Jaguarin merkin asemointi on selvä; kauniiden nopeiden loistoautojen valmistaja. Kauneus on kuitenkin makuasia ja siksi olisi kiinnostavaa kuulla mielipiteitänne. Äänestäkää: luokkia on kolme
a:4D-sedanit
b:2D-mallit
c:urheiluautot.
Muistia voi virkistää katsomalla mallien kuvat HJK:n sivuilta:http://koti.phnet.fi/~fiboy/Jaguarmallit.htm
Samalla voitte antaa palautetta jos jotain oleellista puuttuu!
Mikä on kaunein Jaguar (Daimler)
30
2685
Vastaukset
- päätös
a) Mk1/Mk2
b) XJ6/12 Coupe
c) XK150 - Wile
Vähän hankala sanoa, kun ei ole nähnyt läheskään kaikkia livenä, mutta kuvien perusteella seuraavat miellyttävät:
A: Pitää mainita kymmenen vuotta sitten perheessä ollut XJ6/12 Series3, ja tietenkin nykyään pihassa oleva uuden sukupolven S-Type on mielestäni todella onnistunut. Vanha S-Type on kanssa todellinen katseenkääntäjä, kyllä kelpaisi sekin.
B: XJ6/12 Coupe. En ole aiemmin kiinnittänyt ko. malliin mitään huomiota, itse asiassa tuolla sivuilla taisi tulla ekaa kertaa vastaan. Perhana sentään, tyyliä!
C: E-Type tietenkin. Punaisena, kiitos. - omistaja
omasta mielestäni > jos tositilanteessa pitäisi
valita yksi kaikista malleista jonka pidät takuuvarmasti lopun ikääsi > kun autot olisivat rivissä edessäsi (esim. ainakaan XJS:ssä
kun yleensä kuvissa ei näytä juuri "miltään") niin varmasti menisi sormi suuhun ja tulisi monta unetonta yötä...ainakin itselleni > kun muutama malleista on luonossa näkemättä (saati ajamatta) vaikka parin vuoden aikana kun olen jossain esim. parkkipaikalla Jag:in nähnyt niin olen kurvannut mielenkiinnosta vähän "pällistelemään"...yritän päättä ensiviikon aikana jotain ja joudun tekemään sen luultavasti "mutu" tuntumalla...milenkiitoista nähdä mitä muut vastaavat - akka ratissa
Kerrankin kysymys johonkin blondikin osaa vastata:
a b c: oma Jaguarini
Siksihän se on ostettu.- jjj
Mutta kun siltä peililtä kysyy niin mihinkä malliin osuu?
- akka ratissa
jjj kirjoitti:
Mutta kun siltä peililtä kysyy niin mihinkä malliin osuu?
että X-type 2.0D exec, musta ulkoa ja kermanvalkea sisältä.
Onpa joku joskus ihmetellyt mikä saa naisen(kin) hurahtamaan autoihin. Miehillä se kuulemma kanssasisarien mielestä on ihan normaalia peniksen jatke.
Ei se naisellakaan sen ihmeempää ole: Viimeinkin vastakkaisen sukupuolen päät kääntyvät ihailevin katsein myös minun perääni.
- XJR-98
Jätän listan ulkopuolelle uber-harvinaiset mallit kuten XK220, XJ6/12 Coupe yms.
A: XJ40
B: XJS
C: XK8/XKR
Monen mielestä varmaan erikoinen listaus, mutta makujahan on monia :) - Mursu
1) Daimler double six
2) XJS
3) E-type roadster, ennen vuotta 1970
Laskettakoon siis tässä tapauksessa XJS-malli ei-urheiluautokategoriaan, siitähän on monenlaisia mielipiteitä. Joka tapauksessa XJS on muotoilultaan mielestäni yksi kauneimmista autoista. Kaikista kaunein ja hienoin on tuo E-type!- jjj
Daimler66 mallien välillä on huikaisevia eroja, pls tarkenna!
Mikä XJ-S? Samasta syystä! - Mursu
jjj kirjoitti:
Daimler66 mallien välillä on huikaisevia eroja, pls tarkenna!
Mikä XJ-S? Samasta syystä!Daimler noin 80-luvun puolesta välistä
XJS vuoden -92 jälkeen.
