Miten windows 7

gtrvgdeggg

Onko tosiaan windows 7 käyttöjärjestelmät uutena liki 100e paikasta riippuen?

Saisko niitä mistään käytettyinä, tai voiko asentaa jos joku toinen on jo kerran asentanut sen koneelle?

100e pelkästä käyttiksekstä suolainen hinta, näkee monesti läppäreitä 100e hintaan jossa windows 7....

32

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmaiseksi saa myös

No asenna Linux sitten niin ei maksa käyttis mitään!

• wat is shit

• digi-info
        vapunen kirjoitti:

Käytettynä löytyy halvemmalla: http://www.huuto.net/hakutulos?words=windows 7&search-button=Hae

Toimii 3 kk ehkä ok, mutta voi palaa aitoiden tarkistukseen jos se on jo aktivoitu, tarralisensseissä on aina se vaara. Vain reitailin saa koneesta toiseen aktivoitua määrätyn kertamäärän. Aika riskaabelia vaikka osuiskin saamaan sellasen mikä toimii. Rahoja et saa koskaan takas jos tuote ei ole kurantti.

• digi-info kirjoitti:

Toimii 3 kk ehkä ok, mutta voi palaa aitoiden tarkistukseen jos se on jo aktivoitu, tarralisensseissä on aina se vaara. Vain reitailin saa koneesta toiseen aktivoitua määrätyn kertamäärän. Aika riskaabelia vaikka osuiskin saamaan sellasen mikä toimii. Rahoja et saa koskaan takas jos tuote ei ole kurantti.

Itselläni tarralisenssit ovat toimineet mainiosti. ( XP lisenssit).

• ölknlk
        vapunen kirjoitti:

Itselläni tarralisenssit ovat toimineet mainiosti. ( XP lisenssit).

Eli neuvot täällä julkisella palstalla rikkomaan käyttäjäsopimusta ihan tuosta vaan?

• ölknlk kirjoitti:

Eli neuvot täällä julkisella palstalla rikkomaan käyttäjäsopimusta ihan tuosta vaan?

Mutta tuohan on jo monien tiedossa? Ja MS näyttää sallivan sen kun aktivointi toimii.

• ölknlk
        vapunen kirjoitti:

Mutta tuohan on jo monien tiedossa? Ja MS näyttää sallivan sen kun aktivointi toimii.

Oletko kysynyt MS:ltä? Miksi sitten jotkut lisenssikoodit ovat mustalla listalla?

• ölknlk

• vapunen kirjoitti:

Se että aktivointi onnistuu ei tarkoita sitä että Microsoft sallii sen. Microsoft sallii sen mitä sopimuksessa lukee ja tämän sopimuksen rikkominen on rikos.

• ölknlk kirjoitti:

Kysy nyt ensin Mikkikseltä ja kerro sitten mitä mieltä olivat.

Minä olen kysynyt, ja eivät todellakaan salli.

Olen myös viimeisen puolen vuoden aikana yrittänyt ostaa Microsoftilta Windows XP:tä, sanoin että saa maksaa vähän enemmänkin, vaikka tuhansia euroja. Ei ole mahdollista, ja developer versioita ei saa käyttää tuotantokäytössä.

Olen myös asentanut Windows 7 OEM version uudestaan eri medialta kuin mitä aikaisempi asennus mutta sekään ei mennyt läpi, vaan uudelleenasennuksessakin tarvitsee olla sama media ja lisenssikoodi käy tosiaankin kerran.

Se että jossain XP:ssä jotkut temppuilut onnistuvat johtuu siitä, että Microsoftin omat menetelmät rikosten estämiseksi eivät ole olleet niin kehittyneitä. Se ei kuitenkaan tee niistä laillisia ja hyväksyttäviä.

Eli ostaa vaan sen Windows 8.1:n kuten on tarkoitettukin jos Windowsia kerran haluaa ja maksaa asianmukaiset lisenssimaksut. Vai onko tässä joku ongelma?

• M-Kar kirjoitti:

Olen myös viimeisen puolen vuoden aikana yrittänyt ostaa Microsoftilta Windows XP:tä, sanoin että saa maksaa vähän enemmänkin, vaikka tuhansia euroja. Ei ole mahdollista, ja developer versioita ei saa käyttää tuotantokäytössä.

Olen myös asentanut Windows 7 OEM version uudestaan eri medialta kuin mitä aikaisempi asennus mutta sekään ei mennyt läpi, vaan uudelleenasennuksessakin tarvitsee olla sama media ja lisenssikoodi käy tosiaankin kerran.

