu, sori. Ehkä näytiksi muutama jännitteetön kenno. Jos niiden käyttäytymisestä jotain tiedät. Kyllä täällä on kaikenlaista google tietäjää kirjoittamassa. Saa hyviä nauruja! Toivottavasti kukaan ei oikeasti lue näitä suomi24 juttuja ja luule niitä oikeaksi tiedoksi.

      • työmies 2011

        Niitä akkuja on mennyt "Näytiksi" kuormalavoittain. Niitä meni enenemmän ja vähemmän "jännitteettömänä kennona"


      • SDP- tunarit

    • Nauretaan tehtaalla

      Rahoittaja ja investoija pyrkii suodattamaan kaiken tiedon ja vetää siitä omat johtopäätökset.
      Kokemus antaa näkemystä. Epäonnistuminen ei takaa aina uutta onnistumista.

      Suomessa se takaa uuden epäonnistumisen :)

    • uuteen nousuun

      Teollisuuskylän johtajalla on vielä ässä hihassa, niin sanotusti.

      • bua haha ha haa

        Ettei kuitenkaan ois löysät housussa...


      • bua hah hah röyh...
        bua haha ha haa kirjoitti:

        Ettei kuitenkaan ois löysät housussa...

        Kyllä on ja monella muulla...


    • kauppamies1

      Niin ....voisitko esim. sinä myydä k.o akkutehtaan ....saat varmaan provisiot ??? Niiin ei pesänhoitajan rahat vielä lopu....hyvä ratkaisu ..ei kun toimeksi eikä ihmetellä !!!!
      Jos konkkapesä ei saa myydyksi tehdasta .....niin Sinä varmaan saat !? Vai mitä !!!

    • Akkubussi
    • Varastovirhe :)

      Niitä vara-akkuja tehtiin, mutta raaka-aineet oli viallisia...
      Rautafosfaatti oli varastossa kostunut :)

    • Viimeiseen korttiin

      Peli pelattu viimeiseen korttiin?

      • :) :)

        konkurssiyhtiön tavarassa ja koneissa on yleensä "pikkuvikoja" Henkilökunta ei pystynyt huoltamaan niitä :)


    • zimpapve

      No jopas on avohoidokilla villit jutut

    • Ostajan edustaja

      Katkeruus ei auta... Aika kulkee ja myynti on entistä vaikeampaa.

      • vai eikö rahaa

        Onko vikaa? Tehdashan on myyty ja ostajia oli jonossa...


      • Qin Xingcai
        vai eikö rahaa kirjoitti:

        Onko vikaa? Tehdashan on myyty ja ostajia oli jonossa...

        We dont buy.


      • Kallis harrastus

    • Propagandaministeri
    • Tässä ja nyt

      Akkutehtaan uuteen tulemiseen uskonut rahoittaja ei usko enää.
      Entinen tehtailija uskoo, mutta hänellä on rahat lopussa.

      • Propagandaa.........

        Warkauden Lehti uskoi niitä jorinoita, mutta muut ei.


    • Hyvin hyödynnetty :)

      Varkaudelle "kaviaari ja akut ovat tärkeät imagotekijät mitkä on syytä hyödyntää "

    • akkuihin meni
    • Todella halvalla
      • akkuihin meni

        http://www.youtube.com/watch?v=HS2n645fV8I


      • Megatrendit/ Suomi
        akkuihin meni kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=HS2n645fV8I

        Mitenkä akkutehtailu on ollut aiemmin kannattavaa. Ja mitä siitä on opittu.
        Kenkäteollisuus ?
        Autoteollisuus ?
        Vaateteollisuus?
        Terästeollisuus?
        Telakkateollisuus ?
        Elektroniikkateollisuus?

        Megatrendit ja yksikkökoko? kannattavuus?

        Korkelaatuiset terveydenhuoltopalvelut tuo tulevaisuudessa tuloja Suomeen. Terveysliiketoimi tuo parhaimmat tuotot pääomalle.

        Pieni yksikkökoko on etu. yksilöllinen hoito antaa parhaat tulokset.

        Palvelu on tulevaisuutta.


      • irtisanottu 2013
        Megatrendit/ Suomi kirjoitti:

        Mitenkä akkutehtailu on ollut aiemmin kannattavaa. Ja mitä siitä on opittu.
        Kenkäteollisuus ?
        Autoteollisuus ?
        Vaateteollisuus?
        Terästeollisuus?
        Telakkateollisuus ?
        Elektroniikkateollisuus?

        Megatrendit ja yksikkökoko? kannattavuus?

        Korkelaatuiset terveydenhuoltopalvelut tuo tulevaisuudessa tuloja Suomeen. Terveysliiketoimi tuo parhaimmat tuotot pääomalle.

        Pieni yksikkökoko on etu. yksilöllinen hoito antaa parhaat tulokset.

        Palvelu on tulevaisuutta.

        -Paperiteollisuus.
        -Mainonta/markkinointi.
        -Kustannusliiketoiminta. Lehdet, kirjat, musiikki.
        -Radio/TV . Paitsi YLE.
        -Kirjapainoteollisuus.
        -Liikennöinti, kuljetus, taksit.
        -Ravintola/hotelli....
        -Rakentaminen, urakointi.
        - kauppa.
        Kaikki nuokin on kriisialoja.

        Lääkäriasemat ja vuokratyövälitys (lääkärit). Kannattaa hyvin.


    • Ei jakoa....
      • Näkötorni

        Ylesesti tiedetään, että Varkaudessa valmistetuille akuille ei ole kysyntää. Se tiedettiin jo 2010. Kysyntä on laskenut niistä ajoista edelleen.

        Kelluvat kaviaarikahvilat ja akkutehtaat......


    • 17 lisämiljoonaa
      • EB:n prosessi

        K2 Energy Solutions ei ole koskaan valmistanut itse akkuja. Myös väitetty yhteistyöprojekti kiinalaisen DLG:n kanssa oli prujujen luovutus. Koskien:

        Valencen akkutehtaan prosessikaavio ja elektrodien formula/ elektrolyytti ja koedata.


    • Vaaliveturi

      Asiantuntijat tiesivät yhtälön toimimattomaksi. Tukivat sitä, koska saivat etuja tai/ja rahaa.

    • Valmistus Kiinassa !
    • K2 Kiina
    • Lisenssiapulainen

      K2 yritti akkutehtaan rakentamista Kiinaan. Tarkoituksena oli käyttää Galaxyn rahoja.
      Tarkoitus oli tehdä maailman suurin sähköpyöräakkutehdas, ja mopoautoakkutehdas.

      K2 toi osaamisensa esille. Varkaudessa K2 oli auttanut lisenssineuvotteluissa.

      http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDIQFjAB&url=http://www.galaxyresources.com.au/documents/DocGXY-184GalaxySignsPartnershipDealwithUSLiBatteryProducer110727_000.pdf&ei=ACrAUr-yDNP6yAP9-4HwDQ&usg=AFQjCNGoHnk6rqyMi6_m01oqiOVBz62wXw&sig2=rKHnpqXCQcCLeh8hyq6cJQ&bvm=bv.58187178,d.bGQ&cad=rja

      Litiumin kysyntä on heikko ja kaivosyhtiö on pahoissa vaikeuksissa.

      http://www.galaxyresources.com.au/

    • Tietäjä Vantaa

      Konkurssipesän neuvottelut on täysin pysähdyksissä. Kaikilla ostajaehdokkailla puuttuu rahoitus.

      • Ei kauppoja

        Varkauden akut ei koskaan toimineet sähköautoissa.


      • Keski-Suomi

    • vote locomotive

      Akkutehdas ja kuvaputkitehdas oli neroleimauksia.

      Mutta mopautotehdas kelluvan hotellin kanssa oli kaikkien ideoiden äiti.

      • pahalta näyttää

        entäs sitten


    • muna muna kennot

      Ne rupee vääntämään munakennoja.

    • Kiinan akut...
      • Akkubussi

      • Tianjin

      • Johtoajatus
        Tianjin kirjoitti:

        Zonda myy Albaniaan, Venäjälle, Armeniaan, Turkkiin...

        http://www.zondabus.com/En/About.Asp?ID=16

        Kiinalaiset sai A123 kaupassa patentit ja tiedon. Kiina on voimakkaasti akkutekniikassa mukana. EB:n tekniikka vanheni käsiin.

        Kehitys on nopeaa. Pääoma ja tase ratkaisee.


    • Isoveli valvoo

      Kairamo oli Nokian nousun luoja, mutta kun häheen ei uskottu riisti itseltään hengen ja Ollila astui valmiiseen pöytään. mutta alkoi heti veljeilemään Bilderbergin ryhmän kanssa vastaan suomalaisia.

      • Menetetty peli

        Nokian vertaaminen floppitehtaasen ontuu. Nokia oli edelläkävijä ja eikä osannut uudistua. Akkutehdas nojautui vanhaan ja peli oli jo alussa menetetty.


      • Akkubussi

    • Satusetiä
    • Kannattavuus hukassa

      Kandi on listautunut Nasdaq pörssiin Nykkiin, kuten Wanxiang.

      http://www.streetinsider.com/Corporate News/Kandi Technologies (KNDI) to Acquire Lithium Iron Batteries from Wanxiang/8815110.html

      Nyt yritetään itsepalvelu/vuokrattavia mopoautoja vaihtoakuilla...

      http://www.forbes.com/sites/markrogowsky/2013/12/28/kandi-crush-an-electric-car-vending-machine-from-china-could-upend-the-auto-industry/

      Wanxiang myi laatuakkuja, vain 200€ kilowattitunti. EB :n pelkkä raaka-ainekustannus on yli 250€ kulut ja kate. Täysin toimimaton yhtälö.

      • Yritystä 2014

        Uskon siihen, että akkutehdas on myynnissä vielä 2015.


    • päiviösaari

      Savokala sai pätevän jatkajan. Akkutehtaan tilanne on toivoton.

    • 2009-2012
    • 10 vuotta
    • LiFePO4
    • LiFePO4
    • tollo 300 eurolla

      Kuka se sanoi joulun alla että akkutehtaalle on jo jatkaja tiedossa?

      Taisi olla pötypuhetta.

    • Sopimuksia...
    • Kabus

      Euro6 on vaatimus ja sähköbussit on kelvottomia ja kalliita.

      • Euro6

        Postiauto, jäteauto, sähköveneet, sähkökelkka, mopoauto ei toiminut.
        sähköbussi ja hybridilaiva toimii jotenkin.

        Euro6 bussit korvaa sähköbussit. Scania, Mercedes, Volvo...


      • sähköbussi

      • Saabin akut

    • Afors Kuopiosta

      Olen sitä mieltä ettei ne rahat hukkaan mene.
      Tarvitsijoita on :)

      • Loput rahat

        Mielestäni palakathan pittää maksaa.


      • Pesätön mies
        Loput rahat kirjoitti:

        Mielestäni palakathan pittää maksaa.

        Palkkaturva maksoi ja konkurssipesä puhdistajille :)
        Konkurssipesän myynti jämähti, kun ne akut ei kelpaa mihinkään ja se tekniikka oli vanhentunut käsiin. Sähköautoissa tarvitaan kestäviä akkuja ja niitä pitää pystyä pikaladata. EB:n akkuja ei pystynyt. Tietysti sitä yritettiin, mutta ne järjestäen hajosi.
        Autokokeiluissa Suomen talvi nujersi ne EB akut lopullisesti. Itellan autot jäi varikolle, kun ne ei toimineet. Toimimattomuudesta syytettiin Itellan huolimattomuutta, vaikka kaikki tehtiin tarkasti ohjeiden mukaan.

        EB:n konkurssipesällä on paha ongelma.


    • Ongelmatehdas

      "Akkutehtaan ostaja" Heillä oli 2013 alussa vain 4 työntekijää, mutta hutikuussa he tuplasivat työntekijämäärän kahdeksaan. Nyt 2014 heillä on kuusi työntekijää ja osa on heistä osa-aikaistettu. kun tilauskanta on kehno.

      Uuden vuokratilan avajaiset: http://www.8newsnow.com/story/22123410/battery-maker-promises-green-energy-new-jobs

      Lupaukset sadoista työntekijöistä--! ! Samat oli puheet täälläkin. Mitä saatiin ? ?

    • Ylituotanto-ongelma

      EB:n akkutehtaaseen miljoonan sijoittanut kiinalaisyritys liittoitui venäläisten kanssa ja he rakensivat Venäjän valtion varoilla 40 000 neliön akkutehtaan vain 9:ssä kuukaudessa.

      http://en.rusnano.com/press-centre/news/88601

      Nyt niillä akuilla toimii sairaalan UPS ! Sairaala NO: 25 Pietarissa.

      Heillä on myös "akkubusseja"

      http://www.liotech.ru/newsen_1206_982

      http://www.liotech.ru/entrolza

      He tekevät yötäpäivää akkuja vaikka kukaan ei niitä juuri osta. Armeija, sairaalat, hallinto ostaa. Akut maksaa siellä tuplasti sen mitä Kiinassa.

      • Ei kelpaa upseihin

        Perinteinen lyijyakku on UPSiin parempi. Purkuvirrat sen verta isoja, ettei niitä oikein noista litiumeista vedetä ilman että ne kuumenevat ja muodostavat räjähdysvaaran. Muutenkaan UPSeissa ei ole mitään vaatimusta että laitteen tulisi olla pieni tai energiatiheyden suuri; UPS saa painaa ja viedä tilaa. Pääasia että kun akkujen uusinta tulee eteen 5..10 vuoden välein, eivät uudet akut maksa liikaa ja niitä on hyvin saatavilla useilta eri valmistajilta. Ja ennen kaikkea, ettei UPS polta koko taloa.


      • Vain erikoistapaus..
        Ei kelpaa upseihin kirjoitti:

        Perinteinen lyijyakku on UPSiin parempi. Purkuvirrat sen verta isoja, ettei niitä oikein noista litiumeista vedetä ilman että ne kuumenevat ja muodostavat räjähdysvaaran. Muutenkaan UPSeissa ei ole mitään vaatimusta että laitteen tulisi olla pieni tai energiatiheyden suuri; UPS saa painaa ja viedä tilaa. Pääasia että kun akkujen uusinta tulee eteen 5..10 vuoden välein, eivät uudet akut maksa liikaa ja niitä on hyvin saatavilla useilta eri valmistajilta. Ja ennen kaikkea, ettei UPS polta koko taloa.

        Venäjällä politiikka painaa enemmän kuin järkisyyt. Pietarin virkamiehet ja valtion virasto allekirjoitti pumaskan, että akut on edullisia ja tarpeellisia.. Ja niitä ostettiin sairaala No: 25:n varavirta UPS;n syöttöakuiksi ja akkukontti jätetään palovaarari takia ulos. Akkukontti on lämmitetty ja jäähdytetty ilmalämpöpumpulla.

        Elinkaarikustannus on litiumakuissa korkea. Tropiikissa lyijyakun elinikä voi jäädä liian lyhyeksi ja silloin litiumilla saavutetaan kustannussäästöjä. Esimerkkinä Intia/Panasonic ja telemastot. Tietysti riskitaso nousee...


      • googlemummo
        Vain erikoistapaus.. kirjoitti:

        Venäjällä politiikka painaa enemmän kuin järkisyyt. Pietarin virkamiehet ja valtion virasto allekirjoitti pumaskan, että akut on edullisia ja tarpeellisia.. Ja niitä ostettiin sairaala No: 25:n varavirta UPS;n syöttöakuiksi ja akkukontti jätetään palovaarari takia ulos. Akkukontti on lämmitetty ja jäähdytetty ilmalämpöpumpulla.

        Elinkaarikustannus on litiumakuissa korkea. Tropiikissa lyijyakun elinikä voi jäädä liian lyhyeksi ja silloin litiumilla saavutetaan kustannussäästöjä. Esimerkkinä Intia/Panasonic ja telemastot. Tietysti riskitaso nousee...

        Myös meillä politiikka ja johto painaa hölmöjä ratkaisuja. Googlettava mummokin näkee sampi ja akkuhölmöilyt virkamiehiä paremmin. :)


      • vaaliveturi....
        googlemummo kirjoitti:

        Myös meillä politiikka ja johto painaa hölmöjä ratkaisuja. Googlettava mummokin näkee sampi ja akkuhölmöilyt virkamiehiä paremmin. :)

        Perus varkautelainenkin näki sampi ja akkuteollisuuden mahdottomaksi. Kuitenkin valtaosa poliitikoista junttasi päätökset. Siinä ei kuunneltu yhtään varkautelaisia. Eräs toimittaja jatkoi sumutusta ja jatkaa...

        Meilläkin ollaan Venäjän linjalla....

        Onneksi on vahva voima, joka ei uskonut.

        Koska lehti on kriittinen? Kun kysymys on lehdistötuesta niin kellossa on eri ääni.


    • Ylituotanto-ongelma
    • ei helvatti

      http://yle.fi/uutiset/jos_puhelin_polttaa_napit_akussa_on_rajahdysvaara/7011070

      Mitäpä sitten kun sähköautossa lattia rupee kuumenemaan.....

      https://www.google.fi/search?q=lithium battery fire&client=firefox-a&hs=pXk&rls=org.mozilla:en-US:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CYLLUtDfHYGK4ATlwIDACQ&ved=0CEkQsAQ&biw=1440&bih=704

    • erkkilä

      Pitää kai viedä huoltoon

    • priusti

      Sähköautoilu Suomessa ei ole enää ympäristöteko. Sähköstä yhä suurempi osuus tuotetaan kivihiilellä ja ydinvoimalla.

      Myös akkuraaka-aineet on usein konfliktialueita ja tuotot menee aseisiin.

      Venäjältä tuottettu sähkö on taseeltaan tosi likaista.

    • No BMS
    • Olympia-akut
    • Ylituotanto-ongelma

      Venäjällä valtio on ottanut akkujen subvention ja myynnin huolekseen. Nyt niitä akkuja laitetaan johtobusseihin ja vetureihin, sukellusveneisiin, laivoihin, valtion virastoihin, kaikkialle.....

      Raaka-aineet roudataan Liotechille rajan yli Kiinasta. Venäläiset hankki uudenaikaiset ja nopeat koneet Saksasta...
      He ovat tehneet useita keksintöjä akkurakenteeseen ja sen puutteiden parantamiseen. Dispersiotekniikkaan ja päällystyksen homogeenisuuteen on saatu nopeutta ja parannusta. Ulträänitekniikkaa...

      Katodipartikkelien pienentäminen ja prekursorien oikea valinta mahdollistaa pikalatauksen. Liotech ohittaa kirkkaasti EB:n valmistamat akut.

    • Uusi akkuvalmistaja

      Liotech käy kiivaasti myyntineuvotteluja, Niitä on käytössä Virossa, Latviassa...
      Myös vienti Amerikkaan....

    • Japani johtaa

      Liotech akut ovat huomattavasti EB:n valmistamia edullisempia ja silti laadullisesti parempia.

      Molemmat akkutyypit häviävat laadussa ja toimintavarmuudessa Panasonicille ja muille japanilaisille.

    • Megatrendi
    • Ei panoksia

      Venäjä, Intia, Kiina uskoo sähköautoihin. Saksa, Japani, Yhdysvallat ei panosta niihin.

      Polttoainetalous ja puhtaus on tärkeintä. Kehitysvaroja ohjataan moottorikehitykseen. Tähdätään 2-3l /100km.

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/sahkoautoihin sijoitetaan vain roposia/201401597481

    • Lyijy vs litium

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/sahkoautolla matka katkeaa talvella lyhyeen/201401595391

      Eli on suositeltavaa tarkistaa talvella sähköauton akku.
      Aina muuten on kannattavaa tarkistaa ilman lämpötila. että voi suhteuttaa sähköauton tomintamatka. Muuten, voi käydä huonosti, kun matka katkeaa.

    • ex "akuntekijä"

      Missä se jatkaja on?

    • yksi "akuntekijä"
    • hannu miettinen

      Kaipa se on selvää ettei enää kukaan täysijärkinen rahoittaja lähde tämmöiseen bisnekseen. Peli on pelattu ja sillä selvä. Tehdas myydään osina ja kun siitä vähennetään kaikki konkussifirmanselvittäjien kulut yms, niin muut velkojat kuten Varkauden kaupunki jäävät nuolemaan näppejään.

      Valitettavasti tämä on tosiasia. Ja taas jää yksi tyhjä teollisuushalli Varkauteen.

    • Tulevaisuus.........

      Insinööri, tutkija, lakimies, lääkäri.... Hyvä tulevaisuus.

      http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/pamfletti automaatio ja tietotekniikka tappavat rajusti tyopaikkoja ndash eika suomessa tajuta tata/a958857

      Vanhanaikaiset tehtaat lähtee...

      • Kuvaputki

    • Toistuu
      • palaset loksuu

        Kiinteistöyhtiön johtaja sanoi aikoinaan, että jos konkurssi uhkaa, niin tulijoita kyllä tarvittaessa löytyy noinkin moderniin halliin kuin akkutehdas.

        Ilmeisesti vaatii vain sitä kuuluisaa "palasten loksahtamista paikoilleen".


      • Varkkila1
        palaset loksuu kirjoitti:

        Kiinteistöyhtiön johtaja sanoi aikoinaan, että jos konkurssi uhkaa, niin tulijoita kyllä tarvittaessa löytyy noinkin moderniin halliin kuin akkutehdas.

        Ilmeisesti vaatii vain sitä kuuluisaa "palasten loksahtamista paikoilleen".

        Niin sanoi Truunokin..."vaikka tulisi konkurssi, niin jäähän meille uusi halli, joka kattaa hienosti konkurssipesän velat...." Silloin jo kirjoitin, ettei kata mitään velkoja, mutta eihän minua uskottu. Nyt se aiheellinen kysymykseni ja kritiikkini velkojen vakuuksista ja investointien määrästä silloin realisoitui.


      • Menee palasiksi
        palaset loksuu kirjoitti:

        Kiinteistöyhtiön johtaja sanoi aikoinaan, että jos konkurssi uhkaa, niin tulijoita kyllä tarvittaessa löytyy noinkin moderniin halliin kuin akkutehdas.

        Ilmeisesti vaatii vain sitä kuuluisaa "palasten loksahtamista paikoilleen".

        Eikä "palaset loksahtele", kuin A:n & kaverin mielikuvituksessa.
        Eikä Penallakaa "palaset loksahtele", vai väittääkö joku muuta ?

        Kysymys on rahasta ja kysynnästä. Akkujen ylituotanto on olemassa. Kysyntää ei ole. Kulurakenne on korkea. YHTÄLÖ ON MAHDOTON.

        Venäläiset on jo käynnistämässä akkujen myyntiä Eurooppaan. Asiat muuttuu, kuten rengasteollisuus menetettiin korkeaan kulurakenteeseen, Nokian renkaat tekee lähes kaikki renkaat Venäjän tehtaassa.


      • kuoleva kylä
        Menee palasiksi kirjoitti:

        Eikä "palaset loksahtele", kuin A:n & kaverin mielikuvituksessa.
        Eikä Penallakaa "palaset loksahtele", vai väittääkö joku muuta ?

        Kysymys on rahasta ja kysynnästä. Akkujen ylituotanto on olemassa. Kysyntää ei ole. Kulurakenne on korkea. YHTÄLÖ ON MAHDOTON.

        Venäläiset on jo käynnistämässä akkujen myyntiä Eurooppaan. Asiat muuttuu, kuten rengasteollisuus menetettiin korkeaan kulurakenteeseen, Nokian renkaat tekee lähes kaikki renkaat Venäjän tehtaassa.

        Akkutehdas, Led-suutarit, Plugreen.....jne... Oli tuomittu epäonnistumaan jo alusta lähtien.

        Muitakin epäonnistujia.. Lisäksi vähintään 100kpl :)


      • Yrittäjä 2014
        kuoleva kylä kirjoitti:

        Akkutehdas, Led-suutarit, Plugreen.....jne... Oli tuomittu epäonnistumaan jo alusta lähtien.

        Muitakin epäonnistujia.. Lisäksi vähintään 100kpl :)

        Yrittäjät ja yritysjohtajat näkee uhkatekijät. Kaupunki ei nää, koska verotulot ja valtio-osuudet takaa leppoiset olot.


      • Hapetonta elvytystä

      • jtkjytlk

    • akkuJukka

      Hyvät palstan asiantuntijat.

      Akkutehdas on ympäristö, missä voi tehdä noin 1.000.000 erilaista kennotyyppiä ja kemiaa. Variaatioita on käyttökohdekohtaisesti älyttömästi. Nuo päällystimet tuolla Varkaudessa soveltuu muunkin kuin folion päällystämiseen ;)

      Varkauden laitteilla voi tehdä pieniä, mutta hyviä sarjoa. Ja erilaisia kennoja sujuvasti.

      Markkinaa pitää katsoa erikoistuotteiden kautta, eikä haikailla kilpailemaan massatuotannon kanssa. Järki hoi!

      Siksi sovin Winstonin kanssa 2005, että tehdään tehdas suomeen. Täällä versiointi ja insinörisöinti. Kiinassa tuotanto. Suurin sijoitus meiltä päin tähän hankkeeseen oli vain tietoa ja koulutusta. Ei rahaa. Toisin, mitä jotkut ovat väittäneet. Ne Kiinalaiset rahat tuli jostain ihan muualta kuin Shenzhenistä.

      Tästä panostuksesta ja aloittamisen riskin vastapainona sain hyvän exitin ko. lafkasta. Ja aloittamisen riskit ovat ihan ilmeisiä. 99% näistä start-upeista menee kuonolleen ensimmäisen 3 vuoden aikana. Exitin jälkeen on startattu tusina uutta firmaa, joista iso osa on jo laskettu haudan lepoon.

      K2:n poikien piti toimittaa VAIN JA AINOASTAAN rautafosfaattipartikkeleiden manipulointiin liittyvää teknologiaa. Ei muuta. Ilmeisesti Stetsonit vakuutti muilta osaamisiltaan niin hyviltä, että yhteistyöneuvottelut haluttiin hoitaa täysin ilman minua.

      Jotta massatuotantoa voisi Varkaudessa edes haaveilla, pitää tehdä aika paljon asioita. Materiaalilogistiikka on yksi ihan merkittävä juttu.

      Tässähän alkaa olemaan kaikki salassapitovelvollisuudet lopuillaan, joten ehkä pieni kirja olisi paikallaan :D

      Onko ehdotuksia nimeksi?

    • pieni huijaus

      Ei tullut jatkajaa ei, vaikka Teollisuuskylän johtaja muuta puhui joulun alla.

      • Soodasaippuaa

        Teollisuuskylän johtaja puhui soopaa...
        WL myös täyttä potaskaa...


      • Leikkausten aika
        Soodasaippuaa kirjoitti:

        Teollisuuskylän johtaja puhui soopaa...
        WL myös täyttä potaskaa...

        Voiko vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä? Kuka puhuu ja mitä puhuu ja mitä jätetään kertomatta? Jos on ongelmia, ne kiistetään, loppuun saakka.


      • Kenkää ! ! !
        Leikkausten aika kirjoitti:

        Voiko vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä? Kuka puhuu ja mitä puhuu ja mitä jätetään kertomatta? Jos on ongelmia, ne kiistetään, loppuun saakka.

        Niinistö puhui asiaa. Johtoa ja päälliköitä myös irtisanomisputkeen....


      • Eräs varoitti ! !

      • Kuntatalous
        Eräs varoitti ! ! kirjoitti:

        Vastuiden maksuuntulo voi pahasti järkyttää....

        http://yritys.taloussanomat.fi/y/keski-savon-teollisuuskyla-oy/varkaus/0398652-2/

        http://www.yritystele.fi/yritykset/perustettu/32927

        Lasku on todella iso ja kapunki on todella vaikeuksissa.

        Kysymys on 6 miljoonan takauksesta. Kaupunki on taannut ne yhtiölle. Lisäksi yhtiöllä on miljoonasaamiset konkurssiyhtiöiltä. Teollisuuskylällä on sisäistä velkaa kaupungille.......

        Menee yli miinus 10 miljoonaa.....

        Ne pitää jotenkin maksaa... KIINTEISTÖVEROT, VEROÄYRI, LÄMMITYSENERGIA, VIEMÄRI/VESI. Niitä on pakko nostaa lisää, että alijäämät leikataan.

