yks kaks kolme - pam

myymyy

Olen ollut loppuun palamisen ja masennuksen takia sairaslomalla elokuusta lähtien. Nyt mua vaivaa se, että en ole saanut mitään apua mistään. Ainostaan työterveyspsykologi on ollut aivan ihana. Mutta siellä ei voi käydä kun työnantaja ei maksa kuin pari kertaa. No, ok. Olen käynyt kaupungin psykoterapeutilla (noin 5 kertaa) ja psykiatrilla (kerran).
Nyt mua suorastaan pelottaa mennä tuonne psykoterapeutille. Hän on suoraan sanoen tosi inhottava mua kohtaan. Joka kerran kun tulen sieltä mulla on ollut tosi paha olla. Olen yrittänyt hänelle sen kertoa ja pyytänyt vaihtaa terapeuttia. Mutta hän on kommentoinut mun tilaa
• olen epäkypsä ja ilkeä (olen 58-vuotias)
• käsitän väärin kaikki asiat
• on mun oma syy että olen tällainen ja aiheutan tuskaisia tilanteita läheisille
• moittii, että aina ja aina tulen uudestaan
• olen liian riippuvainen kiltteydestäni miellyttää toisia
kysyin että mitä teen, mitä voisin tehdä itselleni. Hän sanoo vain että ”en tiedä” mun pitää se kuulemma itse tietää. Kun kerroin hänelle psykiatrin kohtelusta hän sanoi, että olen niin ilkeä että minun pitää näpäyttää kaikkia.
Nimittäin psykiatrin piti kirjoittaa B-lausunto ja se oli ihan peestä. Hän kopioi jostain vuodelta yks ja kaks tietoja ja määräsi joitain lääkkeitä joita en ole vuosiin ottanut. Kova kiire tuntui olevan. Jos kerron terapeutille joistain asioista, jotka nyt painaa, hän vaan sanoo, ettei mun tarvitse todistaa hänelle yhtään mitään.
Mitä ihmettä mä teen? Kela odottaa kuitenkin että joku hoitosuunnitelma pitää olla ja mun on vissiin pakko käydä terapiassa. No, kyllä se olis kiva jos olis ihminen, joka todella kuuntelee ja välittää. Mutta mulle on tullut sellainen tunne että tää terapeutti vihaa mua tai ei ainakaan tykkää yhtään siitä että käyn siellä.
Kotona kun ei voi jutella mistään asioista niin toivoisin, että jostain saisin apua mitä teen ja miten lievittää tätä masennusta. En siihen yksin pysty.

2

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F33

      Paloin loppuun vuosia sitten ja olin myös alkuun yksin masennukseni kanssa. Ammatti-ihmisiä oli kyllä ympärilläni ja joistain oli apua, toisista ei. Vertaistukea olisin tarvinnut kaikista kipeimmin, sen ymmärsin vasta myöhemmin.

      Kävin myös työterveyspsykologilla sen mitä firma maksoi, mutta en saanut siitä hyötyä. Työterveyslääkäri oli sentään ihana ja ymmärsi tilanteeni vakavuuden. Psykoterapian aloitin vasta myöhemmin. Hakeuduin heti yksityiselle, kun psykiatrini sellaista suositteli. Kävin tapaamassa muutamaa ehdokasta ennenkuin aloitin terapian. Löysin mieleisen enkä ole sitä katunut.

      Haluan tällä sanoa, että terapeuteissa on eroja ja kemioiden kohtaaminen on ensiarvoisen tärkeää. On surullista jos sinulla ei ole valinnanvaraa. Yksityinen terapia on kalliimpaa, mutta Kela tukee sitä max 3 vuotta. Sitä kannattaa harkita jos suinkin on varaa.

    • myymyy

      kuoreni on ehjä
      sisimpäni on murskattu

      käännän jokaisen kiven
      katson jokaisen pensaan alle
      kaivan hiekkaa kynsieni rikkoutuessa
      sormenpääni vuotavat verta
      ei mitään

      en löydä apua

      huudan – huudan, ääntäni ei kukaan kuule
      vain oman pääni sisällä kuulen huutoni

      auttakaa minua

      en halua kuolla
      auttakaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      124
      9813
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2871
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2657
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1488
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe