Onko mahdollista tekstitiedoston rivejä kääntää automaattisesti niin että ensimmäinen rivi tulee viimeiseksi ja toinen toiseksiviimeiseksi jne. Tai sitten niin että kaksi ensimmäistä riviä tulee viimeiseksi kääntymättä ja kaksi seuraavaa neljänneksi viimeiseksi kääntymättä jne. Esim. wordissä tai excelissä. Eikä kannata ehdottaa leikkaa liimaa leiketaulunkautta, rivejä on satoja.
Toinen kysymys.
Voiko excelissä valita jotenkin jokatoisen rivin leiketauluun automaattisesti, ei klikkailemalla.
Rivien muokkaus / automaattinen valinta
1
99
Vastaukset
- muuan mies
Yksi konsti on, että lisäät exelissä uuden sarakkeen vasemmalle, lisäät siihen numerot 1...n ja sortteeraat kääteisesti. Ja tuon numereoinnin saa helpoimmin kirjottamalla enimmäiseen 1 toiseen 2 ja valitsemalla molemmat ja täyttökahvasta kaksoisklikkaamalla.
Toiseen kysymykseesi lisäät kahdelle eka riveille numerot 2,1 ja kolmanteen kaava =A1 2 jota kopiot loppuun asti (4,3,6,5...). Muuta kaavat arvoiksi ja lajittele kääteisesti.
En tiedä onko excelissä komentoa joka toisen rivin valitsemiseen, mutta apusarakkeella (1,2,1,2..) ja sortteerauksella tuokin onnistuu, mutta sehän oli jo kikkailua....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805519
- 1263887
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj423675- 663384
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262848Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72369- 242141
- 2022055
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4431727Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91638