        Sairaankuljetus leikataan. Erikoissairaanhoitoon ei rahoja. Vanhuksia ei elvytetä ja lähetteitä ei kirjoiteta. Lääkäreitä ei palkata. Sairaanhoitajat saa tehdä ruutiinidiagnoosit....

        Näin se on mennyt..... Ja huononee....


    • lentää

      SDP- on takana

    • rahan tuhlausta
    • hah hah ta haha la

      sanoiko R-mäki, että tämä on Varkauden Nokia?

      • Espoon akku

      • SDP DDR veljiä

        Sanoi ja pljoon muuta... HAH HAh Haha HAA....


      • TERVEYSKESKUS
        SDP DDR veljiä kirjoitti:

        Sanoi ja pljoon muuta... HAH HAh Haha HAA....

        Kuntatalous huolettaa....

        LASKU ON TODELLA ISO!


    • Rajat mäellä

      Mitäpä sanoo Teollisuuskylän toimitusjohtaja? Kovin hiljaista on kommentoitu taholtaan ollut viime aikoina.

    • Pakkanen ja AKKU
    • Dreamliner- AKKU
    • "kavuala" HAH Hah HA
    • Lopun alku alkoi

      Ostajan toivottiin (ja uskottiin) löytyvän jo syksyn aikana, ainakin Teollisuuskylän johtaja kovin varmasti paikallisläpyskässä puhui. Ei taida löytyä tarpeeksi tyhmää jatkamaan, Varkauden seudulle. Kuoleva kylä, pienentyvä entinen tehdaskaupunki. Niin se vaan on.

      • 4321=0

        Älä nyt .. Taas uskotaan ostajan löytyvän kevään aikana.. Keväällä uskotaan ostajan löytyvän kesän syksyllä syksyn jne... Kyllä löytyy usko on kova.


      • siivet palo
        4321=0 kirjoitti:

        Älä nyt .. Taas uskotaan ostajan löytyvän kevään aikana.. Keväällä uskotaan ostajan löytyvän kesän syksyllä syksyn jne... Kyllä löytyy usko on kova.

        Enkelit menetti rahansa.

        https://www.fiban.org/bisnesenkeli


    • Todennäköistä

      Hallitus voi joutua vastuuseen.

    • Kyrpiintynyt

      Hallitus joutuu vastuuseen että Varkaus köyhtyy ja kuihtuu ja kuolee pois, niinkö? Missä unimaailmassa elät? Paljonko on Varkauden kaupungilla velkaa tällä hetkellä? Peruspalvelut ynnä muut turvataan jatkossakin, eikö niin?

      • vielä kandi

        Velkaa tulee olemaan rutkasti enemmän. Peruspalveluita ja muita lakisääteisiä velvollisuuksia on vaikea tuottaa.

        Lähetteitä ei käytännössä saa antaa. Osa kuolioista ja verenmyrkytyksistä jätetään
        hoitamatta ja annetaan edetä terminaalivaiheeseen.

        On suuri ero jos sairastuu Kauniaissa tai Varkaudessa.


      • Vaaliveturi
        vielä kandi kirjoitti:

        Velkaa tulee olemaan rutkasti enemmän. Peruspalveluita ja muita lakisääteisiä velvollisuuksia on vaikea tuottaa.

        Lähetteitä ei käytännössä saa antaa. Osa kuolioista ja verenmyrkytyksistä jätetään
        hoitamatta ja annetaan edetä terminaalivaiheeseen.

        On suuri ero jos sairastuu Kauniaissa tai Varkaudessa.

        Akkutehdas murskasi demareiden äänisaaliin Varkaudessa.


      • resurssipula
        vielä kandi kirjoitti:

        Velkaa tulee olemaan rutkasti enemmän. Peruspalveluita ja muita lakisääteisiä velvollisuuksia on vaikea tuottaa.

        Lähetteitä ei käytännössä saa antaa. Osa kuolioista ja verenmyrkytyksistä jätetään
        hoitamatta ja annetaan edetä terminaalivaiheeseen.

        On suuri ero jos sairastuu Kauniaissa tai Varkaudessa.

        Säästösyyt katkaisee joidenkin elämän. SE ON VÄÄRIN.


    • Luuseriostaja

      Akkutehtaan "ostaja" Ei ole saanut mistään rahaa. Vakuutusyhtiöt ja enkelisijoittajat nauravat päin naamaa !!!.

      • Se luuseri

        Se "ostaja" on ihan kahjo. Luulee pelastavansa sammon.


    • Tynnyri kolisee

      Ei älyä vieläkään lopettaa kerjäystään...Harakatkin nauraa.

    • Solutions Oy
      • Telemasto

        Telia Sonera ei osta enää Nepaliin.


    • akkuvoima
    • Konkurssi?

      Eipä tullutkaan jatkajaa ei. Miten käy Teollisuuskylän pitkässä juoksussa? Saatavia taitaa olla enemmän kohta mitä lääkäri määrää...

    • syynä SDP

      Konkurssi on todellinen vaihtoehto. Kaupunki ei saa lislainaa jos saa, niin sitä ei haluta kaataa teollisuuskylään. Annetaan mennä nurin ja yhtiön sopimukset uusitaan. Kaupunki perustaa uuden yhtiön.

      Toinen vaiihtoehto on konkurssin pitkittäminen ja kuntafuusio. Ongelmat siirtyy uuteen suurkuntaan.

    • Valheita

      Sumutus jatkuu....

    • samuel t

      enpä haluis olla teolisuuskylän johatja.

    • rakentaja/
      • Finlux EB.

        Finlux on hyvä esimerkki. Kuten Valco.


    • 14 nanometrin tehdas

      Kukaan ei halua ostaa onnetonta yritystä.

    • No way

      http://www.digitoday.fi/bisnes/2014/02/18/harkitseeko-apple-teslan-ostamista/20142390/66

      Joku huasto kauppajonossa jollekin toiselle, että Apple ostaa myös patteritehtaan ja kuvansin hallin katolle hilataan jo iso omena ensi viikon tiistaina. Voiko tämmöinen pitää paikkaansa? Naurovat samalla jollekin vaaliveturijutulle, en kuullu tarkemmin. Jostain nuoresta puhuvat myös...

      Joko seuraavan kerran vaihdan autoa, Teslaan jossa on made in varkaus akut ja auton 17" kosketusnäytöltä pyyhkäsen s24 varkaus-keskustelut näkyville? Jääpi paperiukkojen mersut toiseksi, nehän haiseekin ihan hirveelle, semmonen kananmunan löyhkä tuloo peräputkesta, siis autoltakin.

    • Akkufarssi Varkaus

      Sen koko kiinteistön voisi puskutraktorilla jyrätä maan tasalle, samalla tavalla pitäisi tehdä myös hotelli Taipaleen rakennukselle joka on ränsistynyt ja homehtunut jo toistakymmentä vuotta!

    • Apple ja Tesla

      Se voi tulla kyseeseen, koska Panasonic ja Tesla aikoo valmistaa gigatehtaan

      http://www.tekniikkatalous.fi/autot/akut tekevat sahkoautoista hurjan kalliita teslalla on hihassaan kikka hinnan alentamiseksi/a968993

      Ilmeisesti Apple antaa rahat.

    • autonisti

      Tyhjiin tiloihin harrastetiloja edullisesti. Sais jotain näistä varkauden roskakiinteistöistä hyötykäyttöönkin.

    • Vote loco ja lentok.

      Veturihalli ja lentokonekorjaamo.

    • Miljoonatehdas
      • Hyvää kevättä!

        Kun se suuri akkutehdas Kiinaan valmistuu, ketään ei kiinnosta pieni akkutehdas jossain kuolevassa kyläpahasessa. Anteeksi vaan mutta näin on asia oikeasti.

        "Yhtiön mukaan sen olemassa olevien asiakkaiden akkujen tarve on nousussa.

        Tappiota tekevän yhtiön toimitusjohtajan Jukka Koskisen mukaan European Batteries on vielä niin sanotussa startup-vaiheessa mutta toiminnan käänteen mahdollisuus on lähestymässä."

        Puhutaan, puhutaan ja puhutaan, yritetään puhumalla saada sijoittajia vakuuttuneiksi. Valehdellaan päin naamaa. Konkurssikypsä yritys johon ei kannata miljoonia uhrata. Miljoonat voi käyttää paljon järkevämmin.

        Varkauden syöksylasku on kiihtynyt ja väestökato myös. Palvelualalla alkavat näkymät olemaan jo, ei niinkään iloiset, muutamakin varkautelainen pienyrittäjä on kertonut tuntemuksiaan myös julkisesti. Minkä teet, ostovoimaa ei ihmisillä ole ja Varkaus on luhistumassa kasvavan velkataakan alle. Valtio ei enää apuun tule, apurahat on käytetty aikoja sitten. EU-tukirahat myös.


      • Miljarditehdas

      • Hyvää yötä Varkaus
        Miljarditehdas kirjoitti:

        Sitä Kiinan tehdasta ei rakenneta. Tesla ja Panasonic tekee sen Applen rahoilla Kaliforniaan.

        Tehdas tulee maksamaan ällistyttävät 5 miljardia.

        http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304709904579407473494212500

        Jepulis, vieläkin vähemmän ketään kiinnostaa joku syrjäinen Varkauden kuoleva tehdaspaikkakunta. Varkaudessa oli sentään elämää vielä kaksikymmentä vuotta takaperin, ei ole enää muuta kuin kurjuutta.


      • Akkuihme
        Hyvää yötä Varkaus kirjoitti:

        Jepulis, vieläkin vähemmän ketään kiinnostaa joku syrjäinen Varkauden kuoleva tehdaspaikkakunta. Varkaudessa oli sentään elämää vielä kaksikymmentä vuotta takaperin, ei ole enää muuta kuin kurjuutta.

