17v äidiksi

Onnellinen1

Oon 17v tyttö ja mun poikaystävä on 18v joka opiskelee ja käy töissä. Oon siis raskaana noin kolmannella kuulla ja aiomme lapsen pitää. Molemmat heti alusta asti tiesimme, että halutaan lapsi pitää. Molempien perheille kerrottu ja he ovat asiasta iloisia ja lupasivat auttaa kaikin mahdollisin keinoin. Ja mun siskolla on jo lapsi, että saan sieltäkin apua ja neuvoja ja vanhoja lastenvaatteita. Voin jo heti alkuun sanoa, että me ei oman lapsen elätystä laiteta omien vanhempien vastuulle. Kaikki apu ja tuki otetaan vastaan, mutta ite me lapsemme kasvatamme!
Nyt vaan haluan kuulla muiden teiniäitien kokemuksia raskaudesta, synnytyksestä ja äitiydestä :)

30

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on nähty

      Poikaystävä opiskelee ja käy töissä(hyvä hänelle) entäs sinä? miten käy oman elämäsi???
      tukirahoilla elät vielä pitkään ilman koulutusta ja työpaikkaa.Nämä asiat kannattais huomioida aivan ensimmäisenä!
      Pennuilla on aina kummallinen tapa haluta yhtä sun toista vaan asian todellisuudesta ei sitten ole mitään tietoa eikä kokemusta elämästä millään tavalla.Kasvatat lapsen elämään tukirahoilla.Hyvä päätös.

      • Niin on

        Samaa mieltä.
        Teini-ikäisellä ei ole realistista kuvaa aikuisten maailmasta.
        Monelle tulee jo ihan lapsetoman arkielämän rankkuus yllätyksenä: aamulla aikaisin ylös ja töihin, töissä 8-10h (sieltä ei lintsailla kuten koulusta), töistä ruuhkaiseen ruokakauppaan pohtimaan päivän ménua (pakastepitsoilla ja valmishamppareilla ei pitkään elellä), sitten kotiin, jossa odottelee pyykkivuori, tiskit, ruoanlaitto, siivous ja muut yleiset kotityöt.
        Kaikki vaatii totuttelua, että siitä tulee normaalia arkea.'
        Mitenkäs sitten teinipari, joka ei ole asunut koskaan omillaan ja siihen mukaan heitetään vielä pikkuvauva?

        Ja kuten oli kysytty, mitä SINÄ teet? Mitä opiskelet? Mihin menet töihin?
        Onko sulla vankka kokemus pikkulasten hoitamisesta (parin tunnin lastenvahtimista ei lasketa) jotta voit varmaksi sanoa, ettette laita koskaan kaikkea omien vanhempienne niskoille?

        Onko sinulla muuten käsitystä, paljonko tulette tarvitsemaan rahaa jo ihan peruselämiseen?


    • Onnellinen1

      Mä opiskelen lähihoitajaks. Ja on kokemusta lastenhoidosta enemmän kuin 2 TUNTIA!! Me ollaan nuoria kyllä mä se tiedetään mut molemmat alusta asti tiedettiin, ettei aborttia tehä. Varmasti tulee olemaan vähän hankalaa tottua siihen uudenlaiseen arkeen pienen lapsen kanssa, mutta me pärjätään kyllä. Me otetaan ja ollaan kiitollisia kaikesta avusta mitä me tullaan saamaan, mutta voin taata, että me ei pistetä MEIDÄN LAPSEN elätystä meidän omien vanhempien vastuulle! Ollaan nuoria ja ja kokemattomampia kuin vanhemmat ihmiset, mutta me rakastetaan meidän lasta.!!!

      • Taas hoitsuoppilas

        Minkä takia nämä on aina lähihoitajia, joille käy teininä vahinko? Oletteko te tavallisia, keskivertonuoria tietämättömämpiä, vai mitä ihmettä?

        Olisiko provo, kun ei kai nyt kaikki lähihoitajaoppilaat voi pamahdella koko ajan paksuksi?


      • ...
        Taas hoitsuoppilas kirjoitti:

        Minkä takia nämä on aina lähihoitajia, joille käy teininä vahinko? Oletteko te tavallisia, keskivertonuoria tietämättömämpiä, vai mitä ihmettä?

        Olisiko provo, kun ei kai nyt kaikki lähihoitajaoppilaat voi pamahdella koko ajan paksuksi?