Valitan, kun en tunne tuotantosarjoja niin hyvin. - jjj
Mursu kirjoitti:
Daimler noin 80-luvun puolesta välistä
XJS vuoden -92 jälkeen.
Valitan, kun en tunne tuotantosarjoja niin hyvin.HJK:n sivuilla: http://koti.phnet.fi/~fiboy/Jaguarmallit.htm
- Juku
a: Daimler DoubleSix VDP series II
b: Daimler Coupe (etenkin tuo doublesix VDP)
c: Jaguar XK150 tai e-type series I (en osaa päätää vielä...) - Jaguaritar
XJ6/ S1
viininpunaisena- Reiska
XJ6 S2 longversion,ocean blue,beige leather.
- jfw
a) 3.8S - tasapainoinen muotoilu, XK kone ja E-typen takajousitus
b) XJ6 Coupe - ei ole monta mista valita
c) XK120 OTS ja E-type SI FHC - tasapeli; ensimmainen avo, toinen coupe. molemmat uraauurtavia- jjj
Jaguar Mk4, Mk5, XJS jne mallisarjoissa sekä Daimlereissa on Coupe malleja
- jfw
jjj kirjoitti:
Jaguar Mk4, Mk5, XJS jne mallisarjoissa sekä Daimlereissa on Coupe malleja
MkIV ja MkV ovat jokseenkin tavanomaisen nakoisia. XJ-S:n tuomitsin urheiluautoksi, vaikka se onkin ehka oikeammin juuri peruscoupe.
Ja tassa on taas maaniteltava etta on se niin saali etta F-type pantiin jaihin...
- H.E.E.
...olen tullut siihen tulokseen, että:
Paras 4D sedan malli on:
MkX / 420 G, tämä "yhteenveto" sallittanee, mutta valinta oli kyllä vaikea tämän mallin ja S-III välillä. X:n muotoilu on kyllä Aivan henkeä salpaava.
Paras 2D malli on:
tää on vaikea, niiiiin vaikea. Luen nyt kuitenkin XJS:n (se 80 -luvun alun face lift jossa on H.E. kone) sarjaan urheiluauto joten valinta on XJ Coupe.
Paras urheilumalli on:
C type - sori E-type, valitettavasti saavutettu kilpailumenestys voitti tällä kertaa. Mutta oliko nyt niin että C luettiin jo Kilpa-autoksi? Jos näin niin siinä tapauksessa voiton tässä sarjassa vie E-typen S-III V12- Mursu
On mielenkiintoista, että urheiluautoista valitset juuri E-typen V12-mallin. Vaikuttaako mahtipontinen moottori valintaasi? Tokihan se on kaunis auto, mutta niissä myöhemmissä E-typeissä (jossa on se iso kone) on etusäleikön linjakkuus rikkoutunut, kun se on suurentunut. Onneksi nykyinen XK8 ja XKR on ottanut takaisin ovaalinmuotoisen linjakkaan aukon muotoihinsa. Kun vielä saisivat koko autosta jotenkin näyttävämmän näköisen ja persoonallisemman.
- H.E.E.
Mursu kirjoitti:
On mielenkiintoista, että urheiluautoista valitset juuri E-typen V12-mallin. Vaikuttaako mahtipontinen moottori valintaasi? Tokihan se on kaunis auto, mutta niissä myöhemmissä E-typeissä (jossa on se iso kone) on etusäleikön linjakkuus rikkoutunut, kun se on suurentunut. Onneksi nykyinen XK8 ja XKR on ottanut takaisin ovaalinmuotoisen linjakkaan aukon muotoihinsa. Kun vielä saisivat koko autosta jotenkin näyttävämmän näköisen ja persoonallisemman.
Valintaa vaikutti V12 koneen lisäksi tuon viimeisen mallin vähän muskelimainenkin rakenne verrattuna vanhempiin. Se ei varmaankaan ole kaikkein sopusuhtaisin - se myönnetään. Mutta ainakin siinä on eniten muotoja.
- Mursu
H.E.E. kirjoitti:
Valintaa vaikutti V12 koneen lisäksi tuon viimeisen mallin vähän muskelimainenkin rakenne verrattuna vanhempiin. Se ei varmaankaan ole kaikkein sopusuhtaisin - se myönnetään. Mutta ainakin siinä on eniten muotoja.
Onhan siinä toki muotoja! Ehkä siksi ihmettelin, koska kyseessä on erittäin sirorakenteinen auto, matala ja pitkäkeulainen. Olisivat olleet aikoinaan suunnittelijat varovaisia niiden muskeleiden rakentamisen kanssa. Kai se V12 olisi mahtunut ilman suuria pullisteluja, vai eikö olisi ilma riittänyt pienemmällä säleiköllä...
- H.E.E.
Mursu kirjoitti:
Onhan siinä toki muotoja! Ehkä siksi ihmettelin, koska kyseessä on erittäin sirorakenteinen auto, matala ja pitkäkeulainen. Olisivat olleet aikoinaan suunnittelijat varovaisia niiden muskeleiden rakentamisen kanssa. Kai se V12 olisi mahtunut ilman suuria pullisteluja, vai eikö olisi ilma riittänyt pienemmällä säleiköllä...
Olen antanut itseni ymmärtää että auton muodot "kasvoivat" ja pullistuivat nimenomaan teknisten muutosten vuoksi, mutta joku joka asiasta todella tietää voisi varmaan valaista.
- brittiauto
Nuo mallisivut selattuaan on valmis äänestämään miltei kaikkia!
a: Daimler Double Six Series1 kuitenkin perii voiton sedaneissa
b: Mk5 Drop Head Coupe hakkaa rantabulevardilla kaikki. Onko yhtään Suomessa?
c: C-type tai jos sitä ei sallita niin XK150 - ¨Ruusna
Ne on kauneimpia jaguareita missä on niitä chervolet-moottoreita laitettuna pellin alla.
Ruusna - Mai
on XJ6(/12) S3. Kauniit linjat ja sulava muotoilu.
Haaveissa olisi saada "sunnuntai-ajeluun" XJ6/12C, kaunis coupe. - valinnat
a: Mk II
b: SS 100
c: D-type - sanaton
Ei voi valita, kaikki niin sairaan hienoja...
- esteetikko
Lyonsin asema teollisena muotoilijana ja trendin luojana on kiistaton; harvinainen yhdistelmä omistaja/johtaja/muotoilijanero kaikenkaikkiaan.
Muistelkaapa kuusikymmentäluvun autoja, amerikkalaiset elivät omissa mahdottomuuksissaan eikä euroopassakaan ollut linjakkaita hyviä autoja tarjolla. Tähän tyhjiöön tuo mies muotoilee ensin Mk 2:sen, sitten E-typen ja vielä kruunaa kuusikymmentäluvun uskomattomalla XJ-mallistollaan. Tämä sarja saattoi häpeään joka ikisen muun autonvalmistajan! Ja näistä uskomattomista linjoista on kaikki nykyisetkin kissat derivoitu!
Siis:
a) mahdottoman vaikeaa on valita MK2:n ja XJ:n välillä mutta ehkäpä sittenkin tuo Jaguar XJ:n vartalon kaari; lantiolinja ja ihana perä yhdistettynä jämäkkään perienglantilaiseen pystymaskiin tuo ykkössijan => Daimler 66 Series1
b) XK150 Fixed Head Coupe on kyllä auto jota kestää katsoa pitkään. Linjoiltaan se on sittenkin tasapainoisempi kuin tuo poikien unelma E-type, joka on kaunis vain ykkösarjan roadsterina
c) C-typeä kauniimpaa autoa ei ole! - Cat
...XJ220 on menevän näköinen peli.
- HSa
Hei,
Erittäin hyviä ja osa samalla hauskojakin vastauksia. Päätin silti kommentoida:
Minua itseäni viehättää eniten vanhemmista (1993 mallivuoteen asti, uudempiin en ole perehtynyt muuta kuin joitakin koeajanut ja/tai istunut kyydissä) jaguaareista seuraavat:
1) urheiluautoista 50-luvun xk mallit joissa pähkinäpuuta isot määrät sisustuksessa, askeettisen upea sisältä ja miellyttävän pyöreät ulkomuodot.
2) sedaneista xj coupe ulkomuotojen perusteella; erityisesti sivulinjan muotoilu hienon hieno, sisustus upea muuten paitsi vakio-ohjauspyörä, mittaristo ja kojetaulun kytkimet jotka liian 70-lukulaiset.
3) ratakilpureista broadspeed xj12 coupe ulkomuotojen perusteella.
Terveisin Hane
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818