        Ihan sama on yrittää tehdä televisiotehdas tai kännykkätehdas.
        Ihan sama on yrittää tehdä lentokonetehdas tai autotehdas.
        Ihan sama on yrittää tehdä laivatelakka tai paperitehdas.

        Akkutehtaan perustaminen ja vielä kannattavan sellaisen on vieläkin paljon vaikeampaa.

        Kas siinä pulma.


    • renkaanpotkija
      • RajalaProShop

        "European Batteries Oy has been declared bankrupt by decision of the District Court of Espoo on 8 July 2013."

        Joo eipä tuohon ole lisättävää. Ei taida olla Varkauden akkutehtaan tiloihin tulossa uusia yrittäjiä.


      • Sivut meni

        Sivut sammu 10.03.2014, kun pesä ei maksanut uusimista.


    • Euroja

      Jännä tilanne..."ostajan käsiraha" jäi konkurssipesän hyödyksi.

    • Rahat takaisin

      Jos ei tullu kauppoja, niin rahat takaisin.

    • sopimuslaki

      Pesänselvittäjä eli Krogerus pitää etumaksut.

    • Opiksi sarjamyyntiä

      Tämö on hyvä liiketoimi. Aina uusi ostaja ja se maksaa käsirahan sitten ei saa loppurahotusta ja rahat jää myyjälle. Niitä ostajia on 6 kappaletta ja se sarja tuo jo sievoisen summan.

    • Hyväveli Oy

      Navitas Kehitys Oy yritti samankaltaista ideaa, mutta se ei toiminut. Sitten tapahtui se joka tapahtui...

    • Kiitos Peku!!

      Onneksi on Peku joka puollustaa meidän tavallisten varkautelaisten oikeuksia. Mätämunat pitää poistaa. Se on jämpti niin.

    • Akuissa tulevaisuus!
      • loppuu aviisin tulo

        Ihanko Aho ite laitto linkin tänne vai joku muu? Eipä kauaa menny jutun julkaisusta...

        Tiedoksi toimitukseen: Lehden tilaus loppuu meidän taloudessa jakson loppuun, eikä varmaan olla ainoa talous....
        Syy: Sisältö ja politiikan tekeminen paikallisläpyskällä.,


    • WL=roskalehti

      Suomen puolueellisin lehti = WL. Kuka on samaa mieltä kanssani. t. entinen tilaaja

    • No names

      "Konkurssihallinto ei ole missään vaiheessa paljastanut tarjouksensa jättäneiden nimiä eikä myöskään tarjoussummia."

      Olisikohan Hunttalan Matti yksi näistä?

    • Reaalidataa

      Teslan ja Panasonicin Gigatehtaan tarkoitus on pudottaa akkujen kilowattituntihinta 150 dollariin. Varkaudessa se oli 1000€ = 1400$.

      Kaikki EB:n raaka-aineet oli tuontitavaraa, Vanhentunut resepti ja huono tuote.

      Miten kävi Benefonin? Miten kävi Finluxin? Miten kävi Saloran? Miten kävi Valcon?
      Miten kävi Elcotekin? Miten kävi Perloksen?Miten käy Incapin?Miten käy Cencorpin? Ja monen muun...........................

      Nokiakaan ei pärjännyt. Akkuteollisuus ajettiin jo 1992 alas.

      http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/akxhref.sh?{KEY}=KK 105/1992

    • 1990 akut toimi
    • musta viiva

      Mikäköhän on tulevan Varkauden akkutehtaan ansaintilogiikka?. Ensiksi kaikki prossesit pitää sopeuttaa nykytilanteeseen. Vaatii 20-30 miljoonaa R&D panoksia ja siltikään ei mitään mahiksia.

      Juankosken kartonkikin on paremmassa jamassa, mutta sekin on toivoton tapaus.
      Kaviaaritehdas ja mopoautotehdas on likipitäen samalla viivalla.

    • Rappiota

      Vaikka akkutehdas annettaisiin ilmaiseksi, niin se olisi hyvin nopeasti nurin.
      Kaikki operaatiot vaatii rahaa ja pelkästään vuokrakulut vie tehtaan nurin.

      On ymmärettävää, että elämäntyönsä/rahansa akkutehtaaseen uhranneeet näkee siinä kehityskelpoisuutta. Todellisuudessa yksikään instanssi ei tue sitä. Tietysti maksettu konsultti sanoo sitä mitä sen halutaan sanovan.

      Tämän yksinkertaisen perusasian ymmärtää jokainen, mutta "herra tai ketku" ei halua ymmärtää. Koska henkilokohtainen etu menee heillä aina yleisen edun ohi.

      Suomen ja EU:n rappio on järkyttävä. Siitä maksaa jokainen pienituloinen, sairas, eläkeläinen, työtön jne...

    • Akkuflopit

      Usko siirtää vuoria. Nokia uskoi vuorenvarmasti Symbian käyttöjärjestelmään. Finlux uskoi vuorenvarmasti palamattomiin kuvaputkitelevisioihin. Pahoja floppeja ...

      EB uskoi yksinkertaisiin monistettuihin akkutehtaisiin. He uskoivat yksinkertaiseen tekniikkaan, joka on monistettavissa. Paha floppi.

      Samaa luuloa edustaa, että autojen tekeminen on helppoa. Dacian tai Ladan tekeminen on helppoa, mutta Ferrarin tai Bemarin valmistaminen on vaikeaa.

      Tesla-Panasonic akku vastaa Bemaria ja Ferraria. EB:n akku ei ollut edes Ladan tasolla. Teslankin akussa on vielä paljon puutteita.

      • Brändiarvo

    • Sam--Po

      Antti uskoo Batteriin, kuin

    • Höyrylaiva
    • Isot miinusmerkit
    • ei kannata
    • Apunikki

      Ei mene jakeluun. Akkutehdas on kuollut ja ei se nouse.

    • Vanhanaikaisia

      Akkutehtaat on vaikeuksissa Euroopassa. Samsung Bosch yhteitehdas pistettiin jäihin. Silti BMW e3 saa ne akut.

      VW Golf sähköauto ja hybridi saa akkunsa Panasonicilta.

      Nissanin akkutehdas on jumissa Englannissa.

      Kaikki tehtaat jotka toimi Euroopassa vastaavalla EB:n kemialla on suljettu

      Nuo edelliset akkutehtaat on uutta uudempaa tekniikkaa ja ne on ratkaisevasti tehokkaampaa kemiaa.

    • Varmuusväline

      Tuleeko rahaa, vai onko kaikki aiemmat Antin väitteet tyhjää. Kyllä ne väitteet on tyhjää. Anttiparka ei ollut tarkistanut lähteen luotettavuutta ja varmuutta :)
      Nestetiiviys ei sitä takaa :)

    • WL=roskalehti

      Eikö tullutkaan Venäjän suunnalta rahoitusta? Eikö löytynyt sitä "varmaa jatkajaa" niinkuin WL uutisoi vielä viime kesänä? Läpyskä lätisee jonnin joutavaa p***aa!

      • Jumissa

    • hannu miettinen

      Satujen kertominen ja tyhjät puheet jatkuvat ja jatkuvat. Mitään luotettavaa tietoa tehtaan toiminnan jatkosta ei ole tullut eikä tule. Milloinka tämä peli vihelletään poikki?

    • pahanilmanlintu

      Jos se tiedotus venyykin kuukauden eteenpäin, huhtikuun loppuun, niinkuin Nokian puhelinkaupoissa. Vappuaattona ilmoitetaan ettei kartonkikonetta tulekaan ja paperitehtaan lopetus julkistetaan. Se on fifty-fifty.

    • Vuosia menee

      Aikaa kuluu ja koneisto vanhenee käsiin. kumit menee..
      Tiedotus jää tulematta.

      Uudet koneet on nopeampia, halvempia, parempia.

    • paperiton toimisto

      Stora Enson paperitehdas toimii Varkaudessa vielä ainakin viisi vuotta. Näin puhuvat "vallan käytävillä". Euroopassa tuotannon supistamista jatketaan mutta Suomea eivät leikkaukset lähiaikoina koske.

      • Markkinat päättävät

        Eiköhän ne markkinat tuon määrää. Jos paperinkysynnän lasku jatkuu, se on kaput.


    • Makkoset

      Paperitehdas lopettaa ja kartonki ei tule.

      Akkutehdas on ikiajoiksi mennyt. Agitaattori yrittää käännyttää rahoittajia, mutta se on turhaa. Hän tekee itsensä naurunalaiseksi.

      Nykyiset rahoittajat tietää riskit ja karikot. Euroopassa ja Amerikassa ne akkuhaaveet on romutettu. Osaaminen on Japanissa ja Etelä-Koreassa.
      Monet välttämättömät patentit on ristiin lisensoitu. Ne on jaettu voittajayhtiöiden kesken. Muilla yhtiöillä ei ole jakoa. Itse raakatuotanto keskittyy Kiinaan.

      Makkosen on turha haaveilla tehtaan myynnistä. Niitä vanhoja päällystyskoneita on paljon myynnissä. Mixerisäiliöitä ja pulverilinjoja omyös kuten robottejakin.

      Konkurssipesälle on tullut paljon kuluja ja niiden saanti voi tulla mahdottomaksi.
      Konkurssipesä otti riskin, kun yritti myydä kokonaisena tehtaan.

      Romujen arvo on 100-200 tuhatta. Miljoona on hyvin yläkantissa.