Se että jossain XP:ssä jotkut temppuilut onnistuvat johtuu siitä, että Microsoftin omat menetelmät rikosten estämiseksi eivät ole olleet niin kehittyneitä. Se ei kuitenkaan tee niistä laillisia ja hyväksyttäviä.

Eli ostaa vaan sen Windows 8.1:n kuten on tarkoitettukin jos Windowsia kerran haluaa ja maksaa asianmukaiset lisenssimaksut. Vai onko tässä joku ongelma?

WINDOWS XP PROFESSIONAL
        JA SERVICE PACK 2C

Asentamaton versio olisi tarjolla, jos satut tarviimaan.
        Pakkauksen olen avannut joskus kuusi vuotta sitten hankinnan yhteydessä, mutta, asennettu sitä ei ole milloinkaan.
        Asialliselle ostajalle voisin myydä vaikka pelkän postimaksun hinnalla, jos vaikka jotakuta sattuu kiinnostamaan.

• starttiventtiili kirjoitti:

WINDOWS XP PROFESSIONAL
        JA SERVICE PACK 2C

Asentamaton versio olisi tarjolla, jos satut tarviimaan.
        Pakkauksen olen avannut joskus kuusi vuotta sitten hankinnan yhteydessä, mutta, asennettu sitä ei ole milloinkaan.
        Asialliselle ostajalle voisin myydä vaikka pelkän postimaksun hinnalla, jos vaikka jotakuta sattuu kiinnostamaan.

Kyllä noille alkaa ostajia olla kun jotkut hölmöt eivät ole älynneet uusia ajoissa.

Hommahan menee niin, että Windows XP on käytännössä arvoton kaikille normaali-ihmisille jotka haluaa esim. surffata netissä, kun turvapäivitykset loppuu huhtikuussa.

Toiset taas voivat olla valmiita maksamaan 300e kun tarvitsee laittaa ohjaamaan jotain 5000€ erikoishärveliä eikä laitteen tarvitse olla kiinni netissä.

Käytännössä menee niin, että jos Windows XP on tullut tietokoneen mukana niin se on arvoton. Jos se on OEM versio joka on kertaalleen asennettu niin se on arvoton.

Vain käyttämättömät OEM versiot tai sitten retailversiot, asennusmedian ja lisenssitarran kanssa, ovat jonkin arvoisia jos sopiva ostaja löytyy. Ostaja on käytännössä joku yritys jonka tietotekniikkakalusto näyttää olevan ja onkin museotavaraa.

• M-Kar kirjoitti:

Kyllä noille alkaa ostajia olla kun jotkut hölmöt eivät ole älynneet uusia ajoissa.

Hommahan menee niin, että Windows XP on käytännössä arvoton kaikille normaali-ihmisille jotka haluaa esim. surffata netissä, kun turvapäivitykset loppuu huhtikuussa.

Toiset taas voivat olla valmiita maksamaan 300e kun tarvitsee laittaa ohjaamaan jotain 5000€ erikoishärveliä eikä laitteen tarvitse olla kiinni netissä.

Käytännössä menee niin, että jos Windows XP on tullut tietokoneen mukana niin se on arvoton. Jos se on OEM versio joka on kertaalleen asennettu niin se on arvoton.

Vain käyttämättömät OEM versiot tai sitten retailversiot, asennusmedian ja lisenssitarran kanssa, ovat jonkin arvoisia jos sopiva ostaja löytyy. Ostaja on käytännössä joku yritys jonka tietotekniikkakalusto näyttää olevan ja onkin museotavaraa.

WINDOWS XP PROFESSIONAL JA SERVICE PACK 2C

OEM versio, kyllä.
        Asennusmedia, kyllä.
        Lisenssitarra, kyllä.
        Asentamaton versio, kyllä.
        Myydään asialliselle ostajalle, kyllä.

EI KYLLÄKÄÄN M-Karille, eikä mistään hinnasta.
        Viisastelijat voivat ostaa jostain muualta.

• mikävikasulla
        M-Kar kirjoitti:

Se että aktivointi onnistuu ei tarkoita sitä että Microsoft sallii sen. Microsoft sallii sen mitä sopimuksessa lukee ja tämän sopimuksen rikkominen on rikos.

Älä taas höpötä!
        Amerikkalaiset sopimukset ovat vessapaperia EU:ssa.