        Täytyy olla provo, koska tämäkään lähihoitaja ei osaa edes kirjoittaa ..."mutta me rakastetaan meidän lasta.!!!" Buahhahhhahhhahhhahaaa....


    • juupa juu

      Rakkaudellahan saa vaipat ja ruuan kaupasta ja sillä myös maksetaa laskut! voi hyvää päivää mikä pentu taas eikä mitään käsitystä elämästä!
      jos olisi kakaralla yhtään järkeä olisi käynyt koulunsa loppuun ja hankkinut pohjan omalle elämälle ennen lasta.Ei niitä lapsia noin vaan tehdä.Noin nuori ja kokematon ei pärjää ilman vanhempia jo pelkästää raha tulee tekemään tiukkaa.Otan osaa.

      • aikuinenkaan ei opi

        Siis aika idioottia sulta olla hieman jälkiviisas....


    • LAPSIPARKA

      VOI HERRANEN AIKA EIKÖ NE SIELLÄ SAIRASTUVALLA ANNA OHJEET JA PILLERIN MIKÄ VIE TUON PAHUUDEN POIS KOKONAAN??
      TAIVAANISÄ KYLLÄ ON LUVANNUT HYVÄKSYÄ MEIDÄT VIRHEIDEMME KANSSA.EHKÄ SELVIÄT, JOS AHKERASTI RUKOILET JA LIITYT JEHOVAN TODISTAJIIN TEE SIIS PARANNUS!

    • tämä on nykyaikaa

      Mistä näitä pikku ho ro ja sikiää?
      tämäkin on levittänyt haaransa jokaiselle vastaantulevalle eikä varmasti tiedä kuka isä on ja sossusta rahaa ja viikonloput ryypätään ja taas levitellään likasta reikää ja sama jatkuu.Lapsi huostaanotetaan...

    • hopi hopi.

      Laittakaa selityksenne miksi kirjoititte noita haukkumisviestejä.

      Jos ette selitä, niin siitä voi päätellä teidän kypsyytenne.

    • Jaahas...

      Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa?!? Minkä takia tulette lukemaan teiniäidit palstaa ku teillä ei ole mitään rakentavaa palautetta tai kokemuksia jakaa. Millä oikeudella te haukutte ketää horoiksi joka jakelee itteensä ympäri kaupunkia?!?!?!?! JÄRKI KÄTEEN!
      Aloittaja on nuori se on totta, mutta se ei automaattisesti tarkoita huonoa vanhempaa!

      Varmasti hyvän tukiverkon avulla te pärjäätte :)
      Ei se varmastikkaan tule olemaan helppoa, mutta te opitte kyllä ja varmasti pärjäätte pienen lapsenne kanssa :) Äkä kiinnitä huomiota noihin negatiivisiin ja haukkumaviesteihin, niitten kirjottajilla ei selvästi ole kaikki ihan kotona.

      • ehkäpä

        Miinustajan mielestä horoksi saa haukkua?


      • Niin...

        Itse nimenomaan jaoin aloittajalle kokemuksen siitä, mitä se aikuisten elämä on.
        Viestini oli siis keskustelun toinen vastausviesti.

        Se, ettei vastaus miellyttänyt sinua, ei tee siitä sen asiattomampaa, kuin näistä "Oih ihanaa! Vauvvat on nii söpöi!" -viesteistä.

        Teini-ikäisenä kun on aivan yleistä tuntea itsensä niin kypsäksi aikuiseksi, joka on ikätovereitaan askeleen edellä. Totta kai, kun silloin alkaa se itsenäistyminen ja halutaan tehdä pesäeroa vanhempiin.
        Mutta onko siihen väliin hyvä tehdä vauva, siitä voidaan olla montaa mieltä. Ilman koulutusta, ilman töitä, eikä kokemusta edes omillaan asumisesta, saati siitä miten se ei olekaan enää niin yksinkertaista kuten vanhemmilla asuessa. Silloin tullaan koulusta kotiin, saavutaan keittiöön, jossa ruoka on valmiiksi katettu. Noustaan pöydästä, mennään omaan huoneeseen, josta pyykit ovat mystisesti likakorista kadonneet puhtaina ja viikattuina takaisin kaappiin.