      Nopeassa realisoinnissa hinta jää alhaiseksi. Tarpeeseen ostettaessa osista voi saada miljoonan. Ongelma on se, että konkurssitehtaita on paljon.

      Ostajan "markkinat"

      • hannu miettinen

        Valitettavasti asia on juuri näin. Tehtaaseen on kaikkiaan sijoitettu kymmeniä miljoonia, jos muistan oikein niin yli 70 miljoonaa. Näillä saatiin noin 50 työpaikkaa pariksi vuodeksi, ja siitäkin työntekijät olivat osan lomautettuina.

        Eli ainakin 500 000€/työpaikka/vuosi. Kalliiksi kävi Akku-Allun ja Rajamäen puuhastelu.

        Ja tehtaan laitteiden jäännösarvo on lähes olematon. Samaa luokkaa kuin hyvällä omakotitalolla. Ja kun konkurssipesän selvittäjien kulut vähennetään laitteiden myynnin jälkeen, niin kaikki muut velkojat jäävät nuolemaan näppejään.

        Mutta jäähän Varkauteen TAAS yksi hieno ja tyhjä teollisuushalli. Surullista mutta totta.


      • uutisvuotoa 2015
        hannu miettinen kirjoitti:

        Valitettavasti asia on juuri näin. Tehtaaseen on kaikkiaan sijoitettu kymmeniä miljoonia, jos muistan oikein niin yli 70 miljoonaa. Näillä saatiin noin 50 työpaikkaa pariksi vuodeksi, ja siitäkin työntekijät olivat osan lomautettuina.

        Eli ainakin 500 000€/työpaikka/vuosi. Kalliiksi kävi Akku-Allun ja Rajamäen puuhastelu.

        Ja tehtaan laitteiden jäännösarvo on lähes olematon. Samaa luokkaa kuin hyvällä omakotitalolla. Ja kun konkurssipesän selvittäjien kulut vähennetään laitteiden myynnin jälkeen, niin kaikki muut velkojat jäävät nuolemaan näppejään.

        Mutta jäähän Varkauteen TAAS yksi hieno ja tyhjä teollisuushalli. Surullista mutta totta.

        Voipi olla akku-allun tytöllä kivinen tie eduskuntaan... kun ruvetaan suuremmalle joukolle näistä kupruista huutelemaan.


      • Makkoset

        Pesäselvittäjä odottaa "miljoonia". Hän ei tule niitä saamaan.
        Jokainen päivä vie arvoa alas. Elektroniikan arvo romahtaa.

        2008 tuotantolaitteita ostettiin viimeistä päivää ja hinnat nousi järjettömille tasoille.
        2014 valmistajilla on uusia nykyaikaisia tuotantolaitteita alehintaan.

        Nyt 6 vuotiasta laitteistoa ei kukaan halua. Niitä on myyty romuksi.

        Mittalaitteista ja työkaluista saa vielä jotain.. ehkä 30% verottomasta hankinta-arvosta.


      • Vanhaa romua
        Makkoset kirjoitti:

        Pesäselvittäjä odottaa "miljoonia". Hän ei tule niitä saamaan.
        Jokainen päivä vie arvoa alas. Elektroniikan arvo romahtaa.

        2008 tuotantolaitteita ostettiin viimeistä päivää ja hinnat nousi järjettömille tasoille.
        2014 valmistajilla on uusia nykyaikaisia tuotantolaitteita alehintaan.

        Nyt 6 vuotiasta laitteistoa ei kukaan halua. Niitä on myyty romuksi.

        Mittalaitteista ja työkaluista saa vielä jotain.. ehkä 30% verottomasta hankinta-arvosta.

        Ajattele, että 2008 ostettu TV maksoi tuhat euroa ja nyt 350 € maksava TV on kaikessa parempi. Siitä 2008 TV:stä saa 50€.

        2008 valmistettuja tietokoneita laitetaan SER- keräykseen. Elektroniikkaromua.

        Samoin DVD tavara ja digiboksit, kännykät..... Elektroniikka vanhenee käsiin.

        Sama laulu on tehtaissa...


    • Haaveilijademari

      Akku-allun tyttö on perinyt haaveilijaisän aatteen ja poliittisen painolastin.
      Voin todeta, että akku-allun tyttö ei tule pääsemään eduskuntaan. Voi saada aatetovereilta satoja ääniä. Niillä ei mennä läpi.

      Fiksumpaa on ymmärtää omat rajoitteet. Jos henkinen kompetenssi olisi Tuomiojan tasolla, niin silloin. Muuten jyrkkä ei.

    • Hah hah haa

      On kivinen tie. Ei ole "VaaliWeturia" vesi ja hiilet lopussa :)

    • pääsiäismuna

      Riittää saatavia Teollisuuskylällä, toimitusjohtajalla riittää miettimistä. Hyvää pääsiäistä!

    • EI kauppoja

      Tehtaan myynti ei onnistu ! YLITUOTANTO ja olematon kannattavuus.

    • Vanhat tehtaat

      Totuus on, että akkutehdas on jo vanhanaikainen.
      Makkonen ei sitä ymmärtäny. Hänelle on käynyt sama aiemminkin. Silloin tehdas jouduttiin myymään paloina.

      Nokian Chennain tehdas on myös vanhanaikainen ja sitä ei siksi saada myytyä.

      http://www.kauppalehti.fi/etusivu/nokian chennain-tehdas ei kiinnosta - laitos on vanha/201404672628

    • aakkkkuu

      Höpö höpö...kyllä Navitas Kiinteistöjen TJ Karvinen saa sen myytyä...hän omien sanojensa mukaan saanut paljon aikaan ko.yhtiössä...ois kiva kuulla mitä hyvää..

      • Joroisten Härkä

        Oma kehu haisee, henkseleiden paukuttajia on tässä tuppukylässä riittänyt vuodesta
        toiseen. Ei ole meno muuttunut sen suhteen Varkaudessa. Saahan sitä puhua mitä sylki suuhun tuo, myös paikallislehdessä. Kyllä toimittajat kirjoittavat, kirjoittavat joskus myös ihan mitä haluavat kirjoittaa.

        Kiinaan on valmistumassa suuri akkutehdas (nykyaikaista akkuteknologiaa), mutta on niitä suunnitelmia myös toiseenkin suuntaan, siis länteen (meistä katsoen).

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/teslan-suuri-suunnitelma-jattimainen-akkutehdas


      • Tehtaan tuho
        Joroisten Härkä kirjoitti:

        Oma kehu haisee, henkseleiden paukuttajia on tässä tuppukylässä riittänyt vuodesta
        toiseen. Ei ole meno muuttunut sen suhteen Varkaudessa. Saahan sitä puhua mitä sylki suuhun tuo, myös paikallislehdessä. Kyllä toimittajat kirjoittavat, kirjoittavat joskus myös ihan mitä haluavat kirjoittaa.

        Kiinaan on valmistumassa suuri akkutehdas (nykyaikaista akkuteknologiaa), mutta on niitä suunnitelmia myös toiseenkin suuntaan, siis länteen (meistä katsoen).

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/teslan-suuri-suunnitelma-jattimainen-akkutehdas

        Japanilaiset vamistajat valmistuttavat akkujen raaka-aineet omilla tehtailla Kiinassa. Sieltä ne laivataan lopulliseen kokoonpanotehtaaseen Yhdysvaltoihin.

        Tehdas on niin iso, että Panasonic ei yksin pysty rahoittamaan sitä.

        Pienet valmistajat on tuomittuja. Sama trendi on matkapuhelimissa....sellussa ja paperissa...


      • Hokkus pokkus

        Karvinen sanoi joulun alla, että varma ostaja on tiedossa ja useamman kanssa neuvottelut loppusuoralla. Taitaa tulla juhannus eikä ostajaa näy vieläkään.


    • Trineuron
    • Näin kävi

      TriNeuron teki kattavat European Batteries akkutestit. Se tehtiin nopeutettuna ja akuista löytyi epätasalaatuisuutta.

      Videossa 1 minuutin kohdalla näkyy useampi Varkaudesta lähetetty akkulaatikko ja yhdessä lukee selvästi European Batteries.

      Kalliita testejä ei saatu maksettua.

    • Tiutautu

      Minkähän takia sinä kuvittelet että lähettivät minnekään testattavaksi, kun tehtaalta löytyy pelit ja vehkeet omasta takaa. joku asiakas on toimittanut sinne testattavaksi

    • Joku toimitti

      http://vimeo.com/76937801

      Pysäytä 1.18 kohdalle.

      KUVASSA näytössä testissä Varkaudessa valmistettuja European Batteries akkuja.

      Mittaus aloitettiin 21.7.2013. Kuvauspäivään saakka oli ehditty latauspurkaa akkuja jo 29 kertaa.

      Myös mittauspöydällä on EB- kennoja. Tyyppinumerot on peitetty teipillä.

      • Akkuja vain

        Akkujen päälle on kirjoitettu projektin nimi: SuperLib eli kyseessä on EU-projektiin toimitettuja kennoja (www.superlib.eu). Projektin aikana akkuja ehditiin purkaa/ladata yli 1000 kertaa ja akut täyttivät projektin vaatimukset. Miten nämä akut ovat päätyneet TriNeutronille onkin sitten hyvä kysymys. Toisaalta EB:n konkurssin jälkeen mikään ei sido enää muita osapuolia.


      • Akkusampo
        Akkuja vain kirjoitti:

        Akkujen päälle on kirjoitettu projektin nimi: SuperLib eli kyseessä on EU-projektiin toimitettuja kennoja (www.superlib.eu). Projektin aikana akkuja ehditiin purkaa/ladata yli 1000 kertaa ja akut täyttivät projektin vaatimukset. Miten nämä akut ovat päätyneet TriNeutronille onkin sitten hyvä kysymys. Toisaalta EB:n konkurssin jälkeen mikään ei sido enää muita osapuolia.

        Imeisesti ja todennäköisesti konkurssipesä maksoi akkutestit, koska testausjakso oli alkuvaiheessa.. 21.7.2014. EB oli jo konkurssissa.

        Haettiin myyntiargumentteja ja verifioitua tietoa. Sitä kuitenkaan saamatta.

        Konkurssipesä ei pystynyt käyttämään sitä.

        http://at.linkedin.com/in/anttivayrynen


    • ranskalainen

      Jännää, kun Varkauven akkutehdas oli jo konkurssissa. Ja pojat mittasi kulunkeja säästämättä akkuja. Voipi olla, että se tieto ei menny perille. Testauslaskut pistettiin Arskan piikkiin a 58,50€ per mies ja tunti. Jäi sitten lopussa belgialaisten takkiin.

      Olen joskus akkuja vesittänyt koska ajan akkupirssiä. Kahvia ja aikaa ei lasketa.
      Rahaa en ole käyttänyt. Hiilten vaihtokin käy.

    • Voith Valmet Metso

      Nyt on varma ostaja! Lukekaa tämän aamun lehdestä.

      "Pesänhoitaja Jarmo Makkosen mukaan yksi neuvottelukumppaneista ratkaisee ilmoituksensa mukana toukokuun loppuun mennessä, aikooko ostaa tehtaan."

      Nyt alkaa tapahtua. Stora Enson jätti-investoinnin jälkeen hyviä uutisia alkaa satamaan hiljalleen. Varkaus on lähdössä uuteen nousuun!

      • Varkaus kuolee

        Nousuun? Mitä nousua se on jos vanhat kituuttavat tehtaat saavat vielä jatkoaikaa.

        Kuoleva kylä tämä on meikä siitä mihinkään päästä.


      • Tokin pysäkki

        Joko uusi ostaja / jatkaja löytyy ennen juhannusta 2014?


    • Puhos Board

      Akkutehtaan myynti on mahdotonta. Tuotetestauksessa belgialaiset sai EB:n akkuominaisuuksista murskahuonot mittaustulokset. Niitä ajatelteltiin Van Hool bussiin.

      Van Hool vaati akuilta pikalatauskestävyyttä. EB:n akut reputti pahasti. Van Hool valitsi kanadalaiset AltairNano akustot sähköbussien valmistuslinjalle.

    • UNOHDA TEHDASMYYNNIT
    • Ei ne toimi
      • Onnea Varkaus!

        Ei ole kukaan niin hullu, että tulisi Varkauteen jatkamaan konkurssiin menneen akkutuotehtaan tiloihin vastaavaa toimintaa. Tyhjänä pysyvät tilat vielä kauan aikaa. Jossain vaiheessa joku saattaisi tulla yrittämään jotain.


    • Tyhjä tynnyri
    • Pieksämäki
    • Hommat kusi
    • akkuJukka

      :D

      Pihalla ootte, vaikka hieman haisua onkin asianlaidasta.

      Sinänsä koko laitos on kohtuullisen hyvä paikka R&D operaatioille, mutta sarjatuotantoon ei mitään saumaa. Siksi budjetti olikin aluksi pari miltsiä. Mopo(auto?) karkasi käsistä, koska visio puuttui.

      Maybe next time. ;)

    • LVI- sähköasennus

      Akkutekniikssa ja litiumioniakuissa kehitys on nopeaa ja SUOMESSA EI SIIHEN KANNATTAA PANOSTAA. Sähköasennusala on kriisiala ja kilpailu on siinä erittäin kovaa. Työvoimaa tuodaan ulkoa ja hintoja poljetaan.

      Korjausrakentaminen on nouseva ala ja LVI- puoli on ylikuumentumassa. Saneerauskohteissa uudet sukitusmenetelmät ja niiden osaaminen kustannustehokkaasti ja kestävästi tuo parhaat tulokset. Ruotsissa ja Hollannissa on kehitetty niitä. Ne pitää viisasti soveltaa Suomeeen. Isännöinti ja korjaurakentaminen, että verkostot tuo parhaat nousut.

      Hupulointi LITHIUM-akkutekniikassa vie konkurssiin. Tilanne ei ole siitä muuttunut. Oli se toimija kuka tahansa. Riskit on liian suuret. Akkutehdas, matkapuhelintehdas, TV-tehdas...

      Entä akkuhuolto? Litiumakkuja ei voi huoltaa. Turvallisuus estää. Jos trukista menee akku, niin se vaihdetaan uuteen pakettiin. Aasiasta saa turvaluokitettuja säätöelektroniikalla olevia takuun omaavia täydellisiä akkupaketteja.

      Sama juttu sähköautoissa, läppäreissä. kannyköissä, työkaluissa.

      Mikä on PBI Oy:n ansaintilogiikka ? Kehitysnäkymät ? Onko edes reaalista markkinointitutkimusta tehty?

      Tässä näyttää olevan mutu ja henkilösubtanssia ilman todellisuustajua.

    • Akun lento

      http://www.bpe.fi/

      http://fi.linkedin.com/pub/mika-lehmusto/71/974/990

      Vipuvoimaa EU:lta ja Suomen vahvimmat. Epäilen ja vahvasti. Rahoitusneuvottelut kaatui umpikujaan. Konsepti on tyhjän päällä.

      Osaamista ei ollut ja sitä ei ole nytkään, Antti Aho voi raapustaa satuja läpyskäänsä, kuten tähänkin asti.

      Tilanne on huonontunut. Akkutehds oli yksi kaupungin upottaja. Nyt perusturvallisuus ja minimipalvelut on vaarassa.

    • Välikäsi

      Akkuraportti on Navitaksen pöydällä. Siinä todetaan perustavasti, että ne ei kelpaa mihinkään.

    • Navitas III

      Raportti on luottamuksellinen.

    • kaikki järjestyy
    • Heikot eväät

      Rohkea ja Luova Varkaus. "Jokereita" akkutehdas, led, ja kalajalostus.
      Keihäänkärki on jätevoimala.

      • Peli on menetetty

        No mutta näillähän ei tavoiteltukaan nousua, vaan vaakalentoa. :D


    • vaakalentoa

      Nyt on tieto, että ostaja haluaa ostaa akkutehtaan. Lupasi rahat jo maaliskuussa. Sitten huhtikuussa ja nyt toukokuussa. On suuret suunnitelmat... paperilla... , mutta... ostaja ei ole saanut mistään rahaa ja omarahoitusta on muutama tuhat euroa...;)

    • SDP-vaaliveturi

      Antti saa "sisääpiiritietoo" kaikki VALETTA!!! Tilaus lopetettu!

    • akkuvoima
    • Toivoton taaperrus

      Jos rahoja ei meinaa löytyä edes ostoon, niin miten kauan tehda pystyisi pyörimään velkarahalla ilman kunnon tilauksia ja liikevaihtoa?

    • Moposampi akulla

      Asikainen hehkuttaa rohkeutta! Kauppakeskusta, ledejä, akkuja ja sampia. Ne kaikki on järjettömiä. "Mopoautoja"

      • kankkulan kaivo

        Virkansa ja 7000 euron kuukausipalkan puolesta saakin hehkuttaa.

        Kiva olisi kyllä tietää paljonko Varkaus on käyttänyt kaikenlaiseen "kehitystoimintaan" palkkoina ja muina kuluina vaikkapa viimeisen 5 vuoden aikana. Tulokset ovat olleet nimittäin melko vaatimattomia. Hankkeet ovat lähinnä itsensä työllistäneet.

        Toki tuulimyllyjä vastaan on vaikea taistella, mutta oikeuttaako se silti rahan syytämiseen taivaalle palkkaamalla kaiken maailman hankevetäjiä ja kehitysjohtajia isolla rahalla tässä taloustilanteessa tai muutenkaan.


    • Nokiat alas
    • Takki kääntyilee
    • Sarjayrittäjä
    • lähiviikkoina
    • kyselijät

      oliko tämä akkutehdas demareiden idea?

    • Palomiespoliitikko
      • Avecom

        Tee se itse jälkiasennetut litiumia sisältävät akut syttyivät.


    • Veronmaksaja MT

      Joko ennen joulua 2014 on jatkaja tiedossa akkutehtaan tiloihin?

    • +napa

      Akkutehtaan jatkaja ilmoitetaan läpyskän mukaan toukokuun loppuun mennessä.

      • Kroisos P

        Kesäkuu alkoi jo. Minkä vuoden toukokuun loppuun mennessä akkutehtaan jatkaja julkistetaan?


      • vvvvääräää
        Kroisos P kirjoitti:

        Kesäkuu alkoi jo. Minkä vuoden toukokuun loppuun mennessä akkutehtaan jatkaja julkistetaan?

        Kyllä Karvinen hoitaa homman...voi olla että hän on väärä mies bisness miesten kanssa asioimaan taidot loppuu


      • Booking.com
        vvvvääräää kirjoitti:

        Kyllä Karvinen hoitaa homman...voi olla että hän on väärä mies bisness miesten kanssa asioimaan taidot loppuu

        Koulutus ei riitä.


    • Ahon jorinat

      Läp7skä kirjoittaa, että ostajat tulee ja renkaanpotkijat on karsiutuneet. Sama virsi voi olla vielä 2015 ja 2016..... Sitten loppuu, kun lehti on lakkautettu....

    • Hahtala-Rajamäki

      Se oli vaaliWeturi ja mopoauto. Siihen loppu demarimafia ja lentotuki. Kaviaaripelletti...