OEM versio, kyllä.
        Asennusmedia, kyllä.
        Lisenssitarra, kyllä.
        Asentamaton versio, kyllä.
        Myydään asialliselle ostajalle, kyllä.

EI KYLLÄKÄÄN M-Karille, eikä mistään hinnasta.
        Viisastelijat voivat ostaa jostain muualta.

En minä mistään XP:stä mitään maksais :D Muinaistekniikkaa ajalta ennen itä-timorin valtiota.

• mikävikasulla kirjoitti:

Älä taas höpötä!
        Amerikkalaiset sopimukset ovat vessapaperia EU:ssa.

Microsoft toimii kyllä ihan suomessa ja yksikään kansainvälinen firma ei tekisi täällä bisnestä mikäli sopimukset ei pätisi. Ei se Microsoft mikään SPR ole.

• M-Kar kirjoitti:

En minä mistään XP:stä mitään maksais :D Muinaistekniikkaa ajalta ennen itä-timorin valtiota.

M-Kar
        15.12.2013 22:30

M-Kar
        15.12.2013 22:30

Ei se minulle olisi tullut vaan asiakkaalle. Minua ei Windows XP kiinnosta.

• digi-info

108 euroo oem, päivitys voi hellitä halvemmalla, vaatii vanhan asennusmedian tai asennettuna olemisen. Professionalista saa pulittaa 148 ... ja lisenssi aktiovituu pysyvästi siihen rautaan kuin se on asennettu eli aktivointi kannattaa tehdä vasta kun näkee et se toimii kans. Ei kannata asentaa mihinkää missä ei ole vähintään tuplaydin prossu ja 4 Gt muistia. Jos on enemmän kuin 4Gt, 32 bittistä asennusta ei pidä tehdä, ei osaa käyttää yli menevää.

Toinen tapa - on mennä ja opiskella, saa ilmatteeksi academylisenssit käyttiksiin, mutta kaikki kaupallinen käyttö on kielletty home kuin academy lisensseissä, kolmas tapa on mennä konserniin töihin ja hommata työn antajan kautta work@home lisenssi halvalla. Retail maksaa kolmatta sataa ja saa siirtää koneesta toiseen mutta myyntipakettien toimitukset loppui 30.10. ja viimeisiä viedään kaupoista.

• ei saa

"Toinen tapa - on mennä ja opiskella, saa ilmatteeksi academylisenssit käyttiksiin"

ilmaiseksi vaan halvemmalla.

• äfäfäfäfäf
        ei saa kirjoitti:

"Toinen tapa - on mennä ja opiskella, saa ilmatteeksi academylisenssit käyttiksiin"

ilmaiseksi vaan halvemmalla.

No kyllä saa. Minulla on iso kasa eri windows käyttiksiä ilmaiseksi ja laillisesti ladattuna niin työpöytä- kuin palvelinversioitakin. Samoin kuin monia muitakin ohjelmistoja kuten sql serverit, visual studiot, visiot jne. Dreamspark premium kannattaa käyttää hyväkseen jos koululla sellainen on

Vain officesta olisi pitänyt maksaa ja siitäkin 50 egee. Enpä tarvinnut.

• Ihan normaali hinta. Mutta eipä ole kauaa kun Microsoft juuri lopetti sen myynnin joten tukkurien varastot kun tyhjenee niin sitten meneekin vaikeaksi sen Windows 7:n saaminen.

Windows 8 Professionalin ostaminen ja sille downgrade onnistuu vielä.

• tällälähetään

Kyllä se niin on jotta jos windowsit "vahingossa" asentuu netistä
      koneelle saa geitsi tulla poistamaan ne ite jos maksoo korvauksia.
      piruako pitää M$ tai muidenkaan netissä olla jos eivät halua
      tuotettaan levitykseen ?

• Windows ei asennu vahingossa mihinkään. Poistaminen voidaan suorittaa tarvittaessa vaikka poliisin avulla jos siltä tuntuu.

Lisäksi kannattaa muistaa se, että Microsoft omistaa aina itse kaikki Windows kopiot, ja siihen myydään vain käyttöoikeuksia. Jos Windowsia käyttää ilman lupaa niin Microsoft saa tehdä sille mitä haluaa. Esim. etäältä käsin sammuttaa sen. Tämä voidaan myös tarvittaessa suorittaa kuolleenmiehen kytkimen toimintalogiikalla, että maksamaton Windows sammuu omineen ja menee lukkoon mikäli ei ole kuitannut Microsoftille maksua. Kaikki tästä aiheutuvat vahingot on tietysti rikollisen oma ongelma, mahdollisten Microsoftille maksettavien vahingonkorvausten lisäksi.

• sdfsdfsfdsfddf
        M-Kar kirjoitti:

Windows ei asennu vahingossa mihinkään. Poistaminen voidaan suorittaa tarvittaessa vaikka poliisin avulla jos siltä tuntuu.

Lisäksi kannattaa muistaa se, että Microsoft omistaa aina itse kaikki Windows kopiot, ja siihen myydään vain käyttöoikeuksia. Jos Windowsia käyttää ilman lupaa niin Microsoft saa tehdä sille mitä haluaa. Esim. etäältä käsin sammuttaa sen. Tämä voidaan myös tarvittaessa suorittaa kuolleenmiehen kytkimen toimintalogiikalla, että maksamaton Windows sammuu omineen ja menee lukkoon mikäli ei ole kuitannut Microsoftille maksua. Kaikki tästä aiheutuvat vahingot on tietysti rikollisen oma ongelma, mahdollisten Microsoftille maksettavien vahingonkorvausten lisäksi.

Etkai sinä tosissaan kuvittele että MS alkaisi poliisin kanssa niitä poistamaan. Vaikka "laittomia" käyttiksiä ovatkin niin ne "opiskelijaversiot" on parempi vaihtoehto microsoftille kuin se että kaikki laittaisivat linuxin. Ne on sitten todennäköisesti tulevia asiakkaita kun pääsevät työikään

• sdfsdfsfdsfddf kirjoitti:

Etkai sinä tosissaan kuvittele että MS alkaisi poliisin kanssa niitä poistamaan. Vaikka "laittomia" käyttiksiä ovatkin niin ne "opiskelijaversiot" on parempi vaihtoehto microsoftille kuin se että kaikki laittaisivat linuxin. Ne on sitten todennäköisesti tulevia asiakkaita kun pääsevät työikään

Microsoft on kaiken aikaa kiristänyt valvontaa ja tehnyt rikollisten elämän vaikeammaksi. Esim. nykyisin Windowsin lisenssi koodi alkaa löytyä tietokoneen firnwaresta, ihan laitetasolla siis ja tämä estää tehokkaasti laittomuuksia.

Vanhoilla Windows 7:llakin on se tilanne, että median täytyy olla "samaa sarjaa" sen lisenssikoodin kanssa, vaikka asentaisi OEM laitteen uusiksi johon on tarra laitteen pohjassa. Jos ottaa jonkun muun OEM asennusmedian josta konetta ei ole asennettu, se todennäköisesti ei toimi. Temppu onnistunut niin, että Microsoft kun tuottaa Windows 7 kopioita niin N kopion jälkeen tekevät vähän erilaisia Windowseja joihin käy taas eri lisenssikoodit.

• sdfsdfsdfsdfasdfsdf
        M-Kar kirjoitti:

Microsoft on kaiken aikaa kiristänyt valvontaa ja tehnyt rikollisten elämän vaikeammaksi. Esim. nykyisin Windowsin lisenssi koodi alkaa löytyä tietokoneen firnwaresta, ihan laitetasolla siis ja tämä estää tehokkaasti laittomuuksia.

Vanhoilla Windows 7:llakin on se tilanne, että median täytyy olla "samaa sarjaa" sen lisenssikoodin kanssa, vaikka asentaisi OEM laitteen uusiksi johon on tarra laitteen pohjassa. Jos ottaa jonkun muun OEM asennusmedian josta konetta ei ole asennettu, se todennäköisesti ei toimi. Temppu onnistunut niin, että Microsoft kun tuottaa Windows 7 kopioita niin N kopion jälkeen tekevät vähän erilaisia Windowseja joihin käy taas eri lisenssikoodit.

Vaikeuttaminen on kuitenkin eri asia kuin poliisin kanssa niiden poistaminen.

• Vista business

Lisenssillä saa asentaa XPpro käyttiksen ja aktivoidaan xp lisenssillä, kysytty microsoftilta. Jos joku haaluaa asentaa xp.?

• Windows Vistaa ei kyllä myydä enää ja Windows 7:n myyntikin loppui, että varastot myydään tyhjiksi kun tukkureille ei uusia tule.

Missä hemmetin kivikaudella porukka oikein elää? Nykyinen Windows on Windows 8.1.

• No Ei

OEM lisenssien myynti lopu mihinkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68
      3031
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2845
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      49
      2067
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1535
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1308
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1243
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1212
    10. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1210
    Aihe