    • onneksiolkoon

      noniin kaikki haukkujat eri sivuille. Täällä kysyttiin neuvoja ja nuo negatiiviset kommentit eivät paranna tilannetta. Mielestäni on hyvä että otetaan vastuu omista teoista. Jos jotkin ihmiset ovat täysin teinivanhemmuutta vastaan onko pakko tulla teiniäiti keskusteluja edes katsomaan? Lapsen syntyessä molemmat ovat aikuisia ja voivat ennen vauvaa opiskella ja vauvan aikana:) Voi herran jestas, ei se maailmaa kaada, että opiskeluja lykätään 1 vuodella :). Onnea!

    • Onnellinen1

      Kiitos :)

    • dfghjklft

      juu!:)

      • ui ui444

        Ja muistakkin laittaa se linkki jos tai kun sen blogin teet, kiinnostaisi muakin lueskella! :)


    • järjen käyttöä!

      Olen samanikäinen ja haaveillaan omasta lapsesta ja sellainen on suunnitelmissa kun on SEN AIKA!!!
      itse en aio missään nimessä keskeyttää opintojani, koska opiskelen itseäni ja OMAA tulevaisuuttani varten!!!

      olet muuten aika yksinäinen lapsen syntyessä kun poikaystäväsi opiskelee ja käy töissä ja lisäksi olet taloudellisesti riippuvainen poikaystävästäsi, vanhemmistasi ja tietenkin ne yhteiskunnan tuet sulle näyttää kelpaavan!

      • ......

        Kaikille näyttää kelpaavan ne yhteiskunnan tuet. Samalla lailla mun naapuri on äitiyspäivärahalla kotona, vaikka on insinööri. Sekin sai opintotukea ja tuskin kieltäytyy lapsilisistäkään.

        Yksinäinen ei ole mikään pakko olla. Nuorena kavereiden löytäminen on helpompaa. Perhekerhot, perhekahvilat, muskarit ym. on ihan sitä verkostoitumista varten.


      • Mietipä tarkemmin...
        ...... kirjoitti:

        Kaikille näyttää kelpaavan ne yhteiskunnan tuet. Samalla lailla mun naapuri on äitiyspäivärahalla kotona, vaikka on insinööri. Sekin sai opintotukea ja tuskin kieltäytyy lapsilisistäkään.

        Yksinäinen ei ole mikään pakko olla. Nuorena kavereiden löytäminen on helpompaa. Perhekerhot, perhekahvilat, muskarit ym. on ihan sitä verkostoitumista varten.

        Naapurisi on varmasti insinöörin palkallaan maksellut veroja ihan reippaasti, eli nyt vaan niin sanotusti ottaa omaansa takaisin siihen asti, kunnes taas palaa töihin maksamaan jälleen itse veroa valtiolle.

        Kun taas kouluttamaton teiniäiti, joka ei ole työtä koskaan tehnyt. Ei ole työpaikkaa, johon palata, joten helposti jäädään vaan sinne kotiin tukia nostelemaan.
        Mitäs jos kaikki tekisivät näin? Eli jäätäisiin vaan kotiin ja eletään tuilla? Kauanko yhteiskunta pysyisi pystyssä


      • ......
        Mietipä tarkemmin... kirjoitti:

        Naapurisi on varmasti insinöörin palkallaan maksellut veroja ihan reippaasti, eli nyt vaan niin sanotusti ottaa omaansa takaisin siihen asti, kunnes taas palaa töihin maksamaan jälleen itse veroa valtiolle.

        Kun taas kouluttamaton teiniäiti, joka ei ole työtä koskaan tehnyt. Ei ole työpaikkaa, johon palata, joten helposti jäädään vaan sinne kotiin tukia nostelemaan.
        Mitäs jos kaikki tekisivät näin? Eli jäätäisiin vaan kotiin ja eletään tuilla? Kauanko yhteiskunta pysyisi pystyssä

        Ei hän kerennyt olla työssään kauan. Joten tuskin niitä verojakaan on paljon kertynyt maksetuiksi.

        Jos et tiennyt niin kotiin ei voi jäädä tukia nostamaan. Työkkäri pakottaa erillaisiin juttuihin mukaan ja jos ei suostu joutuu sossun asiakkaaksi. Siellä taas pitää totella muuten lähtee rahat vähenemään nopeasti.

        Se kouluttamaton teiniäiti kouluttautuu samalla lailla, kuin lapseton henkilö teininä. Opiskelu lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa, kuin työelämä. Ja niitä tukia pystyy nostamaan kolme vuotta. Siinä ikärajassa taas on ajateltu lapsen parasta ja oikeutta vanhempiensa läsnäoloon ja aikaan. Kotihoidontuki ei perustu mihinkään muuhun.