    • akkuilee

      Isot asiat vaatii aikaa. Elekee hättäillä, jospa juhannuskoivut hulmuilis jo toiveikkaimmissa merkeissä!

      • varsijoen

        kaislikossa suhisee, kohta lähtee hauki rannasta.


      • Sampia

    • mopo ja akku

      Samalla alkaa mopoautojen valmistus..

      http://www.tekniikkatalous.fi/autot/turvavyot pettivat tormaystestissa akut tunkeutuivat jalkatilaan mopoauto on kolarissa kuolemanloukku/a991710

      Vakuutusmaksut nousee "vähän". Nuorten vakavia loukkaantumisia. Vakuutus tulee maksamaan tuhansia......

    • SRV-akku proteiini
    • City sähkölaukku
      • bu ahah aha ahha hah

        Mahtuuko tuo laukku Penan mopoauton kyytiin?


    • pilkkikortti

      Rajamäen NOKIA, näinkö se meni?

    • kääntyvä takki

      300 euron tollo?

    • Lithium 2014
    • EB:n & muiden akut
    • Äkkijarrutus
    • 2010-optimismia
      • Savokki

        Virta loppuu akusta, eikä ole sähköä.
        Mitä teen?


    • Tupakan akut
    • sähkönuuskaa
    • Turpoo ja paukkuu
    • odottavan aika

      Milloin akkutehtaasta tulee uutisia?

      Teollisuuskylän TJ uskoo, että akkutuotanto jatkuu, mutta ehtikö se kunnolla edes missään vaiheessa alkamaan?

    • keke kurolasta
    • Tämä on SALATTU

      Sijoittajaenkeli valehteli

    • Valesympatiat

      MONI MUUKIN VALEHTELI. Pahimmat valehtelijat oli sosiaalidemokraatteja ja he hyödysivät täysimääräisesti olemattomat "uudet työpaikat"

    • Ace of spades

      Teollisuuskylän pomolla on ässä hihassa!

    • Musta Pekka jäi
    • Ässät puuttuu

      Akkuteollisuus on erittäin keskittynyttä. 6 valmistajaa tekee yli 80% maailman litiumakuista . Sadat muut pikkuvalmistajat jakavat lopun reilun kymmen % markkinaosuuden.

      Kun tuotantoa skaalataan ylös, niin tuotantokustannukset tippuu. Pieni yksikkö on tuomittu. Sama juttu on metsäteollisuudessa. Esimerkkejä on Puhos ja Juankoski.

      Teollisuuskylän Karvisen olisi syytä tiedostaa tosiasiat.

    • H2 cell

      Pankit kieltäytyy rahoittamasta konkurssiakkutehtaan ostoa. Akkutehtailu on riskiala. Toyota irtautui sähköautoista. Vety ja polttokenno on se juttu.

    • Asko1

      Kun on aurinkokenno, ei tarvita polttokennoja, akkuja tai vetyjä.

    • vuosijuhla lähestyy

      Jo vuosi tyhjänä. Rahoituskulut juoksee ja tasearvot tippuu. Halli tekee kovan loven talouteen.

      Miljoonavuokrat on saamatta. Velkavastuut lisääntyy.

    • Viimeinen marssi !

      DEMARIT kannattaa akkutehdasta ja kaviaaria.

      Vahinko, kun ne ne ei myönnä virheitään.

      AY- johtaja on pahainen porvari. Syö juo ja nukkuu, kuin SIKA.

    • Re Try

      Pesänhoitajalla alkaa rahat olla lopussa ja kohta alkaa akkutehtaan linjojen ja laitteistojen myynti.

    • PesäPelle

      Jumissa on.

    • SDP voteLocomotive down

      Millonka Aho tarinoi läpyskässä jälleen uuden takarajan ostajan ilmaanutumiselle? Vai eikö Antti-poika enäö itsekään ilkeä moisia juttuja kirjoittaa?

    • Samp--pa

      Hohoijaa, milloin julkaistaan uusi yrittäjä EB:lle?

      Toukokuu meni jo.

    • Suomen SDPmalli

      Venkulat huomas, että löysää rahaa on jaossa. Rikastuivat kele tana.

    • Panasonic

      http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tesla rakentaa jattimaisen akkutehtaan/201408692279

      Ne on uudenaikaisia akkuja. Varkauden akut oli vanhanaikaisia.

      • Samsung parempi

        Panasonic akut turpoo, ei mene enää porakoneeseen.


    • formahuone

      Kaikki ne turpoo. nähty

    • MV Hallaig
    • Varkauden akkutehdas

      Taas näitä uutisia. Munakennotehdaskin aikoo aloittaa uudestaan.
      Ja tietysti mopoautotehdas.
      Nyt tulee se luvattu akkutehtaan laajennus päälle. Riittääköhän työvoima?

    • Suomi ei uudistu
    • yrter
    • Ajatusten Osmajoki

      Hyvin vaikeaa olla muuta kuin skeptinen. Jos edellinenkin käynnistysyritys kaatui rahan ja liikevaihdon puutteeseen, niin kuinkahan kauan tämä jaksaa tällä kertaa pyöriä, kun rahoitusta on vaikea löytyä edes tehtaan lunastamiseen.

      Toivottavasti veronmaksajien tukirahoilla ei olla enää peliä pyörittämässä.

    • 100% VARMUUS

      Rahan ja liikevaihdon puute --! Ei jaksa pyöriä.

      Oikein Osmajoki. Uutinen on ankka.

    • ei se Keke

      Monennenko kerran warkauen lehti julisti tejtaan myydyksi ja paria päivää myöhemmin kertoo etteipäs sittenkään?

      Mill8in laajennuksen aika? Kjeh kjeh...

      • mis lähdekritiikki

        "Neuvottelut kaatuivat aivan loppusuoralla..."

        Niin, vain rahat enää puuttuivat. :D


    • Jotkut näki

      Se oli alusta asti tuomittu lafka.

    • kiiiintteiistöt

      Tuntuu että tämä uutinen oli tilattu tahallaan että jotain nyt tapahtuu. Varmaan Navitas Kiinteistöt pyytää rahaa akkutehtaan takia kaupunkilta kun ei saa kuluja peitettyä

    • Tuomarit voittaa

      Siinä oli kaksi hyötyjää. Makkonen ja Karvinen.

      1. Osoitettiin, että yritetään tosissaan. Makkonen sai lisäaikaa.

      2. Karvinen sai lisäaikaa. Nyt kierros lähtee uudestaan pyörimään.

      3. Kaupunki häviää. Velkojat häviää. Krogerus laskuttaa ja kaikki muut häviää. Lopullisen laskun maksaa kaupungin veronmaksajat. Kouluja ja sairaalapaikkoja vähennetään. Homekouluja ei saada korjattua.

    • Lain voima

      Yleensä konkursissa ei hyödy kukaan muu kuin tuomari/ toimisto.
      Muut jää nuolemaan näppejään. Huutokauppa toi muutaman kyppitonnin. Ne on nyt käytetty- Pesä on vielä myymättä.

      Epävarmuus kuluista. Dovebid ottaa siivun ja lainvoimassa ei erikoslaitteita myydä.

      Makkosen aiemmat ulostulot ei vakuuta "kompetenssi" Miten Krogerus suhtautuu?

      Voiko jatkaa? Tappioita?

    • Katsokaa

      Teollisuuskylän kaveri joutuu vielä kortistoon. Valehteli valtuutetuille! Luottamus meni.

      ÄÄNESTYS !!!

      • aaiikkaann

        Tj nuolee valtuutettuja ja kehuu heitä kyllä me yhdessä hoidamme tämän.....eikä saa itse mitään aikaan


    • elämän kev't

      Soutaa, huopaa, myydään, ei myytykään

    • kjeh kjeh

      Joko laajenusta päästään rakentamaan syyskuussa?

      • kjäh kjäh

        kohta laajennetaan keihäänkärki hallia, ettei kukaan vie muualle


    • silimän lumettako

      Oliko puhe tämän vuoden syyskuusta? Reilu vuosi on näitä kuukausia ja takarajoja huudeltu, mutta ostajaa ei näy.

    • Kuten EB.
    • Nyt pena hävisi !
    • Aikajana

      Ainut joka HYÖTYY on hoitaja. Kaikki mene kuluihin. Haminassa, kuten Varkaudessa.

    • pari viikkoa aikoo

      Syyskuu puolessa välissä?

    • konkurssikylä d

      Varkauden konsernivelka keski-savon suurin. yli 7000€ per varkautelainen. Taitaapi teollisuuskylä ja muut hankkeet rasittoo varkautta enemmän kuin moni arvaakaan tulevaisuudessa. Moni tämän jo tiennyt ja vaihtanut asuinpaikkaa.

      Montako ostajaa tehtaalle löytyy tänä vuonna? Varmasti ennen vaaleja uutisoidaan että nyt on varma ostaja, ankka on ja käy kuten aikasemmilla kerroilla.
      Malaga-mies lupasi viime syksynä uutisia akkutehtaasta, tais tarkottaa tätä vuotta...

    • 7000€ TOLLO

      Tasekikkailulla nämä maksetaan. Tulihan vesilaitoksestakin yli 50 miljoonaa..

    • Piste iin päälle

      Kukaan ei ole niin hullu että ostaisi akkutehtaan ja jatkaisi akkutuotantoa Varkauden seudulla. Piste.

    • Uhka myynnille
    • Businesssearch
    • businesssearch
    • Las-Vegas

      Taala vahvistuu ja tehdas ei kiinnosta enää..

    • Kyläkonkka

      Ostajat puuttuu ja konkka kutsuu.