        Sinulla ei taida olla realistista käsitystä tuilla elämisestä. Sinun mielestä se näyttää olevan mahdollista kenelle vaan ja tukien saaminen onnstuu aina.

        Minä olen elänyt omaishoidon tuella nyt kuusi vuotta ja säästän sillä kunnan rahoja huomattavasti. En valinnut tätä elämää sen takia, ettei tarvitsisi tehdä mitään. Helpommalla pääsisin jos olisin töissä. Jos sinulla on kysyttävää tuilla elämisestä ja harhaluulostasi niihin nähden, vastaan mielelläni.


      • Niin, mutta...
        ...... kirjoitti:

        Ei hän kerennyt olla työssään kauan. Joten tuskin niitä verojakaan on paljon kertynyt maksetuiksi.

        Jos et tiennyt niin kotiin ei voi jäädä tukia nostamaan. Työkkäri pakottaa erillaisiin juttuihin mukaan ja jos ei suostu joutuu sossun asiakkaaksi. Siellä taas pitää totella muuten lähtee rahat vähenemään nopeasti.

        Se kouluttamaton teiniäiti kouluttautuu samalla lailla, kuin lapseton henkilö teininä. Opiskelu lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa, kuin työelämä. Ja niitä tukia pystyy nostamaan kolme vuotta. Siinä ikärajassa taas on ajateltu lapsen parasta ja oikeutta vanhempiensa läsnäoloon ja aikaan. Kotihoidontuki ei perustu mihinkään muuhun.

        Sinulla ei taida olla realistista käsitystä tuilla elämisestä. Sinun mielestä se näyttää olevan mahdollista kenelle vaan ja tukien saaminen onnstuu aina.

        Minä olen elänyt omaishoidon tuella nyt kuusi vuotta ja säästän sillä kunnan rahoja huomattavasti. En valinnut tätä elämää sen takia, ettei tarvitsisi tehdä mitään. Helpommalla pääsisin jos olisin töissä. Jos sinulla on kysyttävää tuilla elämisestä ja harhaluulostasi niihin nähden, vastaan mielelläni.

        Kysytäänpä nyt näin päin, että sinustako on parempi, että teini-ikäinen suorittaa koulunsa lapsi kainalossa, kuin että suorittaa perusopinnot loppuun ennen kuin alkaa lisääntymään?

        Helppohan se on ajatella, että opinnot käydään sitten iisisti loppuun, kun lapsi on tarpeeksi vanha. Mutta onko se sitten oikeasti niin helppoa? Ja mikä siitä tekee helpomman, kuin työelämä, josta voi pitää lailliset äitiys- ja hoitovapaat ja sen jälkeen palata?
        Koulussa käyt ne n. 6-8 tunnin koulupäivät, teet kotona paljon työtä mikäli haluat sellaiset paperit joita kehtaa työnantajalle näytellä ja mahdollisesti joudut tekemään vielä osa-aikatyötä, mikäli rahat eivät riitä.

        Ihmettelen, miksi tuota mantraa hoetaa: "Opiskelu lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa, kuin työelämä.". Onko järkevää antaa teini-ikäiselle kiillotettua kuvaa siitä, minkälaista se opiskelu olisi perheellisellä, kuin kehottaa enemmän saamaan perusopinnot (1. ja 2. aste) kuntoon ennen lapsia.

        Korkeakouluopintojen aikana lapsen saamisen sen sijaan ymmärrän (sitä jopa suositellaan).
        Etenkin pitkälle kouluttautuvat, joilla ne opinnot voivat kestää viisi-kahdeksan vuotta ja valmistumisen jälkeen tulisi päästä heti mukaan työelämään ja pysytellä siellä muutamia vuosia. Silloin oltaisiin jo päälle 30-vuotiaita, ennen kuin lapsen hankkiminen tulisi kysymykseenkään.
        Tällöinkään kyse ei ole "helppoudesta" vaan käytännöllisyyden ja ajan takia. Lapset saadaan hankittua ajoissa, sekä työllistymismahdollisuudet ovat paremmat, kun lapset on jo hankittu.


      • ......
        Niin, mutta... kirjoitti:

        Kysytäänpä nyt näin päin, että sinustako on parempi, että teini-ikäinen suorittaa koulunsa lapsi kainalossa, kuin että suorittaa perusopinnot loppuun ennen kuin alkaa lisääntymään?

        Helppohan se on ajatella, että opinnot käydään sitten iisisti loppuun, kun lapsi on tarpeeksi vanha. Mutta onko se sitten oikeasti niin helppoa? Ja mikä siitä tekee helpomman, kuin työelämä, josta voi pitää lailliset äitiys- ja hoitovapaat ja sen jälkeen palata?
        Koulussa käyt ne n. 6-8 tunnin koulupäivät, teet kotona paljon työtä mikäli haluat sellaiset paperit joita kehtaa työnantajalle näytellä ja mahdollisesti joudut tekemään vielä osa-aikatyötä, mikäli rahat eivät riitä.

        Ihmettelen, miksi tuota mantraa hoetaa: "Opiskelu lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa, kuin työelämä.". Onko järkevää antaa teini-ikäiselle kiillotettua kuvaa siitä, minkälaista se opiskelu olisi perheellisellä, kuin kehottaa enemmän saamaan perusopinnot (1. ja 2. aste) kuntoon ennen lapsia.

        Korkeakouluopintojen aikana lapsen saamisen sen sijaan ymmärrän (sitä jopa suositellaan).
        Etenkin pitkälle kouluttautuvat, joilla ne opinnot voivat kestää viisi-kahdeksan vuotta ja valmistumisen jälkeen tulisi päästä heti mukaan työelämään ja pysytellä siellä muutamia vuosia. Silloin oltaisiin jo päälle 30-vuotiaita, ennen kuin lapsen hankkiminen tulisi kysymykseenkään.
        Tällöinkään kyse ei ole "helppoudesta" vaan käytännöllisyyden ja ajan takia. Lapset saadaan hankittua ajoissa, sekä työllistymismahdollisuudet ovat paremmat, kun lapset on jo hankittu.

        Tärkeintä on että opinnot suoritetaan loppuun. Oli kainalossa lapsi tai mitä muuta hyvänsä.

        Opiskelujen aikana äitiys on helpompaa esim. siksi että hoidon järjestäminen on helpompaa. Kouluissa ollaan normi työaikaan. Vuorohoito paikkoja ei ole edes kaikissa kunnissa ja niihin on todella hankala päästä. Rahat riittävät aivan hyvin jos tajuaa taloudenpidosta jotain. Kaikissa töissä ei pysty valitsemaan että tekee töitä vain aikavälillä 7-17, Tuttavallani (joka ei ole teiniäiti) on todellisia ongelmia suunnitella lapselle hoito niiksi öiksi kun hän on töissä.

        Miksi eroittelet korkeakoulu opinnot ja toisen asteen koulutuksen. Työllistyminen toisen asteen koulutuksen jälkeen ei ole sen kummempi asia kuin yliopistosta valmistuttua. Toiset ovat vain nuorempia ja nopeammin hakemassa töitä. Lehdistä saa usein lukea miten akateeminen koulutus ei tarkoita automaattista työllistymistä.

        Miksi sinä haluat sanoa raskaana olevalle, että hänen pitää saada opinnot valmiiksi ennen raskautta? Aloittajahan on jo valmiiksi raskaana... yksinkertaisesti tyhmää jälkiviisautta sen sijaan, että tulisi käyttökelpoisia vinkkejä.


      • iel
        Mietipä tarkemmin... kirjoitti:

        Naapurisi on varmasti insinöörin palkallaan maksellut veroja ihan reippaasti, eli nyt vaan niin sanotusti ottaa omaansa takaisin siihen asti, kunnes taas palaa töihin maksamaan jälleen itse veroa valtiolle.

        Kun taas kouluttamaton teiniäiti, joka ei ole työtä koskaan tehnyt. Ei ole työpaikkaa, johon palata, joten helposti jäädään vaan sinne kotiin tukia nostelemaan.
        Mitäs jos kaikki tekisivät näin? Eli jäätäisiin vaan kotiin ja eletään tuilla? Kauanko yhteiskunta pysyisi pystyssä

        On monia äitejä lapsien vähä kasvettua käyvät opiskelemaan, nyt keskitytään tämän hetkisen alkuun, jota hän halusikin että saman ikäiset vertaisryhmät kertoisivat omista kokemuksistaan. Oma äitini sai 19 vuotiaana ensimäisen lapsensa ja hyviä on veljistänyt tullut, monikaan Suomessa ei maksa niin paljon veroa kuin veljeni.


    • sossunpomo

      TOIVOTTAVASTI TEIDÄT MOLEMMAT OTETAAN HUOSTAAN.OLET ALAIKÄINEN KAKARA.

      • .....

        Voisitko hieman perustella?

        Sossun pomoksi sinua tuskin uskoo tosin kukaan.


    • Itsekkin teiniäiti

      Kyllä te pärjäätte!

      Itse olen 19v, ensi kuussa 20 ja tulin raskaaksi ollessani 18.Lapsi on nyt 6kk vanha ja ollaan pärjätty vaikka mies opiskelee ja itse olen kotona.Koulutusta minulla ei ole mutta töitä olen tehnyt muutenkin kuin kesälomilla siis.Itse lähden ensi syksynä opiskelemaan.Kaiken lisäksi asutaan kaukana sukulaisista, joten tukiverkko on hyvin pieni vaikka kaikki sukulaiset ottivatkin vauvan hyvin vastaan ja rakastavat pienokaista.

      Olen aina ihmetellyt sitä miten ihmiset luokittelevat muut huonoiksi ja hyviksi vanhemmiksi pelkän iän perusteella.Tietysti jos on kovin nuori, saattaa elämä lapsen kanssa käydä hyvin raskaaksi, mutta näin voi käydä myös vanhemmille ihmisille, jotka ovat luoneet ensin uraa.Saattaa kotona oleminen alkaakkin kyllästyttää ja kaipuu töihin voi olla kova.

      Kotitöitä mielestäni on turha ajatella, nekun jokainen varmasti osaa.

      Tukiakin kaikki vanhemmat nostavat, esim. lapsilisät ja äitiys- ja vanhempainpäivärahat.Kyllä me nuoret äiditkin ehdimme töitä tehdä, vähän vanhempana vain.

      Minusta hyvää ja huonoa äitiä ei voi määritellä iän,sukupuolen (viittaan tällä nyt homo- ja lesbopareja) tai sosiaalisen aseman perusteella. Eiköhän hyvän äidin tee ihan muut asiat.

      Joten aloittaja, älä huolehdi, kyllä te varmasti pärjäätte!Rakastatte lastanne ja huolehditte kaikista perustarpeista niin kaikki on hyvin!Mutta älkää myöskään unohtako huolehtia itsestänne tai parisuhteestanne, muuten voi olla hyvin rankat ajat tulossa!

    • hohhoh

      hih..! Täällä kun käy lukemassa näitä viestejä niin ei ole naurulla loppua! Olen sitä mieltä että jos olet teini ja raskaana niin älä hitossa tuu tänne sitä kirjottelemaan.. Näillä sivuilla ei liiku ihmisiä joilta voit mitään tukea saada. Pidättäydy tästä sivustolta ainakin. Pahan mielen saat käymällä täällä..! Suomalaiset on juntteja ja pihejä.. Raha on se tärkein asia.. millään muulla ei tunnu olevan merkitystä. Kohta noistakin keski-ikäsistä tulee vanhuksia ja istuvat hoitokodeissa.. Kyllä sitten LÄHIHOITAJAT ovat niin ihania ja kivoja.. Jokseenkin tuntuu että kyllä se on keski-ikäiset rouvat jotka täälläkin jakavat mielipiteitään. Ihanan mustaa joulua kaikille :) Toivotaan että saataisiin vähän lunta maahan!

    • blogii

      Miten raskauden kanssa on sujunut ja onko millon laskettu aika?:) blogi?

    • Kiti***

      Ei lapsen saaminen nuorena automaattisesti mikään elämän tuhoava asia ole. Itse sain tyttäreni 18-vuotiaana ja kyllä mä olen kouluja pystynyt käymään lapsen kanssakin. Tänä vuonna täytän 27 ja tyttäreni yhdeksän ja takataskussa on kaksi toisen asteen tutkintoa sekä useita vuosia työkokemusta. Toki arjen ralli pyykkeineen, ruokineen ja muine sellaisineen vaatii oman veronsa, mutta siihenkin tottuu. Helppoa se ei ole, mutta ei kotitöihin kuole kuitenkaan. Kukaan ei myöskään vanhempainyhdistyksessä tai muualla katso ikääni karsaasti, ja jos katsoisin, eipä olisi mun ongelmani. Yksinhuoltaja olen, mutta vakituinen parisuhde löytyi jo vuosia sitten. Lapsen biologinen isä nyt ei paljoa kuvioissa ole, mutta ei sekään mun häpeä ole.

      Tsemppiä teille, omaa elämäänne elätte itse, eikä siihen muilla ole mussuttamista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe